Gevoelens uitzetten en verstand achterna gaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BellyBel

Gevoelens uitzetten en verstand achterna gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 00:50

Heej,

Ik denk dat ik heel bokt over me heen ga krijgen,, maar goed.
Ik weet gewoon niet wat ik moet doen, m'n gevoelens achterna gaan of m'n verstand..
Het is gewoon té moeilijk allemaal.. en beide lopen nu zo door elkaar heen dat ik gewoon niet normaal kan nadenken (en dat voor iemand die altijd veel na denkt, vriendinnen juist adviezen geeft etc. etc. :+ )

Maar goed, er is een jongen X, en tjah het klikt wel leuk enzo.. maar goed hij heeft vriendin.. K praat gewoon met hem en beetje lol enzo, zelf vind ik hem ook gewoon wel leuk maarja hij heeft vriendin. Ik zeg dit dus ook niet tegen hem en probeer verder ook niks ;) Maar goed, m'n verstand zegt dan ook kap er mee. Waarom zou je met een jongen aanpappen die een vriendin heeft? Dat zou je zelf ook niet willen etc. Maar m'n gevoel is gewoon tegen over gesteld,, :o
Echter komt er weinig van m'n kant, het meeste is echt zijn initiatief enzo.. Maar goed geen excuus natuurlijk..

Mjah, nu is er nog een jongen Z, en die vind mij dus weer leuk.. Ik zou hem ook best leuk 'kunnen' vinden, maar ik ben me gewoon helemaal aan het afsluiten :? Ik heb wel met hem gezoend, was dronken, en hij wou gewoon zo graag. En tjah ik ben single dus had zo iets ach waarom ook neit (toen dan), achteraf spijt gehad want dit VOELDE gewoon neit goed. Terwijl m'n verstand dan weer zegt, niet zeuren joh!! Maar goed, nu wil hij dus m'n valentijn zijn.. en geeft aan dat hij valentijn ideaal vind om "iemand" te vragen, HELP! Heb deze week geen contact met hem gehad, of nouja niet veel.. (heel weinig, terwijl ik met X juist veel contact heb..)

De een zegt, gewoon afwachten en wees eerlijk tegen Z vind je hem echt niks zeg dat dan! (en ja k heb ook gezegd dat ikv alentijn niks vind enzo, dus doe niet aan "mijn valentijn" maar ben er gewoon niet over uit of ik Z niks vind in persoon zelf, of door X :? ), de ander zegt dan juist weer ga je gevoel achterna...

K ben gewoon echt de weg kwijt..
En weet dat het heel slecht is, maar gevoelens zijn zo raar.. :\
En weet niet wat wijsheid nu is, kan er later ontiegelijk spijt van krijgen... (heb zo iets keer vaker gehad, en toen voor m'n verstand gekozen achteraf dus enorme spijt van gehad...)

Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 01:23

BellyBel schreef:
En weet niet wat wijsheid nu is, kan er later ontiegelijk spijt van krijgen... (heb zo iets keer vaker gehad, en toen voor m'n verstand gekozen achteraf dus enorme spijt van gehad...)

Spijt krijgen omdat je een vriendje af wil pakken? Ik denk eerder dat je spijt gaat krijgen als je dit door gaat zetten, je zult geen volle zalen gaan trekken hiermee.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 01:30

Van bezette jongens blijf je af. What goes around comes around. Als hij zo veel initiatief toont terwijl hij een vriendin heeft, is dat toch een vreselijke afknapper?

anneliesdj

Re: Gevoelens uitzetten en verstand achterna gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 01:41

Wees eerlijk tegen allebei, zeg tegen X dat ie het uit moet maken met zijn vriendin of moet stoppen met jou versieren. Zeg tegen Z dat je niets voor hem voelt maar hem wel beter wilt leren kennen.
Probleem opgelost ;)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 01:46

Net wat anneliesdj zegt.. zeg tegen X dat hij het of uit moet maken of kappen met dat gedoe.
Dit is hoe je het went draait of keer de juiste keuze.. ook ivm zijn vriendin.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 01:49

Jongen X is fout als hij met jou aanpapt... jij bent niet fout...hij is degene die een vriendin heeft. zijn verantwoordelijkheid.
Je kan er wel vanaf blijven maar dan gaat hij toch naar een ander meisje hoor want blijkbaar kan hij zn vriendin niet trouw blijven. Is het niet direct dan over een jaar.
Ik zou dus lekker je gevoel volgen.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 01:56

Loopt zij dan niet het risico dat bij haar precies hetzelfde gebeurt.. :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 02:08

Over het algemeen geldt: Zo als je er aan komt, kom je er ook weer af. Vraag jezelf af of jij die jongen wel kunt vertrouwen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 02:09

Blondie_ schreef:
Jongen X is fout als hij met jou aanpapt... jij bent niet fout...hij is degene die een vriendin heeft. zijn verantwoordelijkheid.
Je kan er wel vanaf blijven maar dan gaat hij toch naar een ander meisje hoor want blijkbaar kan hij zn vriendin niet trouw blijven. Is het niet direct dan over een jaar.

Als je bewust met iemand die al een vriendin heeft, ben je net zo fout, want je kwetst iemand. En in mijn wereld is iemand kwetsen fout.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 02:15

Blondie_ schreef:

Zij is net zo fout, misschien is het een eenmalige actie van die vriend, misschien niet. Als ze nu met hem aanpapt kan ze hem ook niets verwijten als hij vreemd gaat in hun relatie, daarbij zou ik het ook niet willen, zou het oneerlijk vinden tegenover haar.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 03:25

anneliesdj schreef:
Wees eerlijk tegen allebei, zeg tegen X dat ie het uit moet maken met zijn vriendin of moet stoppen met jou versieren. Zeg tegen Z dat je niets voor hem voelt maar hem wel beter wilt leren kennen.
Probleem opgelost ;)

Zelfs dan zou ik een man niet eens meer willen, die het uitmaakt met zijn vriendin voor mij. Als hij zo makkelijk daarin is... Tja....

Ik ben sowieso ook van mening: Wat een ander heeft is niet van jou. Idem een man. Daar moet je gewoon van afblijven. :)
Sommige mensen zijn erg beinvloedbaar. En jaa die maken de stomme fout om het met zijn/haar vriend/vriendin uit te maken, en dan zo makkelijk naar een ander te gaan.
Hoe denk je hoe jij je zou voelen als dat jou zou overkomen??

MarcoBorsato schreef:
Blondie_ schreef:

Als je bewust met iemand die al een vriendin heeft, ben je net zo fout, want je kwetst iemand. En in mijn wereld is iemand kwetsen fout.

Indd! Als je het niet zou weten.. Oke kan gebeuren. Maar als je weet dat hij een meissie heeft.. Kan je gewoon niet maken, ookal zou je haar niet kennen.
Als hij echt voor jou 'bestemt' is dan komen jullie bij elkaar. Maar je moet nooit tussen een relatie in gaan zitten.
Als dat bij mij zou gebeuren, en meissie wist dat hij mijn vriend is (gelukkig is mijn vriend niet beinvloedbaar :) ) Dan was je nog lang niet klaar met mij, ondanks dat ik dan wel allang klaar was met hem.

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 04:49

als ik dit lees heb ik al 1 punt waar ik kwaad om kan worden.
Je weet dat hij een vriendin heeft, en toch ga je gezellig met hem doen,terwijl je weet dat het meer als gezellig is, want je heb er gevoel bij.
ten tweede wat als hij jou vriend wordt, de eerste beste leuke meid die hij weer tegen komt, doet die precies hetzelfde.
zo'n gozer is gewoon niet te vertrouwen in mijn ogen.
zou ik liever nog gaan voor jongen Z, die klinkt meer oprecht en veel leuker dan 1 die thuis zijn vriendin zit te belazeren.
ik las net ook in het topic dat die gozer verkeerd is en jij niet,maar als je hier aan mee doet vind ik je net zo verkeerd,
Ik denk ook niet dat het je in dank wordt afgenomen,
ik zou gewoon verder zoeken naar een eerlijke gozer die single is.
ik wen sje veel suc6 met je besluit,maar besef wel wat hij bij zijn vriendin flikt, zal die ook bij jou doen als je wat met hem krijgt.(zeg niet dat dat zo ver komt ,maar mocht je zo denken)

pqwe33

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 07:21

Op een gegeven moment kom je jezelf wel tegen, wat "gevoel" betreft, waarvan jij denkt dat dat "gevoel" is. Dat is het punt waar je gevoel minder gaat verwarren met verstand.

Als hij zo makkelijk met jou ervandoor gaat terwijl hij een vriendin heeft, zal hij hetzelfde doen bij jou! Hoe kun je hem ooit vertrouwen dat hij dit jou niet flikt als hij het net zo makkelijk bij haar flikt.

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 07:53

Bedankt! Jullie hebben ook gewoon volkomen gelijk..

Weetje wat het is, m'n ex had een ex en die zat continu naar hem smsjes te sturen. Ondertussen tegen mij zeggend dat ie onwijs kwaad op haar was en dat ze op moest houden enzo. Ze bleef maar doorgaan enzo, heb niks van hem gehoord en t was ineens uit. Ik was gedumpt voor die ex, heb hier verder geen verdriet aan over gehouden. En weet eigenlijk zeker dat hij ook het e.e.a. geflikt heeft bij haar toen die nog met mij had. Ik heb hier gewoon echt geen verdriet aan gehad, vond het balen dat het uit ging maar kon heel makkelijk verder.

Ik ben ook niet zo'n iemand die 'alles' verbied, ik vind het prima als ze naar andere meiden kijken en wanneer ze er gwn beetje mee praten. Zolang ze geen serieuse stappen of verder gaan... Het klinkt heel raar maar ik kan gewoon moeilijk boos worden..

En jah ik weet niet hoe X het ziet, maar ik heb wel gevoelens jah.. Ik heb het ook expres niet over hun relatie hier op bokt, want adt is gewoon niet belangrijk ik heb wel zo iets van ze hebben nog punt. Ik laat hem echter niet veel blijken, als je ons zou zien zal je ook meer denken vrienden. En dat vind ik opzich kunnen, zolang het maar niet serieuzer wordt (dan zou die het echt uit moeten maken ja, en wie zegt dat ie dat voor mij doet?). Zo denk ik er nu op het moment over.

Chiqa schreef:
BellyBel schreef:

Spijt krijgen omdat je een vriendje af wil pakken? Ik denk eerder dat je spijt gaat krijgen als je dit door gaat zetten, je zult geen volle zalen gaan trekken hiermee.

Nee ik heb toen geen vriendje afgepakt o.i.d. Ik heb toen juist nee gezegd, omdat hij een vriendin had. Echter was het een tijdje later uit, en hij dacht dat ik nog steeds niet wou. Hij had ook gezegd als je me echt leuk vond dan had je dat toen wel gezegd. En daar heb ik spijt van... daarom vind ik dit ook zo dubbel..

M'n gevoel zecht ook echt, wachten.. terwijl m'n verstand zegt kappen! (en ja dat is wat jullie ook zeggen..)

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 18:10

Ik kom er gewoon zelf echt niet uit..
Heb er vandaag ook weer hele tijd aan moeten denken maar ik weet gewoon niet wat wijsheid is.. :\

Sorry, wou het liefst m'n bericht editten, maar dat kan dus niet meer

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 19:13

ik denk dat je tegen Z gewoon sowieso moet zeggen dat je hem (nog?) niet zo ziet zitten nu.

En over x.. tja..
erg moeilijk.. ik zou denk ik toch je verstand volgen.. want inderdaad, hoe je eraan komt, kom je er ook weer vanaf.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 19:36

Ik vind die regel van hoe je er aan komt, kom je er ook weer vanaf niet geld. Ben aan m'n ex heel leuk gekomen, ontmoet met uitgaan etc. Volgens die zin zou ik hem dus met uitgaan ook weer 'kwijtgeraakt' zijn.. En nee dit is niet gebuerd, dit gebeurde via msn en hij is nog net niet vreemd gegaan. Ben echter wel "ingeruild". Toen ik met hem kreeg was die ruim 2/3 maand single ;)

Maar goed.. k ben het er wel beetje mee eens en het slaat ook vooral op het eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger ;)

Zou je verstand achterna gaan, en wees tegen Z duidelijk. Leg hem evt. gewoon uit van X dat je niet weet of het aan hem ligt of aan X dat je er gewoon nog uit moet komen, tijd wilt hebben. En als ze je echt zien zitten hebben ze dat wel! Dat is mijn ervaring tenminste..

Haastige spoed is zelden goed,, ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 19:45

_Marinke_ schreef:
Ik vind die regel van hoe je er aan komt, kom je er ook weer vanaf niet geld. Ben aan m'n ex heel leuk gekomen, ontmoet met uitgaan etc. Volgens die zin zou ik hem dus met uitgaan ook weer 'kwijtgeraakt' zijn.. En nee dit is niet gebuerd, dit gebeurde via msn en hij is nog net niet vreemd gegaan. Ben echter wel "ingeruild". Toen ik met hem kreeg was die ruim 2/3 maand single ;)

Maar goed.. k ben het er wel beetje mee eens en het slaat ook vooral op het eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger ;)

Zou je verstand achterna gaan, en wees tegen Z duidelijk. Leg hem evt. gewoon uit van X dat je niet weet of het aan hem ligt of aan X dat je er gewoon nog uit moet komen, tijd wilt hebben. En als ze je echt zien zitten hebben ze dat wel! Dat is mijn ervaring tenminste..

Haastige spoed is zelden goed,, ;)

Doe regel geldt ook meer betreft vreemdgaan. Wat hij een ander flikt, kan hij jou ook flikken...

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 19:52

En dat zeg ik ook, eens een vreemdganger altijd een vreemdganger ;)

Ik bedoelde het ook meer van, als je het anders bekijkt..
Maar goed, ik zou zelf ook niet goed weten wat ik zou doen.. :oo

Maar weet wel, oppassen met bezette jongens ;) Enne hij kan jou ook als "oppepertje" of "pleziertje" ofzo iets gebruiken hè? En denk dat gebruikt worden net zo kwetsend is als bezodemieterd wordt..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 21:16

Een vos verliest zn haren, niet zn streken. En de opmerking; zoals je eraan komt kom je er ook weer vanaf werd al genoemd. Eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger.

Luister naar je verstand dit keer. Deze is je gevoel niet waard.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:13

Suzanne F. schreef:
Een vos verliest zn haren, niet zn streken. En de opmerking; zoals je eraan komt kom je er ook weer vanaf werd al genoemd. Eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger.

Luister naar je verstand dit keer. Deze is je gevoel niet waard.

Die vind ik wel helemaal waar. :j
TS ik hoop dat je eruit komt, en wees verstandig. ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:21

BellyBel schreef:
Heb er vandaag ook weer hele tijd aan moeten denken maar ik weet gewoon niet wat wijsheid is.. :\

Gewoon dumpen meid, met zo'n kerel wil je zelf ook niet opgescheept zitten. Hij mag nu lief lijken, als jij een relatie met hem hebt is de kans groot dat ie ook stiekem bij de buren snoept.

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 19:28

Bedankt, maar een vriend van me zei; "Hoelang hebben ze nu met mekaar?"

"2 jaar en 7/8 maand ong." Daarop zei die, "Denk je dat hij het uit zou maken voor jou?"

Ik antwoorde erop met: "Ik heb echt geen flauw idee, ik weet alleen dat z'n relatie bar slecht is nu, alleen maar ruzie enzo.." En daarop zei hij haast hetzelfde als wat _Marinke_ zei.. dat hij mij ook akn gebruiken als een soort tussendoortje wat hem even wat oppept.. :\

Ik heb geen flauw idee het zou kunnen, echter een hele goeie vriendin van mij zegt juist dat hij het nog wel is uit zou kunnen maken.. Maar ik weet gewoon echt niet wat wijsheid is, alles loopt zo door elkaar.

Ik wil hem eigenlijk vragen wat hij wil, wat hij voelt en hoe hij alles ziet. Maar weet niet hoe dat aan te pakken..

anneliesdj schreef:
BellyBel schreef:

Gewoon dumpen meid, met zo'n kerel wil je zelf ook niet opgescheept zitten. Hij mag nu lief lijken, als jij een relatie met hem hebt is de kans groot dat ie ook stiekem bij de buren snoept.

Ja dat klopt, en ben er m isschien ook wel heel kwetsbaar voor (niet goed boos kunnen worden enzo, niet erg vindend als "m'n vriend" naar andere kijkt en ermee praat etc.) En diezelfde vriend zei ook: "Jij verdient een jongen die helemaal voor je gaat.." Maar ook met m'n ex, die is echt niet lief voor me geweest (zie ik achteraf) echter op dat moment voelde het zo goed. En nu nog heb ik niet zo iets wat een eikel ofzo. Ik kan er gewoon niet verdrietig of boos om worden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:34

Maar meid, als hij het voor je uitmaakt, hoe lang denk je dat hij jou dan trouw blijft?
En als je zelfs maar het idee hebt dat ie je gebruikt als 'tussendoortje', waarom ga je dan nog met hem om?? Je bent toch geen snackje voor tussendoor zodat hij daarna weer lekker naar zijn vriendin kan gaan? Je laat je toch niet gebruiken?

Zo iemand moet je ook helemaal niet gaan vragen hoe hij erover denkt, dan praat ie toch met je mee in de hoop dat ie een leuk verzetje heeft met je. Na een paar weken of mss maanden gaat ie weer vrolijk terug naar zijn vriendin en is jouw hart gebroken.

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 19:38

Zelf denk ik dat ook niet, een vriend van me zei dat (die kent hem verder niet ofzo).

En nee ik wil ook niet gebruikt worden, maar heb niet het idee dat hij dat doet. Ik bedoel, dan had hij denk ik al wel meer dingen geprobeerd ;) Het is niet zo dat het nog maar een paar dagen loopt. Al wel langer..

M'n ex is zo geweest, had het uigemaakt met z'n vriendin toen kreeg ik met hem (kende hem overigens niet in die tijd dat hij wat had), maar goed. Is toen (denk ik) vreemd gegaan met z'n ex toen die met mij had.. en toen was het uit. Vervolgens heeft ie direct diezelfde dag nog weer met z'n ex genomen, en dat heeft hij verteld dat hij weer met haar had. Ik ben niet gebroken geweest, en dat vind ik zo raar. Terwijl ik toch echt wel om hem gaf. En ik baalde ervan dat het uit was. Echter probeert ie nu weer van alles met me, maar wil niet dat hij mij nog een keer gebruikt..