Fitness matje halen, waar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Fitness matje halen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 11:48

Ik heb pilates voor dummies ( :') ) besteld maar op een deken krijg ik last van me stuitje, nu zoek ik een GOEDKOOP :D matje, heb online al gekeken bij sportzaken maar ga geen 25/35 euro betalen voor een matje.

ik ga zo de stad in, iemand enig idee in welke winkels ik kan kijken? waar ze op het moment toevallig die dingen hebben?

Mizoan

Re: Fitness matje halen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:53

Xenos!!

Maarre Pilates is eigenlijk erg gevaarlijk om mee te beginnen zonder begeleiding, je kunt beter een paar lessen volgen om het basisprincipe aan te leren en dan lekker zelf aan de gang gaan

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 11:55

dan wip ik daar even langs! thanks, maareh hoezo? lijkt me dat ze op die dvd geen verkeerde dingen gaan uitleggen, ik wil wel graag lessen doen maar dan moet ik me aanmelden bij een fitness zaak, en ik weiger om 40 euro per maand op te hoesten voor 2 lessen per week...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:57

Bij Bristol en Scapino hebben ze bij ons ook sportafdelingen, je zou daar ook een kijkje kunnen nemen :)

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:58

Bij de kruitvat hadden ze laatst matjes, en misschien weer binnekort bij de liddl. Hebben ze niks bij de bristol of capino? Daar verkopen ze ook wel een zulke dingen :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 11:59

ah nartuurlijk, duh :o bristol en scapino *schaam* hoe kan ik die vergeten _O-

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:59

Pilates is heel erg gericht op je houding en op het goed gebruik van je spieren en je doet heel gauw iets verkeerds.. Ik heb 2 jaar lang pilates gedaan bij mij op de sportschool en nog kreeg ik regelmatig te horen dat ik dingen niet goed deed en dat dat heel slecht voor je houding, gewrichten en spieren kan gaan zijn als je het continu verkeerd blijft doen. Ik vind het dus ook raadzaam om toch indd een paar lessen via een sportschool te gaan doen voordat je zomaar via een dvd wat gaat proberen :)
en idd Xenos/action had ze laatst ook.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:02

xDramaQueen schreef:
...en ik weiger om 40 euro per maand op te hoesten voor 2 lessen per week...

Dat is 5 euro per keer, lijkt mij een vrij redelijk bedrag voor een les. Begeleiding is IMO ook wat waard.

Maar om op je vraag terug te komen: de goedkopere sport-/schoenenzaken als Bristol en Scapino willen idd nog wel eens matjes verkopen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 12:07

Karin schreef:
xDramaQueen schreef:
...en ik weiger om 40 euro per maand op te hoesten voor 2 lessen per week...

Dat is 5 euro per keer, lijkt mij een vrij redelijk bedrag voor een les. Begeleiding is IMO ook wat waard.

Maar om op je vraag terug te komen: de goedkopere sport-/schoenenzaken als Bristol en Scapino willen idd nog wel eens matjes verkopen.

true, maar ik sport hiernaast ook nog, en ik ben student, ik ben nu aan het kijken bij mn oude sportschool of ze uberhaubt wel pilates doen en hoe vaak..
heb gekeken en alleen vrijdag 09.00.. en dus maar 1 x per week.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:10

kijkshop

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:16

Een gezond lichaam is onbetaalbaar ;) mensen die lichamelijk iets mankeren kunnen dat allemaal beamen.
Je kunt heel snel dingen fout doen met Pilates en hiermee je lijf naar de herrie helpen als dit niet gecorrigeerd wordt.

Vraag hoe weet jij of je je krachtcentrum op de juiste manier weet te gebruiken met het uitvoeren van je oefeningen :?
Vertellen ze je dat op die dvd :?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 12:18

ik heb hem net pas binnen dus heb geen idee hoe hij werkt, ik heb wel een zaal gevonden die wel losse lessen geeft (dus geen abbonement van fitness erbij) in Utrecht en die zit nog naast me school ook :D zal er maandag eens langsgaan om te informeren.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:21

Is echt wel verstandig om een aantal lessen te volgen :j

Je zult er wel veel profijt aan hebben denk ik :D
Er is 1 must bij mij, donderdagavond PILATES en daar komt niets of niemand tussen :P
Verder kan je wel voor overige accessoires de Lidl in de gaten houden en kijk eens bij het Kruidvat ik heb daar een keer een set, cd + dvd, matje, ring, banden etc gekocht voor een tientje :D

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 12:23

ik heb toch niets te doen dus heb besloten dat ik zo ga douchen en dan al langs ga :D misschien vind ik het wel 3x niets en dan heb ik ook geen abbo dat ik weer op moet zeggen, en misschien vind ik het wel wat en dan kan ik altijd bij de lessen blijven :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:24

xDramaQueen schreef:
true, maar ik sport hiernaast ook nog, en ik ben student, ik ben nu aan het kijken bij mn oude sportschool of ze uberhaubt wel pilates doen en hoe vaak..

hebben ze in utrecht geen regeling voor sporten voor studenten? Ik betaal 65 euro voor een jaar en ik kan fitnessen zwemmen, squashen whatever en aan elke cursus die ik zou willen meedoen.

Lijkt me dat ze in utrecht toch ook wel zoiets zouden hebben.

het lijkt mij ook niet echt verstandig om in je eentje aan pilates te beginnen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 12:38

Shiloh schreef:
xDramaQueen schreef:

hebben ze in utrecht geen regeling voor sporten voor studenten? Ik betaal 65 euro voor een jaar en ik kan fitnessen zwemmen, squashen whatever en aan elke cursus die ik zou willen meedoen.

Lijkt me dat ze in utrecht toch ook wel zoiets zouden hebben.

het lijkt mij ook niet echt verstandig om in je eentje aan pilates te beginnen.

bij www.bodyconditioning.nl niet, waar ik dus heb gefitnesst, maar die ik nu op t oog heb heeft dat wel, maar volgens mij ook weer niet bij de lessen, maar dat hoor ik wel.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:43

Ik heb er laatst 1 bij Kruidvat gehaald.
Eigenlijk 2 aangezien ik ze voor buikspieren gebruik en 1 te dun vind.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:44

Ik vind 1 ook dun en gebruik er thuis ook 2 :o

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 12:52

miep1979 schreef:
Een gezond lichaam is onbetaalbaar ;) mensen die lichamelijk iets mankeren kunnen dat allemaal beamen.
Je kunt heel snel dingen fout doen met Pilates en hiermee je lijf naar de herrie helpen als dit niet gecorrigeerd wordt.

Vraag hoe weet jij of je je krachtcentrum op de juiste manier weet te gebruiken met het uitvoeren van je oefeningen :?

om nog even terug te komen op het laatste, er zit eerst een tijd blablabla bij, oa krachtcentrum, hoe je het gebruikt, en wat je niet moet doen, ook laat ze alle oefeningen zien hoe ze moeten en hoe ze niet moeten.
verder verteld ze over stabiele bekken, ademhaling en rechte wervelkolom. :j

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:56

xDramaQueen schreef:
miep1979 schreef:

om nog even terug te komen op het laatste, er zit eerst een tijd blablabla bij, oa krachtcentrum, hoe je het gebruikt, en wat je niet moet doen, ook laat ze alle oefeningen zien hoe ze moeten en hoe ze niet moeten.
verder verteld ze over stabiele bekken, ademhaling en rechte wervelkolom. :j

Duidelijk +:)+ maar mis je nog het wakend oog dat controleerd of je goed bezig bent ;)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 12:58

en daarom ga ik wat lessen volgen, is namelijk fijn als je gecorrigeerd word :j ik ben nu alleen aan het kijken, hoe alles gaat etc.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:01

En wat is je eerste indruk :D

Mijn vriendje dacht ooooh dat is kattenp1s doe ik wel fff.
Hij is 2 keer meegeweest en heeft de handdoek in de ring gegooid := Beperkt zich nu tot krachttraining, cardio training, kick boksen en Kempo :D

Staat er ook een gedeelte ontspanning voor aan het einde op :?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 13:10

miep1979 schreef:
En wat is je eerste indruk :D

Mijn vriendje dacht ooooh dat is kattenp1s doe ik wel fff.
Hij is 2 keer meegeweest en heeft de handdoek in de ring gegooid := Beperkt zich nu tot krachttraining, cardio training, kick boksen en Kempo :D

Staat er ook een gedeelte ontspanning voor aan het einde op :?

me eerste indruk is verdomd wat is ze lenig :') je bedoelt de rust houding om te ontspannen na elke oefening? ja :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:12

Ik zocht er ook nog eentje en zag ze bij de hema liggen voor 10 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:18

Bij de Bristol zijn zgn campingmatjes, kosten 6,95.