ikke24 schreef:Ik ben ook gewoon bang dat ze als ze ouder is mijn gevoelens aanvoelt en zich dan tegen me gaat afzetten.
Hoe zat dat bij jouw stiefmoeder? Die gevoelens enzo, en hoe oud was zij en hoe oud was jij? En waar woon je?
Ik heb jaren een 'stief'moeder gehad die exact over mij en mijn broertje dacht als jij over je 'stief'dochter. En ik heb me er altijd behoorlijk PIEP onder gevoeld! Ik voelde wel degelijk aan dat ze alleen voor mijn vader ging en het ontzettend lastig vond om mijn broertje en mij een weekend in de twee weken over de vloer te hebben. Ik heb altijd de uren afgeteld in de weekenden dat ik daar was en ik ben er erg ongelukkig onder geweest.
Ze eiste bijv. dat ze alleen met mijn pa op vakantie ging, wij mochten niet mee, we werden dan weer bij ons moeder gedropt, wij kwamen altijd op de tweede plaats en dat doet pijn! Natuurlijk heeft mijn vader daar ook een aandeel in gehad, maar zij was de leading factor. Ik ben paar x van een paard gedonderd of andere ongelukjes gehad waarvoor ik gelijk naar de huisarts had gemoeten en het enige wat zij zei was 'nou meisje hier doet mama maandag wel een kusje op en dan is het over, nu op houden met janken en ga maar weer lief spelen.'
Zij was 35 of zo toen ze kwam en ze is van mijn 6de tot mijn 15de bij mijn vader geweest. Toen is ze vreemdgegaan terwijl ze nog wat met mijn pa had, ze is zwanger geraakt van die kerel en heeft het kind gehouden, is tijdje bij mijn pa weggeweest en toen het kind er was was ze er ineens weer. En ineens had ik een 'stief'broertje waar ze enorm om gaf en wij werden nog verder in een verdomhoekje neer gezet.
Wat ik hiermee wil zeggen is als volgt, ik snap dat je voor je vriend gaat, je hebt een relatie met hem en je krijgt een kind erbij. Maar probeer van het kind te houden alsof het je eigen kind is, zoiets moet groeien, natuurlijk. Maar geeft het kind liefde en behandel het alsof het je eigen is en doe de dingen niet op de automatische piloot.