stelling: man betaald op 1e date?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

stelling: man betaald op 1e date?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:11

Vandaag hoorde ik op radio 538 een leuke vraag. Over wie er op de 1e date moet betalen, de man of de vrouw?
Ik heb leuke reacties gehoord en sommige snapte ik echt niet!

mijn reactie is dus op de 1e date betaald diegene die de ander meevraagt naar het betreffende waar je heen gaat.
Ik vind t onzin dat de man altijd maar moet betalen. in deze tijd hebben de meeste vrouwen ook gewoon een goed betaalde baan en verdienen ze zelf ook genoeg geld!

Wat vinden jullie?

050206051012

Re: stelling: man betaald op 1e date?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:13

Vind het ook enorme onzin :j

Gister was de vraag op Qmusic of een man moet betalen na een etentje, geloof dat 80% van de vrouwen zei van wel.

Kan prima zelf betalen hoor, rekening splitten kan toch ook? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:14

Wij deden op de eerste date 50/50

Nu betaald hij meestal als we uit eten gaan, ik andere dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:17

voor zover ik me kan herinneren betaalde ik t geloof ik ook zelf ( if bijna 8 jaar terug ).
Ik vind de vrouen die vinden dat de mannen moeten betalen best *gierig*
Mannen werken toch net zo hard voor de centen als de vrouwen?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:19

Ik zou echt niet meer weten wie ons eerste etentje heeft betaald.. misschien wel 50/50!

Nu wisselen we het af, soms betaalt hij, soms ik. Hangt ervanaf, als ik al een week boodschappen heb betaalt, mag hij een avondje uit betalen ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:19

Toen ik mijn vriend net 2 maanden kende gingen we naar Parijs, dat was zijn kerstcadeautje voor mij. Elke keer als we ergens gingen eten of iets, dan was het een kwestie wie het eerst z'n portemonnee uit z'n zak had geplukt :D

We hebben nu een gezamelijke rekening, dus het maakt allemaal niet meer uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:20

Ik vind 50/50 wel OK.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:22

Ik heb daar ooit een enorme rel over gehad met een ex-vriendje, wie moest er betalen. Hij vond dat hij moest betalen omdat dat nou eenmaal zo hoorde en ik vond dat ik moest betalen omdat ik dat nou eenmaal wilde. Uiteindelijk betaalde ik vrij vaak of deden we 50/50, maar af en toe pakte hij gewoon de dingen die ik wilde hebben ( supermarkt ) uit m'n handen en liep er mee naar de kassa voor ik een kik kon geven. Ik weet niet, ik vind het gewoon vervelend als mensen voor mij betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:22

ja gezamelijke rekening heb ik idd ook. Dus bij ons maakt t ook niks meer uit.

Maar toen we nog gescheide woonden betaalde ik ook vaak zat. ( heb wel eent ijdje zonder werk egzetenw aardoor ikw at minder te besteden had, dit ivb met medische redenen en betaalde hij wat meer, maar zelfs dan betaalde ik ook gewoon mee aan veel dingen ).

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:26

:o
mijn gevoel zegt de man, maar als je erover nadenkt kan ik net zo goed betalen, maar ergens (ver weggestopt) vind ik toch dat een man hoort te betalen :o

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:28

Ik word WOEST als ze voor mij willen betalen. Halen ze met een air van 'kijk ik heb geld en ben een echte gentleman' hun portefeuille boven.Wel, IK heb ook geld. Vaak denken ze dan dat ik het niet meen, dat ik juist wil dat ze betalen. Ik kan er echt iets van krijgen he. Ik kijk dan zooo kwaad dat ze het meestal wel doorhebben dat ik het echt meen. Neen, ieder 50-50

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 00:38

Ik vind de eerste date zoiezo 50/50 anders zou het voor datende mannen wel heel erg duur worden of je moet enkel naar de Mac gaan.

Mijn eerste date met mijn vriend ging ook 50/50 nu betaald degene die het meeste geld op de rekening heeft staan.
Zijn geld is mijn geld en mijn geld is zijn geld.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 00:38

Delen. :j
Ik vind het altijd zo k/t als een jongen alles wilt betalen.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 00:50

Heel gemeen maar bij mij ligt het er ook aan of dat die leuk is of niet.

Als die niet leuk is dan wordt ik graag vrijgehouden ;) moet niet per se maar het is wel fijn, issie leuk betaal ik graag de helft.

Bij mijn vorige relatie betaalde ik regelmatig het eten en soms hij.

Maar het ligt er ook aan. Is het bv een avondje cinema, dan betaald ieder zijn deel maar bij een drankje achteraf vind ik het toch leuk om getrakteerd te worden, wederom geldt, issie leuk dan trakteer ik wel terug en als ie niet leuk is komt het nog niet eens tot een drankje achteraf.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 01:11

Ik vind het juist vervelend als alles voor me word betaald.
Ik doe altijd 50-50.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 08:19

Ik zie het als een compliment :+ En op de eerste date mag hij wel betalen, als ie dat zo graag wilt, en verder gewoon afwisselen. Ene keer hij, andere keer ik, volgende keer splitten. Dat heft zich uiteindelijk vanzelf allemaal wel op over de grote linie. Maar, hierbij geldt idd ook wel, dat als ik 'm echt niet leuk vind, dan sta ik ook op meebetalen. Anders wekt het weer verplichtingen enzo.

Ik kan best gecharmeerd zijn als ik een gentleman naast me heb hoor, eentje die de deur voor je opendoet, die je zijn jas aanbiedt als je het koud hebt. Of je gewoon voorlaat als je elkaar tegenkomt. Dat soort dingetjes vind ik best leuk.

Maar het is ook niet zo dat ik beledigd ben als hij voorstelt om te splitten, heel eerlijk gezegd zou ik wel eventjes >;) :+ :') denken, maar me er verder niet druk om maken. Tenzij hij me uitneemt naar een 5* restaurant met astronomische rekeningen, dan mag ie dat toch echt zelf betalen, of even op voorhand overleggen.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 08:26

Ik ben het er inderdaad ook mee eens dat degene die de ander mee uit vraagt betaald. Ik heb vríj weinig te makken in de maand, zeg maar gerust niks, dus ikzou iemand nóoit mee uit eten vragen ofzo.. Als hij dat dan zou voorstellen zou ik zeggen van, joh prima, maar ík heb daar het geld niet voor.. Weet hij ook gelijk waar hij aan toe is.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 08:46

De 1e date, naar de bios, heb ik betaald :# hahaha. Goed he :+

Toen we een week of 2 later uit eten gingen betaalde hij :)
Inmiddels weten we van elkaar wat we te makken hebben, dus betalen we veelal alles zelf :j

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 09:28

Op de 1e date mag hij wel betalen, maar wil het ook gewoon delen.
Anders gewoonn afwisselen, de ene keer betaald hij en de andere keer ik, wel zo eerlijk.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 09:32

Ik vind dat op een eerste afspraakje de man moet betalen... gewoon lekker ouderwets ;)

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 09:39

Volgens mij hebben Nick en ik onze eerste date fifty/fifty gedaan...
Nu is het om en om, hij iets vaker dan ik, maar dat ik meer omdat ik nog student ben en hij fulltime werkt :P

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 09:40

reininglover schreef:
Heel gemeen maar bij mij ligt het er ook aan of dat die leuk is of niet.

Als die niet leuk is dan wordt ik graag vrijgehouden ;) moet niet per se maar het is wel fijn, issie leuk betaal ik graag de helft.

Ik zou het juist andersom doen, als hij niet leuk is, vooral delen of zelf betalen. Kan je met een fatsoenlijk gevoel zeggen dat je er meteen klaar mee bent. ;) Anders voel je je ergens nog verplicht nog een keer wat te gaan doen, omdat hij de vorige keer betaald heeft.

Maar eerlijk gezegd weet ik zelf niet meer hoe mijn laatste date ging. Da's 12 jaar geleden. :D (nog steeds samen).

Overigens laat ik me op dienstreis graag door (mannelijke) collega's tracteren, maar ik tracteer zelf ook wel eens. Heb er een hekel aan als je met z'n 2en in de kroeg zit en ieder je eigen drankje gaat afrekenen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 09:42

ik vind dat ieder voor zich moet betalen, zeker op een eerste date dan kan de man zien dat ik niet afhankelijk ben en ook een goede baan heb en dus zelf mijn dingen kan bekostigen.

mijn eerste date is allang geleden en heb altijd zelf betaald. tegenwoordig komt het van 1 grote bult dus maakt het niet uit wie er betaald.

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 09:42

Van mij mogen die mannen wel alles betalen, dan kunnen wij vrouwen lekker meer shoppen !! :Y)
Neee geintje !!
Ik vind 50/50 ook wel zo eerlijk, of afwisselen!

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 09:45

Ik ben ook van mening dat je je eigen dingetjes zelf moet betalen. Wanneer ik naar de bios ga met mijn vriend, betaal ik altijd netjes zelf. Geeft een gevoel van : ik kan het zelf wel :P
Natuurlijk is het leuk als hij aanbiedt om te betalen, dan doe ik dat ook de andere keer!