krijg mijn ex niet uit mijn hoofd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Orlando

krijg mijn ex niet uit mijn hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 20:15

hallo

heeft iemand hier tips om je ex uit het hoofd te krijgen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:18

Tijd. :)
Geef het de tijd en het komt goed! :j

Wat vrouwen soms ook zeggen is: De beste manier om over iemand heen te komen is om onder iemand anders te gaan liggen. :D

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:19

HAHAHAHHAHA Suzanne!!! _O-

Nou is dat niet in alle gevallen waar, maar ga lekker je eigen dingen doen, ga voor jezelf, ga lekker met vriendinnen leuke dingen doen, en dan na verloop van tijd merk je, hey ik heb vandaag helemaal niet aan hem gedacht! En dan ben je op de goede weg. Sterkte!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:20

Suzanne F. schreef:
De beste manier om over iemand heen te komen is om onder iemand anders te gaan liggen :D

_O-

Maar inderdaad geef het tijd. Soms duurt het gewoon een poosje.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:20

heb er zelf ook nog wel last van, denk dat het inderdaad de tijd is :)

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:21

Vooral niet meer aan hem denken. Het klinkt stom maar telkens als je aan hem gaat denken, iets leuks gaan doen, of aan je paard gaan denken. Ga lol maken en ga ook opzoek naar iemand anders. Je hoeft er nog niks mee te krijgen maar gewoon afleiding zoeken.

Joyce_

Re: krijg mijn ex niet uit mijn hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:44

Tijd en een ander, inderdaad. :D
Ik heb 4 maanden lang, élk moment om aan mijn ex te denken, aangegrepen om ook echt aan hem te denken. Wat dus gemiddeld zo'n 3x per uur was. Na 4 maanden ben je dat wel zat, maarja, wat doe je eraan? :P
Nu heb ik het sinds een paar weekjes heel gezellig met iemand anders, en het verdriet en gemis is plótseling een heel stuk minder..

Haal alle foto's van hem van je kamer, en uit het mapje op de computer waar je vaak in kijkt. Het lekkere luchtje, dat je als cadeau van hem kreeg? In de prullenbak. Je favo lingeriesetje die je vaak aantrok als hij kwam? Achterin de kast. Zijn huis waar je elke dag langsmoet als je de hond uitlaat? Je gaat maar een ander rondje lopen!

Geen dingen meer opzoeken die je aan hem doen denken en verder inderdaad gewoon je leven verder leven. Komt echt goed! :j

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:45

het kan héééél lang duren, ik heb het in oktober 2007 uitgemaakt met me grote liefde (prive redenen) en nog ben ik niet over hem heen, maar shoppen,chocolade en vriendinnen doen je goed :D

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:04

Hmm ... 6 jaar geleden raakte ik mijn ex kwijt doordat we nog wat te jong waren toch en druk met onze studie waren, maar sindskort hebben we weer heel goed contact (gewoon vriendschappelijk). En dit hopen we heul lang nog te mogen behouden...Ben zo gelukkig daarom het liefst had ik hem nog ect aan mijn zijde elke nacht ... Maar zoals nu gaat het heul goed ons vriendschappelijk contact ... Kon er voorheen ook erg moeilijk over hem heenkomen en nee ben nooit helemaal over hem heen gekomen hij zal altijd een speciaal plekje in mijn hart behouden ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:07

Als het je eerste echte liefde is denk ik niet dat je er oooit overheen komt of het duurt iig lang. Weet wel dat de mijne een speciaal plekje in mijn hart heeft maar dat ik hem absoluut niet terug wil.
Wat ik deed was Suzanne`s advies :') _O-

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:08

Voor mij werkt tijd niet. Ik denk nog wel eens aan de tijd die ik 5 jaar geleden had met een jongen.. Dat was nog zo onschuldig, hij heeft mij echt grotendeels gevormd tot wie ik ben qua relatie's. Ben hem daar dankbaar voor :)

Maar wat het beste helpt voor mij, is een hele goede reden hebben om boos op hem te zijn. Dat hij je bedroog (al was het maar steeds flirten met meisjes achter de bar..), dat hij altijd zo snel kwaad werd, dat hij nooit terugbelde.. Zulke dingen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:11

Exen :n

Het is en blijft rot!

Wat ik dacht dat de liefde van mijn leven was, heeft het inmiddels vier maanden geleden uitgemaakt.
Drie weken lang niets gedaan dan huilen, huilen en nog eens huilen.
Zelfs in alle wanhoop een topic hier op Bokt aangemaakt, dat velen zich nog wel kunnen herinneren.
Het heeft erg lang geduurd voor ik er overheen was. Met uitgaan kwam ik hem voor het eerst weer tegen (had hem sinds het uitging niet meer gezien, wel gesproken), even later stond hij met zijn andere ex te zoenen. Gelukkig heb ik het niet hoeven zien.
Ik was woest natuurlijk, maar hij liet wel weer zien wie hij nu was.
Hij was de jongen zonder wil. Iets wat ik niet aan hem waardeerde, ik geloofde alleen dat ik het kon veranderen.
Helaas, was ik dat niet waard.
Hij hield niet genoeg van me, om te realiseren dat hoe hij bezig was niet goed was.
Daarnaast was hij mijn eerste liefde, en durf ik nu te zeggen: Ik geloof niet in de eerste liefde. Die is nooit blijvend!
In mijn geval klopt het in ieder geval :)
Toen hij weer met zijn ex heeft gezoend, was ik er redelijk klaar mee.
Nog geen twee weken later, had ik ook een andere jongen.
Toen was het 2 maanden uit met mijn ex.

Verder hebben mijn vriendinnetjes me elk weekend opnieuw gevraagd te komen stappen.
En heb ik veel aan mijn ex gedacht. Nog steeds denk ik veel aan hem.
Soms met weemoed, soms ben ik dolblij dat ik hem niet meer heb.
Mijn scharrel ging superleuk, maar vond dat ik teveel met mijn ex zat.
Daardoor ben ik na gaan denken, en weet ik bijna zeker dat mijn ex vreemd is gegaan op zijn vakantie.
Dat soort dingen...
Mijn vriendinnen herinneren me er vaak aan, maar dat is ook goed. Part of the process.

Ik weet niet hoelang jullie uit elkaar zijn, maar je moet je wel realiseren dat je allebei veranderd bent hierdoor.
Jullie staan allebei op een andere manier in het leven, het enige wat jullie nog gemeen hebben zijn de dingen die jullie samen hebben meegemaakt. En de pijn die de break-up heeft veroorzaakt, hebben jullie allebei gehad. Maar daarna zijn jullie wegen gescheiden.
Onthoudt dat, het verleden kan je niet terughalen.
Het is ontzettend moeilijk, maar hou je niet vast aan het verleden. Het is moeilijk, maar neem de sprong de toekomst in. Het wordt niet slechter, het wordt zo mooi als je het zelf maakt!

Heel veel sterkte! :(:)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:13

Nou, niet echt opbeurent denk ik, maar ik ben 8 jaar geleden gescheiden, inmiddels alweer 3 jaar geleden hertrouwd, maar mijn eerste man zit nog steeds in mijn hoofd en komt geregelt nog 's nachts in mijn dromen voor.
Het is denk ik de vraag, was die ex voor jou de ware???

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:16

Het was eigenlijk heel simpel :=
Ruimen, ruimen, ruimen, telefoonnummer e.d. blokkeren en janken met wat troostvoer :P

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:17

contact zou ik in ieder geval zeker vermijden :) want dat hielt bij mij alles open

heb nu geen contact meer met hem, echt niets. heeft hij voor gekozen in dit geval. en ben er blij om.. het wordt steeds rustiger, eerst dacht ik aan niets anders

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:18

Onassa schreef:
Nou, niet echt opbeurent denk ik, maar ik ben 8 jaar geleden gescheiden, inmiddels alweer 3 jaar geleden hertrouwd, maar mijn eerste man zit nog steeds in mijn hoofd en komt geregelt nog 's nachts in mijn dromen voor.
Het is denk ik de vraag, was die ex voor jou de ware???

dat is idd de vraag, ik weet zeker dat ik er nooit overheen zal komen, maar je leert het wel accepteren!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:18

Afleiding zoeken, leuke dingen gaan doen.
Je kunt ook n lijst maken met al z'n vervelende eigenschappen en dingen...
En als je dan weer aan em denkt in positieve zin, pak je die lijst er even bij :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:24

Aaaargh, allemaal mensen die nooit over hun eerste liefde heen zullen komen. Ik ben bang dat ik dat ook ga krijgen, een vraag: Hoe hou je nu van andere mannen? Op een andere manier? Minder?

Verder, inderdaad niet te lang contact houden.
Mijn ex beweerde vrienden te willen blijven. Hij zou nog wel eens langskomen. Maar heeft het nooit gedaan. Zelfs zijn spullen heeft hij niet opgehaald. Wel hebben we twee weken lang goed en prettig contact gehouden. Daarna in de derde week nog één laatste keer gebeld. Maar daarna elkaar nooit meer gesproken, één keer op msn. Verder nooit meer.
En dat bevalt me wel goed, eigenlijk.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:27

Janine1990 schreef:
Aaaargh, allemaal mensen die nooit over hun eerste liefde heen zullen komen. Ik ben bang dat ik dat ook ga krijgen, een vraag: Hoe hou je nu van andere mannen? Op een andere manier? Minder?

Nou, nee, hij was niet mijn eerste liefde hoor, maar wel mijn eerste voor mijn gevoel "ware".
Zo gek als ik op die man was, dat gaat me nooit meer gebeuren en nee, ook met mijn huidge man niet, die dit overigens wel weet.
Mijn ex R was voor mij echt de ware.
Ik denk dat je ook maar 1 keer in je leven de echte ware tegenkomt, dat voel je dan meteen, maar helaas voel je het ook heel erg als die relatie stopt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:31

Mooi gesproken Onassa!
Knap van je man, dat hij het weet en accepteerd, echt respect. Wat een geweldige man heb je dan!

Maar ik vraag me af, is niet elke vriend/ex mogelijk de ware, op het moment dat je een relatie hebt?
Ik was ontzettend gek op mijn ex, overigens ook mijn eerste vriendje (na vele verliefdheden), we hadden grootse plannen. En m'n moeder vond dat normaal, ze zei: "Als je een relatie hebt, heb je het daar gewoon over, je weet het maar nooit. Wie weet duurt het voor altijd."
Eigenlijk een mooie uitspraak, vond ik...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:37

Janine1990 schreef:
Mooi gesproken Onassa!
Knap van je man, dat hij het weet en accepteerd, echt respect. Wat een geweldige man heb je dan!

Maar ik vraag me af, is niet elke vriend/ex mogelijk de ware, op het moment dat je een relatie hebt?
Ik was ontzettend gek op mijn ex, overigens ook mijn eerste vriendje (na vele verliefdheden), we hadden grootse plannen. En m'n moeder vond dat normaal, ze zei: "Als je een relatie hebt, heb je het daar gewoon over, je weet het maar nooit. Wie weet duurt het voor altijd."
Eigenlijk een mooie uitspraak, vond ik...

bij mij niet, maar ik ben dan ook zelden verliefd, bij hem was ik echt verliefd, de meeste vind ik gewoon leuk, ik wist toen ook al snel dat hij het was, ook al wist ik dat we niet bij elkaar zouden blijven, zoiets weet je gewoon diep van binnen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:40

True!

Ik ben (helaas) snel verliefd. Ook met m'n ex dus. Het was wel de ideale match, ik zou het ook zo overdoen.
Maar wat ik me vanmiddag ineens weer herinnerde, was het afscheid, de dag dat hij het uitmaakte.
Die dag was het precies 3 maanden geleden dat hij op vakantie ging, ik noemde dus ook: "Hè bah, drie maanden geleden moest ik ook al afscheid van je nemen, en nu weer, maar dit keer is het voorgoed."
Tsjah, diep van binnen wist ik al dat ik hem drie maanden kwijt was.

DQ; Ga je nog een ware ontmoeten? Geloof je dat dat kan?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:45

nee, der is er altijd maar 1, en die is alweer weg, maar dat zal altijd me ware blijven.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:48

Ik ben er behoorlijk lang kapot van geweest toen het uitging met mijn eerste vriendje. Stelde achteraf gezien niks voor, hij was ook nog eens een h*fter die vreemdging, maar omdat ik met hem danste en niet gelijk ook mijn complete sociale leven & hobby op wilde geven, bleef ik hem zien en met hem dansen. En dat is echt het allerbelangrijkste denk ik om over je ex heen te komen: 0,0 contact meer. Hoe graag je ook met hem wilt praten, hem wilt zien, wilt horen hoe het met hem gaat, niet doen! Want uiteindelijk krijg je toch nooit het antwoord wat je misschien wilt horen (=dat hij je mist & je terug wil) en als je dat wel krijgt, het is niet voor niets uitgegaan...

Ik denk eerlijk gezegd niet dat iedere vriend de ware voor je kan zijn. Ja, op dat moment, maar in mijn relaties tot nu toe heb ik steeds het gevoel gehad dat het niet lang ging duren. Eerst een paar keer een paar maanden en dat klopte, toen kreeg ik een vriend waarvan ik dacht 'Dit is hartstikke leuk voor nu, en misschien voor de komende paar jaar, maar denk niet dat ik met hem oud word.' Dat klopte ook, na 14 maanden zijn we uit elkaar gegaan. Maar ik heb van die relaties zóveel geleerd, wat ik wil en wat ik niet wil, wat ik belangrijk vind in een relatie, dat ik nu durf te zeggen dat ik oud ga worden met de man met wie ik nu samen ben. Het is nog hartstikke pril maar dit voelt zóveel beter dan eerdere relaties! Om hem de ware te noemen vind ik nog wat vroeg maar ik heb wel het idee dat hij mijn ware is :j

Wil niet zeggen dat ik mijn exen vergeet. Zeker degene niet met wie ik toch relatief lang samen ben geweest, maar dat komt ook omdat ik hem nog vaak tegenkom. Ik fiets iedere dag langs zijn huis naar mijn werk (andere opties zijn er wel maar dat is behoorlijk om), ik doe regelmatig boodschappen in de C1000 waar hij werkt.. Ik zou hem absoluut niet terugwillen maar hij heeft toch wel een plekje in mijn hart. En dat verdient ie ook vind ik, we hebben een fijne tijd gehad samen en zonder hem zou ik niet staan waar ik nu sta, nl. naast de liefste man die ik me kan wensen!

En denk dat je dat ook na moet streven, zeker in het begin. Vergeten is een groot woord, dat wil zeggen dat je helemaal nooit meer aan hem denkt. Dat hoeft niet, want hij heeft toch een periode een belangrijke rol in jouw leven gespeeld en dat mag best genoemd en onthouden worden :j Alleen moeten daar de gevoelens van losgekoppeld worden, zodat je op een gegeven moment met een glimlach aan de tijd terug kunt denken i.p.v. met een traan. En ja, dat kost tijd :)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:02

Heul veul tijd als het ooit over wil gaan ;)