het is weer zover, ik ben er weer eens ingetrapt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MercuryDream

het is weer zover, ik ben er weer eens ingetrapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 11:48

Iedere keer neem ik me voor om er niet meer in te trappen, maar kennelijk ben ik heel hardleers...

Altijd sta ik voor anderen klaar, ben nooit te beroerd om te helpen. Maar kennelijk roep ik het daarmee ook over me af dat er misbruik van wordt gemaakt. Niet zo lang geleden is een vriend van mij (die ken ik al 10 jaar) ziek geworden. Zijn lichamelijke conditie is nogal wisselend waardoor hij niet meer voor een baas kon werken. Maar een eigen bedrijfje waarbij hij z'n eigen tijd kon indelen kon hij wel aan.
Na heel wat brainstormen had hij een erg leuk en goed idee.
Nu is het zo dat ik als bijverdienste wel eens websites en dergelijke ontwerp. Ik hoef er niet van te leven, maar bekostig er onderandere mijn dure paardenhobby van. Hij vroeg me dus of ik voor zijn bedrijf de website en de folders ed wilde maken. Natuurlijk wilde ik dat. En omdat het een vriend was hebben we afgesproken dat hij me voor de website zou betalen wat hij kon missen en de kostprijs voor de folders. Het staat wel ik de mailtjes maar niet in een contract.
Inmiddels is de site al enige weken in de lucht (hij was heel enthousiast er over) en heeft hij de folders netjes thuis gestuurd gekregen.
Probleem is dat die ' vriend' opeens als van de aardbodem verdwenen is. Hij laat niet meer horen, reageert niet op mijn telefoontjes en mailtjes en heeft dus ook niet betaald. Die website waren alleen een hoop uren, maar voor die folders heb ik dus wel alles uit eigen zak voorgeschoten (papier, drukkosten, kosten voor het op maat snijden en de verzendkosten)
Het gaat me nog niet eens zo zeer om het geld, maar ik baal er echt enorm van. Ik dacht echt dat deze persoon te vertrouwen was en heb me enorm uitgesloofd om hem te helpen zodat hij ondanks zijn ziekte toch weer aan de slag kon. En nu dit....
Ben gewoon zo teleurgesteld... Ik bedoel, voor die site hoefde hij in principe niet te betalen, al had hij mondeling wel een bepaald bedrag toegezegd. Ook was een bedankje leuk geweest, maar goed.
Voor de folders zou hij wel de kostprijs betalen en dat heeft hij dus ook niet gedaan.
Ben ik nou gewoon ontzettend naief?? Wat zouden jullie nu doen?
Laatst bijgewerkt door MercuryDream op 04-03-09 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

afwasborstel

Re: het is weer zover, ik ben er weer eens ingetrapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:50

Kan je die website er niet weer af halen?
Dan neemt hij denk vanzelf contact met je op.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:50

Gewoon naar hem toe gaan en kijken wat er aan de hand is?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:54

nee je bent niet naief, je bent een engel! Positief in het leven staan, mensen willen en kunnen helpen is echt een gave dus je moet absoluut niet aan jezelf gaan twijfelen.

Ik zou het even laten rusten en weer oppakken over een paar weken. Hou de kosten goed apart zodat je ze gelijk kan laten zien wanneer je weer contact met hem hebt.. Misschien dat hij de druk nu teveel voelt ofzo? In ieder geval een rotstreek van hem of hij moet een hele goede reden hebben!!!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:56

Als je die site van het internet kan halen zou ik dat doen!
En langs zijn huis gaan?
En dan maar hopen dat hij een goede rede heeft :j

MercuryDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 11:57

superpluisje schreef:
Kan je die website er niet weer af halen?
Dan neemt hij denk vanzelf contact met je op.

dat zou ik inderdaad kunnen doen! Weet je wat het is, het gaat me niet eens om het geld, en als hij had gezegd dat hij die folders niet had kunnen betalen had ik heus wel naar een oplossing gezocht. Het is echt de manier waarop waar ik echt enorm van baal. Ik voel me echt te kakken gezet eigenlijk.

MercuryDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 12:01

bedankt voor jullie lieve berichtjes. Hij woont niet echt in de buurt, maar ik ben van plan om er dit weekend met mijn vriend langs te gaan. Goede reden? prima, maar dan laat je dat toch even horen? Ik heb er wel 2 weken lang alle avonden aan gewerkt...

zutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:03

dus gewoon de website eraf halen. Mocht het dan zo zijn dat er een goede reden is dat hij geen contact met je kan opnemen, dan kun je de site er alsnog terug opzetten. Maar ik kan me wel inleven in jou bedoeling om goed te doen voor die zogenaamde vriend van jou, daar hebt je ook niks verkeerds aan gedaan.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:04

Ik zou onmiddelijk de site weg halen!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:05

ik begrijp je volkomen, ook al gaat het niet om het geld ik weet dat het wel heel duur is folders laten maken enz..

Gewoon de site uit de lucht halen en es zien wat hij dan doet ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:05

Ik zou direct de website eraf halen en er een melding voor in de plaats zetten dat hij contact met je op moet nemen. Dan komt hij snel genoeg zijn verhaal halen ;)

En ik vind je ook niet naief.. Jij doet wat ik ook voor mijn vrienden zou doen: Hen helpen!! En als je je vrienden al niet kan vertrouwen, wie dan wel?

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:06

Wat sneu zeg! Dan doe jij zoveel moeite om die jongen te helpen. Het is misschien wel drastisch, maar als ik mezelf in jouw situatie stel
en ik krijg geen reactie zou ik ook de website offline zetten. Hij kan jou wel even weer contacteren als hij bereid is om alles recht te zetten.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:08

mooi, dat er nog zulke goede mensen zijn..

balen dat er slechte mensen zijn die daar misbruik van maken.. vooral als je zoiemand als vriend beschoudt.

ik zou ook de website eraf halen en verhaal vragen. het geld is indd tot daar aan toe.. maar een bedankje, vreemd hoor.

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:10

Heel even afwachten (afhalen kan altijd nog, toch? ;) )
Mischien is hij wel heel ziek geworden en is hij
tijdelijk ergens anders? Allemaal redenen die er kunnen
toe doen dat hij nog geen mail heeft kunnen beantworden.
Ik zou het wel willen weten als ik jou was wat dan ook de
rede kan zijn dat hij niets van zich laat horen.

Maar als het idd een rotstreek is zou ik dan later de
site uit de lucht halen en ook de "vriendschap"

ben benieuwd hoe het afloopt. En ik hoop voor hem
dat hij niet een goede vriendin verliest....

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:16

Wacht het nog even af, stuur hem dringende berichtjes met verzoek om contact (telefoon/e-mail/post) en anders haal je de website uit de lucht,

MercuryDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 12:56

Ik heb hem nu net nog bebeld maar geen gehoor. Nu heb ik er een mailtje achteraangestuurd. Een heel aardig mailtje, dat ik hem niet te pakken kan krijgen, of alles goed is en of hij zo snel mogelijk contact met me op wil nemen. Dat ik genoodzaakt ben om morgen de site uit de lucht te halen als ik niets hoor, ben benieuwd....
Ik zou het heel erg vinden als een goede vriendschap om zoiets zou moeten eindigen.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:14

Wat lief van je dat je dit voor hem hebt gedaan! Top hoor! Jammer dat het zo is gelopen, ik maak dit zelf helaas ook wel eens mee. Doe ook te snel dingen voor anderen, met het idee dat de beloning wel goed komt. Vaak komt het niet goed.. Ik heb nog veel geld te goed van bepaalde mensen, en ik denk dat ik daar ook naar kan fluiten.

Ik denk in ieder geval dat je dit goed oplost, door hem gewoon vriendelijk te mailen en te vragen naar de reden. Geen reactie, morgen de site er uit halen. En ook echt doen, voel je er niet schuldig over. Als je dan nog geen reactie hebt, idd dit weekend even langs gaan met je vriend.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:18

Vervelend zeg.. Dan denk je een mensen te helpen. }:0
Gewoon de site uit de lucht halen, eerst betalen en dan komt de site pas weer online. :Y)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:22

Ik vind je niet naief, gewoon een ontzettend lief, hulpvaarig en begaan persoon, zulke zijn er helaas maar weinig in de wereld... En wat nog erger is dat is dat er vaak misbruik gemaakt wordt van lieve mensen zoals jij, die een ander proberen te helpen.
Ik vind dat je goed gehandeld hebt door hem dat mailtje te sturen en anders de site uit de lucht te halen als hij niks laat horen. Hopelijk komen jullie alsnog tot een oplossing.

MercuryDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 10:29

nou, ik heb net weer in mijn inbox gekeken,....niets. Ook geen telefoon gehad. Als ik vanavond thuis ben vrees ik dat die site toch echt uit de lucht ga halen. Ik heb hem genoeg kansen gegeven toch??
Heb wel zitten bedenken wat er aan de hand kan zijn, maar zelfs als je ziek bent kun je toch wel bellen? dat is iig nooit eerder een bellemering geweest. Ik blijf het heel naar vinden, want ik heb wel een boel kennissen, maar niet veel echte goede vrienden. En daar rekende ik deze persoon dus eigenlijk wel onder.....bah ;(

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 10:42

Ik weet niet om wat voor ziekte het gaat, maar kan hij niet opgenomen zijn in ziekenhuis of instelling?

Anders: Stuur met een ánder e-mailadres een mailtje dat je interesse hebt in bepaalde diensten ofzo die op de website staan. Als hij daar wél op reageerd weet je genoeg denk ik :o

MercuryDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 10:54

Alwiene schreef:
Ik weet niet om wat voor ziekte het gaat, maar kan hij niet opgenomen zijn in ziekenhuis of instelling?

Anders: Stuur met een ánder e-mailadres een mailtje dat je interesse hebt in bepaalde diensten ofzo die op de website staan. Als hij daar wél op reageerd weet je genoeg denk ik :o

Dat is idd wel een slim idee!!
Tuurlijk zou het kunnen zijn dat hij in het ziekenhuis is opgenomen, maar dan neemt je vrouw bv toch wel de telefoon op. Zelfs dan gaan dingen gewoon door lijkt me.
Maar wellicht moet ik me idd zakelijker gaan opstellen, en dit aanpakken alsof het niet een vriend betreft maar puur een klant die niet betaald voor de geleverde diensten...

bedankt voor het meedenken!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 10:58

Je bent gewoon heel erg lief.
Dapper dat je gisteren toch gemaild hebt de site anders uit de lucht te halen.
Bovendien als hij dan wel reageert en netjes betaald kun je hem toch ook weer gewoon op het net zetten?

En natuurlijk kan er wat met hem gebeurt zijn, maar dan boeit het ook niet echt dat de site uit de lucht is, aangezien hij dan toch niets kan nakomen.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:40

Je bent gewoon veel te goed. Ik ben zelf ook zo'n muts ;-)
Maar ben toch al veel harder geworden hoor.
Ik snap wel dat je de site nog niet uit de lucht hebt gehaald omdat je hem het voordeel van de twijfel wil geven, zou ik ook doen...hoe naief dat ook moge zijn.
Maar als hij echt nergens meer op reageert, dan moet hij hiervan de consequenties ook maar voelen. Ook goed van je dat je het al hebt aangegeven in je mail. Reageert hij niet, dan heb je het in ieder geval duidelijk aangegeven.
Maar bij uitblijvende reactie zou ik onmiddellijk de site uit de lucht halen.

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:46

ik ken je positie ben zelf ook zo en elke keer is het weer een teleurstelling |(
heb je onderhand al wat gehoord?
ben benieuwt of hij regaeerd als je de site uit de lucht haald.
als hij dan nog niet reageerd zal er toch wel wat zijn?
succes