brief van mijn opa en oma

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

brief van mijn opa en oma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 14:24

ik heb een brief gekregen van me opa en oma. nu klinkt dat best normaal maar wij thuis hebben geen contact meer met hun. om het kort te houden, mijn opa en oma hebben een jaar of 6/7 geleden mijn vader voor de 2e keer het huis uitgezet. de 1e keer is het nog wel goed gekomen, daar had ik als klein kind van een jaar of 3/4 geen erg in. nu is het anders en hebben mijn ouders besloten om het contact te verbreken. wij wonen in apeldoor en hun in zeeland. we zagen ze dus ook niet dagelijks.

mijn ouders hebben ons nooit tegen gehouden om contact met ze op te nemen of er na toe te gaan. zn goeie band had ik nou ook weer niet met ze. (lees mijn neefjes waren altijd beter dan mijn broer en mij en dat werd goed gemaakt door ons kadotjes/geld). met kerst en onze verjaardagen kregen we altijd een kaart en geld waar wij een bedank kaart op terug stuurde. dat was het enigste contact. met mijn tantes en ooms+neefjes heb ik ook geen contact. dit omdat ik vind dat contact van 2 kanten moet komen.

maar nu, mijn opa en oma zijn dit jaar 50 jaar getrouwd en niet zo gezond meer en makkelijk op de been. ze hebben mijn broer en mij gevraagd om evt met aanhang naar hun feest te komen. er is daar ook een mogelijkheid om te blijven slapen. ik had al gezegt dat ik niet ga. mijn broer gaat ook niet. maar nu begin ik te twijfelen of ik wel of niet zou gaan.
ok het zijn de jongste niet meer, ze zouden (klinkt zo bot) zo op de een op andere dag dood gaan. we doen hun er een groot plezier mee om te gaan. wat mij tegen houd is dan het geroddel zo van:
de kinderen van ** en ** zijn er wel, waar zijn ze zelf?
hoe is het met **?
waarom zijn je ** en ** er niet?

dus nu de vraag.... wat zouden jullie doen??? leef je uit... :o

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: brief van mijn opa en oma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:27

Ik denk dat je moet kijken wat je gevoel is.
Wil je gaan dan ga je. De kans op geroddel is toch aanwezig, of je komt of niet.
Wil je niet gaan, of doe je het alleen voor hun dan zou ik niet gaan, maar dat is mijn keuze dan.
Blijf bij je gevoel en probeer erachter te komen waarom je wel of niet zou gaan.
Als je dat weet kun je een betere keuze maken omdat je weet waarom je iets wel of niet doet.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:29

Ik heb ook geen heel goede band met opa en oma (neefje plus nichtje ook altijd voorgetrokken, ze hebben geen goede band met mijn moeder, hun schoondochter etc) maar ik denk toch dat ik in deze situatie zou gaan, zeker omdat het op deze leeftijd ineens over kan zijn, en je waarschijnlijk achteraf spijt en schuldgevoelens overhoudt als je niet bent gegaan. Neem gewoon lekker iemand mee met wie je je kunt vermaken (ze zeggen niet voor niets dat je aanhang mee kunt nemen ;) ) en zorg desnoods dat je savonds wel weer naar huis kunt met een auto, zodat je niet persee de hele avond + nacht vast zit als het toch niet zo leuk loopt.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:30

hoi,
ik begrijp je volkomen hier is wel nog contact tussen oma's de opa's zijn helaas overleden
maar mijn tante enz daar hebben we geen contact meer mee mijn tante vind het blijkbaar niet nodig naardat mijn oom de broer van mijn moeder is overleden helaas,

ik zou op mijn gevoel afgaan als ik jou was zou ik persoonlijk wel gaan
maar je moet echt zelf weten als je niet wilt moet je ook niet gaan want dan bedeef je het alleen voor je opa/oma en natuurlijk jezelf

veel suc6 met de beslissing en je bent nergens tot verplicht
ook is de kans dat er word geroddeld maar leg het verhaal dan uit mischien begrijpen ze het dan

groetjes

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:30

Tjah, roddels krijg je toch.
Beter kun je verzinnen wat je op zulke vragen wilt antwoorden. Ik neem aan dat de rest van de familie wel weet waarom je ouders niet komen? Dan kun je daar ook gewoon normaal (maar met een scherpe ondertoon) antwoord op geven.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:31

Dat is moeilijk..

Aan de ene kant zou ik wel heen gaan want, zoals je zelf al zegt, ze hebben niet het eeuwige leven en dan kan je later toch spijt krijgen dat je toen niet bent heen geweest.

Maar aan de andere kant snap ik ook wat je bedoelt met vervelende vragen enzovoorts. Op sommige zul je geen antwoord hebben, of willen geven. Plus dat het nou niet leuk is voor de sfeer omdat soort moeilijke vragen te beantwoorden op een feestje.

Je moet echt naar je eigen gevoel luisteren en voor jezelf kiezen wat je wilt doen. Zonder dat je daarbij denkt aan wat een ander vind, doet of zal vragen.

Het zou zonde zijn als je straks jaren spijt hebt omdat je niet bent geweest vanwege het feit dat je geen zin had ik die vervelende roddels.

Heel veel succes iig met deze beslissing!

mirgino

gewoon gaan ,je hebt een uitnodiging gehad dus ze willen jullie er graag bij hebben
zal best een moeilijke stap geweest zijn voor ze :j

en als je niet gaat en ze komen te overlijden heb je misschien altijd spijt dat je niet gegaan bent
als je daar bent en de sfeer bevalt je niet kan je altijd vertrekken :D

rebati

Ga als je niet dat geroddel wilt, niet op de dag van het feest zelf, maar een andere dag,zodat je ze toch kan feliciteren en geen geroddel hebt. En ze toch weer eens gezien hebt,en hun jou.

Helderder

Ik zou gaan. Als je niet gaat kun je later er erg veel spijt van krijgen, als je er nooit meer heen kunt door overlijden. Ben je er en is het niets, dan kun je altijd nog weer gaan maar heb je het wel geprobeerd.
Succes, het blijven wel je opa en oma. :)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:32

Roddels zijn er al, als je gaat kan je ze de kop indrukken en jouw kant van het verhaal vertellen!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:32

Ik zou wel gaan, ik weet inet of je een rijbewijs hebt of met openbaa vervoer heen moet, maar je kan altijd weer weg als het echt verschrikkelijk is.

Ik heb een paar jaar gelden me opa en oma gevraagd of ze op hun feest ook de oom en tants uit wilde nodigen omdat ik mijn neefjes en nichtjes wilde leren kennen, dit heeft heel goed uitgepakt, met een nichtje ben ik nu dik bevriend :D
Maar het verschil is hierbij dat ik mijn opa en oma heel aardig vond :D

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:33

Ik zou het ook moeilijk vinden.
Aan de ene kant heb je denk zoiets van het blijven m'n opa en oma.
Maar ik denk dat het een beetje moeilijk is om voor iemand te zeggen wat je moet doen.

Ik zelf heb ruzie met mijn oma en die ging een paar jaar geleden opnieuw trouwen 3de x. Daar ben ik voor uit genodigt maar ben niet gegaan. Ik dacht net als jouw het is en blijft m'n oma maar aan de andere kant had ik zoiets dan had je je ook zo moeten gedragen.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:33

ik zit in zo'n zelfde situatie als jij. als je zin hebt moet je gaan, anders niet. zij zijn er ten slotte ook nooit voor jullie geweest! (of wel? :P )

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:34

Lastig dit, ik kan me goed voorstellen dat je geen zin hebt in de roddels. Ik zelf zou naar mijn eigen gevoel luisteren, wil je zelf naar het feest gaan? Dan zou ik het zeker doen en lak hebben aan het geroddel, want dat krijg je toch wel.
Als het alleen doet om je opa en oma een plezier te doen en er zelf eigenlijk niet achter staat dan zou ik niet gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:35

Ik zou m'n eigen gevoel volgen, en niet gaan denken over wat een ander misschien denkt of doet. Over je kletsen doen ze waarschijnlijk ook wel als je d'r niet bent, dus trek je daar vooral niets van aan.
Volg je eigen gevoel.
Als jij wilt gaan, GA!
Spijt krijg je vooral van dingen die je NIET doet...

___VV___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:36

Beter spijt hebben van de dingen die je gedaan hebt, dan spijt hebben van de dingen die je had willen doen....

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:37

ik denk dat als je niet gaat, en ze gaan dood, dat je er dan toch een heel erg schuldgevoel bij over houd...

ik denk dat je toch moet doen wat je zelf wil, maar ik denk ook dat je er nog wel eens spijt van kan krijgen als je niet gaat. anders ga je op een moment dat het een beetje rustig is ofzo?

sterkte met je keus :(:)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:38

Ik zou gaan. Zoals je zelf al zegt, het kan zomaar ineens afgelopen zijn en dan heb je misschien achteraf wel spijt.
Als iemand gaat vragen hoe het met je ouders gaat, kun je toch zeggen "bel ze maar op, dan vertellen ze je dat zelf wel". Punt. (op een nette manier dan he)
En roddelen? Ach, laat ze lekker. Zijn jullie in ieder geval nog wel in de picture! Misschien brengt het wel iemand zover daadwerkelijk te bellen en het contact te herstellen!

Zo niet, feest was niet leuk of vervelende sfeer? Opa en oma blij gemaakt en dan weet je gewoon dat je de volgende keer niet meer hoeft te gaan. ;)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:40

Wat ik persoonlijk zou doen is gewoon heengaan en als het niet bevalt weer naar huis gaan. Dan heb je wel je gezicht laten zien en ben je wel even langs geweest.

50 jaar is niet niks hoor! en je krijgt niet een uitnodiging als je niet welkom bent op het feest :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:40

^ das een goed antwoord.

En stel dat je daar wel leuk contact krijgt met familie? Tenslotte hebben jullie elkaar al jaren niet gezien, misschien bouw je wel een leuke vriendschap op met neven en nichten.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:43

Ik zo ook gewoon gaan,
ze hebben ook alle jaren wat met de verjaardag gestuurd, mocht je ze na het feest nog steeds niet aardig vinden kun je dat tenminste onderbouwen daarna (iig voor jezelf)

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:45

Van hun uit is er altijd een klein beetje contact geweest. Dat ze jullie nu uitnodigen vind ik een eer. Als ze dingen gaan vragen over thuis, gewoon niet op antwoorden, laat dat maar aan je opa&oma over.
Ik zou gaan, maar ik heb in de luxe positie gezeten dat er altijd goed contact was.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 14:50

ok dankje voor jullie meningen tot nu toe. jullie zijn allemaal eens gestemd. :)

anneliesdj: leuk contact met mijn neven? nee dat gaat er nooit komen. dat is er nooit gekomen. lees en stel voor: 3 jongens op de bank al hangend, niks zeggend, zeuren om snoep/hapjes/drinken. toevallig geen echte cola bijv. krijgen en de hel buurt bij elkaar krijzen :o

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:56

Ik spreek helaas uti ervaring, gáán!! Als ik de kans had gehad voor het overlijden van mijn oma nog contact met haar te hebben gehad buiten onze brieven om, had ik dat gedaan! Ik voelde me ontzettend schuldig dat ik het uitgesteld heb met stomme smoesjes en nu is ze overleden en kan het niet meer. Je kan beter wel gaan, dan later zeggen "had ik maar".

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:04

hunter87 schreef:
ok dankje voor jullie meningen tot nu toe. jullie zijn allemaal eens gestemd. :)

anneliesdj: leuk contact met mijn neven? nee dat gaat er nooit komen. dat is er nooit gekomen. lees en stel voor: 3 jongens op de bank al hangend, niks zeggend, zeuren om snoep/hapjes/drinken. toevallig geen echte cola bijv. krijgen en de hel buurt bij elkaar krijzen :o

Maar jullie hebben toch jaren geen contact gehad? Dan zijn ze nu een stuk volwassener, misschien gedragen ze zich dan ook zo.