Tips voor hele erge sloddervos!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blackflag

Tips voor hele erge sloddervos!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 20:04

Ik heb snel tips nodig. :Y) Ik raak echt álles kwijt.
Ik ben vorige week 10 euro kwijtgeraakt. Al 4 telefoons kwijtgeraakt, al 2x een portomonnee, sleutels, schoolwerk noem maar op. Ik heb al 2 keer geluk gehad dat mensen mijn portomonnee hebben gevonden en dat er aardige buschauffeurs die mijn telefoon vinden en opbellen dat ze hem gevonden hebben, maar ik wordt een beetje ziek van mezelf. Ik hoef het maar in mijn jaszak te hebben of het is na 3 dagen kwijt.

Wie heeft er goede tips, want mijn ouders vinden het ook niet heel grappig. }:0

pinuts

Re: Tips voor hele erge sloddervos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:06

heb je geld zat ofzo?? Ik kan het mezelf niet veroorloven om zoveel kwijt te raken.. pff.. Ookal ben ik zelf soms ook wat chaotisch, probeer voor alles een vaste plek te vinden

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 20:08

Nee, helaas niet. Ik verdiende vorig jaar zo'n 450 euro per maand en nu net 90 euro. Maar die telefoons die ik koop zijn dan echt 40 euro ofzo. xD

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:11

oh ik krijg meteen te weten hoeveel je verdient per maand.. Waarschijnlijk zijn die telefoons niet veel waard voor je, want je slingert er mee rond.. Gewoon in je broekzak houden??

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:14

Koop een tas waar nog best wat in kan en mik daar alles in. Dan loop je wel te zoeken in je tas naar iets maar als je aanleert steeds je spullen in je tas te doen dan raak je het verder ook niet kwijt.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 20:16

pinuts schreef:
oh ik krijg meteen te weten hoeveel je verdient per maand.. Waarschijnlijk zijn die telefoons niet veel waard voor je, want je slingert er mee rond.. Gewoon in je broekzak houden??

`
Jij vraagt of ik teveel geld heb. ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:17

Gewoon een tas kopen inderdaad en neem dan ook eentje met een rits erop ;)

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:55

Ik ben ook zo! Altijd mijn sleutels kwijt, mobiel kwijt. Nakomen op school omdat ik mijn spullen kwijt ben. :o

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:57

Een tas met rits waar je alles in kunt stoppen is de oplossing.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:17

Ik raakte dan die tas altijd kwijt :=

Schoolspullen was ik ook altijd kwijt, voor de rest dingen die ik "niet zo heel vaak gebruikte, maar toch wel regelmatig".. Mobiel en sleutels kan ik ook kwijt raken, maar dat ehb ik vaak al snel weer gevonden.. gezien ik die continu gebruik. Mobiel zorg ik dat ik die standaard in m'n zak heb (goede zakken, dus met rits ofzo :P ) En heb me aangeleerd hem daar altijd te hebben.. :+ Of naast m'n bed op m'n nachtkastje..

Tips? Goed blijven nadenken, andere mensen je te helpen herinneren (heeft mij geholpen :+ ) Gewoon zeggen, ik raak altijd (bv.) m'n mobiel kwijt wil je me even helpen herinneren dat ik hem standaard in m'n zak/tas o.i.d stop? Nou als je hem dan keer vergeet of iets dan kan iemand anders jou helpen herinneren; "Hé hoor tdeze mobiel niet in je zak/tas ipv op die tafel" :Y)

Succes!!

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 21:28

Mja tas idd. Die laat ik dan bijvoorbeeld hangen op mijn fiets. :')
Het is voornamelijk omdat ik dan zo moeten haasten zeg maar, bus in is portomonnee in mijn jaszak ( sinds vandaag mét knopen eerst niet ) dan weer in de trein voor treinkaartje te laten zien, en dan slingert ie meestal of in mijn jaszak of in broekzak of in mijn tas. Maar toch valt hij er dan uit en ben ik hem weer kwijt. Dat geld ook voor telefoon/mp3 speler of sleutels. Dat op een vaste plek leggen ben ik al mee bezig vooral als ik bij mijn vriend ben, daar heb ik nu al een vaste plek. Nu thuis/school/bus/trein nog. :')

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:43

Ja inderdaad, een tas is voor mij ook niks. Hmm dan toch aanraden goede afsluitbare zakken in je jas etc. En niks in je broekzak stoppen maar gewoon echt in je jas met goede zakken :j (iets in m'n broekzak raak ik ook geregeld kwijt.. := )

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:51

Iris_safarii schreef:
Mja tas idd. Die laat ik dan bijvoorbeeld hangen op mijn fiets. :')
Het is voornamelijk omdat ik dan zo moeten haasten zeg maar, bus in is portomonnee in mijn jaszak ( sinds vandaag mét knopen eerst niet ) dan weer in de trein voor treinkaartje te laten zien, en dan slingert ie meestal of in mijn jaszak of in broekzak of in mijn tas. Maar toch valt hij er dan uit en ben ik hem weer kwijt. Dat geld ook voor telefoon/mp3 speler of sleutels. Dat op een vaste plek leggen ben ik al mee bezig vooral als ik bij mijn vriend ben, daar heb ik nu al een vaste plek. Nu thuis/school/bus/trein nog. :')

Zorg dan dat je ergens meer tijd voor neemt, scheelt denk ik al een hoop spullen kwijt zijn als ik je verhaal zo lees.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:56

Dwing jezelf om dingen een vaste plek te geven.
Dat is in het begin misschien moeilijk, maar je moet de routine erin krijgen.

Je komt thuis en je legt je sleutels 'daar'. En nee, niet eerst naar de pc, niet eerst daar neer ploffen, sleutels 'daar'. En zo ook met je andere spullen. Wen je aan dat je als je een treinkaartje koopt, je die gelijk in je portomonnee stopt.

Zo te lezen ben je er zelf best van op de hoogte wat je mankement is, jij bent de enige die er wat aan kan doen! Het is een kwestie van herhalen, herhalen en discipline!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:02

alles een vaste plek geven. Sleutels hier, telefoon daat etc
Is in het begin wel lastig, maar dan moet je jezelf echt ff een schop onder je hol geven en uiteindelijk zal het een gewoonte worden om alles op de vaste plek te leggen.

Ik woon nu al een tijdje op mezelf, maar als ik bij mijn ouders op bezoek ben lef ik automatisch mijn sleutels naast de agenda :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:04

Koop een mooie grote handtas, en mik daar alles in. Ik was tot voor kort ook alles kwijt, maar sindsdien hoef ik alleen in mijn tas te kijken. Ik heb een keycord aan mijn mobiele telefoon, die maak k vast aan mijn tas of ik hang m om. Raak ik m nooit kwijt. Sleutels zitten er ook aan vast. Scheelt weer zoeken!

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:20

Hier heb ik ook last van, ben ooit een nieuw!! PK jasje kwijtgespeeld (Ik denk in Goes, dus als iemand 1.5 jaar geleden een mooi blauw PK jasje vond? :+ ), wat ik HELEMAAL niet leuk vond! En ik kon me zelfs niet meer herinneren waar ik het precies kwijtspeelde...

Verder ooit een horloge vergeten in de toiletten van een restaurant, nadat ik mijn handen had gewassen. Portefeuille ook al een keer verdwenen. En nog veel meer hoor... Echt verschrikkelijk!

Het is heel moeilijk, de enige tip die ik je kan geven, is vragen aan mensen om je eraan te doen denken, en gewoon idd zoals al gezegd: discipline! 'Ik leg het NU op de JUISTE plaats!'

Een vriendje dat GEK van je chaos wordt is ook makkelijk, die vloekt dan telkens alles bijeen :o

Succes!!

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:27

Ik lees even mee voor een vriendin van me, die zich vandaag voor de derde keer had buiten gesloten :roll:. Ook zo'n sloddervos, misschien kan ik haar zo nog meer nuttige tips meegeven, dan: eerst je tas controleren of je je huissleutels hebt, voordat je weggaat, doos! :)
Mijn eigen tip: Ik heb sinds een paar jaar een enorme sleutelbos voor mijn huissleutels (knuffeltjes, meerdere sleutelhangers, 2 keycords en oja veel sleutels zitten eraan). Sindsdien ben ik ze niet meer kwijtgeraakt (even afkloppen).
Mijn moeder heeft thuis een sleutelbakje waar alle sleutels ingaan als iedereen thuiskomt (zo weet je altijd waar je spullen zijn).
Verder is discipline denk ik echt het antwoord :o .

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:28

Zitaswoon schreef:
Een vriendje dat GEK van je chaos wordt is ook makkelijk, die vloekt dan telkens alles bijeen :o

Succes!!

inderdaad :D Maar evengoed wil ik nog wel eens wat laten slingerenofzo. Hoewel voor mij de "vaste plaats" methode erg goed werkt.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:06

Probeer voor alles een vaste plek te hebben! Ik heb naast mijn deur een kastje staan. Meteen als ik binnenkom gooi ik dingen die ik in mijn hand of jas heb op het kastje. Zo voorkom ik dat ik met sleutels en telefoon in mijn hand dingen ga doen en de sleutels op een vreemde plaats neerleg. Het werkt redelijk, ben nog wel eens wat kwijt maar toch niet meer zo heel vaak. Nog een tip, zorg voor veeeeel reservesleutels!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:02

Haha hier ook :')
Sleutels, schoolwerk, rekenmachine, geo's, passers, mascara.. Vooral schoolwerk eigenlijk :')
Ben dit jaar al 2 passers kwijt geraakt en ben met m'n 5e geo bezig. :o
En verder zijn moeders heel handig :o ; Maaaaaam waar ligt m'n rekenmachine? schoenen? tas?
:')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-02-09 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:04

Gelukkig ben ik niet de enigste. Heb eeb tassen verzameling . en nog raak ik alles kwijt. Ik wacht mee op de gouden tip

Maripossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:12

Herkenbaar. :o Ik ben inmiddels vaste klant bij de gevonden voorwerpen omdat ik zo vaak mijn sleutels kwijt raak.. Ook agenda's, Latijn boeken, Portemonnee's enzovoort. Maargoed ik vind het bijna altijd weer terug. Gewoon alles een vaste plek geven, maarja, dan vergeet ik weer om dingen terug te stoppen enzo. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:17

Misschien helpen opvallende kleuren? Mijn portemonnee (help spelling..?) is bijvoorbeeld knalroze, als hij dan uit mijn zak valt of ergens slingert dan zie ik hem tenminste.

Misschien helpt het om een uurtje eerder op te staan? Dan heb je wat meer tijd om alles bij elkaar te zoeken, en je raakt niks meer kwijt door de haast.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:24

Ik denk jij jezelf moet gaan aanleren alles met wat meer aandacht te doen en spullen vaste plekken moet gaan geven. Je bent gewoon erg chaotisch en daar hoeven mensen niet zo onaardig op te reageren.
Voor thuis en op het bureau kun je bij Ikea voor een paar centen echt hele leuke en vooral praktische mandjes en bakjes kopen. Doe schoolwerk in mapjes en dan in een goede stevige tas. Sleutels aan een opvallende sleutelhanger en thuis op een vaste plek leggen of anders in je tas. Portemonnee in een knalkleur met vakjes voor busabo etc en probeer niet teveel spullen te verzamelen in je tas, ho eminde rje mee hebt hoe minder er kwijt kan raken.