Wat doen jullie in het huishouden? ( thuiswonende 18-23)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberleij

Wat doen jullie in het huishouden? ( thuiswonende 18-23)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 18:14

Omdat er hier al meerdere malen ruzies zijn geweest over het huishouden etc.
vroeg ik me af wat jullie thuis doen, je leeftijd en wat je doet, school, werk etc.

ik zelf ben 19 werk op het momend 1 dag in het weekend en 4 doordeweekse dagen en gaat dan doordeweeks om kwart voor 6 s'ochtends de deur uit en kom rond kwart over 4 gemiddeld weer thuis.
Ik werk in de gehandicapten zorg en een echt avondmens dus het vroege opstaan een aantal dagen ben ik wel moe. 1 ochtend per week ga ik naar school en die middag heb ik dan wat tijd voor vrienden.
en ga 2 keer per week paardrijden en 2/3 keer per week hardlopen

in het huishouden doe ik s'ochtend voordat k ga werken 15 min de hond uitlaten en soms de vaatwasser uitruimen, en daarna ga ik naar mijn werk.
Als ik dan thuiskom moet ik voor het avondeten de tafel dekken, maar ze zullen niet even roepen van we gaan over 15 min eten zodat ik weet k kan de tafel gaan dekken.

Als ik een dag vrij ben en mijn ma en pa moeten werken doe ik meestal wel even een beetje opruimen en even de stofzuiger er doorheen halen.

Nu had ik vanavond niet de tafel gedekt omdat ik niet wist dat we zo vroeg zouden eten, en nu waren ze flink boos dat ik niks doe in het huishouden.
ik onderhoud natuurlijk mijn eigen kamer en was en strijk mijn eigen kleren.
En doe ook zo en nu en doen een boodschapje.
dus vroeg ik me af wat jullie doen in het huishouden?
Laatst bijgewerkt door Kimberleij op 18-02-09 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

xLaus_

Re: Wat doen jullie in het huishouden? ( thuiswonende 18-23)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:16

ik ben 18, en doe eigenlijk weinig tot niets in het huishouden...

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:18

ik ben 20, ik doe hier de was, strijk mijn eigen kleren en ruim indien nodig de vaatwasser in en uit.
Als ik strijk voor mn ouders of de badkamer schrob ofzoiets krijg ik daar een zakcentje voor!

Suus88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:18

ik ben 20 en doe eigenlijk precies hetzelfde als jou in het huishouden, ook elke avond tafel dekken dan, maar me moeder zegt het voordat we gaan eten en ga soms uit me zelf stofzuigen enz.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:19

In feite alles ;) Ik zit op het moment wegens omstandigheden nog 24/7 thuis. En mijn moeder werkt tot 5 u. Dus doe de honden, stofzuigen, dweilen, alles af met een doek, de was, de bedden, badkamer, wc, af en toe koken, of we doen het samen!

Ben 18 jaar trouwens ;)
Laatst bijgewerkt door loez op 18-02-09 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:21

avondeten maken als ik eerder thuis ben, tafel zetten en de boel uitruimen.

en een hele hoop rommeltjes die gedaan moeten worden, maar waar de ouders geen tijd voor hebben.

Niemand zit gewoon op zijn gat en iedereen draagt zijn steentje bij waar hij kan.

Ik moet daarintegen geen huur ofzo betalen en autokosten worden ook geregeld.

Ik ben er 22 en studeer(lange dagen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:22

Ik ben 18 en kook 2/3 keer per week en maak het huis schoon. Hier krijg ik wel wat geld voor omdat m'n moeder er geen tijd voor heeft en heel blij is dat ik het doe, en ik geen tijd heb om te werken en zo nog een beetje een 'baantje' heb. ;) Maar ik doe buiten het 'betaalde' om ook wel eens wat extra's hoor, als ik niks te doen heb. Vind ik ook niet meer dan normaal eigenlijk.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-02-09 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:23

Ik krijg er niet voor betaald. Maar wil ik ook niet. Mam en ik zijn met z'n 2e thuis, we kunnen elke maand net goed rondkomen. En mijn moeder is al bek af als ze thuiskomt. En daarbij hoef ik zelf ook niet veel te betalen. Kwa kostgeld, uitgaan enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:24

loez schreef:
Ik krijg er niet voor betaald. Maar wil ik ook niet. Mam en ik zijn met z'n 2e thuis, we kunnen elke maand net goed rondkomen. En mijn moeder is al bek af als ze thuiskomt. En daarbij hoef ik zelf ook niet veel te betalen. Kwa kostgeld, uitgaan enz.

Zodra ik zelf werk heb wil ik het ook niet meer hoor. Maar het is nu net dat beetje extra geld dat ik heel goed kan gebruiken.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:25

Ik doe mijn eigen kamer helemaal , de vaatwasser af en toe , tafel ruim ik altijd af , soms laat ik de hond uit. Ik mag soms nog wel wat meer doen , vind ik zelf. ik ben 20

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:25

Honden eten geven, boodschappen doen en af en toe de was ophangen. Maar wij hebben 2 keer per week een hulp in de huishouding omdat mijn moeder en ik allebei een Whiplash hebben :)
Oh en verder zorg ik ervoor dat de woonkamer netjes is. Mijn ouders hebben een eigen bedrijf en hebben heel weinig 'tijd' voor het huishouden.
Ik ga 2 dagen in de week naar school en loop 3 dagen stage. Verder heb ik zangles, spaanse les, 2 keer per week dansen, 2 keer per week paardrijden en ik repeteer nog voor een musical.
Ik ben een druk mens, maar pobeer toch wel iets in het huishouden te doen.
Ik ben overigens 19 :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:26

Ik houd mijn eigen kamer zoveel mogelijk schoon/opgeruimd en stofzuig ook regelmatig in huis. Hond laat ik dagelijks uit, haal boodschapjes als mijn moeder daarom vraagt en help uiteraard met tafeldekken en afruimen. Ben momenteel niet veel thuis en mijn moeder heeft eigenlijk het meeste al gedaan als ik thuis kom, zij werkt ook niet zoveel. Ben 21 :)

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:27

Ik ben 21 en werk 4 dagen. De dag dat ik thuis ben en de rest werkt, probeer ik een hoop te doen (badkamer, stofzuigen, was, de hond, koken, boodschappen etc.). Op dagen dat ik werk doe ik niet zoveel, behalve de tafel dekken/afruimen/boodschappen/was vouwen enzo.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:29

momenteel gaat het zo bij mij...
Ik ben 20, zit op school... als ik thuis kom, hangt vanaf hoe laat ga ik altijd eerst ff snel naar me paardjes. Dan als me moeder moet werken, kook ik. En tafel dekken en of afruimen. Eigen kamer ruim ik op maak ik schoon, wel wanneer ik vind dat het moet. Verder niet zoveel, soms als me moeder wat vraagt wel. Ma dat gebeurd niet zo vaak.

Ringetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:32

Ik laat na het eten de hond uit en als ik vroeg thuis ben doe ik zijn 'lange' rondje ook, dek bijna altijd de tafel, was of droog soms af en kook 1x in de week. Ook pas(te) ik vaak op mijn zusje van nu 11. Niet veel dus. Ben 18, studeer en doe verder veel buitenshuis.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:32

Ik hoef eigenlijk niks te doen. Doe wel mijn eigen kamer alles en mn eigenbadkamer. Maar verder hoeft niks doe wel afentoe de vaatwasser of andere dingen :)

Ja ben zeker verwend...Ben trouwens 21

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:39

Mijn moeder werkt niet meer, mijn vader nog wel. Maar ik help vaak in het huishouden; alles stofzuigen, was ophangen en opvouwen, vaat inruimen enz. Ben 19 jaar :)

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:53

Ik ben 20, heel druk altijd, maar doe toch best veel in huis. Mijn ouders werken ook fulltime dus die zijn ook druk zat. Ik was (+opvouwen) 1x in de week ong, als ik mee eet (4x in de week ong) tafeldekken + afruimen, ik kook 1, 2x in de week. We hebben een schoonmaakster dus veel hoeft er niet schoon te worden hier.
Uiteindelijk denk ik dat ik net zoveel doe als mn moeder. En mn papsie wil ook nog wel eens wat opvouwen / opruimen / schoonmaken, dus prima geregeld hier.
Overigens vind ik het niet meer dan normaal dat mensen van mijn leeftijd, die nog thuis wonen, ook helpen in het huishouden. Als ik bij bijv familie van mij kijk.. Daar doen de kids he-le-maal niks. Best heel stom eigenlijk, voor mij is het nu normaal, terwijl mijn neefjes en nichtjes op hun wenken bediend worden (en zo strontverwend worden)..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:57

meis je bent spekkoper!!! echt!!!

je doet geen reet in het huishouden :) :) echt helemaal geen ruikblubber!!!

alsof het huishouden alleen uit tafeldekken en af en toe de stofzuiger erdoorheen halen bestaad :)

hoe kom je aan het eten waarvoor je de tafel moet dekken?? en wie betaald dat overigens?

hoe kom jij aan je schone kleren??

zal een zware dobber voor je worden zou je ooit een huis voor jezelf krijgen :)

mijn dochter van 10 moet meer doen :)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:58

Ik behoor niet helemaal tot de doelgroep met mijn (bijna) 16 jaar, maar ik dek in ieder geval altijd de tafel, kook als dat zo uitkomt, ik stofzuig 1x per week het hele huis en hou natuurlijk mijn eigen kamer helemaal schoon. Daarnaast doe ik ook boodschappen indien dat nodig is, regel/verzorg/betaal ik (natuurlijk) alles voor mijn konijn en breng de oude kranten/flessen weg. :+

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:03

ben 17 zit op school rijd na school 2 paarden en zot 's avonds aan mijn huiswerk, voor werken heb ik geen tijd.
Ruim de vaatwasser in en uit, dek de tafel laat de honden uit en vouw soms de was op..
Nog krijg ik commentaar dat ik te weinig doe ect :+
Vader heeft eigenbedrijf moeder is vaak thuis maar hebben wel een poetser

mara1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:05

wij zijn met zijn 3en thuis, moeders werkt hele dagen, mijn zus heeft onregelmatige, fulltime, werktijden en ik werk parttime een 3/4 uren in de week. Tevens geef ik daarbij 3 dagen in de week les en heb ik mn eigen pareltje nog te rijden.
Diegene die er het eerst af is leegt de vaat, verder verdelen mijn zus en ik de taken.
Dan zij stofzuigen, dan ik de was opvouwen.
Tafel op- en afruimen doen we met zijn allen.

Dus eigelijk voor ons helemaal niet veel maar als moeders soms kwaad is vliegen er ook wel eens woorden om je hooft heen in de trant van 'jullie doen ook nooit iets!'
Waarop wij weer antwoorden dat als we het aanbieden zij het toch afslaat..
maar denk ook niet dat ze het echt kwaad bedoeld meent. ;)

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 19:07

KiWiKo schreef:
meis je bent spekkoper!!! echt!!!

je doet geen reet in het huishouden :) :) echt helemaal geen ruikblubber!!!

alsof het huishouden alleen uit tafeldekken en af en toe de stofzuiger erdoorheen halen bestaad :)

hoe kom je aan het eten waarvoor je de tafel moet dekken?? en wie betaald dat overigens?
Dat betalen we met elkaar ( kostgeld, meer dan logisch) en koken doe ik, mijn pa of mama.
hoe kom jij aan je schone kleren??

Door ze te zelf te wassen, drogen en strijken en in mijn kast te liggen ;) ( dacht dat ik dat er bij had gezet := ) (maar blijkbaar tocht niet)

zal een zware dobber voor je worden zou je ooit een huis voor jezelf krijgen :)
Denk dat dat wel meevalt.

mijn dochter van 10 moet meer doen :)
Wat doet zij dan allemaal als ik vragen mag? :)

Deze reactie van mij is overigens niet negatief bedoeld hoor ook lijkt het wel zo

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 19:08

KvE schreef:
ben 17 zit op school rijd na school 2 paarden en zot 's avonds aan mijn huiswerk, voor werken heb ik geen tijd.
Ruim de vaatwasser in en uit, dek de tafel laat de honden uit en vouw soms de was op..
Nog krijg ik commentaar dat ik te weinig doe ect :+
Vader heeft eigenbedrijf moeder is vaak thuis maar hebben wel een poetser

Dat klink bekent ;)
Ik wil best wel wat doen, maar dan moeten ze het wel vragen als het iets anders is dan de standaard dingen :o

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:10

Wij gaan op wintersport, krijg ik net te horen of ik van plan was ook nog eens wat te doen want het huis moet nog aan kant en de autogestozuigt worden..
Ja je hoeft het maar te zeggen wat ik moet doen, maar denk niet dat ik uit me zelf de badkamer ofzo ga schrobben, ken iig niemand die dat doen van mijn leeftijd ;)