advies nodig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

advies nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 20:58

zoals jullie weten woon ik na een zeer lange opname in t ggz sinds kort weer op mezelf. in begin ging dit heel goed maar nu verval ik weer in mijn oude gedrag en ben weer opgenomen.nu ben ik even op verlof thuis en zag op marktplaats een advertentie van een soort begeleid wonen maar dan in harrtje drenthe. nu heb ik natuurlijk altijd al in drenthe willen wonen en dit lijkt me dus de oplossing. ik heb gebeld en het zit zo. er zijn 21 kamers met mensen met verschillende problemen. er is 24 uur per dag toezicht en er zit ook een ggz in de buurt. de prijs is al inclusief 495 euro. dat is inclusief alles, ook de maaltijden. het is in beilen, midden drenthe. ik heb in principe voor morgen een afspraak maar vind het zo balen dat ik niet gewoon lekker op mezelf kan wonen. op de een of andere manier lukt het me gewoon niet om gelukkig te zijn in mijn eigen huis. wat adviseren jullie??

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 21:02

Dit komt niet voor niks op je pad. Doe wat je hart en je gevoel je ingeeft. Het klinkt mij wel goed zo voor jou. Misschien is dit weer een opstapje voor je naar uiteindelijk toch helemaal zelfstandig?

ninaricci85

Re: advies nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 21:06

ik weet het gewoon niet. het is gewoon zo dat ik er zo van baal dat ik als 35 jarige vrouw niet in staat ben om voor mezelf te zorgen. ik heb altijd gezegd dat ik NOOIT begeleid zou gaan wonen maar er zit gewoon niets anders op. en drenthe lijkt me best leuk wonen. tis alleen wel een beetje erg uit de buurt van mijn kinderen. maar goed, beilen heeft een eigen station dus met de trein kom ik een heel eind.

Christel3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 21:14

Doen!

Als je zelf al aangeeft dat je baalt dat je niet op jezelf kan wonen is dit een ideale oplossing. Misschien kan je op deze manier wel ooit weer een keer op jezelf wonen. Want misschien is dit nu een een te grote overstap. Je kan het in ieder geval proberen. Kwaad zal het denk ik niet kunnen.

Succes!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 21:16

Lonneke, je erkent dat je op dit moment niet in een situatie verkeerd dat je zelfstandig kunt wonen. Daar is veel meer moed voor nodig dan om alleen in een huisje helemaal verder weg te zakken in de ellende. Dit komt bijna als een godsgeschenk op je pad, je kunt hier weer op de goede weg raken met mensen om je heen die je goed kunnen begeleiden als je een moeilijk moment hebt. Ik weet niet waarom je hulp hebt moeten zoeken maar het lijkt mij een fijn idee dat je op deze manier wellicht je leven weer kan oppakken zodat je misschien wel weer ooit gelukkig kunt zijn in je eigen huis. De kinderen kunnen op bezoek komen en die zien echt liever een moeder die min of meer gelukkig is en werkt aan zichzelf dan een zielig hoopje mens op de bank.

Ik wens je veel wijsheid en sterkte toe.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 21:19

misschine moet ik mijn trots maar even opzij zetten en inderdaad gewoon gaan kijken. de leeftijden van de mensen die er wonen lopen uiteen van 20 tot 60. mannen en vrouwen. ik ga er gewoon maar heen en ik zit nergens aan vast als ik alleen even ga kijken morgen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 21:47

Ik zou het gewoon proberen! Het klinkt als een goede tussenoplossing!!

En niet te snel opgeven he? ;)
Het zal natuurlijk wel even wennen zijn met al die diverse mensen, en je moet je draai natuurlijk ook even vinden daar. Maar het klinkt zeer goed!

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 21:50

doen...
dit is wel weer een stapje dichterbij het echte zelf leven, nu word je nog begeleid zodat je niet terug glijd.
dit kan je wel.....
succes

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 21:53

bedankt voor jullie adviezen. ik ga gewoon kijken en nee zeggen kan altijd nog

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 21:55

Jeetje Lonneke wat jammer dat het niet lukt in je eigen huisje, ik weet nog hoe blij je was op jezelf te gaan wonen. Als het dan uiteindelijk niet lukt dan kan ik me voorstellen dat dit heel, heel erg naar is voor jou. Ik wil je wel zeggen hoe knap ik het vind dat je je problemen onderkent en toch hulp hebt gezocht! :j Dat is echt heel moedig van je en ik denk dat het een goed idee is om tenminste te gaan kijken in Drenthe. Als je er geen goed gevoel over hebt kun je altijd nog nee zeggen en in de buurt blijven. Maar je zegt al dat Drenthe je trekt, mocht het echt iets voor je zijn dan lijkt het me een hele goede oplossing.

Misschien helpt het je al een heel end om even in een andere omgeving te zijn. Drenthe en randstad is wel een enorm verschil, wellicht kun je er wat meer tot rust komen :)

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 22:13

Mas schreef:
Jeetje Lonneke wat jammer dat het niet lukt in je eigen huisje, ik weet nog hoe blij je was op jezelf te gaan wonen. Als het dan uiteindelijk niet lukt dan kan ik me voorstellen dat dit heel, heel erg naar is voor jou. Ik wil je wel zeggen hoe knap ik het vind dat je je problemen onderkent en toch hulp hebt gezocht! :j Dat is echt heel moedig van je en ik denk dat het een goed idee is om tenminste te gaan kijken in Drenthe. Als je er geen goed gevoel over hebt kun je altijd nog nee zeggen en in de buurt blijven. Maar je zegt al dat Drenthe je trekt, mocht het echt iets voor je zijn dan lijkt het me een hele goede oplossing.

Misschien helpt het je al een heel end om even in een andere omgeving te zijn. Drenthe en randstad is wel een enorm verschil, wellicht kun je er wat meer tot rust komen :)

ik hoop daar inderdaad tot rust te kunnen komen. hier lukt het me in elk geval niet. ik baal zo enorm. ik weeet mijn positieve verhalen nog over mijn huis en nu dit. ik begrijp echt niet waardoor het komt. of ja, eigenlijk wel. ik voel me eenzaam en heb bijna geen sociale contacten. daar in beilen zit ook een asiel. misschien kan ik daar gaan helpen als ik daar zou gaan wonen. echt een betaalde baan gaat gewoon niet, ik zit onder de medicijnen waardoor ik erg moe ben. maar goe. morgen ga ik erheen en ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie steun.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 09:39

Lonneke, ik vind je echt een heel dappere vrouw. Je bent altijd open en eerlijk geweest over je vermogens en onvermogens en dat maakt dat je in je acceptatie van je begeleidings-behoefte al een heel eind bent.
ga kijken, vraag wat er allemaal mogelijk is, geef aan dat eenzaamheid voor jou de bottleneck is en geef je ogen goed de kost.

succes meis!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 09:43

Lonneke, ik vind het enorm dapper en verstandig van je dat je inziet en kunt toegeven dat je het niet aankunt.

Echt heel erg dapper ! +:)+

Ik denk ook dat dit niet voor niets op je pad komt. En schipperen tussen opname en je huisje is ook niet iets waarmee je tot rust komt.

Ik denk dat het nog niet zo verkeerd is, de prijs incl eten vind ik erg netjes.
En als het eten niet lekker is op een avond kun je altijd zelf nog wat maken of halen.

Ga gewoon eens kijken wat het is en of je je er thuis kunt voelen.

Hihi vraag wel na of er geen enge ventilatorgeluiden zijn op die kamer (grapje :D )

Ik denk dat het veel rust zal geven , je hebt altijd iemand om op terug te vallen, en Drenthe is idd erg mooi!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 09:50

Ik zie begeleid wonen meer als een klein stapje terug om net weer dat beetje hulp te krijgen, en om uiteindelijk te leren het zelf te kunnen.
Ik heb familieleden die ook begeleid gingen wonen om toch dat beetje hulp te krijgen dat ze nodig hadden, dezelfde familie leden doen het nu prima op hun eigen benen.

Dus doen!, niks dan goede ervaringen in mijn omgeving gehoord hierover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 09:56

Ik zou het gewoon proberen. Het lijkt me beter om iets "vasts" te hebben dan om heen en weer te blijven gaan tussen zelfstandig wonen en opgenomen zijn.
Wat zegt de GGZ ervan? Hebben zij ervaring met deze mensen?

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 12:12

Meid, ga het gewoon proberen.
Drenthe zat toch altijd al een beetje in je hoofd, als ik me goed herinner.

Ga ervoor :D

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 12:23

Ik zou er ook voor gaan. Beilen is ook een heel mooi dorp en je zal er zeker tot rust komen.
Als je behoefte hebt om met lotgenoten te praten, dan kun je dat daar makkelijker doen dan als je nu alleen bent.

Ik wens je heel veel succes vandaag.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:35

Jammer dat het niet lukt in je eigen huisje, het is dan idd verstandig dat toe te geven voor jezelf en te kijken naar wat anders. In veel van je topics is naar voren gekomen dat je naar Drenthe wilt; dus waarom zou je het niet doen?

Overleg met je begeleiders, ga eens kijken (neem eventueel een begeleider mee) laat je goed informeren, en als het je wat lijkt; waarom zou je er niet voor gaan. Gewoon doen!

slimmerikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:47

Jammer Lonneke, maar ook daar in Beilen kom je geloof ik weer verder van je kinderen af te zitten. Overleg eens met je begeleiders. Is er niets in de buurt van je kinderen waar je begeleid kunt gaan wonen?

Alleen wonen heb je tenminste geprobeerd. Wel dapper dat je er voor uit komt voor je omgeving en jezelf dat het alleen wonen niet voor jou momenteel geschikt is :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:44

Hoi Lonneke wat verschrikkelijk dat het niet lijkt te lukken,
maar dit komt dus nu op je pad. Ik weet niet hoe het zit met je
impulsiviteit, maar denk er wel goed over na, desnoods overleggen met je hulpverlener.Mss is er een manier waardoor het op jezelf wonen wel lukt, dan hoef je niet te verhuizen ver van ej kinderen.
Besef wel dat dit straks niet zo makkelijk meer gaat.
Zou er als ik jou was echt goed over na gaan denken voor je straks spijt gaat krijgen.
Hoe zit het met je dieren, neem aan dat die mee mogen?

slimmerikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 21:01

Ben je nog wezen kijken Lonneke? Of heb je nog overleg erover gehad?

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 23:48

Ik lees wel regelmatig je topics en ik vind het heel knap hoe je omgaat met je problemen. Nu dat je ook durft toe te geven dat het niet gaat. Super!
Ik zou ook voor begeleid wonen kiezen denk ik als in jouw situatie zat. Dan heb je wat meer stabiliteit en misschien is dat juist wel heel erg goed?
Maar je hoeft natuurlijk niet persé naar drenthe, als je dichterbij je kinderen wilt zijn, is er in de buurt waar je nu woont niets dan?!

Ben je vandaag nog wezen kijken?! Wat vond je ervan?

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 17:47

even een update: ik heb besloten niet te gaan kijken in beilen, v ooral omdat deze mensen geen aantoonbare ervaring hebben met mijn ziekte. ik ben net weer thuis van 3 weken opname in t ggz en t gaat weer goed met me. ik ga als het goed is meer begeleiding van t ggz krijgen zodat ik t gewoon thuis kan proberen. ik vind het nu heerlijk om weer thuis te zijn en ga er weer volop tegenaan. als het ook deze keer niet blijkt te lukken thuis ga ik in delft begeleid wonen maar ik wil mezelf eerst nog een kans geven met meer begeleiding thuis.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 09:24

you go girl!

fijn dat er mogelijkheden zijn voor meer begeleiding!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 09:38

Fijn, Lonneke!
Sterkte meid!