Dit is niet grappig meer....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Dit is niet grappig meer....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 15:15

In November heb ik een ongelukje gehad, een fietser ging zonder te kijken en zonder zijn hand uit te steken linksaf terwijl ik net wilde inhalen, hij schepte mij dus en ik ging op me zijkant met me scootertje... waar ik erg verdrietig om ben geweest en nog steeds..
[LZP] Dat ook nog...

in februari hebben we hem naar de garage gebracht voor de expert, kosten kwamen rond de 550 euro, gelukkig..
maar ik moest alsnog die 150 euro eigen risico zelf betalen en de rest krijg ik van de verzekering, voor mij is 150 euro heel veel geld en ik twijfelde nog steeds of ik hem geheel laat maken of maar een klein deel.

Krijg ik net een brief binnen van de verzekering, we dachten dat er stond dat het geld aan mij is uitgekeerd maar er stond in dat mijn tegenpartij, de fietser dus... 370 euro krijgt uitgekeerd, ik ben zo ontzettend boos en verdrietig, je bent zo verdomd zuinig met je spullen, je gaat onderuit door iemand anders en moet 150 euro betalen, en die flikker laat gewoon een bon tekenen voor een nieuwe fiets (hij reed op een gewone oudere dames fiets en had een slag in zijn band) ik voel me zo verschrikkelijk gen**id gewoon echt niet te geloven... me stiefvader is ook nog helemaal niet klaar met dit grapje en we gaan kijken wat we eraan kunnen doen...

;(

xxjillxx

Re: Dit is niet grappig meer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:17

hee hee,

dit moet toch te regelen zijn, als je de gegevens hebt van de fietser? in iedergeval dat dacht ik! sterkte!

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:18

denk dat je er weinig aan kunt doen. een fietser is een beschermde deelnemer aan het verkeer.
al steken ze dwars voor je langs of gaan ze express voor je auto of scooter liggen je bent altijd fout helaas!!!!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 15:19

xxjillxx schreef:
hee hee,

dit moet toch te regelen zijn, als je de gegevens hebt van de fietser? in iedergeval dat dacht ik! sterkte!

:n hij heeft zelfs getekend dat hij de schuldige was dit heeft me stiefvader hem laten doen, en nog werd hij in bescherming genomen, stond ook in de brief, omdat het een lichtere voertuig is oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:21

Omgekeerde wereld dus, belachelijk dat die fietser zoveel utigekeerd krijg, geen woorden voor. Maar zal wel met het feit te maken heben dat het een beschermd soort is. Althans dat geldt voor automobilsten, al gaan ze midden op hun rem staan voor je ben je al fout, is dat ook zo met scooters versa fietsers?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:21

Google maar even op art. 185 Wegenverkeerswet ;) .

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:22

dat klopt, zo ben ik een keer geschept door een auto van rechts. De automobilist had duidelijk voorrang, maar het leek net alsof ze ging stoppen voor ons. Dus wij reden met de fiets door en tja toen trok ze op omdat ze ons achteraf niet had gezien. Heb ik blauwe plekken, een nieuwe fiets, nieuwe kleren/schoenen/horloge en een paar honderd gulden smartengeld aan overgehouden...
Toch zou ik nog wat proberen hoor! Volgens mij had de automobilist ook geld gekregen van de verzekering omdat haar auto beschadigd was. Maar ik weet niet hoe je je scooter verzekerd hebt.
Succes ermee.

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:23

ja geld ook voor scooters versa fietsers
een fiets is een lichter voertuig en een fietser is beschermd door de wet omdat het een zwakke verkeersdeelnemer is....stomme wet maar wel waar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:24

madeliefw schreef:
dat klopt, zo ben ik een keer geschept door een auto van rechts. De automobilist had duidelijk voorrang, maar het leek net alsof ze ging stoppen voor ons. Dus wij reden met de fiets door

Dus jij geeft een auto van rechts geen voorrang en krijgt nog schadevergoeding op de koop toe ook?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 15:26

ik ben allrisk verzekerd, kun je nagaan, heb net nog 70 euro verzekeringsgeld overgemaakt... betaal zo'n 280 euro per jaar.
en idd dat geld bij alle voertuigen met motor vs voertuigen zonder motor.

we gaan kijken of hij vrijwillig 150 euro aan ons geeft en anders denken we er misschien aan om er een rechtzaak van te maken, klinkt heel overdreven maar ik ben er ontzettend lang verdrietig van geweest en nog, helemaal omdat ik gewoon niet fout was..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 15:27

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:28

kruispost :D

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:29

Lees voor automobilist in dat stuk ook maar bromfietser :j .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:30

Zelfs als de fout helemaal bij de voetganger of fietser ligt en de autobestuurder helemaal niets fout heeft gedaan, is deze toch aansprakelijk voor de schade. Dus als een voetganger bij het oversteken van de weg helemaal niet zit op te letten en er ontstaat een verkeersongeluk dan bent u als automobilist toch voor het overgrote deel aansprakelijk. Niet helemaal fair voor de gemotoriseerde weggebruikers maar deze wet moet de kwetsbare deelnemers aan het verkeer beschermen.

Dit staat er in die link van LDRD, zou je de kosten en stres van een rechtszaal maar besparen Dramaqueen...Wat een belachelijk iets dit.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 15:30

Chiqa schreef:
madeliefw schreef:
dat klopt, zo ben ik een keer geschept door een auto van rechts. De automobilist had duidelijk voorrang, maar het leek net alsof ze ging stoppen voor ons. Dus wij reden met de fiets door

Dus jij geeft een auto van rechts geen voorrang en krijgt nog schadevergoeding op de koop toe ook?

jep, zo schreef zit dat nou in elkaar..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 15:31

Chiqa schreef:
Zelfs als de fout helemaal bij de voetganger of fietser ligt en de autobestuurder helemaal niets fout heeft gedaan, is deze toch aansprakelijk voor de schade. Dus als een voetganger bij het oversteken van de weg helemaal niet zit op te letten en er ontstaat een verkeersongeluk dan bent u als automobilist toch voor het overgrote deel aansprakelijk. Niet helemaal fair voor de gemotoriseerde weggebruikers maar deze wet moet de kwetsbare deelnemers aan het verkeer beschermen.

Dit staat er in die link van LDRD, zou je de kosten en stres van een rechtszaal maar besparen Dramaqueen...Wat een belachelijk iets dit.

tjah we weten t ook nog niet zeker hoor, weet ook helemaal niet of ik hier aan toe ben, het is zo'n gedoe, maar vooral me stiefvader is ook zo verschrikkelijk kwaad omdat hij me huilend heeft opgepikt.. hij weet wat dat ding voor me betekend..

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:33

Geen rechtsbijstandverzekering toevallig?
Het is namelijk niet zo dat je hélemaal kansloos bent, al zal er niet veel in zitten.

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:36

Idd, zo zit het nou eenmaal in elkaar, van de 'sterkere' verkeersdeelnemers wordt verwacht dat ze de 'zwakkere' verkeerdeelnemers in bescherming nemen. Het is helaas bijna niet te bewijzen dat de fietser fout is, het is scheef mja, ergens ook wel goed :o

Ging je trouwens inhalen op een kruising? Op een kruising mag je sowieso nooit inhalen he :o Of was het ergens anders?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 15:36

ik hoorde het al van te voren dat dit nog wat zou worden.. vind het alleen zo ontzettend belachelijk, ik ga denk ik ook maar fietsen :\
@ LDRD: dat weet ik eerlijk gezegd echt niet, mijn stiefpaps regelt al mijn gedoetjes met verzekering/geld/etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:37

Kijk ik begrijp wel dat er een fiets wordt vergoed, maar deze bestuurder reed op een oude fiets. Maar een schadevergoeding én een fiets....gek he dat de verzekeringspremies zo belachelijk hoog zijn

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 15:38

SuzieQ schreef:
Idd, zo zit het nou eenmaal in elkaar, van de 'sterkere' verkeersdeelnemers wordt verwacht dat ze de 'zwakkere' verkeerdeelnemers in bescherming nemen. Het is helaas bijna niet te bewijzen dat de fietser fout is, het is scheef mja, ergens ook wel goed :o

Ging je trouwens inhalen op een kruising? Op een kruising mag je sowieso nooit inhalen he :o Of was het ergens anders?

het was op een doodnormaal fietspad waar je links de weg kon oversteken.
en nee dit is helemaal niet goed, alleen voor de gene die fietser zijn want die kunnen overal misbruik van maken.
edit: en het is WEL bewezen want hij heeft getekend dat hij schuldig is, maar dat maakt hun niet uit want volgens de wet zijn fietsers heilig.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:39

Als bestuurder van een zwaarder voertuig heb jij extra verantwoordelijkheid om uit te kijken.
Ik vind er voor een auto wel wat inzitten. Je leert niet voor niets met je rijlessen in je binnenspiegel, buitenspiegel en dode hoek te kijken.
Dan kun je beter een keer extra remmen omdat je niet zeker weet of de fietser voorrang neemt of niet, dan dat je niet genoeg kijkt, en dus een fiets op de motorkap hebt zitten.

Voor een scooter vind ik het ook helemaal terecht.
Als fietser heb je soms gewoon niet door als zo'n ding je inhaalt.
Ik ben meerdere keren bijna onderuit gereden met de fiets, omdat zo'n ding te dicht langs me heen ging.

Ik vind jouw situatie dan weer niet helemaal passen in dat plaatje.
De fietser had namelijk even achterom moeten kijken of hand uit moeten steken.
Maar ik snap wel dat de wet daar geen uitzondering op heeft gemaakt.
De bescherming van de zwakkere in het verkeer is gewoon in beginsel absoluut, doe je niets aan!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:41

xDramaQueen schreef:
volgens de wet zijn fietsers heilig.

Mooie samenvatting :D .

En vergeet voetgangers niet ;) .

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 15:42

@ polaris: ik snap zeker dat sommige scooters zo grof rijden ( ik word ook vaak zat afgesneden met me snorscootertje) maar in dit geval heeft de fietser zelfs getekend dat hij idd zo fout was, echter ging het wel weer maar toen ik net de brief kreeg dat hij zijn oude dames fiets heeft laten omruilen voor een fiets van 370 euro voel ik me zo ontzettend in me rug gestoken. hij maakt gewoon misbruik van de situatie.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 15:43

LDRD schreef:
xDramaQueen schreef:
volgens de wet zijn fietsers heilig.

Mooie samenvatting :D .

En vergeet voetgangers niet ;) .

ja die kennen er ook wat van, daarom sta ik ook heel vaak vol op me rem, of ze nou voorang hebben of niet, die wil ik helemaal niet op me scooter hebben :D