200 euro kwijt...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mireya

200 euro kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 16:41

Hoi...
Ik kan helemaal niets met dit topic bereiken, dat weet ik. Maar ik moet het echt even van me af schrijven want ik zit hier nu met tranen in mijn ogen.
Ik ben dus 14 jaar, dan is €200.- erg veel geld. Het is ook nog eens kleedgeld. Ik krijg ongeveer per jaar 200/300 euro kleedgeld. Dat krijg ik niet zelf maar dat houden we bij op papiertjes. Hier het verhaal.
Vorig jaar kreeg ik de eerste 100 euro. Ik ging daarvan naar de kapper. ( 18 euro ) Verder kon ik geen kleren vinden dus heb ik het maar opgespaard. Toen kwam de andere 100 euro. In totaal had ik dus nog 182 euro. Nog steeds kon ik geen kleren vinden dus gingen we naar Amsterdam. Daar in totaal preceis 88 euro uitgegeven. Ik had dus op papier nog 94 euro over.
Een paar maand later hadden we het zomaar over kleedgeld. Toen zei ik: Ik heb nog 94 euro. Volgens mij moeder klopte dat niet in zat dat in mijn potje. Maar dat kan niet, in mijn potje zat 80 euro; 50 euro werkgeld en 30 euro zakgeld. Daar enorme ruzie over gehad. Moeder en ik bleven vast bij ons eigen standpunt. Ik dacht later dat het van haar wel zou kloppen en dat ik tussendoor wel wat uitgegeven had en ik heb het daar bij gelaten.
Paar maand verder, volgende 100 euro kwam binnen. Nu kreeg ik het zelf in handen. Heb het op mijn nachtkasje gelegd en het heeft daar een week gelegen. Op mijn verjaardag zag ik het nog liggen. Toen dacht ik nog, ik raak het kwijt want ik geef morgen een feest. Op dat moment heb ik de 2 briefjes van 50 euro tussen mijn Douglas cadeau bonnen geschoven. Die bonnen heb ik nu ook nog trouwens.
Een paar week geleden wouden we weer een dagje Amsterdam plannen. Ik was helemaal vergeten mijn kleedgeld eruit te halen. Dus ik kijken, het was weg... Ik weet niet of ik intussen tijd het eruit gehaald heb en dat het dus nog ergens in mijn kamer rondslingerd of dat het gewoon gejat is op het feest ofzo. Ik dacht het eerste want vrienden jatten natuurlijk niet.
Mam en ik zouden snel mijn hele kamer overhoop gooien. Ik stelde het steeds uit vanwege de angst het niet terug te vinden. Vandaag toch maar gedaan. Moeder heeft 10 minuten geholpen omdat ze boos werd van de rommel op mijn kamer. Ik heb toen zelf ALLES op de kop gezet... Zonder resultaat...
Wat ik nu moet weet ik echt niet! Ik kan best wachten tot het volgende kleedgeld hoor. Maar gewoon het idee wat ik voor al dat geld had kunnen kopen! En ik heb nu nog maar 1 kleding setje en dat ik alleen voor de winter... En die afgetrapte schoenen eronder kunnen ook niet meer.
Ik heb nog nodig: Nieuwe schoenen, jas, minstens 2 nieuwe setjes kleren. En aangezien ik me ook nog alternatief kleed hangt er meestal ook nog een behoorlijk prijskaartje aan.
Nouja... Dat was het verhaal... Tips of andere berichtjes zijn van harte welkom. Bedankt voor het lezen.

Slotty

Re: 200 euro kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:46

tja.. het enige wat ik kan bedenken is nog een keer alles afgaan? Waar zijn die bonnen gebleven, waar zijn ze in de tussentijd geweest?
Mar ik begrijp dat je 100 euro kwijt bent ipv 200? die 2x 50,- die tussen die bonnen zat toch?

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:47

Dat is ook wel heel erg vervelend! Heb je het echt niet uitgegeven? Of heb je een broertje of zusje ofzo? Ik had ook eens geld in mn portomonnee in het kastje gelegd. Het precieze bedrag weet ik niet meer. Wij gingen met ons gezin naar de kermis en daarna was het weg, alleen mn broer met zn vrienden waren tussentijds thuis geweest. Het kan ook best zijn dat ik het of: heb uitgegeven, of ben kwijtgeraakt... Maar alleen al de gedachte dat het gestolen is... :S
Wat zeggen je ouders ervan dan?

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:50

Koop een afgesloten spaarpot of zo'n minikluisje. Hier leg je je geld in met een boekje waarin je aangeeft hoeveel geld je eruit haalt en waarom. Noteer hier natuurlijk ook in wat je erin stopt. Dan weet je precies wat je uitgegeven hebt en wat je erin hebt gestopt.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:53

Erg vervelend, maar laat het een les zijn. Neem een kluisje die je goed wegstopt, en stop daar je geld in. Of stort het op een bankrekening.

Dat je nu met oude kleren rond moet lopen... euh kijk dan eens op de markt, zat leuke kleren voor weinig geld. Dan maar een keer niet alternatief ;)

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:54

Ik heb al mijn geld lekker op mijn giropas, vind ik toch het makkelijkst :Y)
Kan je ook nachecken wat je hebt uitgegeven en waaraan etc.

Het is vervelend dat je het kwijt ben geraakt, en je moeder is nu boos op je? Misschien moet je vragen of je alvast die volgende 100 euro mag. Ik vind trouwens niet handig dat je om de paar maanden geld krijgt. Je kan beter elke maand wat vragen, 20/30 euro ofzo, dan kan je elke maand wat kopen als je wilt, met je zakgeld en werkgeld erbij! :)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:54

Jeetje wat een verhaal meid :(:) Ik wou echt dat ik je kon helpen, maar ik heb het niet meegemaakt. Maar hebben je ouders dan niet eventjes zoiets van laten we die meid even kleren geven dan heb ze iets? Ik weet wel precies wat je meemaakt want ik heb het zelf ook meegemaakt en het is echt niet leuk. Ik hoop dat de oplossing snel komt

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:56

Ik denk dat haar moeder dat niet denkt, van; dan geven we haar evengoed iets?
Ze geven haar niet voor niets geld.. mijn moeder zou het ook niet fijn vinden als ik 100 euro zou kwijtraken.

Ik heb nu zo'n 300 per maand met kleedgeld/zakgeld en werkgeld bij elkaar op mn 16e, dus ik mag niet zeuren verder, maar ik snap dat het erg vervelend voor de TS'er is.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:59

Mijn moeder zou ook boos op me worden als ik zo slordig omging met mijn geld. Zoveel geld moet je gewoon niet zo los ergens neerleggen. Tenzij je een detectivekit met vingerafdrukcontrole in je bezit hebt, kom je er moeilijk achter waar dat geld heen is gegaan. :(:) Ik zou mijn moeder er dan trouwens voor aanzien om het zelf af te pakken, om me eens goed te laten schrikken.

Naja kortom: zorg dat je het op je bankrekening kunt storten, of koop een spaarpotje/kluisje waar niet iedereen zomaar bijkan!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 17:02

Ik zou er maar van uitgaan dat het "weg" is. Als je het dan ooit nog weervind is het een meevallertje ;)
Verder ga ik met de rest mee, inderdaad een potje kopen of op je rekening zetten.
En bewaar ook al je bonnetjes van wat je aanschaft, dan weet je precies wat je uitgegeven hebt en krijg je daar ook geen ruzie meer over met je moeder.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 17:08

Daarom wordt het geld dat ik krijg altijd meteen op mijn bankrekening gestord ;)

Laat dit een les voor de volgende keer zijn en doe het in een spaarpotje of op de bank.

Loop al die bonnen nog eens na, elk doosje, laatje in je kamer en kijk ook onder je ben, tussen de lakens, onder de matras...

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 17:09

voortaan wat zorgvuldiger met geld om gaan. Je kunt het geld het beste op je bankrekening laten storten, kan je achteraf ook makkelijk zien wat je hebt uitgegeven.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:15

Ik kan je wel zeggen dat je zorgvuldiger met geld moet omgaan maar jij hebt het geld gelegd op een plaats waar het voor jou veilig leek, dus dat het weg is kan zomaar niet :n Ik zou zelfs denken aan diefstal.

Kan je je geld niet gespreid krijgen? En op een bankrekening? Dan heb je nog eens rente erop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:27

Ja, stop het dan fatsoenlijk weg. Je stopt het toch niet tussen 2 bonnen of wat dan ook... :+
Hier zal je wel van geleerd hebben. :=

Overigens, 200/300 per JAAR kleedgeld? Bedoel je niet per maand?
Ik krijg +/- 120 euro per maand.

Oh, en genoeg leuke nieuwe ('alternatieve') kleding op eBay. Even goed rondkijken.

Abra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:32

Echt balen voor je; hopelijk vind je het toch nog weer terug :(:)

Wist je, dat een krantenwijk zo'n € 200,00 per maand oplevert? :9
Ik vind jouw jaaarkleedgeld ook wel wat laag; moet je daar ook je schoenen en jassen voor kopen?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:38

200 euro tussen een paar bonnen leggen is idd niet handig, maar daar was je zelf ook wel achter denk ik zo. Heel erg vervelend en ookal ben je ouder, dan nog is 200 euro vreselijk veel geld.
Het enige dat je nu kan doen is ervan leren, je geld voortaan heel goed opbergen, en zo voorkomen dat het je nog een keer gebeurd.

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:44

200 euro kwijtraken! :oo
Dat is inderdaad niet niks.
Ik ben ook 14, en mijn kleedgeld gaat gelijk naar mijn bankrekening. Veel verstandiger.
Stel je portomonee word dan gejat, kan je je pas gelijk blokkeren.

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:05

Hoop dat je hiervan geleerd hebt, €200 is niet niks! altijd gelijk in je portemonnee/spaarpot oid doen!

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:07

Erg vervelend. Stop het anders in een spaarpot.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:11

is vervelend, weet precies hoe je denkt. We hebben zelf twee grote flessen waar we fooiengeld en kleingeld in doen. Soms draai ik ze om en tel het na. Al een paar keer gehad dat ik echt meende dat er meer in zat dus begon ik te twijfelen van had ik nou toch wat eruit gehaald met de bedoeling het weer terug te doen en dat vergeten of zo. Dus een briefje gemaakt waar ik opschreef als ik er wat in deed en als er wat uit ging. Daarna klopte het wel.
Ik zou in elk geval wel een vaste veilige plek gaan verzinnen en het bij gaan houden. Of eventueel een rekening openen waar je het kan storten.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:13

200 is best veel maar kun je niet beter een rekening openen? kan het tenminste niet zomaar "weg". Ik ben vroeger ook eens geld kwijtgeraakt en paar jaar later teruggevonden, was toen een meevaller achteraf.

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:16

Je moet het beter opruimen denk ik, op de bank zetten ofzo..
en als jij maar één ding hebt om de hele winter te dragen, dan kun je toch wel even aan je moeder vragen of ze nog een trui voor je koopt ofzo, ook al is het dan niet alternatief of iets dergelijks koop iets gewoons bij de hm, dan heb je tenminste nog wat extras, en dat lijkt met toch wel iets frisser, (het lijkt me trouwens sterk dat je maar één set hebt, want dat draag je dus 7 dagen, en das niet zo fris, maar dat zal aan mij liggen)

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 20:50

Hoi!
Bedankt voor alle reacties!
Ik moet toegeven dat ik ook nog 300 euro spaar en verjaardags geld onder mijn bed had liggen. ( Daar zit 100% zeker niet mijn kleedgeld bij ) En dat geld is nu gelukkig gestord op mijn bankrekening. Moeder en ik hebben afgesproken dat ik het geld niet meer in handen krijg maar dat het gelijk overgemaakt word.
Even over de kleren. ik draag niet 7 keer per week zonder te wassen mijn kleren hoor! Om de dag was ik het zelf met de hand en in het weekend loop ik toch 2 dagen in rijkleding dus dan word het gewoon gewassen... En niet alternatief gekleed zijn... Kunnen jullie je waarschijnlijk niet voorstellen maar dan schaam ik me dood. Voel ik me niet lekker.
Ik las ook nog een tip om mijn moeder de 100 euro die ik over een paar maand krijg nu al te vragen. Dat is een goed idee. Mam is nu nog boos dus ik wil als dat wat gezakt is het met haar gaan overleggen. Ondanks dat het mijn eigen schuld is moet ik er niet als een arm persoon bij gaan lopen }> ( En straks met winterkleding in de zomer )

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:16

geld tussen bonnen, onder je bed, meid, er word gewerkt voor dat geld en het is dondersveel waard!
ik heb toen bij de blokker een boek gekocht, althans, ziet eruit als een boek,maar het is een kluis en die schuif je zo tussen je boeken als ik los geld krijg dan gaat het daar in en zo raak ik het nooit kwijt! koste maar 7 eurie!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:18

Anthea schreef:
Overigens, 200/300 per JAAR kleedgeld? Bedoel je niet per maand?
Ik krijg +/- 120 euro per maand.

Waar slaat dit nou weer op :? Wat maakt het uit hoeveel kleedgeld TS krijgt. En wat interesseert het bokt hoeveel kleedgeld jij krijgt? Vage reactie....

:\

Anyway; Die 100 eus komt wel een keer terug :j Wel slim dat je het tegenwoordig op je rekening krijgt. Meer dan 50 euro heb ik nooit los in huis :n Laat gewoon alles op je rekening staan, en ga alles pinnen, net zo veilig :)