Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
, wel een Australier trouwens
) Maar ik denk dat ik me er als ik jou was maar bij neer zou leggen dat jullie in 2 dagen de andere 5 dagen toch niet "goed kunnen maken". Ik denk dat het dweilen met de kraan open is als jij ook maar zou willen proberen om in die 2 dagen een (totaal?) andere opvoeding aan ze mee te geven... Ik zou denk ik proberen wat wel werkt, en er zo maar het beste van te maken. Ik denk niet dat het reeel is om van kinderen te verwachten dat zij zomaar om zouden kunnen schakelen in die 2 dagen per week dat ze bij jullie zijn en jij jouw regels wil hangteren. Maar jij bent volwassen, jij zou dat vast wel kunnen, ik zou dus proberen om te kijken of je jouw regels iets meer op 1 lijn kan krijgen met de regels die ze de andere 5 dagen moeten volgen. En als het dan nog niet lukt... dan zou ik mezelf -als ik in jouw schoenen stond
- om de week lekker een weekend kindvrij geven, dan heb je misschien wat minder last van de ergernissen die je nu blijkbaar wel hebt iedere weekend
. 
inderdaad positieve aandacht is erg belangrijk bij kinderen, en ik denk dat deze kinderen het juist wat extra kunnen gebruiken gezien de omstandigheden. In eigenlijk elke situatie kun je de kinderen complimentjes geven, al is het maar dat ze iets goed kunnen, dat ze zo lief aan het spelen zijn, dat ze iets lief delen, wat een leuke trui ze aan heeft, etc. zeg verder wat ze wèl mogen, en niet constant wat ze niet mogen. Dat blijft veel beter hangen, en let hier ook op, geef ze een complimentje als ze inderdaad niet lopen te bekvechten of lief aan het spelen zijn. En structuur en duidelijkheid is inderdaad erg belangrijk. De kinderen kunnen zelf zoals je aangeeft moeilijk hun vrije tijd invullen. Help deze kinderen, ga eens rond de tafel zitten en maak een lijstje met dingen die ze leuk vinden om te doen, ( en niet de dingen die jij denkt dat ze leuk vinden
Anders zijn ze zo uitgespeeld) wel reeel blijven natuurlijk. Maar zoiets als spelletjes/knutselen/buitenspelen, ligt een beetje aan de interesses. Als ze dan niks te doen hebben kunnen ze zelf op het lijstje kijken wat voor leuks ze nog kunnen doen!
ik denk dat straffen daarom inderdaad minder goed werkt, je bent toch hun moeder niet zeg maar. Door veel positieve aandacht, belonen etc, gaan ze je waarschijnlijk echt wel leuk vinden! En zullen ze af en toe een boze stem niet erg vinden, ook al ben je hun moeder niet. Ik krijg nu de indruk dat je vooral de minder leuke kant van jezelf laat zien
. Def schreef:Ik vind dat je hier goed met je vriend over moet praten. Het zijn ZIJN kinderen. Hij zou moeten zorgen dat ze zich gedragen.
Natuurlijk kunnen die kinderen er niets aan doen dat ze zo zijn, er is totaal geen structuur in hun leven.
Maar jij zou niet de moeder moeten spelen, maar hij de vader.
Jij moet hem ondersteunen in de opvoeding en niet andersom.
Maak met elkaar duidelijke regels en laat hem zijn kinderen opvoeden, waarbij jij hem ondersteunt.
en een beetje moederen doe je toch
je leeft tenslotte onder 1 dak met ze. En vergeet niet, ze zijn nog heel jong. Ze moeten juist omdat alles zo chaotisch geregeld is, nog veel leren. Sleeper schreef:Terecht dat je vriend boos wordt, jij bent hun moeder niet. Niet dat je daarom nooit wat mag zeggen als ze stout zijn maar als je dat constant aan het doen bent gaat er iets niet goed.
Ik zou het als moeder zijnde niet leuk vinden als mijn kinderen bij een vrouw zijn die zo over ze praat. Jij bent de volwassene en zal je moeten aanpassen, niet de kinderen. (daar is het al rot genoeg voor)
Zorg dus dat jullie een goed gesprek hebben, zet desnoods op papier wat overal de regels voor zijn. Dat gaat júist om de basale dingen: mogen ze wel of geen snoepje vlak voor het eten, zelf hun spullen opruimen, hoe laat naar bed etc. Als ze daar structuur in hebben en dat ook uit zichzelf een beetje door beginnen te krijgen, dan heb je over het algemeen al rustigere kinderen, gewoon omdat ze weten waar ze aan toe zijn.
Zorg ook ten alle tijde dat je met je vriend niet in discussie gaat (en spreek dat ook met hem af) over de regels die je de kinderen stelt waar zij bij zijn, want dan ondermijn je je eigen gezag 
eknein schreef:Ik geef bijna 100 kinderen per week zwemles met de leeftijd tussen de 3 en de 8. Er zijn echt wel veel kinderen die tegen me hebben gezegd: 'goh ik hoef helemaal niet naar jou te luisteren, jij bent niet mama of papa'.. Of: 'Ja maar van mama mag dat wel'.