Tips gezocht, wie weet er een praktische gezellige vloer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jacqp

Tips gezocht, wie weet er een praktische gezellige vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 22:30

Wij zoeken voor ons nieuwe huis een vloer.
Nu hebben we een gelakte kersen vloer, niet handig met zand, honden en kinderen, wel erg mooi en gezellig.
Via google heb ik al van alles gezocht maar ik zie door de bomen het bos niet meer en DE vloer zat er nog steeds niet bij.

Wie heeft er een tip voor een praktische maar ook gezellige vloer?
Het is voor een woonkamer met vloerverwarming.

Het zou leuk zijn als er een foto bij de reaktie staat zodat ik de vloer kan zien.

kazary

Re: Tips gezocht, wie weet er een praktische gezellige vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:32

Vinyl. Alle kleuren en disigns die je maar wilt. En met honden en kinderen supper gemakkelijk bij te houden. Ik heb het al jaren, wilde eerst hout, maar heb nu dit en wil niet meer anders.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:35

of wat dacht je van grind? is er in vele kleuren en je kan er zelfs een patroon in laten leggen.
tegenwoordig heb je ook hele mooie plavuizen; die lijken op houten planken. geen idee hoe deze soorten heten.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:38

Ik heb een houten vloer
Eiken kasteel vloer met heel veel knoesten en zo erg makkelijk en het geeft niet als er krassen en vlekken in komen omdat hij toch al zo grof is ......

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:42

benangelique schreef:
of wat dacht je van grind? is er in vele kleuren en je kan er zelfs een patroon in laten leggen.
tegenwoordig heb je ook hele mooie plavuizen; die lijken op houten planken. geen idee hoe deze soorten heten.

Volgens mij hebben wij dat, het is iig van een soort plastic (pvc?)
Lijkt net op écht hout, maar super makkelijk :) ook als er wat opvalt ofzo, gemakkelijk in onderhoud en er komen niet snel krassen op :)

Is alleen niet de goedkoopste.. maar goed dan heb je wel wat :)
Zal is aan m'n ouders vrage wat het precies is etc.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:44

Ik denk dat het dan eerder vinyl is.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:44

Wij hebben kurk liggen das ook heel erg fijn. Ik weet alleen niet hoe dat zit met vloerverwarming daar we dat niet hebben. Maar het is makkelijk schoon te maken en ook in 1001 varianten.

jacqp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 22:49

_Marinke_ schreef:
benangelique schreef:

Lijkt net op écht hout, maar super makkelijk :) ook als er wat opvalt ofzo, gemakkelijk in onderhoud en er komen niet snel krassen op :)

Zou het quick step kunnen zijn, ik heb plaatjes gezien van laminaat, dat zag er leuk uit, maar hoe is dat in het echt....?

jacqp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 22:51

Beli schreef:
Ik heb een houten vloer
Eiken kasteel vloer met heel veel knoesten en zo erg makkelijk en het geeft niet als er krassen en vlekken in komen omdat hij toch al zo grof is ......

Dat lijkt me ook wel wat, is die kleur een beetje warm?
De echte eiken kleur past niet zo bij onze spullen namelijk.

Leuk al die reakties, bedankt!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 08:02

Wij hebben laminaat. Ik weet niet precies hoe die kleur heet, maar hij is vrij donker. Ik vind het erg mooi en het is heel makkelijk schoon te houden.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 08:04

Tegels :j
Ik was er eerst geen fan fan, maar als je vloerverwarming hebt en een mooie kleur tegels staat het super!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 08:11

wij gaan waarschijnlijk bij handyfloor.nl bestellen je kunt er stalen opvragen en het ziet er tot nu toe erg goed en betaalbaar uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 08:11

Ik heb al 10 jaar een kunsthars-vloer van http://www.decoliek.nl
Echt ideaal spul, wordt helemaal naadloos gespoten en het is echt super schoon te houden (anders dan bijv. een grindvloer).
Wij hebben 3 honden in huis (voorheen 4) en je ziet er niets op en echt makkelijk in onderhoud :D
http://www.confetti.nl levert het ook.

Edit:heb je even een pb gestuurd met foto's.

jacqp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 09:00

Dankje Lia, ook voor je pb, ziet er praktisch uit ik ga de website even bekijken.

Tegels ben ik ook over aan het denken, is alleen voor mijn gevoel zo koud, alhoewel die portugese tegelvloeren wel hele warme kleuren hebben, maar die zijn denk ik onpraktisch.

Handyfloor zal ik ook even bekijken.

Weer bedankt voor de reakties, leuK!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:21

Wij hebben echt een schitterende tegelvloer! Met vloerverwarming en dat is zó lekker.. Ik loop thuis altijd op blote of kousenvoeten..

Daarnaast is het ideaal met hond en katten, op onze vloer (veel kleurschakeringen én met 'relief') zie je bijna niks qua haren, zand ed. en daarnaast hoeven we niet bang te zijn voor krassen. Een tegelvloer kun je ook echt goed schrobben, dus ideaal om schoon te houden/ maken.

Ik zal vanavond thuis eens een goede foto uploaden, in dit linkje zie je een stukje vloer (tijdens de verbouwing, dus erg stoffig en vuil). Wij hebben gekozen voor de tegel Lea Rain Forest Blue (http://www.intrategel.nl/index.php?manu ... =3&sort=2a), maar deze tegel is er in verschillende kleuren en niet bizar duur..

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OPUTKBS7.jpg

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:29

Wij hebben een houten vloer, geen lak maar olie i.v.m. huisdieren. Hier zie je geen krassen e.d. op... ik vind het ideaal :j
Wij hebben de vloer gekocht bij de vloerenboerderij (http://www.devloerenboerderij.nl)

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:29

Laatst bijgewerkt door Raggel op 04-03-09 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:35

Wij hebben kurk liggen.
ook erg fijn en handig.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:28

grind kom ik van terug nu ik je post terug lees. het is idd niet heel schoon te noemen, je kan het alleen stofzuigen en niet makkelijk dweilen. als je wilt dweilen moet je je halve vloer onder water zetten, schrobben en alles weer opzuigen met een waterzuiger.
heb het even nagevraagd aan de vrienden die het hebben liggen.

zelf heb ik een hele lichte en vrij gladde eikenhouten vloer. hier zie je werkelijk alles op, dus dat raad ik af als je huisdieren hebt. ik erger me rot aan de krassen die er bijvoorbeeld inzitten, want die worden na verloop van tijd donker en steken dus enorm af tegen de rest. Balen!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:37

Mooi, warm en praktisch, ook met vloerverwarming is marmer. Is er in 1001 kleuren :) Wij hebben zelf ook een marmeren vloer en dan niet dat zwart wit gemengde enorme sjieke vloer van die mafioso huizen uit de film, maar creme met terracotta tinten in rechthoekige tegels :) We hebben een woonkamer met een enorm oppervlak (lees 100m2) en daar zit de keuken en de hal nog niet eens bij, maar het is echt heel mooi :)

vivalavida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:38

Wij hebben op plavuizen liggen en we hebben ook vloerbedekking. verder hebben wij bij de zithoek een vloerkleed liggen wat het allemaal wat gezelligger maakt.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:26

wij hebben laminaat liggen, is erg praktisch en makkelijk schoon te houden. Je moet er wel geen emmers water overheen gooien maar met een vochtige dweil kan het perfect. Krassen vallen ook niet erg op en vlekken trekken er niet in (ooit een potje nagellakremover laten vallen en het ziet er nog als nieuw uit :))
Je kan het in veel kleuren bestellen

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:31

benangelique schreef:
grind kom ik van terug nu ik je post terug lees. het is idd niet heel schoon te noemen, je kan het alleen stofzuigen en niet makkelijk dweilen. als je wilt dweilen moet je je halve vloer onder water zetten, schrobben en alles weer opzuigen met een waterzuiger.
heb het even nagevraagd aan de vrienden die het hebben liggen.

Grootste nadeel van grind vind ik dat je schoenen stukken sneller slijten als je binnen ook op schoenen loopt. Om heel eerlijk te zijn vind ik het ook niet erg gezellig, maar das smaken verschillen :)

Ik heb zelf (lichtgekleurd) laminaat liggen, en met een vrolijke inrichting en heerlijk vloerkleed ziet dat er best gezellig uit. Mijn ouders hebben vloerbedekking, altijd al - en met een goedgekozen kleur heeft dat wel echt iets huiselijks, iets liefs (en het isoleert :)...

jacqp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 18:25

Zie nu ook gezellige tegels voorbij komen, leuk!
En idd na vele jaren nog mooi...dat is wel een voordeel.
Die Intrategel heeft er mooie tegels bij zeg *D

Grind lijkt me lastig, met honden en kinderen en veel inloop is het handig om te kunnen dweilen.
Daarbij is e e n van onze honden een beetje incontinent dus sommige dagen blijf ik dweilen.

Houten vloer in de olie ga ik ook eens bekijken, hout vind ik wel heel gezellig staan.

Laminaat is dat van Quickstep ook volgens mij, op het plaatje ziet dat er ook mooi uit.

Ik zie net bij Intrategel iets heel moois, Techwood, iemand daar ooit van gehoord/ervaring mee?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:19

_Marinke_ schreef:

Is dit misschien M-flor? (heette eerder Metro Flor). Is kunststof maar flexibel, wordt gelijmd. In -tig designs en kleuren.
Wij hebben het in de badkamer, heeeeerlijk warm met de vloerverwarming :)