partner met ploegendiensten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

partner met ploegendiensten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 19:15

Ik neem aan dat ik niet de enige bokker ben met een vriend die in ploegen werkt.
Ik vind het verschrikkelijk.
Vorig jaar werkte hij nog in 5 ploegen, dat was enigzins nog te doen, 2 vroege diensten ( 06.00-14.00) 2 middag (14.00-22.00) en 2 nacht (22.00-06.00) en dan 4 dagen vrij

Nu is iedereen op zijn werk teruggeplaatst naar 3 ploegen systeem. Dit betekend dus hele week nacht en weekend vrij, week erna hele week middag en weer weekend vrij en hele week vroege en dan weekend vrij

Ik werk standaard 1 dag in het weekend, en zo hebben we maar 1 dag samen vrij in het weekend, en soms zelfs helemaal niet

Ook is hij de hele week vroege chaggie omdat hij vroeg opmoet en verslaapt hij zich standaard de laatste 2 dagen van de week. Ik probeer hem eruit te krijgen, wat resulteerd dat ik klaarwakker ben op moment dat hij eindelijk opstaat, en uur later mag ik zelf opstaan.
De week dat hij nacht heeft, slaap ik de hele week slecht, val pas echt in slaap op het moment dat hij thuis komt ( rond half 7 in de ochtend) en net als ik slaap, gaat mijn wekker en mag ik weer opstaan
De middag dienst gaat nog enigzins, al kom ik vanuit werk in een leeg huis, kan alleen koken en als ik moe ben en naar bed wil komt hij eindelijk thuis.

Wat vinden jullie van het feit dat je partner ploegen werkt??
Hebben jullie hier veel moeite mee?

Duhelo

Re: partner met ploegendiensten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:21

ik zou het zalig vinden :D
lekker veel vrije tijd voor mezelf
toch nog een dag in het weekend voor quality time.
ikzelf werk met "variabele uren" komt er op neer dat ik de ene week de dinsdag thuis ben + iedere voormiddag, maar wel zaterdag en zondag van 9.15-19.15 werk, en de andere week de dinsdag thuisben, donderdag en vrijdagvoormiddag ook, en zaterdag thuis ben, en de zondag werk.
moest ik een partner hebben met gewone uren, of die bv iedere zaterdag werkt, dan hebben we zo nooit een dag samen ...

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:27

Mijn vriend werkt diensten en weet 3 maanden vooruit wat zijn diensten zijn. Van de ene kant heb je wel meer tijd voor jezelf, maar aan de andere kant erg vervelend dat ie de weekenden werkt en idd de dienst van 2 tot 22 dan wil ik gaan slapen of slaap al en dan komt hij klaarwakker thuis. Ik moet dan de dag erna weer om 6 uur op.....Dus ideaal vind ik het niet. Ik sta er beetje gemengd in.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 19:27

ik werk ook vaker de zaterdag en de zondag, en als hij die week ook nog eens de middag heeft zie ik hem alleen in bed

in zomer kan ik gelukkig na mijn werk nog extra tijd bij de paarden doorbrengen, maar in de winter is het donker als ik klaar ben met werken

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:28

Mijn vriend werkt ook in 3 ploegen, maar die heeft niet eens vaste dagen.... Kan per dag veranderen, dus wij kunnen eigenlijk helemaal nooit iets plannen, tenzij hij vakantie opneemt...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 19:31

dat lijkt me helemaal een ramp ja
ben nu al druk aan maken omdat hij om 2100 weer weggaat en ik rest van nacht alleen ben en morgen op mijn vrije dag hele ochtend stil moet zijn zodat hij nog beetje kan slapen

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:48

Ik werk onregelmatig en de normale (noodhulp)diensten zijn als volgt:

07:00 tot 15:00
15:00 tot 23:00
23:00 tot 07:00

Komt soms voor dat je op 1 dag van 07:00 tot 15:00 en daarna van 23:00 tot 07:00 moet werken en dan ben je wel gaar :Z
Regelmatig vrijdag en zaterdag horecadienst van 20:00 tot 04:00 of van 21:30 tot 06:00 uur
Verder zit in mijn werkgebied een grote voetbalclub/proffesionele/competitie spelers en 1x in de 2 weken spelen ze "thuis" en worden collega's ingezet voor voetbaldienst, dit is meestal van 16 tot 24 uur.

Ten slotte heb je soms ook dagdienst van 08:00 tot 16:30 zodat je dan aan zaken kunt werken.

Ik ben wel aan die onregelmatigheid gewend en vind het wel leuk. Nadeel is dat mijn vriend een behoorlijk groot vee&akkerbouwbedrijf heeft en in de zaai en/of oogst/inkuilperiode communiceren wij meer via de sms en briefjes in huis dan dat we elkaar zien ;)

pinball

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:47

zowel ik als mijn vriend werken beiden niet in ploegendiensten en toch hebben wij nog minder tijd samen dan jij.... :o
mijn vriend is zaterdag, zondag, maandag vrij.... ik op dinsdag en woensdag....
als hij werkt ben ik vrij en andersom... maandag, dinsdag, donderdag avond is hij er niet...
vrijdag en zondagavond ben ik er niet, kortom, we hebben meestal maar 1 avondje per week samen, soms 2 avondjes.
het is niet ideaal, maar wel goed voor de centjes denk ik dan altijd maar, betere tijden zullen volgen :Y)

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:49

mijn man heeft 5 ploegendienst en als het zo valt dat hij donderdag,vrijdag,zaterdag vrij ervan is werkt hij als hoofdportier in rotterdam.

zijn rooster staat op mijn agenda genoteerd,dus kan ik dagelijks voorruit kijken wanneer hij thuis is met eten of niet...

ik werk maandags overdags en nog 2 dagen doordeweeks op afroep..

er zijn dagen dat ik hem helemaal niet ziet,ik slaap 4 a 5 nachten alleen.of ben mijn bed al uit als hij er s'ochtends ingaat.
hij slaapt daardoor veel overdag,wanneer ik dus altijd werk of alleen beneden ben.soms een heel geregel maar het loopt nu ...maar als ik soms vergeten ben naar mijn agenda te kijken,raak ik in paniek.

ik heb geen problemen met alleen zijn(veel vrijheid),ben eerlijk gezegd ook eens blij als hij naar 3 of 4 dagen thuis zijn weer aan werk moet..

het gaat goed zo..maar vind het heerlijk om dan eindelijk eens te knuffelen als we elkaar zo dagenlang niet gezien/aangeraakt te hebben..we bellen en smsen dus dagelijks

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:50

werk zelf in ploegendienst en mijn vriend is vrachtwagenchauffeur en alleen in het weekend thuis en dan moet ik vaak de hele zaterdag werken dus we zien elkaar ook niet veel.. vind het zelf geen probleem want ben erg gesteld op mijn vrijheid :)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:55

ik werk doorde week wisselend en altijd op zaterdag. mn vriend werkt onregelmatig en is nu weer weg tm vrijdag. ik baal er welvan dat we elkaar soms zo weinig zien.de komende 2 weken is het maar 1 dag pw. wel jammer maar och we belen elkaar ele dag en als we elkaar zien is het gezellig!!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:56

Mijn zus haar ex heeft ook van die verschrikkelijke diensten. Maar wel per week. De ene week van 6 tot 14. Dan van 14 tot 22. 22 tot 6. enz. Mijn zus vond het altijd heel erg. Ook omdat hij op zaterdag altijd bij voetbal was (hoofd kantine). En op Zondag altijd naar de FC.

Vooral het op haar tenen lopen als hij nachtdienst had gehad vond ze heel erg.
Het is ook niet voor niks uit.Niet alleen hierom hoor.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:57

Mijn vriend werkt als kok dus die ik zie ik ook niet zo veel.
Nu heb ik de luxe dat ik 4 dagen kan werken en dat we het met de hypotheek zo ook kunnen redden, dus ben ik op dinsdag vrij, net als hij. Maar 70% van die dinsdagen gaat hij in de bouw werken met zijn vader. Dan zie ik m nog alleen maar savonds. :P

Ik vind het wel vaak moeilijk omdat ik best vaak alleen naar verjaardagen en uitjes moet en als hij wel thuis is, issie vaak zo moe dat ie alleen maar op de bank wil hangen of slapen. Maar ik vind het wel fijn dat ik lekker mn eigen ding kan doen. Dierenambulance, sporten, paardrijden. Al moet ik zeggen dat ik dit leven niet meer zie zitten als we ooit kinderen krijgen. Gelukkig is hij het daar zelf ook mee eens. Hij wil over een paar jaar fulltime in de bouw gaan werken.

Edit: Maar we zien elkaar natuurlijk wel altijd laat op de avond en we liggen snachts samen in bed. Meestal hij een pak later dan ik, maar toch wel samen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 21:12

Mijn vriend werkte hiervoor in ploegendienst en ook erg wisselend rooster ook in weekenden feestdagen enzo ..

Vond het nooit een probleem, vond het heerlijk zelfs.. Overdag vaak iemand voor de beesten thuis, lekker allebei tijd voor je zelf..

Alleen idd de ochtenden in het weekend als hij nachtdienst had gehad waren drama.. Vaak trok ik er dan lekker met de hond op uit, naar het bos/strand ofzo zodat hij idd kon slapen .. Hij zou het zo weer mogen :+ :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 21:49

Babsiej schreef:
Vond het nooit een probleem, vond het heerlijk zelfs.. Overdag vaak iemand voor de beesten thuis, lekker allebei tijd voor je zelf..

Lijkt mij ook ideaal, zou dr geen enkel probleem mee hebben :)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 21:51

Ik werk ook onregelmatig. Gaat van links naar rechts, geen nacht.. maar toch.

Zou voor geen goud willen ruilen! Mijn vriend en ik zijn 4 jaar samen en doe dit al 2 jaar, gaat prima. Het is alleen linksom of rechtsom.. soms moet je beide wat tijd maken.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 21:54

Mijn man werkt in de 5 ploegen en we zouden echt niet anders willen. Ik werk alleen 's morgens en ben alle schoolvakanties ook nog eens vrij, dus we hebben juist veel tijd samen. Weet zijn rooster voor het hele jaar, dus kan alles plannen. En inderdaad is er meestal wel iemand thuis en vind dat met de paarden aan huis ook erg fijn...

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 21:57

Ideaal! Mijn vriend werkte ook in de ploegen (2 vroeg, 2 middag, 2 nacht), helaas tijdelijk teruggeplaatst in de dagdienst wegens 'de crisís'.
Zelf werk ik ook onregelmatige diensten, dus we zagen elkaar 's avonds minder, maar daar staat tegen over dat je ook door de week gewoon eens wat leuks met elkaar kan doen.
Ik hoop dat mijn vriend weer snel de ploegendienst in kan!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:01

hier ook.
Eerder zat ik nog in de zorg en had zelf ook onregelmatige tijden. VERSCHRIKKELIJK!

Eerst had mijn vriend 4+, 7 dagen achter elkaar (vroeg,middag,nacht) en dan 2 of 3 dagen vrij.
BAH bah en nog eens bah, hij werd er zelf ook stront chagrijnig van.

Nu over op 3 ploegen. ene week vroeg, andere week middag en week erna nacht. En gewoon zijn weekeinden.

Heerlijk zo (hoewel een week lang alleen slapen ook niet bepaald prettig is, maar goed dat neem ik maar voor lief)

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:15

hier ook eentje haha..

Mijn vriend is juist van 3 ploegen naar 5 ploegen gegaan..
eerst had hij vroege (6 tot 2), Middag ( 2 tot 10) en nacht (10 tot 6) En met de middag dienst ook op zaterdag..

Nou heeft hij dus 5 ploegen waar dus al hhheeel veeel commetaar op is ..
Hij heeft 2 weken achter elkaar nachtdienst.. De 2de week een uur later beginnen en eindigen wat hem echt nekt.. een middag dienst (2 tot 10) Een late dienst (6 tot 2).. een vroege dienst (7 tot 3) .. Oftewel zie hem amper...

En zijn hele bedrijf staat ook al op de kop omdat veel mannen met een gezin (vrouw met kinderen) ruzie thuis hebben omdat ze nooit thuis zijn. Ik zal blij zijn als ze gewoon weer terug gaan naar de 3 ploegen.. Zie ik hem teminste wat vaker ..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 22:57

meeste vinden het dus wel prettig zo te lezen
extra geld houden we helaas nog niet over aangezien we 2 hypotheken betalen omdat een huis nog te koop staat

Ik vind die extra vrijeheid niet zo prettig, ben meer een huis mus en ben bang dat als we straks aan kids beginnen ik grotendeels van opvoeding zou moeten doen, omdat hij dus op zulke gekke tijden werkt

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:13

Het lijkt mij verschrikkelijk! Het is misschien ook maar net wat je gewend bent maar wij moeten er allebei niet aan denken.
Wij gaan allebei rond half 8 de deur uit en komen allebei rond half 6 weer thuis, alleen ik werk dan 4 dagen hij 5.

Het lijkt mij dat je zo langs mekaar heen gaat leven.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:15

Ik vind het nu juist wel fijn met de ploegen, maar toen ik nog volledig werkte was het inderdaad veel langs elkaar heen leven.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:21

Citaat:
Nu is iedereen op zijn werk teruggeplaatst naar 3 ploegen systeem. Dit betekend dus hele week nacht en weekend vrij, week erna hele week middag en weer weekend vrij en hele week vroege en dan weekend vrij

Hier idem. (zit nu te wachten tot hij thuis komt hihi, zie ik hem tenminste nog...)

Ik vind er niets aan zo.
De dagdienst is ideaal, dan zijn we beiden rond 4 uur thuis en hebben we samen alle tijd.
De late dienst zoals nu slaap ik altijd al als hij thuis komt en hij slaapt nog als ik opsta 's ochtends.
In de nachtdienst is hij overdag wel wakker, maar na het eten gaat hij nog een aantal uren slapen tot hij de deur uit moet om te werken, dus dan zie ik hem ook nauwelijks.

Ook werkt hij zaterdagen en als hij vrijdagnacht heeft gewerkt, slaapt hij de halve zaterdag.
Niet gezellig dus.
Wij wonen bovendien niet samen, dus elkaar zien is gewoon niet altijd even handig.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:38

onregelmatig, dat is ons bestaan!!

vriend en ik beiden in de jeugdzorg, dan heb je dat :)