ben ik nou zo'n mieperd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

ben ik nou zo'n mieperd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 11:39

mijn vriend betaald al 2 jaar voor een sportschool waar die nooit naar toe gaat.. nu wil die dus weer gaan trainen.. en ik wil ook iets van een sport gaan doen..

nu zat ik te denken aan aerobics ofzo.. en dat doen ze dus ook in die sportschool waar mijn vriend naar toe gaat..
dus ik dacht: he leuk dan gaan we samen! dan gaat hij fitnessen en ik aerobiccen

maar mijn vriend wil niet dat ik met hem mee ga naar de sportschool.. en dat vind ik raar.
zijn reden: dat als hij niet gaat, ik ook niet ga... ??

nee dat klopt.. daarom wil ik ook met z'n 2en naar de sportschool.. ten eerste omdat ik dan mee kan rijden ( anders moet ik een uur fietsen voordat ik er ben) en ten 2e omdat dat motiverender werkt voor mij..
ik vind het gewoon vreemd..

ben ik nou zo'n zeikerd?

Nathalie

Re: ben ik nou zo'n mieperd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:43

Ik vind het ook maar raar hoor! Het is toch hartstikke gezellig met zn 2tjes te gaan sporten?! En jij wilt aerobics en hij fitnessen, dus je bent toch voor jezelf bezig.
Als mijn vriend dit zou zeggen zou ik gaan twijfelen wat er echt aan de hand is. :=

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:45

Misschien wil je vriend wel wat tijd voor zichzelf en ziet hij het sporten daar als goede gelegenheid voor.

Is er geen sportschool dichter bij jou in de buurt waar je aerobics kan gaan doen.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:46

Hmm misschien vind hij sporten echt zijn mannending, maar lijkt me niet aannemelijk aangezien hij toch nooit gaat.

Ik werk zelf op een sportschool en er zijn flink wat mannen die dan met vrienden gaan sporten en dat echt als soort mannenavond doen zeg maar. Maar ja lijkt me bij jouw vriend niet het geval. Of hij houdt van een avondje af en toe voor zichzelf, maar helaasch ook dat lijkt me niet, aangezien hij nooit gaat...

Misschien schaamt ie zich voor zijn slappe krachten of belabberde conditie :P?

Wel beetje raar ja! Eens goed met hem over praten, zeggen dat je het niet begrijpt!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 11:47

Mistic schreef:
Misschien wil je vriend wel wat tijd voor zichzelf en ziet hij het sporten daar als goede gelegenheid voor.

Is er geen sportschool dichter bij jou in de buurt waar je aerobics kan gaan doen.

ja vast wel.. maar die zijn 2 keer zo duur.. hij wil dat zelfs nog voor me betalen..

hierdoor heb ik wel besloten dat ik weer wil gaan paardrijden.. heb geen zin om in mijn 1tje naar een sportschool te gaan...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 11:48

Loesss schreef:
Hmm misschien vind hij sporten echt zijn mannending, maar lijkt me niet aannemelijk aangezien hij toch nooit gaat.

Ik werk zelf op een sportschool en er zijn flink wat mannen die dan met vrienden gaan sporten en dat echt als soort mannenavond doen zeg maar. Maar ja lijkt me bij jouw vriend niet het geval. Of hij houdt van een avondje af en toe voor zichzelf, maar helaasch ook dat lijkt me niet, aangezien hij nooit gaat...

Misschien schaamt ie zich voor zijn slappe krachten of belabberde conditie :P?

Wel beetje raar ja! Eens goed met hem over praten, zeggen dat je het niet begrijpt!

slappe krachten en conditie zal het niet zijn.. hij heeft erg zwaar werk waarvoor die sterkt moet zijn..

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:49

Hahahahh[size=9][/size]a hij is gewoon bang dat je bij hem web gaat en hem in ruilt voor een van die kleerkasten daar ahahahahah jaloers

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:49

Heb je geen vriendinnetje die met je wil gaan?

Huuuh als hij zelfs wil betalen, denk ik persoonlijk dat er eigenlijk wat meer achtersteekt.... raar!

Was grapje he van die krachten :P!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:51

Jij bent hier zo te lezen niet de mieperd, maar je vriend. Die heeft gewoon geen zin c.q. motivatie, anders was hij in de 2 jaar dat hij een abonnement heeft al wel gegaan. Als jullie samen gaan moet ie wel, en daar heeft ie geen zin in ...

Ik zou als ik jou was lekker gaan paardrijden en je vriend vragen zijn abonnement op de sportschool op te zeggen (en in plaats daarvan jouw paardrijlessen te betalen. Wordt het geld nog nuttig besteed ;) ).

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 11:51

Loesss schreef:

Huuuh als hij zelfs wil betalen, denk ik persoonlijk dat er eigenlijk wat meer achtersteekt.... raar!

ik heb geen idee.. hoop het niet..

paar weken geleden hebben we wel een goed gesprek gehad.. we wonen samen maar ik heb voor de rest niet veel hobby's en vrienden.. woon hier net namelijk..
en hij vond dat ik hem te veel op zijn lip zat.. en daar heeft hij ook gelijk in want ik was bijna altijd thuis..
hierdoor ben ik meer gaan werken (werkte parttime)

misschien dat het hier mee te maken heeft..?

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:53

Dat zou heeel goed kunnen! Hij vind het misschien heerljk om avondje alleen te zijn (als hij zelf wegkan om te sporten of als jij wegbent om te sporten!). Is eigenlijk wel logisch.

Mijn vriendje heeft hier ook echt behoefte aan, af en toe lekker niks hoeven en in zijn eentje chillen!

Misschien moet je het gewoon aan hem vragen of dit het geval is?

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:54

Citaat:

Lijkt mij ook erg aannemelijk.Iets voor jezelf is erg belangrijk in een relatie!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 11:58

laten we dan maar hopen dat dat het is :P
ben namelijk erg snel achterdochtig.. en dat komt door mijn vorige relaties.. dus ik begon al de raarste dingen te denken..

kijk.. ik heb alles voor hem achter gelaten.. mijn vrienden, huis, hondje alles.. en ben voor hem verhuist naar rotterdam.. en ik heb hier geen vrienden.. zou ze graag willen hebben.. hobby heb ik ook (nog) niet.. heeft ook met geld te maken.. maar ik ga dus weer paardrijden maar eerst ff sparen :P

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:58

LimaMambo schreef:
Loesss schreef:

ik heb geen idee.. hoop het niet..

paar weken geleden hebben we wel een goed gesprek gehad.. we wonen samen maar ik heb voor de rest niet veel hobby's en vrienden.. woon hier net namelijk..
en hij vond dat ik hem te veel op zijn lip zat.. en daar heeft hij ook gelijk in want ik was bijna altijd thuis..
hierdoor ben ik meer gaan werken (werkte parttime)

misschien dat het hier mee te maken heeft..?

genoeg stof tot nadenken
Waarom ga je niet fulltime werken (als het kan) en dan sparen voor rijbewijs en auto?

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:59

Maar... ALS hij het dan zo belangrijk vindt om iets voor zichzelf te doen, waarom gaat hij dan al twee jaar niet naar de sportschool????? Vind het op zijn minst vreemd!

Bovendien ga jij dan toch op een andere afdeling iets doen of zie ik dat verkeerd? Het is nu niet bepaald zo dat jullie echt SAMEN sporten, hij doet zijn ding, jij het jouwe.

Mijn vriend en ik sporten samen en vinden dat juist gezellig, motiverend zelfs, je pept elkaar op en als de ene geen zin heeft, dan kan de andere juist zeggen: Kom op! Niet zo slap op de bank zitten en MEE!

Ik zou een gesprek met hem aangaan en hem op de man af vragen wat het probleem is - wil hij niet dat je meegaat omdat hij tijd voor zichzelf wil of is het iets anders?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 12:00

lijkt me best een grote kans. hij ziet jou (eindelijk?) iets oppakken waardoor jij er een hobby bij krijgt, maar dat wil je dan "gelijk" met hem samen doen. Ergens snap ik dat wel. als hij pas geleden nog heeft laten weten dat je teveel op zijn lip zit en nu dit ook samen wil gaan doen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 12:03

Shiloh schreef:
lijkt me best een grote kans. hij ziet jou (eindelijk?) iets oppakken waardoor jij er een hobby bij krijgt, maar dat wil je dan "gelijk" met hem samen doen. Ergens snap ik dat wel. als hij pas geleden nog heeft laten weten dat je teveel op zijn lip zit en nu dit ook samen wil gaan doen.

nou ja.. samen..?? ik rijd alleen maar even mee.. voor de rest ziet hij me niet in de sportschool...

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 12:04

Citaat:
en ik heb hier geen vrienden.. zou ze graag willen hebben.. hobby heb ik ook (nog) niet..

Goede reden om zelf wat te ondernemen!Alleen maak je sneller kennis met nieuwe mensen!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 12:10

ik zal ff nog iets kort uitleggen..

ik kreeg met hem toen ik in de ziektewet zat voor een depressie.. ik ben toen verhuisd en had geen fulltime baan meer.. vond het allemaal wel best.. ook mede door die depressie
schijnbaar kon mijn vriend daar niet tegen.. die heeft een hekel aal luie mensen.. wat ik ook goed snap alleen 3 weken geleden knapte er schijnbaar iets bij hem.. ik werk parttime en als het even kon, ging ik eerder naar huis.. gewoon omdat ik me dood verveel op mijn werk..
maar in die anderhalf jaar dat ik met hem heb, heeft hij dit nooit tegen mij gezegd! dus wist ik veel dat hij zich daar aan ergerde??

nu was het dus wel zo dat voor hem alles ineens kwam.. er speelden meerdere dingen waardoor hij een paar dagen uit zijn hum was.. en toen ik na heel lang aandringen dit te horen kreeg, schrok ik me dood! ik wil hem niet kwijt en ik weet dat hij gelijk heeft.. ik had gewoon iemand nodig die mijn ogen even zou open schoppen!

ben sinds dat gesprek gelijk meer gaan werken.. werk nu bijna elke dag ipv 3 dagen.. en wil ook graag weer een hobby.. en paardrijden was zowiezo mijn nummer 1 sport..

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 12:11

Ik denk ook dat het dat is. Hij wil jou waarschijnlijk aanmoedigen om zelf iets te ondernemen en iets op te bouwen.
Als jij van hem afhankelijk bent, ivm meerijden, hebben jullie nog steeds een gezamenlijke agenda.

Je moet er echt wat aan gaan doen hoor. Ik persoonlijk zou geen relatie kunnen hebben met iemand die geen eigen leven/hobbies heeft en altijd van mij afhankelijk is. Maar ik snap ook wel dat dat niet makkelijk is als je ergens nieuw woont en niemand kent. Is er geen gezellige manege in de buurt? Zo kom je weer aan contacten en van het een komt vaak weer het ander (bijrijden, wedstrijden etc.)

Succes ermee!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 12:16

O,ja!Voor 'anderen' is het soms moeilijk de grens te zien tussen 'lui' en 'depressief'.
Een schop onder je kont kan veel wonderen doen,maar die kan best van jezelf komen en blijkbaar is het 'het' moment!
Meer werken:meer geld:meer leuke dingen doen!!!
Sterkte!

petradek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 12:21

Ik zou er niet al te veel achter zoeken hoor. Mijn vriend heeft dit precies hetzelfde. Maar hij wil niet in zijn eentje gaan, haha. Dan bied ik aan (ik wil zelf ook graag, maar niet in mijn eentje) om met hem samen te gaan, maar dat wil hij niet. Haha!

Mannen.. ;)

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 12:22

Vraagje aan jezelf: Ben je depressief of lui? Klaarblijkelijk kun je nu wel werken, terwijl je eerder zegt depressief te zijn geweest. Mensen die echt depressief zijn kunnen dat niet hoor.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 12:29

Dat is een hele andere discussie chiva en niet relevant!

Maar, misschien kun je iets ernaast gaan doen, waar je mensen leert kennen. Denk aan vrijwilligerswerk, een andere sport (meer een teamsport ofzo), of kijk eens bij buurtcentra ofzo. En ik snap best dat hij avondje alleen wil zijn als jij lekker weg bent. Is af en toe ook gewoon lekker voor hem! Daarom wil hij mischien liever niet met jou! Maar echt in Rotterdam zijn er zeker andere budgetsportscholen, die dingen schieten als paddestoelen uit de grond namelijk! En ook daar kun je mensen leren kennen!

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 12:31

Tuurlijk is dat relevant! Het zou namelijk het gedrag van TS's vriend kunnen verklaren en ook waarom hij zo reageert tov gezamelijk sportschoolbezoek - het kan van zijn kant uit betekenen dat hij haar juist een duwtje in de goede richting wil geven.