boodschappengeld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arian_wolf

boodschappengeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 22:16

Ik ga dus op kamers wonen.. maar ik ben nu een in/uitgave lijstje aan het maken. Alleen loop ik vast bij de kosten van de boodschappen. Geen idee wat dat ong pm kost per persoon. Zelf dacht ik rond de 100?

wat denken jullie? :o

DeSa

Re: boodschappengeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:19

Mijn zus moest ook met 100,- rond komen toen ze op kamers zat, geloof dat het haar wel aardig lukte maar heb ook regelmatig wanneer ik kwam logeren haar boodschappen betaald omdat ze geen geld meer had voor die week :+

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:19

ligt eraan waar je van houdt/ wat je gewend bent..

Ik bedoel ben je een ah klant of neem je ook genoegen met de Lidl?
het is altijd moeilijk in te schatten..

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:20

heb je al op het nibud gekeken?(of zo'n soort site)
daar heb ik mijn info van, volgens mij was dat voor 1 persoon zo'n 5 euro per dag(maar dat is alleen eten)

maar ga je in het weekend nog naar je ouders, kook je alleen voor jezelf of kook je voor/met een groep?
ben je vegetarisch of heb je andere speciale voedselkosten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:21

100 per maand vind ik wel weinig :o Dat is maar 25 euro per week. Ik zou het best knap vinden als iemand dat kan redden. 200 euro per maand kan ik het mee redden :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:22

Het hangt er ook vanaf of je fulltime op jezelf gaat wonen, of int weekeind bij je ouders eet. En ben je erg gehecht aan je stake en je gegrilde lamsborst, of is pasta en rijst met een sausje ook goed

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:22

Vergeet trouwens niet dat dingen als shampoo, toiletpapier, keuken papier, wasmiddel enz allemaal HEEL hard aantikt op de rekening

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:24

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:25

idd ja... de dingen waar je eigenlijk geen geld aan kwijt wilt zijn het duurst :+ maar zoals siskeh zegt; in het weekend gewoon bij je ouders in de kast shoppen :P

En het scheelt heel erg of je bv limonade van karvan cevitam drinkt of gewoon het huismerk. Als je overal het huismerk van koopt ben je veel goedkoper uit :) En die zijn meestal ook goed te eten :Y)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:26

siskeh schreef:
http://www.nibud.nl/uitgaven/wat-kost/voeding.html

dit is alleen over voedsel....
maar zoals vestagirl zegt, er komen nog meer spullen bij( maar persoonlijk zou ik die gewoon uit de kast van mn ouders halen)

Dat zou ik dan dus weer niet hoeven proberen. Ik kan af en toe een deo krijgen, of een fles cola, maar ik hoef echt niet te proberen wasmiddel enzo mee te nemen, dan krijg ik oorlog.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:27

Hangt ervan af! Het is wel te doen maar dan moet je die maand geen feestjes of eters hebben of net alles tegelijk op zijn (denk aan: Waspoeder, olijfolie, afwasmiddel etc. dat zijn dingen die ik niet elke maand hoef te halen) Je kunt je boodschappen zo duur maken als je zelf wilt. 100,- is te doen vind ik! Heb je een vriezer? Daar kun je ook mee besparen natuurlijk als je grotere porties kan kopen want voor 1 persoon koken is vaak duurder dan voor meerdere.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 22:27

Me ouders zijn buiten beeld voor de duidelijkheid...

En voor mij hoeft het niet duur... een lekker pastaatje vind ik al genoeg :D Het word zoiezo boodschappen doen bij de liddl of elders. Dan zou ik het toch wel kunnen redden?

Vjestagirl: Ja, daar heb je hélemaal gelijk in :=

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:28

Hm, denk dat 100 euro per maand wel krap is. Qua eten zou je het kúnnen redden met 25 euro per week (boodschappen bij Lidl en gehakt eten ipv tartaar), maar dingen zoals wasmiddel zijn erg duur. De non-food dingen haal ik meestal bij de Action, scheelt ook een hoop centen.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:32

Wasmiddel hoeft helemaal niet duur te zijn! Zijn ook goedkopere varianten als je goed zoekt. Je kunt deze ook bij de action halen en het is bij de kruidvat ook nog weleens in de aanbieding! Of nog beter je gaat in het weekend thuis wassen! Ik kan zelf wel leven van 100,- per maand en ga nooit naar de lidl of aldi er zit hier alleen een AH maar daar hoef je het ook niet duur te maken Euroshopper en eigen merk heeft ook goed eten hoor!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:33

Non-food dingen komen bij mij uit de aanbiedingen van het kruidvat enzo. Verder eet ik geen gebakken aardappelen meer maar gekookt. Eens in de zoveel tijd een zak van 5 kilo halen, kep er van de week een gekocht voor 99 cent en daar eet ik dan weer 2 maanden van. WC papier is 2 euro voor 8 rollen, ook bij t kruidvat. Alle kruidenmixjes enzo zijn super goedkoop bij de xenos. Vlees kun je invriezen, net als bijna alles wat je al gekookt hebt, maar dan moet je wel een grote vriezer hebben. Dat zijn van die dingen die je ff door moet krijgen.

Overgens leef ik ongeveer op aanbiedingen
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 07-03-09 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:34

nixx schreef:
Wasmiddel hoeft helemaal niet duur te zijn! Zijn ook goedkopere varianten als je goed zoekt. Je kunt deze ook bij de action halen en het is bij de kruidvat ook nog weleens in de aanbieding! Of nog beter je gaat in het weekend thuis wassen! Ik kan zelf wel leven van 100,- per maand en ga nooit naar de lidl of aldi er zit hier alleen een AH maar daar hoef je het ook niet duur te maken Euroshopper en eigen merk heeft ook goed eten hoor!

Ouders waren out of question, dus thuis wassen zal er ook wel niet in zitten.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:35

Ik heb wel veel in de vriezer, van die grote zakken roerbakgroente en aardappeldingetjes enzo. Niet superdeluxe maaltijden dus maar dat heb je nou eenmaal als student denk ik ;) Heb jij daar ook een vriezer?

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 22:38

Vjestagirl schreef:
Non-food dingen komen bij mij uit de aanbiedingen van het kruidvat enzo. Verder eet ik geen gebakken aardappelen meer maar gekookt. Eens in de zoveel tijd een zak van 5 kilo halen, kep er van de week een gekocht voor 99 cent en daar eet ik dan weer 2 maanden van. WC papier is 2 euro voor 8 rollen, ook bij t kruidvat. Alle kruidenmixjes enzo zijn super goedkoop bij de xenos. Vlees kun je invriezen, net als bijna alles wat je al gekookt hebt, maar dan moet je wel een grote vriezer hebben. Dat zijn van die dingen die je ff door moet krijgen.

Ja idd.. het studentenleven valt niet mee :r Ik zal het ook moeten doen van aanbieden en de liddl als ik t zo allemaal lees. Maar die vrijheid die je ervoor terug krijgt héérlijk :))

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 22:39

nixx schreef:
Ik heb wel veel in de vriezer, van die grote zakken roerbakgroente en aardappeldingetjes enzo. Niet superdeluxe maaltijden dus maar dat heb je nou eenmaal als student denk ik ;) Heb jij daar ook een vriezer?

Ja, gelukkig wel! Dat is een voordeel.. Kan ik ook wat dingen invriezen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:41

arian_wolf schreef:
Vjestagirl schreef:

Ja idd.. het studentenleven valt niet mee :r Ik zal het ook moeten doen van aanbieden en de liddl als ik t zo allemaal lees. Maar die vrijheid die je ervoor terug krijgt héérlijk :))

Ah, t studenten leven is best leuk. Je moet er wat van maken niet? Ik heb er een sport van gemaakt om goedkoop te leven, en het gaat me best goed af. Brood van de lidl is ook lekker, chocopasta op brood is net zo lekker als kaas of eiersalade. Groenten van de toko smaken ook prima...

Overgens, als je ergens in de buurt van een buiten gebied woont, dan kun je vaak bij een boer goedkoop eieren en appelen enzo krijgen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:43

Nu ik hierboven eiersalade zie staan... sommige dingen kun je zelf ook heel goedkoop maken, waaronder eiersalade :j Eieren kosten weinig bij een boer, een pot mayo bij de Lidl is niet duur en een ui en paar stukjes -gedroogde bieslook- zijn ook de kosten niet :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:48

Vjestagirl schreef:

Inderdaad, weten waar en wanneer je dingen haalt is net zo belangrijk als wat je haalt.
Verder basisproducten nemen, hoe meer er aan bewerkt is hoe duurder. Grotere verpakkingen zijn ook goedkoper, maar je moet ze wel kunnen opmaken voordat ze bederven. Soms los je dat op met invriezen en soms door een iets duurdere verpakking die je wel kunt opmaken ipv de helft weg moeten gooien.

De luxere verzorgingsproducten doen het trouwens ook goed als verjaarscadeautje bv.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:51

Even een tip voor vlees, kijk goed naar of het allemaal goed geprijst is :)
Ik zie hier regelmatig in verschillende supermarkten dat het niet goed geprijst is, zo heb ik nu 3 saucijzen in de vriezer liggen waar ik wel 26 hele eurocenten voor heb betaald :+

Verder zijn vaak de grootverbruikverpakking in verhouding goedkoper dan voor de 1 persoons huishoudens :)
Ook is dat zo met groenten pakketten voor bijv. pasta's, gewoon dan flink veel koken en in kleine porties invriezen, heb je meteen maaltijden die snel klaar zijn :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:52

overgens is het wel zo dat een broccoli van 500 gram in de aanbieding 89 kost, maar dat je zeker de helf weggooit omdat het stronk is, en dus oneetbaar. Een zat schoongemaakte broccoli kost misschien 50 cent meer, maar je hebt in verhouding ook meer.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 23:26

Ik kwam vroeger rond met 80-100,- boodschappengeld en dat lukte goed.
Hangt er idd vanaf wat je gewend bent en of je ook op aanbiedingen let.
Nu heb ik 160,- boodschappengeld voor 2 personen en dat lukt goed. En ja, dan heb ik elke avond vlees, eten dat ik lekker vind, extraatjes en vleeswaren op mijn brood ;)
En een vriezer is erg handig voor vlees in de aanbieding, brood ed.