waar halen jullie je stroom vandaan??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

diana

waar halen jullie je stroom vandaan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 17:31

n.a.v mijn andere topic heb ik de vraag,welke leverancier hebben jullie?
wat zijn je ervaringen ermee?
groene stroom of niet?
ik ben aan het zoeken op inet of het wat goedkoper kan,en de prijs vast te zetten,maar zie door de bomen het bos niet meer,
dus help!!! :(

Sentido

Re: waar halen jullie je stroom vandaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:34

Ik ben nu net 2 weken op mezelf aan het wonen. Mijn gas en stroom haal ik bij Essent. De oude bewoner had het hier ook, en Enexis (onderdeel van Essent) is mijn netbeheerder.
Voor de verhuizing heb ik ook rond zitten kijken op internet, maar de verschillen waren mij veel te klein.
Ik heb de prijs niet vast gezet omdat ik niet zeker weet hoe lang ik hier zal wonen.

Wel heb ik groene stroom van Essent, hierin zit bij hun geen verschil in prijs dus ik dacht waarom niet. :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:36

Groene stroom van Essent.
Gewoon omdat de vorige bewoners dat ook hadden en het me wel makkelijk leek.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:36

Ik zou uitzoeken wie de plaatselijke leverancier is en gewoon daar stroom aanvragen.

Ik heb het ook wel eens uitgezocht en meestal blijkt de stroom bij een ander idd goedkoper te zijn, maar daar komen de vastgoedrechten en de "huur van het kabelnetwerk" nog bovenop, waardoor het zo goed als altijd duurder uitvalt dan bij de plaatselijke leverancier.

En groene stroom is helemaal een wassen neus... -O-

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:37

Wij tappen het van de buren. :j

Nee wij hebben stroom van de Nuon, bevalt prima. Nooit problemen mee gehad en omdat we er voordeliger uit waren dan bij andere leveranciers hebben we hiervoor gekozen. Wij hebben in een actie een keer groene stroom gehad, maar dat was puur omdat het goedkoper was...

diana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 17:39

ik heb nu stroom van cogas,hou er eigenlijk niet zo van om over te stappen

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:59

Netbeheer en levering van Eneco, gewoon omdat dat het makkelijkste is.. ik heb geen zin in netbeheer van de één en levering van de ander :)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:05

Stroom van Nuon, netbeheer van Eneco. Vind groene stroom het meest belachelijke wat er bestaat. De stroom die uit het stopcontact komt is precies hetzelfde

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:52

De Nuon.
Nooit problemen mee gehad en dus ontzettend makkelijk.
Bovendien wordt het hier standaard overal geleverd en ga ik niet moeilijk doen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 19:53

Groene stroom van Eneco

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:03

Greenchoice (groene stroom)
Zij garanderen altijd onder de prijs van 'de grote jongens' te blijven.
Je betaalt wel aan een grote leverancier kosten voor de huur van de meter en het gebruik van hun netwerk.
Als je je aanmeldt bij greenchoice regelen zij alles verder qua overstap met je oude leverancier.
Kaka schreef:
Stroom van Nuon, netbeheer van Eneco. Vind groene stroom het meest belachelijke wat er bestaat. De stroom die uit het stopcontact komt is precies hetzelfde

En dat verhaal dat groene stroom onzin is:
inderdaad is de stroom uit je stopcontact hetzelfde, echter hoe meer mensen overstappen op groene stroom, hoe groter het aandeel stroom met een 'groene oorsprong' dat uit je stopcontact komt, wordt.
Het is dus geen onzin en ook wel een beetje kortzichtig om te denken dat groene stroom onzin is, en de reden waarom we allemaal maar lekker dom blijven doorgebruiken van de ouderwetse, vervuilende en oprakende grondstoffen.
Hebben we over een tijdje allemaal helemaal geen stroom meer....

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:06

Thirsa_ schreef:
Netbeheer en levering van Eneco, gewoon omdat dat het makkelijkste is.. ik heb geen zin in netbeheer van de één en levering van de ander :)

Mijn leverancier van groene stroom (Greenchoice) regelt dat allemaal onderling met de netbeheerder.
Ik krijg dus gewoon maar 1 rekening en die is een stuk lager en milieuvriendelijker dan diegene die ik eerst ontving van de Nuon....
Het enige 'gedoe' dat ik dus in totaal heb gehad van de overstap is de aanmelding, verder is alles geregeld.

Oh ja.... http://www.greenchoice.nl

Daar kun je alles op nalezen.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:17

Groene stroom is een verkooppraatje, er is onderzoek gedaan door een consumentenprogramma (kassa geloof ik) en daar kwam uit dat de meeste groene stroom helemaal niet groen opgewekt is of geïmporteerd is. Ik geloof dat het aandeel echt groene stroom nog geen 15% is.

Ik weet dat er kamervragen over gesteld zijn, maar de uitkomst daarvan heb ik niet meegekregen.

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:23

bromfiets schreef:
Groene stroom is een verkooppraatje, er is onderzoek gedaan door een consumentenprogramma (kassa geloof ik) en daar kwam uit dat de meeste groene stroom helemaal niet groen opgewekt is of geïmporteerd is. Ik geloof dat het aandeel echt groene stroom nog geen 15% is.

Ik weet dat er kamervragen over gesteld zijn, maar de uitkomst daarvan heb ik niet meegekregen.

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt:
wat bedoel je met 'het aandeel echt groene stroom is maar 15%'?

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:30

dat van wat er als groene stroom 'verkocht' wordt er maar 15% echte groene stroom is. Ik heb trouwens stroom van eneco.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:33

Wat knuffeldier zegt :j

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:11

Klopt dat de meeste maatschappijen (wat zij noemen) 'groene stroom' mogen verkopen, terwijl het alsnog 75% grijze stroom bevat. Bij een minimum van 15% groen mogen ze het 'groen' noemen. De wat grotere maatschappijen als o.a. de NUON en Eneco maken hier bijv. gebruik van.

Vandaar dat een aantal maatschappijen bijv. de NEM (en ik geloof ook GREENCHOISE) duidelijk reclame maken voor 100% groene stroom, om zich zo dan toch te onderscheiden van de 'nep-groene stroom', zoals ik het noem.;)

Ik huur zelf inclusief helaas, dus ik heb hier verder geen stem in.
Maar heel veel vrienden van me, en mijn ouders hebben Greenchoise, en zijn hier heel dik tevreden mee. De tarieven zijn ook netjes, en over de service is ook niet te klagen.

Ik zelf werk bij de NEM.
Ook een hele goeie maatschappij, alleen omdat het nog een beetje in de kinderschoenen staat loopt de service vaak wat rommelig. Ik heb er zeker vetrouwen in dat dat helemaal goed komt met de tijd. (kijk naar oxxio, die begon ook zo, en dat is ook helemaal goed gekomen).
De tarieven zijn lekker laag(laagste prijs garantie :P), alleen betaal je iets meer voor je vastrecht per maand. Echter halen de meeste mensen die kosten wel makkelijk uit hun jaarbesparing, maar dat ligt er maar net aan hoeveel je per maand verbruikt.. want hoe hoger je verbruik, hoe groter de besparing natuurlijk.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:15

Vastrecht is 4 keer zo duur bij de NEM toch? Volgens mij moet je behoorlijk wat verbruiken voordat je er voordeel uithaalt.

Ik in mijn eentje kom er in ieder geval lang niet aan en ben bij de NEM ruim 2x zo duur uit :+

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:16

... uit de muur.. :+

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:31

knuffeldier schreef:
dat van wat er als groene stroom 'verkocht' wordt er maar 15% echte groene stroom is. Ik heb trouwens stroom van eneco.

Ik blijf erbij dat als we echt belang hechten aan duurzaam verbruik, je je niet tegen moet laten houden door aannames dat het wel bedrog zal zijn etc.
Als iedereen zo denkt verandert er nooit wat.
Blijft echter een slechte zaak dat sommige maatschappijen iets verkopen wat dus lang niet zo groen is als ze zeggen......

En het dus de moeite loont om je in tarieven en 'groenheid' van aanbieders te verdiepen.

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:32

4x zo duur als welke maatschappij? ;)
Het is wel duur indd, maar dat van de Nuon ligt (uit mijn hoofd) rond de 4 euro, en dat van RWE is zelfs een negatief vastrecht. Dit varieërt nogal dus.
Het vastrecht van de Nem komt uit op een jaarlijks bedrag van 167,76 .

Op een gemiddeld vebruik (3500Kwh en 1850 m3) besparen klanten van Nuon met een contract 'Vaste prijs natuurstroom 3 jaar vast' of 'grijs variabel' bijv. +/- 218,- aan energie kosten op jaarbasis.

als je het vastrecht van NEM daar dan bij aftrekt.. hou je toch nog over
( :+ echt veel is het ook niet, maar uiteindelijk vaak wel een tikkie goedkoper dan die grote maatschappijen)

Nu moet ik wel zeggen dat de tarieven van Greenchoise erg dichtbij die van ons liggen, en dat hun vastrecht ook iets lager is. Dus naar mijn idee ook een veilige keuze.
(al mag ik dat eigenlijk niet zeggen natuurlijk :+ )

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:37

Ik zit bij essent ;) En ik moet er ook bijzeggen dat ik erg weinig stroom en gas verbruik, maar met mijn eigen berekening kwam ik 2x zo duur uit. Bij Oxxio trouwens ook, Greenchoice heb ik nog nooit van gehoord.

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:39

Haha nee daar zouden ze bij Nem niet zo blij mee zijn!

Ik lijk trouwens in dit topic ook wel een wandelend reclamebord voor Greenchoice, maar ik kan er met mijn pet niet bij dat mensen willens en wetens:

* niet willen proberen zo duurzaam mogelijk te verbruiken(Door uw keuze voor groene energie wordt de mix van stroom uit het stopcontact groener. Wanneer iedereen kiest voor groen, is alle stroom in Nederland groen. Uw groene keuze is dus zeker van belang.)

* en ook nog eens teveel betalen (U betaalt voor uw groene stroom hetzelfde als voor grijze stroom van uw regioleverancier. Alleen krijgt u voor elke kWh uur die u verbruikt een korting van 0,25 eurocent.)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:43

Denk niet dat mensen willens en wetens kiezen voor grijze stroom, ik heb zelf ook groene stroom omdat er idd geen prijsverschil in zat :+

Maar de manier van reclame maken voor groene stroom zoals die nu gehandhaafd wordt keur ik af en ik zal ook zeker terug overstappen naar grijze stroom als die goedkoper blijkt dan de groene. Ik vind dat net zulke vuile reclame als het vastzetten van je tarief. (Pak nu je kans voordat het weer omhoog gaat, terwijl de olieprijs gekelderd is :?)

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:52

Kaka schreef:
Vind groene stroom het meest belachelijke wat er bestaat. De stroom die uit het stopcontact komt is precies hetzelfde

Zolang mensen aan de lopende band opmerkingen blijven maken als bovenstaand, ga ik ervan uit dat men bewust voor grijze stroom blijft kiezen.

Enerzijds wrsch uit onwetendheid, anderzijds dragen energiebedrijven die valse reclame maken over het leveren van groene stroom ook niet bij aan het verduurzamen van ons energieverbruik.

En inderdaad, als groene stroom veel duurder zou zijn dan grijze kan ik me heel goed voorstellen dat men uit financieel oogpunt voor grijze stroom kiest.
Maar aangezien je momenteel groene stroom kunt krijgen die zelfs goedkoper is dan grijze stroom begrijp ik van dat argument niet veel.

@bromfiets: top dat jij groene stroom hebt, dit is dan ook niet tegen jou bedoeld!
En mocht het bij jouw leverancier duurder worden, kijk dan eens rond want er zijn meerdere en goedkopere aanbieders van groene stroom ;)

Vastzetten van tarieven is inderdaad echt een middel om over de rug van de (banggemaakte) klanten meer geld te verdienen.