Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Meetje22 schreef:Schending van de privacywet !!!!!!!
Nog even en dan heb je reclames: hoeveel schulden hebben jou buren? toets nu 2334 en lach je kapot om de ellende van jouw buurtjes![]()
Nee dit gaat echt te ver en eigenlijk zouden ze dit moeten verbieden.
Anne_GTI schreef:Al die gegevens die je nu via sms op kan vragen zijn nooit prive geweest. Die kon je altijd al opvragen bij het kadaster, je moest er alleen wat meer moeite voor doen.

Britty schreef:En ja Anne: om schulden op te vragen moet je toegang hebben tot de BKR, maar ik vraag me af hoe lang het nog gaat duren voordat ze dit ook helemaal vrij geven, als ze inzien dat ze er een centje aan kunnen verdienen.

Anne_GTI schreef:Meetje22 schreef:Schending van de privacywet !!!!!!!
Nog even en dan heb je reclames: hoeveel schulden hebben jou buren? toets nu 2334 en lach je kapot om de ellende van jouw buurtjes![]()
Schulden kan niet iedereen zo maar opvragen. Daarvoor moet je toegang hebben tot het BKR.
Meetje22 schreef:Schending van de privacywet !!!!!!!
Ok beetje grappig maar in werkelijkheid zou het niet zo grappig zijn.
chipieke schreef:Ok beetje grappig maar in werkelijkheid zou het niet zo grappig zijn.
Ik zou echt niet willen dat iemand weet wat ik voor mijn woning betaald heb. Op den duur moeten ze niet meer gokken op mijn bh-maat, maar kunnen ze het gewoon opvragen.
Ik vind dit echt wel ver gaan!
Bij de Wehkamp, Otto en Neckermann moet daar softwarematig best van een grote groep inzicht in te krijgen zijn. 
__Nathalie__ schreef:voor woningen klopt het voor geen meter.
Ze nemen het gemiddelde van de straat wat de huizen waard zijn.
Het huis van mijn ouders is de duurste van de straat maar word vergeleken met de goedkope woningen.
Ik deed voor de grap eens kijken hoeveel die waard zou zijn.
Het huis is getaxeerd op 800.000 euro en volgens die sms dienst was het nog geen 300.000 waard
lijkt me nogal een verschil
__Nathalie__ schreef:voor woningen klopt het voor geen meter.
Ze nemen het gemiddelde van de straat wat de huizen waard zijn.
Het huis van mijn ouders is de duurste van de straat maar word vergeleken met de goedkope woningen.
Ik deed voor de grap eens kijken hoeveel die waard zou zijn.
Het huis is getaxeerd op 800.000 euro en volgens die sms dienst was het nog geen 300.000 waard
lijkt me nogal een verschil