Jongen van vriendin zoent met ander, zeggen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Jongen van vriendin zoent met ander, zeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:21

Ik sta een beetje in dubio.. En aangezien ik zelf niet zo'n heel briljant brein heb voor de juiste keuzes maken, zijn er vast wel medebokkers die dat wél hebben!
De situatie is zo: een vriendin van me heeft wat met een jongen die ik enkel ken van gezicht, meer niet. Anyway, voor hem heeft ze een andere jongen aan de kant gezet. De jongen met wie ze nu wat heeft, had ze al eerder wat mee maar ze hebben elkaar nooit echt los kunnen laten - je kent het wel.
Enniewee, mevrouw is op vakantie en meneer is thuis vrolijk carnaval aan het vieren. Need I say more?
Met carnaval zag ik hem dus zoenen met een ander meisje van school...

Wat moet ik doen? Het haar vertellen, of niet?
Aan de ene kant heb ik zoiets van 'het zijn mijn zaken niet, hij moet het maar opbiechten en ik heb me daar niet mee te bemoeien', maar ik vind het ook weer zo banketstaaf voor haar als zij helemaal nergens van afweet. Ze is echt gek op die jongen, en ik dacht hij ook op haar. Ik ken de jongen in kwestie niet persoonlijk, dus hem erop aanspreken ofzo kan ook niet.

Dus wijze bokkers.. -:)

MaaikeMo

Re: Jongen van vriendin zoent met ander, zeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:22

Als t een vriendin van je is zou ik het zeker zeggen..
ik zou het zelf iig wel op prijs stellen..
Alleen of je t nu moet doen, of als ze terug is van vakantie.. want anders is niet alleen der relatie naar de knoppen, maar ook der vakantie

marlooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:28

Als je hem goed kende was het wel makkelijker, dan kon je tegen hem zeggen of jij zegt het, of ik, of iets in die richting..
Ik denk dat je het beter wel tegen haar kan vertellen, want als ze er later achterkomt en jij wist het voelt het denk ik alleen maar rotter
Succes!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:30

Zeker vertellen! Hij is de fout ingegaan.
Zou het dan inderdaad ook wel pas vertellen als ze terug komt van vakantie.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:31

je moet het haar echt vertellen! zoiets hoord ze te weten!

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:34

aan je vriendin vertellen sowieso.
maar niet nu via mobiel of internet als ze op vakantie is, maar wel face to face als ze terug is. Zal lastig zijn,maar ze zal het vast op prijs stellen (zou ik wel doen iigv)

Verder zou ik voor dat dat gesprek komt, toch die jongen even proberen aan te spreken. Of hij van plan is het zelf te zeggen of niet. Ook omdat je dan zeker weet dat je gelijk hebt, en niet per ongeluk heb verward hebt met iemand anders (noem maar wat).
succes

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:37

Vertellen hoor! Anders krijg je later misschien de vraag of je het wist (als ze het op een andere manier heeft gehoord) en dan moet je staan liegen of alsnog de waarheid zeggen en dan zal ze je dat denk ik niet in dank afnemen.

Ik zou het zelf graag willen weten wat mijn vriend allemaal uitspookt als ik er niet ben. Wel pas vertellen na haar vakantie ;)

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:51

Ik zou het vertellen maar hou er rekening dat allebei de dingen die je nu kan doen, fout in haar ogen zijn! Al had je niks gezegd dan was het fout maar als je het nu zegt en die jongen zegt dat het niet waar is kan het ook fout zijn en ben jij de boeman!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 15:11

Als het om een vriendin gaat dan zou ik het ook zeker vertellen. Ik zou ook willen dat mijn vriendinnen het mij zouden vertellen in zo'n situatie.
Buiten dat... stel dat ze erachter komt en ze komt te weten dat jij er al van wist kan het nog je vriendschap kosten ook... dat zou het mij niet waard zijn. Zelf zou ik het dus gewoon zeggen, wat zij er vervolgens mee doet is aan haar.

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:31

Ik ben zo iemand die het verteld. Ik heb het iets anders meegemaakt. Een vriend van mij was weer terug bij z'n ex. Wij met z'n allen een avondje stappen (Hij, ik, 2 vrienden van mij en een vriendin van me). Uiteindelijk hadden een vriend en ik zoiets van wij willen in die zaal staan (Daar waren we voor gekomen) en de rest had daar niet echt zin in, die zijn naar een andere zaal gegaan. Toen kwam een half uurtje later een van die 3 naar mij toe dat die andere 2 gezoend hadden.

Ik heb hem 5 dagen gegeven. Toen had hij nog steeds niets verteld (en wel iedere dag bij dr geweest). Ik heb toen aan een vriendin, die bevriend was met dat meisje, gevraagd wat ik zou doen, vertellen of niet. Zij heeft dat toen aan dat meisje verteld. Die heeft uiteindelijk het die jongen vergeven, maar was wel blij dat ik het verteld had. Heel veel met haar gepraat over hoe en wat enzo.

Het is even ruzie geweest tussen mij en die vriend. Hij wilde het "zelf" vertellen. Maar dat had ik er voor over. Als iemand mijn vriend vreemd ziet gaan zou ik het willen weten.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:39

Ik zou het wel op prijs stellen als mijn vriendin het zou vertellen. :j

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:02

Ik zou hem de keuze geven 'of jij verteld het, of ik vertel het'. Met een beetje geluk verteld hij het dan zelf, en hoef jij dat niet te doen (want dat lijkt me wel erg lastig hoe vertel je dat aan een vriendin)

Nadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:49

Ik zou hem de eerstvolgende keer aanspreken en zeggen dat hij een week de tijd heeft, omdat anders jij het tegen haar vertelt..
Wat een klootzak zeg, lekker achterbaks :\

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:51

Ik zou het zeker aan je vriendin vertellen :j !!
Zeker omdat je hem niet kent, anders had je nml nog eerst naar hem toe kunnen gaan..

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:54

nou, ik heb een vriendin die een vriend heeft die maar al te makkelijk vreemd gaat.
net als jou kende ik hem niet. ondertussen kent hij me wel want ik ben al vaak genoeg woedend, tierend met de stoom uit mn oren naar hem toe gelopen.
die vriendin van mij vind hem zo leuk, ook al weet ze dat hij vreemd gaat, ze blijft bij hem.
heeeeeeeeeeeeeeeel dom en stom, en ik heb haar al duizend keer verteld dat hij haar gewoon gebruikt, maar daar luistert ze niet naar.
Maar dat geeft hem niet het recht om vreemd te gaan.
Nou goed ik weet eigelijk niet waarom ik dit vertel.

Maar als ik jou was was ik naar die jongen toegelopen en had ik hem een schop onder zn reet gegeven, en ik had het daarna aan je vriendin vertelt, maar zo steek ik dan in elkaar.
Je vriendin heeft het recht er op om dit te weten, ook al vind ze hem zo leuk. Dat is gewoon zo.

Saphia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:19

Als die jongen zelf niet de ballen heeft om het te zeggen moet jij 't doen! Stel je verteld het niet en je vriendin komt er achter dat jij het allang wist dan is zij én het vertrouwen in haar vriend kwijt en het vertrouwen in jou.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:21

Ik weet niet wat voor afspraken hun gemaakt hebben nu zij op vakantie is en hij carnaval aan vieren is
ik zou het daar eens over hebben en dan vertellen wat je gezien hebt
alleen als je heel heel zeker weet dat het die jongen ook is

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 08:03

Weet je heel zeker dat hij het echt was en niet iemand die op hem leek?
Ik heb hetzelfde mee gemaakt, alleen ik was die vriendin. Mijn vriendin kwam me ook vertellen dat ze m'n vriend had zien zoenen die avond ervoor met een ander meisje. Niet dus, want toen was hij hele avond bij mij. Ze zei dat die jongen dan gewoon op hem leek, want ze had mijn vriend nog maar 2 keer eerder eventjes gezien. Dus je moet wel zeker weten dat hij het echt was!

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 08:13

Als je héél zeker weet dat hij het is geweest, meteen vertellen. Ik weet zeker dat mijn vriendinnen het tegen mij zouden zeggen en ik had ze het ook meteen verteld. Mijn vriendinnen verdienen véél beter dan zo'n loser. Ik had nu al aan haar verteld, dan kan ze op vakantie haar eigen carnaval nog vieren.. need I say more..

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 08:18

Citaat:
...........en meneer is thuis vrolijk carnaval aan het vieren

Tja, met carnaval willen mensen nog wel 's los gaan, en weet jij wat je vriendin op vakantie uitspookt?

Niet over zeuren, zeker niet zeggen.
Wat let je trouwens om die jongen er zelf op aan te spreken? Als je dat lef niet hebt moet je je er verder niet mee bemoeien - als die jongen serieus iets met een ander heeft of begonnen is, komt je vriendin daar snel genoeg achter. ;)

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 08:30

ben ik het niet zo mee eens, ik zou met de desbetreffende jongen gaan praten en zijn kant van het verhaal horen en daarna zeker met mijn vriendin gaan praten. Verwacht ook van mijn vriendinnen dat ze hetzelfde zouden doen.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 08:31

Jannepauli schreef:
Citaat:
...........en meneer is thuis vrolijk carnaval aan het vieren

Tja, met carnaval willen mensen nog wel 's los gaan, en weet jij wat je vriendin op vakantie uitspookt?

Niet over zeuren, zeker niet zeggen.
Wat let je trouwens om die jongen er zelf op aan te spreken? Als je dat lef niet hebt moet je je er verder niet mee bemoeien - als die jongen serieus iets met een ander heeft of begonnen is, komt je vriendin daar snel genoeg achter. ;)

Betekent dat dan vreemd gaan dan maar toegestaan is onder het mom van "los gaan"?

Als het een goede vriendin is, dan zou ik het zeker vertellen. Eerlijkheid vind ik heel belangrijk in vriendschap (en in relaties!) en zoiets belangrijks voor me houden zou voor mij gevoelsmatig gelijk staan aan liegen... Ik zou de jongen laten kiezen; of hij vertelt het, of jij vertelt het.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 08:42

Sjees... wat een heilige nonnetjes hier.. met carnaval wil er wel 's een litertje bier ( of andere middelen) teveel in gaan en kan iemand 't spoor even bijster raken. Niks serieus dus.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 08:48

Misschien dat jij het niet serieus vindt, maar ik (heilig nonnetje _O- ) vind het eigenlijk wel heel serieus. Ik snap echt niet hoe drank een excuus kan zijn voor een dergelijke actie... Het heeft mij iig nog nooit tot zulke acties verleid... :D En zo extreem heilig ben ik (gelukkig) ook weer niet hoor...;) Maar dat ter zijde zou ik het vooral belangrijk vinden dat ik eerlijk zou zijn tegen mijn vriendin (even er van uit gaand dat het een goede vriendin betreft, voor een vage kennis zou ik misschien iets minder snel de boodschapper van "slecht nieuws" zijn... ).

cYn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 08:55

teveel drank op of niet.... vreemdgaan is vreemdgaan en voor mij dus exit.
Ik zou het tegen je vriendin zeggen, ze zal zich waarschijnlijk nog meer bedrogen voelen als jij later tegen haar zult zeggen dat je het al die tijd al wist... Ik zou in ieder geval niet met zo'n schuld gevoel kunnen leven.