Ben ik een zeikerd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frannik

Ben ik een zeikerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 16:53

Ik zal de situatie proberen duidelijk te maken.

Een paar weken voordat de carnaval begon kwamen 2 vrienden van mij in een 'aangeschoten' bui op het idee om een wagen te bouwen voor de carnaval. De volgende dag nog even besproken en eruit gekomen dat we een loopgroep zouden worden, en een klein wagentje zouden bouwen.

Ik vind dat wel best, maar ik heb niet zo veel te besteden. Dit heb ik ook duidelijk aangegeven van tevoren. Ze weten dat ik door mijn studie niet veel kan werken, en dat ik daardoor ook niet zoveel verdien.
Ik had gezegd dat ik 75 euro echt max vond, omdat het alleen nog maar overdag is, en 's avonds komt er ook nog een hoop bij. Omdat er in die regio geen insschrijfgeld gevraagd werd voor loopgroepen en aangezien we de wagen bijna helemaal konden bouwen van oud laminaat dat we hadden liggen, wist ik wel zeker dat dit moest lukken. We zijn namelijk met 7 man, en dan heb je een heel aardig budget, denk ik zo!
Alles uitgerekend kwamen we uit op 100 euro per persoon. Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet waarom je 700 euro nodig hebt voor een loopgroep, maar heb het maar betaald.
Nu hadden we het er pas over dat we in de gaten moesten houden wanneer de drank (bier etc) in de aanbieding was, zodat we dat goedkoper aan konden schaffen. Nu kreeg ik zondag folders binnen. Bij de plus was de bavaria in de aanbieding, 24 flessen 6 euro. Bij de Em-té was de heineke in de aanbieding, 24 flessen 8,60..
Ik dus gebeld dat ik 2,60 best veel vond schelen en dat we beter bavaria konden halen. Krijg ik als reactie dat bavaria goor bier is en dat ze persé heineke willen.. Ik vond het een beetje belachelijk, maar ik had zoiets van, het is toch al betaald... Dus dan maar heineke.. Maar zij willen ook persé coca cola en red bull, ipv first choice of golden power..
Dus kreeg ik gister een mail dat ze niet uitkwamen in het geld doordat de drank te duur was en we moesten 25 euro pp bijbetalen..
Ik ben hier echt behoorlijk pissig over.. Is dat nou een overdreven reactie..?? ik vraag me af of jullie mij een zeikerd vinden, want ik begin steeds vaker te denken dat ik me misschien maar aan moet passen...?? Ik snap namelijk niet dat je zo kunt zeiken over een A of B merk, terwijl je dat na 3 glazen toch niet meer proeft.. maar goed.. ik weet niet of ik hier de enige in ben?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:55

Ik zou het niet betalen, en aangeven dat JIJ wel bavaria lust, en nepcola en nepredbull.

Ik vind je dus geen zeikerd, ik zou precies hetzelfde hebben gereageerd.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:55

Nee kan het me wel voorstellen. Als je niet zoveel te besteden hebt is het heel irritant als mensen dan elke keer dingen erbovenop gaan gooien. Drink jij zelf ook dat bier en die coca cola en red bull? Anders kan je natuurlijk zeggen van ja doei kopen jullie dat maar, dan haal ik voor mijn part nog wel dat goedkope merk voor mezelf. Misschien klinkt het kinderachtig, maar je hebt al duidelijk gemaakt dat je 75 de max vond, daar heb je al 25 bovenop gedaan en dan zou je nu nog een keer 25 moeten bijleggen. Tja das wel even 50 euro, daar kan je 2 weken boodschappen voor doen.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:56

Nee hoor, ook ik zou nijdig worden hiervan! De afspraak was €100 voor alles, en dat was al €25 boven je budget, dus niet bijbetalen. Dan halen ze maar wat minder drank, lol moet je ook kunnen hebben zonder alcohol.

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 16:58

Ik heb ook gezegd dat ik het niet bij ga betalen.. maar dan zegt mijn vriend, dan betaal ik dat wel, want ik wil gewoon een leuke carnaval zonder gezeik :S
Maar ik wil niet dat hij dat voor mij betaald.. het gaat mij om het principe.. Ik vind het gewoon echt belachelijk dat je allemaal A-merken moet halen voor veel meer geld terwijl je het verschil amper proeft:S

CM_

Re: Ben ik een zeikerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:59

Idd , ik zou ook niet willen dat mijn vriend het dan betaald.

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:59

Je hebt al een toegeving gedaan, en dan moet je je niet nog eens geld laten aftroggelen. Ik zou zeggen: de nepmerken of niets. Ik vind je zeker geen zeikerd! :)

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 17:01

crossmonster schreef:
Idd , ik zou ook niet willen dat mijn vriend het dan betaald.

Nee dat wil ik dus ook niet.. Het gaat mij haast nog meer om het principe dan om het geld eerlijk gezegd..

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 17:03

Ik vind je ook geen zeikerd. Je hebt van te voren aangegeven dat je niet veel te besteden hebt en als iedereen dan ook nog eens Amerken wil. Als ik jouw was zou ik het niet betalen en zelf wat ander drinken kopen, alhoewel je dan ook nog weer geld moet uitgeven.

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 17:07

Ik vind niet dat je een zeikerd bent!
Het is toch logisch dat je voor zoiets een bepaald budget vaststeld.
Er zijn misschien ook mensen die het niet kunnen betalen.
Ik zelf zou een mailtje terugsturen dat je het geld niet betaald, omdat jij wel de B merken lust, dus dat je die dan ook deze avond wilt drinken, en daar ook voor betaald heb.
Je bent al 25 euro over je budget heen, dat is best al veel geld.
Heel veel succes, en hou ons op de hoogte.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 17:08

Ik zou ook niet betalen hoor, kom op zeg. Er zijn zat mensen die altijd b-merk drinken, niet mis mee...

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 17:22

Nou, Bavaria of Heineken, dat verschil proef ik ook na 10 bier nog wel hoor :+
Maar even serieus, nee, jij bent absoluut geen zeikerd. Je hebt eerder al aangegeven wat je wilde besteden en dat zaten jullie al overheen. Om dan nog eens € 25 extra te gaan betalen, zou ik dus niet doen. Als je vrienden dus perse dure merken willen drinken, laat ze dan zelf maar wat extra's betalen...

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 17:48

update:
Heb net over gehad met 1 van de mensen.. heb gezegd dat ik t niet wil betale omdat hun duurder bier willen dat ik toch niet drink
Antwoord: Denise, maak je niet zo druk

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:17

Ik vind je ook geen zeikerd. :n
Je hebt meerdere malen aangegeven dat je niet meer te besteden hebt én hebt al 25,- extra betaald.
Ik zou ook even goed met je vriend praten en duidelijk maken dat je niet wil dat hij dit voor je gaat betalen en dat het jou om het principe gaat. :)
Ik vind de reactie van die vriend/vriendin van je die hierboven staat ook écht belachelijk, sorry. :o

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:20

jeetje wat een zeikerds zeg. Wat maakt het nou uit of je nou red bull drinkt of iets goedkoper drinken? Het smaakt wat anders nou en? Ik vind 25 euro pp wel erg veel aangezien het alleen maar om drinken gaat en misschien eten. dat zou je al voor 175 euro aan drinken enzo kopen terwijl je al bier heb en misschien wel meer?
belachelijk sorry.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:24

Ik zou niet eens boven de 75euro gegaan zijn, jij hebt een bedrag voor jezelf vastgestelt wat JIJ wil en kan uitgeven, tja, hebben zij ff pech :)

Ik zou gewoon niets meer betalen, even kijken wat ze dan gaan doen :+

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:58

Ik vind je geen zeikerd.. je hebt al een behoorlijk bedrag betaalt (meer dan je eerst in gedachten had) en je bent van tevoren al duidelijk geweest over dat je niet zoveel te besteden hebt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:05

Ik vind je ook absoluut geen zeikerd.
Ik zou precies hetzelfde hebben gereageerd op deze betreffende situatie.
Je had al aangegeven dat 75,- je max. was, hier ben je al ruim over heen gegaan met die 100,-. Nog meer bijbetalen vind ik dus ook echt not done.
Het is jammer maar dat het de sfeer niet geheel ten goede komt maar zou toch echt bij mijn standpunt blijven en niet betalen.

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:01

Nee je bent geen zeikerd. Het is jouw geld, jij mag beslissen wat je er mee wil doen. €75,- vind ik al behoorlijk veel, dus €100 al helemaal! En dan komt er met het carnaval ook nog behoorlijk wat overheen! een B merk kan het net zo goed doen! beetje appart dat je vrienden daar zo moeilijk over doen, ik had gezegd dat ik wel drinken voor mezelf had gekocht, wat ik wel kan betalen.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:37

Je kunt gewoon aangeven dat je het geld niet hebt, toch? Heb je die discussie ook niet over A of B merken, de oorzaak dat je die discussie aan moet gaan is gewoon dat je zoveel geld niet kunt besteden. Ben benieuwd wat ze daar van vinden?

Wel lief van je vriend dat die wil bijspringen! Maar ik vind 125,- ook wel veel geld hoor, voor wat je aangeeft.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:44

Ik snap best dat zij liever duurdere merken drinken, ik proef dat verschil ook. Maar ik vind het heel raar dat zij hun eigen voorkeur voor nét iets lekkerdere cola boven de al gemaakte financiële afspraken laten gaan.

Dat die wagen wat duurder uitpakte, soit, kan gebeuren en ik vind het goed dat je daar gewoon aan hebt meebetaald en niet over hebt gezeurd. Alleen dat er dan nu nog 25 euro bovenop komt, dat vind ik ook raar. Een bedrag zoveel ophogen doe je alleen in overleg, en alleen als iedereen het ermee eens is, vind ik. Anders koop je gewoon wat minder en laat je iedereen persoonlijk er nog wat bijkopen, of je verzint een andere oplossing, maar je gaat niet zomaar random een hoop spullen erbij kopen en iemand achteraf de rekening voor zijn neus houden en vragen of die even wil dokken.

Ik vind het dus heel logisch dat je hier nijdig om bent. Toch weet ik niet wat je nu het beste kunt doen, want als je nu gaat weigeren om te betalen, heeft je vriend wel een punt: je krijgt dan wel een hoop gedoe, en daar moet je maar net zin in hebben.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:47

Als jij niet eens dat bier drinkt zou ik al helemaal geen cent meer betalen, wat een onzin zeg.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:48

Ik vind ook dat als je een bepaald bedrag af spreekt met z'n allen, men moet zorgen dat ze daar niet over heen gaan.
Als degene die boodschappen doet daar wel over heen gaat, moeten ze imo zelf bij betalen.
Maar goed, dat gebeurd dus niet!
Ik kan je vriend ook wel begrijpen dat hij een leuke carnaval wil hebben en geen gezeik.

Mijn advies: hem laten betalen als hij dat wil en volgend jaar niet meer zo afspreken ;)
Moeilijk gaan doen is niet goed voor de sfeer en zal ook niet helpen omdat je blijkbaar in de minderheid bent die daar zo over denkt.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:04

tjah.. Ik doe daar zelf dus nie tmoeilijk over.. Als we met zn alle beslissen zoiets te doen, dan kan je op voorhand ervanuit gaan dat dit soort zaken gaan voorkomen.. maar het is vervelend als je het geld niet hebt.. Misschien kan je het anders regelen dat jij bv voor extra materiale zorgt (als oude kleding oid?)

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:12

Of jij een zeikerd bent? Nee hoor :)
Maar ik vraag me af waar die 700 voor is dan, want ik neem niet aan dat jullie voor 700 drank gaan halen? :) En laat hun lekker die A-merken halen, dan haal jij toch voor jezelf de goedkopere versies ervan?