Verhuizen: nieuwe kamer pimpen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Singeltje

Verhuizen: nieuwe kamer pimpen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 14:20

Als dit hier fout staat, sorry! Wist niet goed waar ik het moest plaatsen!

Begin mei gaan we (ik, mijn ouders en mijn zus) verhuizen. 't Is echt een mooi huis :P , eigelijk eerder een villa :9 ... Ik ben echt heel blij! :D

Maar nu moet ik ook nog kiezen hoe mijn kamer er gaat uitzien. Nu is mijn kamer rood/rozig zowat. Bahh... wat ben ik die kleur beu seg! Dus nu zou ik graag een ander kleurtje willen. Zelf dacht ik aan blauw of paars of oranje ofzoiets. Het liefst zou ik lichte kleuren willen, en niet zo donker, dus zeker geen zwart of grijs. En ook liefst geen behangpapier, dat vind ik ook niet zo mooi. Dus een lichte kleur, maar welke kleur, daar ben ik nog niet uit. Graag zou ik ook twee kleuren combineren, bv. donkerblauw en lichtblauw ofzoiets.
Hebben jullie nog leuke kleuren en ideeën voor mij?

Dan, zou ik gordijnen gebruiken? Ik denk eigelijk toch dat ik geen gordijnen ga gebruiken. Meestal zijn er toch alleen maar van die "tafelkleed-gordijnen", en oh... wat zijn die lelijk! ;( Ik denk eigelijk dat het gewoon een rolluik gaat worden...
Gordijnen gebruiken of niet? En weet jij mooie gordijnen?

Ik dacht er ook aan om een stukje in de buurt van mijn bureau met magneetverf te doen. Dat lijkt me wel "cool" en handig.
Zou ik magneetverf gebruiken? Hebben jullie daar slechte of goede ervaringen mee?

En dan, zou ik mijn kamer nog volhangen met posters enz? Ik denk dat ik misschien maar 1 of 2 posters ga hangen... Dat oogt toch veel mooier, niet?
Zou ik mijn kamer vol posters enz. hangen?

Alvast bedankt voor het lezen!

Frances

Re: Verhuizen: nieuwe kamer pimpen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:31

Mijn kamer is paars met lichtblauw en lila
Misschien kun je anders lichtblauw met lila en wit doen ofzo..

Ik had vroeger gordijnen maar ik vondt dat niet fijn omdat het licht daar onderdoor komt, en ik vindt het ook niet mooi. Ik heb nu van die rolgordijntjes. Die zijn echt veel beter.

Magneetverf ken ik niet, ik ken alleen van die verf waar je met krijt op kan tekenen. Een vriendin van mij heeft dat op haar deur, dat is wel cool :P

Posters zou ik niet zo snel doen.. je raakt daar toch best snel op uitgekeken denk ik.. En als je het weg gaat halen is niet zo mooi.. Misschien leuker om iets met foto's te doen? Ik heb grote en kleine foto's op mijn deur geplakt en een lijst met foto boven mijn bed... Ik vindt het mooier om niet heel mijn kamer vol te hangen, vindt ik er wat netter uitzien :)

Het blijven natuurlijk wel persoonlijke dingen :)

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:31

Allereerst: wat leuk dat jullie gaan verhuizen naar zo'n mooi huis :) !

Ik vind rust en ruimte erg belangrijk in een kamer, dus ik zou zelf inderdaad ook nooit voor donkere kleuren gaan. Ook felle, opvallende kleuren zou ik vermijden, zoals je zelf zegt ben je het rood/roze nu ook wel zat :j

Ik heb een grote zolderkamer die gewoon geheel wit is :j Niet saai, maar juist heel ruimtelijk en fris! Ik heb de boel geheel 'opgemaakt' met accesoires, zoals je lampenkapjes, fotolijstjes, dekbedovertreksets etc. Ik zit nu 5 jaar op deze kamer en heb denk ik al 3 verschillende 'stijlen' gehad, puur door telkens langzaam mijn accesoires te vervangen en/of te wisselen :j

Als je toch kleur in je kamer wilt, zou ik altijd maar één muur in een wat donkerdere kleur doen en de rest rustig houden. Je kunt dus best 1 wand blauw schilderen, maar doe de overige 3 muren dan lichtblauw/gebroken wit. Op die donkere muur zou ik dan juist lichte accenten plaatsen (bijv. witte/lichtblauwe fotolijsten) en tegen de lichte muren donkere accesoires. Geeft een mooi effect en je speelt met kleurcontrasten!

Posters kun je ophangen, maar die zou ik mooi inlijsten! Staat veel chiquer en bij Xenos/Blokker/HEMA/IKEA kun je allerlei leuke fotolijsten vinden in allerlei kleuren!

Magneetverf heb ik zelf niet op mijn kamer, maar lijkt mij wel erg leuk. Je zou bijvoorbeeld ook één muur, die bij je bureau bijv, in een lichte kleur kunnen verfen en 1 groot vak kunnen schilderen met magneetverf. Heb je toch wat kleur in je kamer, maar niet teveel :j

Gordijnen kun je natuurlijk ook voor de sier ophangen ipv om ze echt als verduistering te gebruiken. Bij bijv. de Xenos of IKEA hebben ze mooie voile gordijnen, die zijn enigszins doorzichtig en zien er toch gezellig uit. Voor je ramen kun je dan bijv. gewoon een rolgordijn nemen :j

Verder vind ik het persoonlijk altijd fijn om spulletjes goed om te kunnen bergen, dit geeft ook rust en ruimte in je kamer. Dus koop grote opbergboxen voor papieren, rommeltjes, etc, vaak hebben ze die ook nog wel in allerhande kleuren en anders gewoon een rol leuk inpakpapier kopen en oude schoenendozen bekleden! *D
Laatst bijgewerkt door snoeppapier op 25-02-09 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:34

Wat ik altijd doe is de basis wit/licht houden, muren wit, creme kleurige gordijnen, of zilverkleurige luxeflex.
Verder had ik dan juist de accessoires in kleurtjes, verschillende tinten groen met bruin ben ik mee begonnen, op een gegeven moment ben ik meer roze spulletjes gaan verzamelen, groen de kast in en tada een totaal andere kamer zonder weer te moeten kliederen met verf.

Singeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 14:39

Wat leuk dat jullie hebben gereageerd!

Lila met lichtblauw en wit lijkt me echt wel supermooi!
Ik denk dat als ik al gordijnen ga nemen, het rolgordijntjes gaan zijn. Persoonlijk hou ik mijn kamer ook liever "basic" maar toch met wat kleurtjes. Veel dozen is inderdaad altijd handig. Verder wil ik liever mijn kamer niet volzetten met lampenkapjes enz. Fotolijsten enz. zijn natuurlijk wel leuk!

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:39

Singeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 14:41

Afbeelding
Dit is magneetverf, voor diegene die dat niet kennen :P .
Dat verf je op je muur, en dan is dat magnetisch.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:45

Kijk eens op deze pagina's, misschien kan je er iets mee.

Hier kan je verschillende kleurtjes 'uitproberen' op je muur (klik op demo)
http://www.kleurinspiratie.nl/inspiration

Hier staan ook leuke slaapkamers op; (even op de link in het midden klikken)
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categ ... s/bedroom/
Misschien doe je daar inspiratie op.

http://www.101woonideeen.nl/kiezen/indelensub4/
Goede tips voor je slaapkamer.

http://www.decostyler.nl/?gclid=CMyim-C ... EgodWD1gDw
Erg leuke site waar je je eigen kamer helemaal kan inrichten.
(lees wel even hoe het werkt)

Singeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 14:46

@Maethoriel: De twee eerste vond ik vooral geweldig. Witte kamer met allerlei kleurtjes! Zo tof! Alleen zou ik toch die ene muur in een licht kleurtje hebben gedaan...haha. Je hebt echt een supermooie kamer!

Singeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 14:46

Bedankt voor de links. Ik zal ze eens gaan bekijken!

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:48

Singeltje: Die magneetverf is wel leuk, maar kun je dat alleen in zwart krijgen? want dat is wel donker zeg. Die krijtverf kun je in allerlei kleurtjes halen..

Singeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 14:51

Frances: Dat zou ik eigelijk niet weten, ik zal eens zoeken.

Singeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 14:52

Heb juist "Gegoogled" dat er verschillende kleurtjes bestaan.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:01

Ok, dat lijkt me wel leuker haha, wat vrolijker :))

Singeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 15:03

Ja, inderdaad. Nog mensen met tips?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:10

Rolgordijnen of vouwgordijnen? De eerste heb ik in mijn slaapkamer, de tweede in mijn woonkamer. Staat idd wat minder 'truttig' en spaart ruimte, want ze passen precies in je kozijn en nemen weinig ruimte in op en langs je vensterbank.

Singeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 15:18

Karin: Ik zal nog eens "Googlen" naar alle soorten gordijnen...

Singeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 15:20

Rolgordijnen zien er wel superchique uit! Vouwgordijnen ook wel, maar die vind ik iets minder geschikt voor een slaapkamer.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:27

Hee wat leuk! Ik ga ook verhuizen begin mei, naar een villa-achtig huis. (Goh wat klinkt dat raar zeg := als je een rijtjeshuis+garage gewend bent _O- )

Ik zelf heb echt al hele gave ideeën ben ook al bij de Ikea wezen kijken.
Ik ga voor wit groen en zwart/grijs. Ik wil een beetje een barokke kamer hebben. ( http://www.labrie.nl/images/home/retro% ... 275-52.jpg )
Ik weet nog niet of ik alles laat behangen of dat ik muurstickers koop. Zijn dus gewoon stickers die je op je muur kunt plakken. Echt heel gaaf.

Verder wil ik gewoon alles matchend hebben. Lichte houten meubels (berkenfineer) en een groen bed :)) (zo'n stof geval voor foto's maar even vragen, zoek ik 'm op).

Wij hebben een rolluik bij alle ramen maar ik denk wel dat ik gordijnen wil, gewoon mooi als decoratie. Ik zou als ik jou was gewoon eens na een winkel gaan en gordijnen kijken. Je hebt ze echt in álle soorten en maten hoor, niet alleen 'oude-oma-bloemetjes' gordijnen :))

Misschien is een mooi tapijt ofzo ook leuk voor de op vloer. Ik zou gewoon wat rond gaan kijken naar wat je mooi vind en dan komen die andere zaken wel. Of je nu wel of geen posters doet zie je later wel denk ik.

Singeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 15:33

Daar had ik nog niet aangedacht, ja... een tapijt! Dat wil ik ook wel hoor! Lekker warm als je naar boven komt getrippeld.

Persoonlijk vind ik die foto van jou, Nagini, van dat behang ofzoiets nogal druk. Ik vind het zo vreselijk mooi behang, maar te druk voor een slaapkamer. ( En ik denk niet dat mijn ouders dat behang in de living willen... :o )

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:48

Ja je moet ook niet je hele kamer er mee doen.
Een muur ofzo :j of 2 muren wit en 2 muren zoiets.
Maar daarom weet ik het ook nog niet zeker, muurstickers zijn ook heel gaaf. Ik zoek je die site ff op, kun je echt hele leuke dingen vandaan halen.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:52

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:54

Mijn kamer heeft 3 muren gifgroen en 1 muur paars, Is verf en ik vind het leuk.
K heb paarse rolgordijnen maar die heb ik eigenlijk naar boven want heb rolluiken dus gebruik ze niet.

Magneet verf heb ik geen ervaring mee , wil het misschien wel een stukje gaan doen op me boot op een muur maar ben dr nog niet overuit.

Poster vind ik zelf niet zo leuk eigenlijk, En als je het doet niet zoveel, K heb zelf alleen een paar flyers op de muur hangen van feesten waar ik ben geweest en 1 grote poster van een feest, Verder veel foto's enzo kan je kamer ook al heel leuk maken ;)

misslauie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:19

Frances schreef:
Singeltje: Die magneetverf is wel leuk, maar kun je dat alleen in zwart krijgen? want dat is wel donker zeg. Die krijtverf kun je in allerlei kleurtjes halen..

die magneetverf kun je gewoon wel de goedkope zwarte versie van kopen hoor,
je kunt namelijk gewoon bv 2x magneetverf doen(is sterker magnetisch 2 lagen)
en dan gewoon een andere kleur er 2x overheen zodat het goed dekt. hebben wij thuis ook (2 MDF borden aan de muur, en die zijn nu gebroken wit :) )

Singeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 16:28

Ah dat wist ik niet misslauie.
Bedankt voor de tip!