Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Net als bij de vorige vraag: wat derden ermee doen valt niet onder de verwantwoordelijkheid van de winkel? 

Sylvia schreef:Waarom zou een barman een dronken persoon geen bier meer mogen verkopen en een kassajuf wel? Als het antwoord op die vraag idd A is vind ik dat heel erg vreemd... Er is ook nog zoiets als maatschappelijke verantwoording.
Maar goed, als barman ben je er natuurlijk wel "beter in getraind" om na te gaan of iemand genoeg heeft gehad en als kassamiep (ben het zelf ook geweest, is dus niet denigrerend bedoelt of wat dan ook
) heb je dat toch niet echt.. Sylvia schreef:Waarom zou een barman een dronken persoon geen bier meer mogen verkopen en een kassajuf wel?
, dus geen idee hoe het daar zit, maar ik zou bijna geneigd zijn te zeggen dat sociale hygiene (dat in principe gaat over de verkoop van alcohol) ook geld voor gewone winkels en dat het dus niet zou mogen.
. Ik was daar mijn met een 20 jarige vriendin van me. Ik was bijna 22. We gingen gewoon samen alcohol kopen. 1 ID voor boven de 21 was genoeg... terwijl het natuurlijk over duidelijk was dat die vriendin van me er ook van zou gaan drinken. Sylvia schreef:Waarom zou een barman een dronken persoon geen bier meer mogen verkopen en een kassajuf wel? Als het antwoord op die vraag idd A is vind ik dat heel erg vreemd... Er is ook nog zoiets als maatschappelijke verantwoording.
Olle schreef:Yinka schreef:2B (Als zijn vriendin er naast staat aan de kassa)
Waarom als zijn vriendin ernaast staat niet?
Het is zijn verantwoording als hij het koopt, hij hoeft het niet eens te melden dat het voor haar is.

Stelt echt niets voor.