Relatie.. zonder een relatie te hebben.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Relatie.. zonder een relatie te hebben.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 13:24

Titel klinkt misschien gek, maar als je de tekst leest is het denk ik begrijpbaar.

Na een hoop verdriet om een jongen die minder betrouwbaar was dan ik dacht, had ik besloten dat ik nooit meer verliefd zou worden. Makkelijker gezegd dan gedaan..
Ik kreeg hyvesberichtjes van een jongen die ik ‘’kende’’ uit de stad. Gewoon gezellig, na een tijdje heeft ie me toegevoegd op msn. Hij vroeg of ik een keer wat af wilde spreken. Waarom niet? Zolang ik maar niet verliefd werd. Afspraak was gezellig en ik vond hem toch stiekem wel interessant. Hij is 26 (ik 21), hij is dus wat ouder dan ik, heeft een eigen huisje. We gingen vaker afspreken en tja Mandy werd toch opnieuw verliefd..
Na een tijdje begon ik me toch wel af te vragen wat hij nou van mij vond. Ik had het gevoel dat ik afstand moest nemen omdat ik te verliefd werd en bang was om gekwetst te worden. Hij vond mij ook leuk, alleen kwam net uit een relatie van 3 jaar..dus hij wilde rustig aan doen maar zei dat ik wel het meisje was waar hij een relatie mee zou willen.. maar niet op dit moment. We hebben de afspraak gemaakt dat we zien hoe het zou lopen en ondertussen niet met anderen daten. Prima nu had ik iets meer duidelijkheid.
Al snel snapte ik niet waar het rustig aandoen bleef, ik sliep gemiddeld 2-3 keer per week bij hem, zagen elkaar om de dag, belde/ smsde elke dag.. Weer een gesprek gehad, hij zei dat het voor hem goed voelde om bij mij te zijn, dat hij op het randje zat, dat hij bijna een relatie met me wilde..
Toen kwam valentijnsdag. Ik kreeg een zelf ontworpen kaart met een briefje erbij dat ik zo geweldig was en dat hij me ’s avonds op zou halen voor een gezellig avondje. We gingen uit eten.. Ik was nog nooit met een jongen uit eten geweest. We deden allemaal leuke dingen die voor mij heel speciaal waren.

Zijn ‘’relatiestandpunt’’ ging een tijdje door. Ik voelde me steeds slechter en was vaak verdrietig. Ik wilde hem echt de tijd gunnen, maar ik zag het verschil tussen een relatie en de manier hoe we met elkaar omgingen niet. Waarom wilde hij nou geen relatie met me? Ben ik dan echt zo waardeloos? Ik gaf mezelf overal de schuld van, het lag allemaal aan mij. Ik begon het idee te krijgen dat ik de situatie niet meer aankon.

Tijd voor weer een gesprek.. Ik werd alleen maar verdrietiger en vooral onzeker over de situatie. Toen ik hem dit vertelde voelde hij zich schuldig. Hij heeft vaak sorry gezegd, kreeg smsjes met teksten als ‘’Sorry dat ik het zo moeilijk maak voor je’’. Ik gaf alsnog mezelf overal de schuld van. Een week ging door, waarin ik steeds ongelukkiger werd. Hij had ondertussen een nieuwe baan en ik zag hem ineens nog maar 2 keer per week. Hij merkte dat het met mij niet meer ging en zei dat hij er mee wilde stoppen voor mij, niet omdat hij niet gek op me was.. maar om het feit dat hij me zo in de war bracht. Ik barste in tranen uit, ik wilde hem niet kwijt. We hebben afgesproken dat we het nog zouden proberen, ik zou meer het hele idee van relatie los laten. Wat maakte het uit als we het zo ook gezellig hadden? Binnen een bepaalde tijd zou het gezellig genoeg zijn en zou hij vanzelf wel iets willen. Het kwam allemaal goed.. Ik was gewoon in een iets verder stadium dan hij.

Ondertussen is die afspraak nog geen halve week geleden en heb ik het idee dat ik hem langzaam begin te verliezen. Hij laat bijna niets meer uitzichzelf horen en heeft nog minder tijd. De smsjes die ik terugkrijg op mijn smsjes zijn minder lief als ik ze vergelijk met smsjes die ik eerder kreeg.

Nog steeds ben ik ontzettend verliefd en wil hem niet kwijt.. Maar of ik mezelf echt goed doe met deze situatie vraag ik me af.

Ik vroeg me af of er meerdere mensen zijn die in zo’n soort situatie hebben gezeten, hoe dat afgelopen is. Niet dat het vergelijkbaar is, maar ik ben er wel benieuwd naar. Andere reacties zijn natuurlijk ook welkom.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:25

meis erg mooi verwoord! Hopelijk heeft iemand op bokt hier nog een mooie verklaring voor! Je weet hoe ik erover denk ;) :*

Mer1980

Re: Relatie.. zonder een relatie te hebben.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:32

He's just not that into you. Hij heeft je gewoon gebruikt om plezier te maken. Als hij echt om je gaf hadden jullie wat en hij wil blijkbaargewoon vrij zijn..... sorry meis, mar loslaten en iemand zoeken die wel 100 % voor jou gaat dat verdien je....

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:35

Ik snap ook niet helemaal waarom hij, ondanks dat hij gek op je was, toch met jullie "relatie" wilde stoppen voor jou.
Heb je ooit met hem gepraat over wat je hier nu allemaal opschrijft?
De enige tip die ik je kan geven is: blijft niet te lang op hem wachten tot hij 't tijd vindt voor een relatie. Dat breekt je op een gegeven moment echt op.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:36

Het voelt alsof hij jou een tijdje gebruikt heeft... Sorry om het zo te moeten horen, maar langs ene kant stak hij tijd en geld in je, maar langs de andere kant, nu hij jou bijna niet meer ziet hoor je hem niet meer. Uit het zicht is uit het hart zoals ze zeggen en enkel liefde overwint dit. Misschien toch maar eens een deftig gesprek hebben...

En anders, doe het even heel rustig en zoek iemand die jou wél verdient!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:42

Even in z'n sop gaar laten koken. Mist ie je dan hoor je dat wel en dan kun je er met hem over praten dat je alles wil of helemaal niets. Heb in een soortgelijke situatie gezeten, maar das nu helemaal goedgekomen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:44

Maar waarom zou je ineens niks meer van je laten horen? Als iemand dat bij mij deed zou ik zoiets hebben van: ok, als je geen contact wil, dan niet :wave:

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 13:47

Emma, ja hij weet alles wat hier staat. :j
Behalve dat ik het gevoel heb dat het aflopende zaak is..

Als het goed is zie ik hem van het weekend wel weer.
Laatst bijgewerkt door Mandyy op 05-03-09 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:47

bij veel mensen is het zo dat wanneer je elke keer maar om aandacht vraagt ze juist zoiets hebben van rot nou eens op. Mannenbrein is anders dan die van vrouwen ;)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:47

Moeilijke situatie mandy. Ik heb het zelf niet meegemaakt maar mijn zus wel. Die 2 deden alles wat een stelletje deden, hij kwam ook heel verliefd over maar wou geen relatie. Op een gegeven moment nam hij ook afstand en kwam het er op neer dat hij echt geen relatie wou (vlak daarna kreeg hij een vaste vriendin...). Ik denk dat mannen hierin gewoon wat anders zijn dan vrouwen.
Maar je moet je absoluut niet schuldig voelen, dit is niet jouw schuld. Laat niet alles van hem afhangen maar probeer zelf uit te vinden wat je wil. Op dit moment kiest hij ervoor om niet voor de volle 100% voor jullie te gaan, wil je daar wel echt op blijven wachten totdat hij daar wel klaar voor is? En wat als dat moment nooit komt?
Heb je een vriendin/zus/nicht waar je bij terecht kan? Zij heeft misschien een wat realistischere blik op de situatie omdat ze niet verliefd is. Alles van je af praten kan soms best helpen om de dingen wat beter op een rijtje te zetten.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:50

Mandyy schreef:
Emma, ja hij weet alles wat hier staat. :j
Behalve dat ik het gevoel heb dat het aflopende zaak is..

Als het goed is zie ik hem van het weekend wel weer.

Misschien dan eens met hem erover praten dat je je toch niet fijn voelt bij hoe 't nu loopt? Dat hij wel zei dat 't gezelliger zou worden maar dat je daar nog weinig van merkt...

Maflinger schreef:
bij veel mensen is het zo dat wanneer je elke keer maar om aandacht vraagt ze juist zoiets hebben van rot nou eens op. Mannenbrein is anders dan die van vrouwen ;)

Nja ik geloof er niet in dat als je een week niks meer van je laat horen dat die man dan ineens weer contact met je op zoekt.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:52

Ik heb in een zelfde soort situatie gezeten, wel wat anders, en duurde wat korter, en ik denk niet dat je wilt weten hoe dat is afgelopen..
Ondertussen ben ik de vriendschap met hem kwijt. Meneer beweerde elke keer dat we gewoon vrienden waren, maar als ik eenmaal bij hem was deed hij heel anders, en ook de msn gesprekken en smsjes zeiden iets totáál anders. Ik werd ook helemaal gek van die warrigheid. Op een gegeven moment heb ik gezegt dat ik een tijdje geen contact wilde, zodat we later misschien echt als 'gewoon vrienden' met elkaar om konden gaan. Meneer in kwestie belde me helemaal overstuur op, en vroeg gelijk of 'ie de volgende dag langs kon komen. Uiteraard heb ik die miljoenen keren 'sorry dat ik je dit aan doe, sorry dat ik je het zo moeilijk maak' ook aangehoort. Het ging weer precies hetzelfde verder. Op een gegeven moment heb ik besloten dat ik hier helemaal onderdoor ging, en gezegt dat we nu echt geen contact meer moesten hebben. Meneer dacht blijkbaar dat het weer hetzelfde als de eerste keer ging, en belde/smste wat af naar me, en op msn sprak hij me ook aan. Ik, hoe moeilijk het was, niet meer gereageert. Op een gegeven moment hem het nog heel duidelijk gemaakt.
Nu? Hebben we dus geen contact meer. Meneer heeft vaak gezegt te willen praten, ik heb het elke keer afgeslagen. Waarom? Omdat de gesprekken die we nog op msn hebben gehad, voor mij genoeg zeiden. In het echt zou het juist alleen maar moeilijker worden. We hebben dezelfde vriendengroep, wat erop neer komt dat ik hem héél vaak zie. Dat vind ik nog niet eens het ergste, maar wat me wél pijn doet, is dat hij nog steeds beweert dat we gewoon vrienden waren, niets meer, niets minder..
Ik hoop voor jou dat het beter afloopt. :(:)

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:53

Ik heb het precies zo gehad!!!!!

Lichtpubntje voor je, mijn VRIEND en ik zijn nu heel erg gelukkig samen..

Hij wou ook geen relatie, altijd samen alles samen doen super gek op elkaar maar dast woordje relatie was toch wel heeeeeel eng.. Toen heb ik het "uit gemaakt"..
En na 3 maanden stond ie bij mij voor de deur.. Spijt spijt spijt Hij wou toch echt met mij verder.. heb hem nog een week of 6 laten zwetren en daarna heb ik pas gezegd ok dan wil ik nu wel echt een relatie met je..

En sinds dien zijn we onwijs gelukkig!!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 13:54

Dankjulllie voor jullie reacties. :)

DarkShines, ik wil graag wachten! We hebben het ook heel vaak leuk samen. Heb het er wel met een vriendin over gehad. Zij zegt dat ik even geen discussies met hem aan moet gaan (dat werkt bij hem averechts), even een maandje afwachten en kijken wat er gebeurd.

Emma, zo werkt het bij mannen vaak wel.
Heb ik al meerdere keren meegemaakt.
Het is niet zo dat hij een week niets van zich heeft laten horen, maar het contact lijkt af te bouwen. Misschien zie ik ook spoken? Ik weet het even niet..

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 13:57

Zo zie je toch wel verschillende aflopen idd.

Hij heeft ook nog gezegd dat hij allemaal aan het idee moest wennen. Dat het voor hem wat snel gaat. Dat hij net een nieuwe baan heeft, net nieuw met mij omgaat. Dat hij het woord relatie een beetje eng vind.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:57

Dan heb ik schijnbaar een aparte vriend :') Had 't daar namelijk laatst met hem over en als ik een week niks van me zou laten horen zou hij toch zoiets hebben van: ze vindt me blijkbaar niet leuk meer.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:13

Poeh, vervelend voor jou zeg!

Mijn zusje heeft in exact hetzelfde schuitje gezeten.. Jongen zei *ik ben nog niet toe aan een relatie* maar vervolgens wel dik een jaar lang minstens drie keer in de week afspreken enzo..

Ik heb zelf nog nooit in zo'n situatie gezeten, maar juist vanwege het verdriet wat die jongen mijn zusje heeft gedaan, sta ik er nogal sceptisch tegenover.. Voor die jongen in kwestie betekende het namelijk dat ie op vrijdagavond in de kroeg ook bést met een ander meisje kon gaan staan bekken..
Nu zeg ik natuurlijk niet dat jouw jongen deze vrijheid hetzelfde interpreteerd, maar vandaar dat ik er niet zo happig op ben...

Wat jouw situatie aangaat.. Hoe lang is dit inmiddels al aan de gang? Als jij verder wilt met deze jongen, en hij blijft de boot maar afhouden, dan zou het voor mij persoonlijk snel over zijn.. Scharrelen is leuk, maar wanneer de één meer wil, en de ander niet...

Verder ben ik het eens met chipieke en marilyn hierboven..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:14

Mandy! :(:)

Hij moet meer dan dit voor je over hebben! En dit duurt al een behoorlijk poosje. Je moet voor jezelf gaan kiezen meid!
Jij vind het wel de moeite waard om energie in hem te steken, maar andersom betwijfel ik het.
Zoals je weet, komt het op mij over alsof hij je gebruikt.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 14:16

NaNi schreef:
Hoe lang is dit inmiddels al aan de gang?

2,5 maand geleden spraken we voor het eerst af.
Dus opzich is het niet al jaren aan de gang ofzo. ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:18

2,5 maand valt nog wel mee... Zeker als hij net een relatie van 3 jaar heeft gehad.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:22

Heeel herkenbaar.............

Mijn laatste relatie was precies het zelfde. Alles leek op een relatie, alleen van de benaming 'relatie' kreeg hij het spaansbenauwd. Ik snapte ook het verschil niet, maar het kwam er op neer dat hij zich niet verplicht wilde voelen naar mij of gehinderd in zijn iegen leven of ja hoe zeg je dat, maar hij verwachtte het van mij wel andersom............

Bij ons ging het na 4 maanden 'uit', daarna nog een maand geprobeerd en toen er een punt achter gezet..............nu ik weer helemaal m'n eigen dingen doe en hij de grip op mij kwijt is, gaat meneer weer sms........op een behoorlijk jaloerse en achterdochtige manier.....

Hij wilde me blijkbaar toch niet kwijt.....................nou, van mij mag hij kruipen op z'n blote knieen ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:23

Het is niet extreem lang, maar als je een meisje hebt, ga je haar niet op zo'n manier met haar om!
Hoelang is het al uit met zijn ex dan?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 14:29

Janine1990 schreef:
Het is niet extreem lang, maar als je een meisje hebt, ga je haar niet op zo'n manier met haar om!
Hoelang is het al uit met zijn ex dan?

4-5 maanden ongeveer.
Hij schijnt er wel heel kapot van geweest te zijn.
Een maand alleen maar binnen gezeten te hebben, geen vrienden gezien enzo.
Zo ken ik hem helemaal niet.. Dus het heeft hem wel echt wat gedaan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:34

In dat opzicht is het best wel begrijpelijk dat hij het snel vindt gaan. Maar hij moet gewoon kiezen; helemaal of niet!
Wie weet heeft hij nog steeds ergens stiekeme hoop dat het goedkomt met zijn ex?
Hij wil je niet volledig, maar hij wil je ook niet kwijt.
Jij elke week één of twee keer in tranen, is dat wat je wilt? Aan het spreekwoordelijke lijntje gehouden worden? Kan jij gelukkig zijn op deze manier?
Dat zijn dan toch dingen die je je moet gaan afvragen...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:37

Ik ga me toch maar even in het topic mengen. :+

Janine, het niet in een nieuwe relatie willen stappen kan los staan van de stiekeme hoop dat het weer goed komt met zijn ex. Toch is het moeilijk om "even" over een relatie van 3 jaar heen te stappen en is het misschien niet fair om hem voor het blok te zetten : alles of niks.
Maar toch vind ik dat Mandy zich inderdaad moet af vragen of dit is zwat ze wil. Nee, want anders werd ze niet verdrietig, hoelang ga je jezelf hiermee pijn doen?