Even bij het begin beginnen. Mijn vader is ernstig ziek en ca. 5 weken geleden opgenomen in het ziekenhuis. Hij is een man van rond de 1,96m en weegt nog 50 kg. Inmiddels weten we nog steeds niet wat hij heeft. De verpleging mag/kan/wil ons niks vertellen en de artsen zijn nooit te spreken. Of ze bellen zo van morgen om dat tijdstip moet je komen. Maar we kunnen niet zomaar vrij krijgen van het werk. Tot nu toe hebben we één gesprek gehad waar we totaal niks wijzer van zijn geworden.
Dan de verpleging. Heb me vader nu al 3 keer bibberend op een stoel in ondergoed gevonden met een vest om de schouders. Hij zat er al een hele tijd en hebben hem ook nog een uur zo laten zitten tijdens bezoekuur totdat ik er wat van zij. heb hem natuurlijk wel een deken omgeslagen enz.
Dan heeft hij ernstige diaree en als hij op de bel drukt dan moet hij ook gelijk want anders hebben ze heel wat p te ruimen. Heb nu al meerdere malen meegemaakt dan hij belde en ze komen en zeggen, kom er zo aan hoor meneer....... en dan dus terug naar de koffiekamer gaan.
Dan gaat het mis en lopen ze te mopperen dat ze alles weer op kunnen ruimen.
Ook is hij af en toe wat warrig van de medicatie, hij lag de eerste weken in quarantaine en toen wou hij mee de gang op wat niet mocht en heb ik de verpleging gewaarschuwd en kreeg ik te horen dat ze er wel even een pil in ging drukken als ze tijd hadt......
Ook is hij de eerste weken amper gewassen en verzorgt. Hij kwam toen op een andere afdeling en die waren echt geschokeerd. En dan vraag je aan de hoofdzuster of er al meer bekend is en dan wordt je afgesnauwd dt ze geen tijd heeft en of ik niet zie dat ze de ronde met de dokter aan het doen is.
Die dus nergens te bekennen was.Ik vindt zoiets zo respectloos. Is er iemand hier met ervaringen op dit gebied en wat er aan te doen? zou een klacht indienen zin hebben? Niet alle verplegers zijn slecht er zitten er een paar hele fijne tussen maar een aantal?
jullie hebben toch het volste recht te weten wat er aan de hand is, weet je vader het zelf wel? krijgt hij wel uitleg over hoe en wat?

!
en ondanks dat ik al ruim 20 jr. in Dld woon, heb ik helaas ook regelmatig te maken/ te maken gehad met z´huizen in Ned.)