wacht, is het voor een vrouw moeilijk om liefde te vinden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

wacht, is het voor een vrouw moeilijk om liefde te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 14:36

Ik ben altijd schijnbaar bevooroordeeld geweest dat het voor vrouwen héél makkelijk zou zijn om liefde te vinden (mits je daar voor open staat natuurlijk), dat een vrouw daar geen moeite voor hoefde te doen.
Mede denk ik door mijn eigen ervaringen en die van mijn omgeving denk ik.

Nou lees ik net een topic waarvan ik denk, héh een vrouw die daar moeite voor moet doen?

Ben ik de enige die schijnbaar z'n verkeerde kijk hierop had? :oo (schaam me rot!)

(mijn excuses mocht dit eventueel verkeerd overkomen, ik spreek dit puur uit, door mijn ervaringen uit mijn omgeving, en bij mezelf).

Anoniem

Re: wacht, is het voor een vrouw moeilijk om liefde te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:39

Liefde vinden is voor een vrouw een stuk moeilijker als sex vinden.. Veel mannen zien vrouwen toch echt als lustobject en die geven ze dus wel lichamelijke liefde, maar geestelijk kunnen en willen die mannen dat niet eens!

Dus ja, het is voor een vrouw moeilijk om liefde te vinden, nee het is voor een vrouw niet moeilijk om een man te vinden (al is het alleen maar voor de sex).

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:39

Bedoel je liefde of seks?
Liefde is idd niet zo gemakkelijk.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 14:40

Lieke schreef:
Bedoel je liefde of seks?
Liefde is idd niet zo gemakkelijk.

Nee echt een partner...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:40

Ik zou niet weten waarom het voor een vrouw moeilijker is dan een man... :n TS, kun je is uitleggen waarom je dat denkt?

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:42

Een vent voor een avond tegen komen is zo gebeurd inderdaad, maar een man vinden waar je ook echt verliefd op word zal wat moeilijker worden!

Of althans, ik word niet verliefd op de eerste de beste man die ik tegenkom op straat.....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:42

De ware liefde vinden is moeilijk omdat je niet kunt zoeken, wat het vreselijk frustrerend maakt. Je moet de juiste persoon tegen het lijf lopen. Bij de een gebeurt dat met 17, voor de ander met 24 en voor sommige mensen nog veel later...

Jij bent niet meer met de jongens samen zoals ik het begreep uit het andere topic, dat betekent dus ergens dat de liefde voor jou ook nog niet makkelijk is geweest: Of je hebt het niet vast kunnen houden of je hebt de foute keuze gemaakt en je bent niet achter de juiste aangegaan. Misschien dacht je slechts dat het de juiste was, maar dat is nu het moeilijke (maar ook het mooie) van liefde: Niks is zeker, geen getallen en feiten, alleen gevoel en ervaringen :)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 14:43

Relaxed schreef:
Ik zou niet weten waarom het voor een vrouw moeilijker is dan een man... :n TS, kun je is uitleggen waarom je dat denkt?

Ervaringen uit mijn omgeving denk ik...
Ik ben opgegroeid met een moeder die me vertelde dat mannen moeite voor een vrouw moesten doen, en vriendinnen die dit me vaak genoeg lieten zien.

(Ik vond het al heel vreemd toen mijn ex vriend op 18 jarige leeftijd vertelde dat hij nog nooit eerder iemand had kunnen vinden, maar hier wel moeite voor deed).

Damn... ik heb echt een geschifte kijk hierop :oo

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:43

Dan vind ik je gedachte ook wat vreemd. Ten eerste waarom zou dat makkelijker zijn voor een vrouw dan voor man? En ten tweede is liefde imo helemaal niet zo eenvoudig, je moet maar net tegen de juiste persoon aanlopen. Ik ben inmiddels 4 jaar vrijgezel en heb de liefde nog niet gevonden. Ik sta er wel voor open, maar ben niet hard op zoek, juist omdat ik denk dat het nog moeilijk is om de juiste partner te vinden.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 14:45

Lieke schreef:
Dan vind ik je gedachte ook wat vreemd. Ten eerste waarom zou dat makkelijker zijn voor een vrouw dan voor man? En ten tweede is liefde imo helemaal niet zo eenvoudig, je moet maar net tegen de juiste persoon aanlopen. Ik ben inmiddels 4 jaar vrijgezel en heb de liefde nog niet gevonden. Ik sta er wel voor open, maar ben niet hard op zoek, juist omdat ik denk dat het nog moeilijk is om de juiste partner te vinden.

Je weet wel dat het niet mijn bedoeling is om kwetsend over te komen? Als dit wel zo overkomt, dan mijn oprechte excuses...
Ik ben zo opgegroeid, en geloofde hier in schijnbaar, omdat het me vaak is laten zien en verteld is.

Ben allang blij dat ik veel kan leren van bokt...

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:49

Het kwam niet kwetsend over hoor, maar ik wou alleen maar zeggen dat het niet zo makkelijk als je denkt.
Ik vind trouwens ook wel dat mannen moeite moeten doen voor een vrouw, maar ik denk dat, dat wederzijds is. Een echte leuke man heb je niet zomaar te pakken.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:51

ik ga met voorgaande reacties mee.. nee het is voor een vrouw echt niet makkelijk(er) om een juiste partner te vinden :D

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:03

Op dit gebied zijn mannen en vrouwen helemaal gelijk. Iedereen zoekt zijn partner waar hij díe klik mee heeft.
Ookal zouden mannen moeten vechten voor vrouwen, een vrouw kan niet zomaar iemand leuk vinden, hoe hard diegene ook voor je heeft gevochten.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:13

Ken genoeg mannen die wel even de lakens in willen duiken met je, maar een relatie is not done. Ookal zijn er gevoelens van beide kanten.. Blijkbaar willen ze zich niet binden, omdat ze ook graag nog met andere vrouwen in contact willen komen (alleen daar dan ook graag even wat plezier mee hebben ;) ).
Ik denk dat er ook wel vrouwen zijn die eerst nog willen losgaan, voordat ze zich binden. Maar naar mijn gevoel zijn de mannen in de meerderheid, tot spijt van de vrouwen die het wel zien zitten met hen..

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:20

Ik durf zelfs te beweren dat het voor volwassen vrouwen moeilijker is dan voor mannen...
Eenmaal een kind en bijv. weer gescheiden, ben je ineens veel onaantrekkelijker voor de gemiddelde man. Kinderen blijken dan toch echt een beperkende factor, al was het maar omdat je je niet meer vol overgave in't uitgaansleven kunt storten (en die gescheiden mannen wel, want 99 van de 100 keer heeft mams de kids). Daarnaast willen de meeste gescheiden/single mannen van dezelfde leeftijd dan liever een jongere vrouw die nog geen kids heeft, waarmee ze 'opnieuw' kunnen beginnen, in plaats van 'verder gaan' met een vrouw die al een heel hoofdstuk van haar leven achter de rug heeft en wel al kids van een ander heeft.
Ik ben sinds 6 jaar gescheiden en kom zelden nog ergens waar ik leuke nieuwe kerels ontmoet. In je eentje uitgaan is nou eenmaal niet gezellig en vriendinnen zijn getrouwd of geen uitgaanstypes meer... zie dan maar es een leuke vent te ontmoeten (heb ik het nog niet eens over 'aan de haak slaan' :x ).

Sex is idd geen probleem, kwestie van jezelf inschrijven op een dating site, dan komen de kandidaten de eerste paar weken met bakken je mailbox binnen (vooral ook véél mannen die niet kunnen lezen en niet aan je gestelde voorwaarden qua leeftijd e.d. voldoen :roll: ).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:08

Francis schreef:
Ik durf zelfs te beweren dat het voor volwassen vrouwen moeilijker is dan voor mannen...
Eenmaal een kind en bijv. weer gescheiden, ben je ineens veel onaantrekkelijker voor de gemiddelde man. Kinderen blijken dan toch echt een beperkende factor, al was het maar omdat je je niet meer vol overgave in't uitgaansleven kunt storten (en die gescheiden mannen wel, want 99 van de 100 keer heeft mams de kids). Daarnaast willen de meeste gescheiden/single mannen van dezelfde leeftijd dan liever een jongere vrouw die nog geen kids heeft, waarmee ze 'opnieuw' kunnen beginnen, in plaats van 'verder gaan' met een vrouw die al een heel hoofdstuk van haar leven achter de rug heeft en wel al kids van een ander heeft.
Ik ben sinds 6 jaar gescheiden en kom zelden nog ergens waar ik leuke nieuwe kerels ontmoet. In je eentje uitgaan is nou eenmaal niet gezellig en vriendinnen zijn getrouwd of geen uitgaanstypes meer... zie dan maar es een leuke vent te ontmoeten (heb ik het nog niet eens over 'aan de haak slaan' :x ).

Sex is idd geen probleem, kwestie van jezelf inschrijven op een dating site, dan komen de kandidaten de eerste paar weken met bakken je mailbox binnen (vooral ook véél mannen die niet kunnen lezen en niet aan je gestelde voorwaarden qua leeftijd e.d. voldoen :roll: ).

Helemaal mee eens. Sex is zo te krijgen maar een man die je neemt hoe je bent MET kind en weinig tijd is met een lampje te zoeken hoor.

Maar vergis je niet in mannen met een kind hoor. Veel vrouwen zitten ook niet te wachten op een man die al een kind heeft. Je hebt altijd gezeik met de ex en het is toch niet jouw eigen kind waar je dan toch soms mee opgescheept zit.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:10

ik denk inderdaad dat het makkelijk is om seks te vinden.
maar liefde?
dat vind je echt niet zomaar!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:12

YankeeBoy schreef:
ik denk inderdaad dat het makkelijk is om seks te vinden.
maar liefde?
dat vind je echt niet zomaar!

En dan heb je het gevonden en dan zoekt hij zn aandacht bij een ander...
Mannen blijven jagers, die zijn niet op zoek naar eternal love maar naar cheap sex.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:14

Suzanne niet generaliseren aub :D , je hebt ze ook van de eternal love, als is dat veel lastiger zoeken...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:16

garny95 schreef:
Suzanne niet generaliseren aub :D , je hebt ze ook van de eternal love, als is dat veel lastiger zoeken...

Sorry... :D
Menhater is my middelname.... :+

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:19

Dat eeuwige domme gegeneraliseer, alsof je alle vrouwen (of alle mannen) over één kam kunt scheren...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:24

Kuggur schreef:
Dat eeuwige domme gegeneraliseer, alsof je alle vrouwen (of alle mannen) over één kam kunt scheren...

Eeeehm nee maar ken inmiddels zoveel vreemdgaande mannen dat ik ze niet meer hoef.

Maar er zijn ook heus wel veel vreemdgaande vrouwen, dat geloof ik best.... :+

Ik geloof er gewoon niet meer zo in. Ik hoef de pijn niet meer. En het verdriet, de teleurstelling, je zo minderwaardig voelen, jezelf elke dag afvragen wat er nou zo mis aan je was.

En dan bieden zich meerdere mannen aan je aan die een relatie hebben en zelfs kinderen en die zo zonder twijfel sex met je willen... Als ik dan zeg: Wat zou je vriendin/vrouw daar van vinden? Zeggen ze: Ach daar voel jij toch niks van??

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:28

stja mannen komen nou eenmaal van mars en vrouwen van venus.
We hebben een heel ander denkvermogen.

Sex krijgen is voor een vrouw heel makkelijk, maar liefde is toch een heel stuk moeilijker...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:33

Ik geloof niet dat het met sexe te maken heeft, maar met het karakter (makkelijk/moeilijk) van iemand - en hoe iemand op sociaal gebied met de ander om gaat.
Mannen en vrouwen die ik ken, die daar last van hebben/hadden, vonden het moeilijk om op de ander af te stappen en als het niks vonden ook niet open stonden voor die persoon die naar hen toe kwam ...
Maar wie weet had die persoon wel een leuke vriend ofzo? :D

Als je meer mensen leert kennen is het volgens mij makkelijker om op iemand verliefd te worden en zij op jou.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:34

Suzanne F. schreef:
Ik geloof er gewoon niet meer zo in. Ik hoef de pijn niet meer. En het verdriet, de teleurstelling, je zo minderwaardig voelen, jezelf elke dag afvragen wat er nou zo mis aan je was.

Ik heb dit al meer gelezen van jou. Is dat niet ontzettend moeilijk om echt de hele tijd mannen te haten, bij elk contact al te vermoeden wat voor duivelse plannen hij in petto heeft voor jou? Ok, er lopen een heleboel rond die niks waard zijn maar heus niet allemaal hoor.

Als je zo ontzettend gefrustreerd bent, dan geraak je toch niet meer vooruit in je leven? Of zie ik dat ergens mis?