Ik ben zelf vandaag voor de 2e keer in die wijk geweest, de makelaar raadde me aan om eens op zondagmiddag door de buurt te rijden. Dat ga ik sowieso nog doen, maar dat terzijde. Ik heb een half uurtje door de buurt heen gelopen en de mensen die ik tegen kwam (vooral allochtone vrouwen) zeiden me vriendelijk goede dag. Verder veel ouderen gezien en wat jongeren, vorige week woensdagmiddag, die me verder compleet links lieten liggen. En zolang het bier voor algeheel gebruik is...

Bottomline: wat ik er tot dusver van heb gezien heb ik 0,0 problemen met de buurt an sich.
Vooral het huis van de vorige week vond ik erg mooi. Vandaag ging wel. Er ligt nog een huis in diezelfde wijk waar ik op zich wel interesse in heb. Alleen... Het eerste huis staat al zeker een jaar te koop (niet leegstaand overigens). Eerst vanwege de prijs, nu vanwege de reputatie van de buurt. Het huis van vandaag staat nog niet zo lang te koop en een ander huis waarvan ik erg gecharmeerd was stond ook al ruim een jaar leeg. Dat huis is overigens vorige week onder voorbehoud verkocht.
Ik ben op zich niet op zoek naar iets 'om oud in te worden', de huizen waarnaar ik nu kijk zijn niet mijn droomhuizen. Grote kans dus dat ik met een jaar of 5 tot 10 weer vertrek.
Nu de hamvraag...
Wat zouden jullie doen? De reputatie van de buurt voor lief nemen als het huis voldoende aanspreekt? Of met het oog op de toekomst deze huizen niet nog een keer gaan bekijken?
Ik zit me nl echt af te vragen wat wijsheid is... Ik heb geen problemen met de buurt an sich - tot dusver, en ik vind het mooie, ruime huizen... Maar als ik het met een jaar of 5 tot 10 te koop ga zetten, wat dan...? Wil/moet ik het risico nemen dat ik 't niet verkocht krijg tzt?

Dat gevoel werd alleen maar versterkt toen een buurvrouw overvallen werd bij de lift en een pistool tegen haar hoofd kreeg gedrukt (ik was daar 5 minuutjes eerder, dan heb je wel even het gevoel 'dat had ik ook kunnen zijn')