Meer studenten/werknemers toerisme op Bokt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flower

Meer studenten/werknemers toerisme op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 11:57

Zijn er meer mensen als ik die heel graag van reizen hun beroep willen maken/hebben gemaakt? :D
Helaas zijn er niet zoveel topics over op Bokt dus het lijkt mij leuk om hier ervaringen uit te wisselen!

Zelf volg ik momenteel de opleiding SEPR en ga in september terug naar school ( -:) ) en ga dan MTRO doen op het ROC van Amsterdam waarna ik door wil naar HBO. Nog een lange weg te gaan dus :D.

Dus kom maar op met jullie berichtjes! :D

d_ruiter

Re: Meer studenten/werknemers toerisme op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:00

ik heb vorig jaar 1 jaar Toeristisch Management op Tio gedaan en ga volgend jaar beginnen op de NHTV in Breda.. Toevallig nog meer mensen die daar opzitten (hebben gezeten)??

_Linnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:00

Ik heb HTRO gestudeerd in Diemen en heb van de zomer mijn diploma gehaald.
Heb enkele sollicitaties gedaan in het toerisme hier in de buurt (Kop van Noord Holland), maar er is weinig leuk werk te vinden of het betaald heel slecht.
Ben nu dus aan het werk op een assurantiekantoor.

Misschien als ik wat meer richting de randstad verhuis ooit, dat ik wel weer iets in die richting ga zoeken :)

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 12:05

Wat zijn jullie ambities in het toerisme dan?
Ik wil zelf graag aan de slag als Hoofd Inkoop bij een touroperator.

Hoe beviel de opleiding in Diemen, Linnie? Ik moet namelijk straks na mijn MBO ook een HBO opleiding vinden op een hogeschool in/om Amsterdam/Zaandam.

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:08

Ik wil een eigen camping.. Wat wil jij?? Want vaak is het op toeristisch gebied helemaal niet echt nodig om door te studeren omdat de meeste functies op mbo-niveau zijn.. :)

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 13:06

Ik wil leren voor Hoofd Inkoop bij een reisbureau. Dus accommodaties inkopen, bezoeken, onderhandelen, enzovoort :).

Marsje_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:18

Ik heb de MTRO en de HTRO in Rotterdam gedaan en werk nu op een zakenreisbureau, heb hiervoor een half jaar bij Peter Langhout Reizen (Benga BV) gewerkt als medewerker afdeling product vlieg en bus, ben daar weg gegaan omdat het te ver reizen was..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:19

*Meld zich*

Ik heb 4 jaar MTRO gevolgd in Zaandam, afschuwelijke opleiding moet ik erbij vermelden. Leraren die te lui waren om ook maar een iets voor je te doen, resultaten en andere belangrijke dingen die minimaal 2x per jaar kwijt waren, voor toetsen nakijken hebben ze ongeveer 2 maanden nodig en om al helemaal niet te spreken van hun eigen kennis van het vak (nul komma nul was dat).... En dan zit je op iets dat een volwassenen?opleiding heet? :?
Goh wat was ik blij toen ik eindelijk stage mocht lopen! Ik heb meteen na mijn school een jaar op een reisbureau gewerkt. Dat was erg leuk, heb er oa een spotgoedkoop reisje naar NYC aan overgehouden. Maar op een gegeven moment begonnen de klanten mij de keel uit te hangen. Nu werk ik op een kantoor voor een rederij in hartje Amsterdam waar ik telefonisch en per email boekingen maak voor Nationaal en Internationaal gezelschap. Erg leuk om lekker in verschillende talen zaken te doen!

Wat gezegd word van het slechte betalen hoeft niet te kloppen. Je moet net de juiste baan hebben. Momenteel verdien ik meer dan mijn ex collega's van het reisbureau die er al jaren werkten dus ik heb het wat dat betreft wel getroffen :o Maar er zullen vast wel meer banen met riant salaris zijn.

Wat ik het meest misleidend vind is dat mensen denken daadwerkelijk erg veel te kunnen reizen. Ja, er zijn soms leuke aanbiedingen en studiereisjes. Maar het overgrote deel van het jaar zit je gewoon op kantoor :)

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 14:31

Nog 5 maanden en ik woon ook in Koog aan de Zaan Miss Montana! :D [/offtopic]

Fijn om te horen dat ik dus een goede keus heb gemaakt om niet naar Zaandam te gaan voor mijn opleiding maar naar Amsterdam :D.

_Linnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:40

Vende schreef:
Hoe beviel de opleiding in Diemen, Linnie? Ik moet namelijk straks na mijn MBO ook een HBO opleiding vinden op een hogeschool in/om Amsterdam/Zaandam.

Ik vond niet zo'n beste opleiding. Administratief niet echt op orde, weinig lessen, laag niveau.
Het is voornamelijk een managementopleiding gericht op toerisme. Je krijgt weinig toeristische kennis, wat dat aangaat heb je meer aan een MBO-opleiding als ik dat zo om me heen hoorde.

Ik wilde altijd graag op een bungalowpark oid werken, dat heb ik ook voor m'n stage gedaan. Best leuk, maar (daar iig) kleine organisatie, dus weinig andere mogelijkheden.

Nu lijkt iets richting inkoop/productmanagement me leuk, of iets op Schiphol, gewoon omdat me dat een leuke werkomgeving lijkt :)

Leuk om de ervaringen te horen van mensen die daadwerkelijk in het toerisme zijn belandt, misschien helpt het nog wat met het zoeken naar een toekomstige baan, kan ik wat inspiratie opdoen..

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:38

_Linnie_ schreef:
Vende schreef:

Ik vond niet zo'n beste opleiding. Administratief niet echt op orde, weinig lessen, laag niveau.
Het is voornamelijk een managementopleiding gericht op toerisme. Je krijgt weinig toeristische kennis, wat dat aangaat heb je meer aan een MBO-opleiding als ik dat zo om me heen hoorde.

Dat vond ik zelfs met Tio.. En dat vond ik, in ieder geval het eerste jaar, vooral gericht op manager van een reisbureau/touroperater.. en niet van elk toeristisch bedrijf..

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 21:04

Ik vind het TIO zo belachelijk duur...baal je nu niet ontzettend D-Ruiter, dat de opleiding niet aan je verwachten voldoet?

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 21:19

jah nogal.. ik wist niet dat de nhtv bestond anders was ik meteen daarheen gegaan.. over de HTRO had k geen goede verhalen gehoord en op inholland (weet niet of dat hetzelfde is) is de opleiding in het engels en dat is ook niet mijn sterkste kant, dus kwam ik bij Tio uit.. maar anders was ik wel 16 toen ik aan die opleiding begon en dat is wel weer erg jong om op kamers te gaan (A)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 10:42

Volgens mij hoor je van geen enkele MTRO goede berichten :n Ik werk met veel studenten die ook MTRO volgen maar niemand is enthousiast over de manier van lesgeven. Heeft er gewoon mee te maken dat leraren geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. De enigste school waar je weinig (negatieve) dingen over hoort is de WTS, World Travel School te Amsterdam...

@Vende: Leuk dat je in Koog aan de Zaan komt wonen joh! Aan welke kant ga je wonen? Bloemwijk of Westerkoog?

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 12:53

WTS is toch ook particulier? Heb je dan ook recht op studiefinanciering bij WTS?

@ Miss_Montana: We gaan in Bloemwijk wonen :D. Leuke buurt met leuke huizen enzo! :)

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 13:20

op tio had ik wel stufi...

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 13:26

Ik doe Toerisme op het MBO, niveau 4. Alleen jammer genoeg hebben ze me opleiding veranderd. Straks 2x 5 maanden stage lopen achter elkaar en dan nog 1 jaar theorie:D en dan heb k me diploma, wat ik daarna wil studeren weet ik niet.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 14:40

Op welk ROC volg je je opleiding Jackyy?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 14:46

Lang verhaal, maar na het HBO toerisme ben ik MBO toerisme gaan doen (HBO op de NHTV was net te moeilijk voor mij). Dat was middenkaderfunctionaris toeristische informatie en reizen niveau 4. Ik ben nu klaar, maar vind het zeer moeilijk een baan te vinden. Ik werk nog steeds in de Efteling, maar die is nu gesloten en financieel gezien is het dan best moeilijk.
Je hebt veel mogelijkheden in het toerisme qua baan, maar het moet maar net beschikbaar zijn.

Ik heb de opleiding overigens gevolgd bij het Albeda College in Rotterdam. Leraren waren goed,wisten precies waar ze het over hadden en veel hadden ook zelf in het vak gezeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 15:05

Leuk Vende! Ik woon net aan de andere kant van 't spoor in Westerkoog ;) Qua werk zit je erg goed in deze omgeving. Je stapt in Koog Bloemwijk op en je staat binnen 15 minuten in hartje Amsterdam, als je daar geen werk kan vinden in het toerisme dan weet ik het niet meer _O-

Geen idee hoe het zit met WTS maar bij TIO krijg je idd ook stufi...

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 16:22

Ik heb daarnet even het WTS gemaild met vragen over studiefinanciering en over de duur van de opleiding en over het betalen in termijnen. :)

Ja ideaal, 2 keer vallen en ik sta op het station!

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 16:42

Van het WTS:

Hartelijk dank voor je interesse in de WTS1 opleiding.

De dagopleiding duurt ongeveer 5,5 maanden, lessen op alle werkdagen, lestijden tussen 10.00 en 17.00 uur. Hou rekening met ongeveer 15 uur les en 15 uur thuisstudie per week.
De avondopleiding duurt 12 maanden, lessen op maandag- en woensdagavond van 19.00 - 22.00 uur. Hou rekening met 6 uur thuisstudie per week.

Je kan de WTS1 opleiding in maximaal 12 termijnen betalen, je hebt geen recht op studiefinaciering vanuit de IB groep.

Jammer van de studiefinanciering, de opleiding kost toch €4000,00 en das een boel geld :D

vivalavida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:38

ik volg de opleiding 'verkoper reizen' op het Deltion in zwolle, ik krijg hier gewoon les in wat je op de mtro ook krijgt.
vind het een erg leuke opleiding ik wil hierna waarschijnlijk nog wel hbo gaan doen (deeltijd)
Ik wil later graag op de receptie werken van een bungalowpark oid. en dan doorgroeien

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:22

kheb ook een jaar mtro gedaan en vond het niet leuk. vond het veel te veel gericht op touroperators,bovendien was het chaos en niks was goed geregeld.

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 07:51

Ik volg ook de opleiding middenkaderfunctionaris Reizen op de MTRO.
Loop op dit moment nog stage (nog 1 weekje) op een reisbureau, ga daarna nog wel een jaartje doorstuderen voor m'n Associate Degree op de NHTV.
Ik vond mijn opleiding wel erg leuk (De Rooi Pannen in Breda.)
Maar inderdaad het is er lastig om een baan te vinden in het toerisme en vaak betaald het niet zo denderend! :n