Reclame over hoe om te gaan met je paard op de radio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lola_

Reclame over hoe om te gaan met je paard op de radio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 10:31

Wie heeft m gehoord op de radio?

Ze vertellen je dat je je paard genoeg beweging moet geven en dan zeggen ze kijk voor meer paardvriendelijke tips op ....

Ik kon het niet goed verstaan aangezien iemand hier zat te bellen :-)

Klonk wel als een goede reclame!!

Romyv

Re: Reclame over hoe om te gaan met je paard op de radio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:58

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:01

Gaat de DB dan ook alle stallen verplichten te zorgen voor behoorlijke mogelijkheid tot buiten zetten etc? :')
Of sterker nog, voor het merendeel van de stallen in de randstad grond aankopen, zodat die stallen de mogelijkheid kunnen gaan bieden.. Lijkt me wel wat :D

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 11:06

Ahh ok thnx!!

Spotje is vandaag ook pas uitgekomen!

Vind de boodschap zeker wel goed..

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:12

Noukie schreef:
Gaat de DB dan ook alle stallen verplichten te zorgen voor behoorlijke mogelijkheid tot buiten zetten etc? :')
Of sterker nog, voor het merendeel van de stallen in de randstad grond aankopen, zodat die stallen de mogelijkheid kunnen gaan bieden.. Lijkt me wel wat :D

De dierenbescherming kan niet heel veel!! Wij hebben eens een een pony zien staan met giga lange hoeven, alle ijzers er al vanaf gevallen, halstertje bijna in zn neus gegroeid, een nat en modderig land waar bijna geen eten op stond en hij was echt helemaal alleen!! Verder zat ti onder de plekken van de zomerexceem en super lang in zn vacht waardoor het er allemaal nog erger uitzag.. MAar omdat er een hooiruif stond, een golfplaat bescherming kon bieden en er een sloot was waar die uit kon drinken konde ze niets doen!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:16

_Lola_ schreef:
Ahh ok thnx!!

Spotje is vandaag ook pas uitgekomen!

Vind de boodschap zeker wel goed..

De campagne loopt al vanaf gister ;) Maar er zijn al een paar topics over dit onderwerp ;)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:22

Gisterenochtend werd ik er mee wakker....... op zich vind ik het heel goed initatief ECHTER mijn reactie was direct oh g0d hoeveel mensen gaan mij vanaf heden vragen zorg jij wel goed voor je paard...... niet dan ik me aangesproken voel, mijn paarden leven in een paradijs

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:26

Romyv schreef:
De dierenbescherming kan niet heel veel!! Wij hebben eens een een pony zien staan met giga lange hoeven, alle ijzers er al vanaf gevallen, halstertje bijna in zn neus gegroeid, een nat en modderig land waar bijna geen eten op stond en hij was echt helemaal alleen!! Verder zat ti onder de plekken van de zomerexceem en super lang in zn vacht waardoor het er allemaal nog erger uitzag.. MAar omdat er een hooiruif stond, een golfplaat bescherming kon bieden en er een sloot was waar die uit kon drinken konde ze niets doen!

Bizar he...
ik vind die hele campagne dan ook heel krom. Kijk, natuurlijk ben ik voor voldoende beweging etc etc etc, don't get me wrong! Maar toch denk ik dan een goed verzorgd "stalpaard" misschien nog blijer is dan bovenstaand voorbeeld..

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:33

jaaa idd!!

De gedachte aan de reclame is dat mensen veelal niet goed voor hun paardje zorgen omdat ze de kennis missen!! Zo hebben wij mensen op stal staan of op stal gehad waarvan het paard met 8 dekens op stond, altijd vierkant in de bandages lopen ed. terwijl het absoluut niet nodig is!! Daar krijg je zn beestje ook niet gelukkig mee hoor..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:34

miep1979 schreef:
Gisterenochtend werd ik er mee wakker....... op zich vind ik het heel goed initatief ECHTER mijn reactie was direct oh g0d hoeveel mensen gaan mij vanaf heden vragen zorg jij wel goed voor je paard...... niet dan ik me aangesproken voel, mijn paarden leven in een paradijs

Hier ben ik dus ook bang voor :\ net als jou voel ik me niet aangesproken, maar je kan bezig blijven.

daarnaast "eist" de DB nu een hoop, maar veel gemeentes maken het onmogelijk.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:43

Noukie schreef:
Romyv schreef:

Bizar he...
ik vind die hele campagne dan ook heel krom. Kijk, natuurlijk ben ik voor voldoende beweging etc etc etc, don't get me wrong! Maar toch denk ik dan een goed verzorgd "stalpaard" misschien nog blijer is dan bovenstaand voorbeeld
..

Dat is mijn hele probleem met deze campagne. Ze moeten ook niet de realiteit uit het oog verliezen. Een stalpaard is niet per definitie zielig, er zijn heel veel mensen echt goed bezig met de beperkte mogelijkheden die ze hebben. Ik had in een ander topic ook gereageerd of ze niets beters te doen hebben en geen zinvollere zaken aan te pakken hebben, dit gaat nergens over gezien ook de manier waarop wantoestanden niet worden aangepakt zoals hierboven beschreven. Bovendien vind ik de persoon die ze als boegbeeld hebben bestempeld niet echt de beste persoon ookal snap ik bijzonder goed waarom ze haar hebben gekozen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:49

Er is ook een site van: http://paarden.dierenbescherming.nl/

Als je die site leest dan zie je dat het een stuk genuanceerder ligt als dat zo op het eerste gezicht lijkt. Er staan eigenlijk heel logische dingen in. Ook bij de tips bijvoorbeeld staat dat als je je paard niet kunt losgooien dat dan longeren of wandelen wellicht een alternatief is. Maw eigenlijk zoals elk nadenkend paardenbaasje al had bedacht.

Wel leuk vind ik het kopje 'misverstanden'. Dat het niet nodig is de DB te bellen als ze een paard op een kale wei zien staan :D. Je leest gelijk waar de meeste onnodige meldingen over gaan.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:51

Daarbij denk ik dat de boodschap niet over komt bij de mensen waarvoor de boodschap bedoeld is

Ooit heb ik de DB op de hoogte gebracht van werkelijk een gruwelijke stal met paarden die echt lichamelijk leed hadden door slechte verzorging, hier is werkelijk niets mee gedaan dus die hele DB neem ik niet serieus :D

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:10

miep1979 schreef:
Daarbij denk ik dat de boodschap niet over komt bij de mensen waarvoor de boodschap bedoeld is

Ooit heb ik de DB op de hoogte gebracht van werkelijk een gruwelijke stal met paarden die echt lichamelijk leed hadden door slechte verzorging, hier is werkelijk niets mee gedaan dus die hele DB neem ik niet serieus :D

Iets soortgelijks valt mij ook altijd op met jureren. De mensen die goed hebben gereden en hun spullen voor elkaar hebben zijn de mensen die bij je komen hoe iets nog beter kan en de mensen waarvan je denkt kom eens vragen wat ik bedoelde die staan boos te smoezen en zijn niet bereikbaar voor enige vorm van communicatie. Denk dat het uiteindelijk weinig zoden aan de dijk gaat zetten zoals zoveel dingen van de DB.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:20

Ha ha Daniella breek me de bek niet open over de situatie's die ontstaan na het uitreiken van protocollen :=

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:22

hoorde er gisteren eentje over Silver dat hij graag met vriendjes speelt :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:29

kan kloppen, er is er een over Silver die graag vriendjes wilt. en een over Pablo die al 3 maanden op stal staat en gek wordt :)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:33

Ik hoorde m net ook voor t eerst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:36

Vanmorgen op Leidseplein zag ik een enorme advertentie in het tramhokje met een prachtig wit paard:

"Pablo doet lekker gek, want Pablo staat al 3 maanden binnen"

Het eerste wat in me opkwam was: En wat dan als Pablo een peesblessure heeft/had? Ben het er 100% mee eens dat paarden dagelijks buiten moeten komen als ze geen stalrust opgelegd hebben gekregen. Maar zo zwart wit als de DB het stelt op die advertentie vind ik wel kort door de bocht.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:41

pablo is wel een voorbeeld paard he ;)
denk dat de DB ook wel inziet dat je bij boxrust weinig anders kan ;)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:42

Ik denk dat deze campagne bij gaat dragen aan een nog verkeerder beeld bij het grote publiek dat paarden alleen kent van de tv.
Mensen halen kun "kennis" uit dit soort campagnes, zou fijn zijn als de DB zich daar eens bewust van zou zijn.

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:14

Ik heb inderdaad de reclame van silver op een weide van 5000m² ook gehoord zonder vriendjes, vond het wel grappig, of het iets uit gaat halen weet ik niet hoor....

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:14

daniella74 schreef:
Ik denk dat deze campagne bij gaat dragen aan een nog verkeerder beeld bij het grote publiek dat paarden alleen kent van de tv.

En dus de typische paardenhouder zou KUNNEN zijn voor wie deze boodschappen juist bedoeld zijn :9

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:17

Ben ik niet helemaal met je eens Miep. Er zijn genoeg mensen nooit iets met paarden te maken hebben maar mij (en ongetwijfeld ook anderen) gaan vertellen hoe het zou moeten. Ik ben door zulke mensen al meerder malen op zijn zachtst gezegd nogal dringend aangesproken dat ik met 2 kleine ponies men en van dierenmishandeling beticht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:23

Evelli schreef:
pablo is wel een voorbeeld paard he ;)

Zo ver was ik ook nog wel gekomen, maar thanx :D

Citaat:
denk dat de DB ook wel inziet dat je bij boxrust weinig anders kan ;)

Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik geen pijl kan trekken op de DB. Ik heb vaak genoeg uitspraken gelezen waar ik totaal niet achter stond als die hard dierenliefhebber :=