Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
En ik zag mama en papa dus dagelijks naar het toilet gaat dus ik wou als 1 jarige op het potje net als mama en papa
Mijn tweelingszus wou het langs geen kanten, maar na 1 dag op de kleuterschool ging zij ook op het potje omdat de andere kindjes het deden.
Zaina schreef:zitten je kinderen op een kdv? vaak raken ze dan vanzelf wel geinteresseerd in op de wc plassen omdat ze het zien bij oudere kinderen.
je moet niks forceren en vooral veel complimentjes geven als ze op het potje/wc gaan
..maar ze gaan we dadelijk naar het peuterspeelzaaltje
..maar de interesse is er nog niet
chipieke schreef:Mijn zus heeft haar dochtertje gewoon in haar blote kontje laten lopen, van het gevoel van de pipi die langs haar beentjes liep is ze verschoten en ze is snel op het potje gaan zitten. En trots dat ze was
Steph86 schreef:Meid maak je er niet druk om!
Als de zomer er weer aankomt de meiden lekker in de blote bips laten lopen en een potje klaarzetten.
Je verteld ze van te voren dat als ze moeten plassen ze op het potje moeten gaan zitten en ze dan een verrassing of beloning krijgen
Ik heb hier 2 boys van bijna 3 en bijna 4.
De oudste was van de ene op de andere dag zindelijk, gaf het zelf netjes aan etc en de jongste van ons vind zijn grote broer zo interessant op de wc/het potje dat hij het nu ook wil.
Als ''beloning'' heb ik een groot vel gekocht, genummerd van 1tm 10 voor de plasjes.
Bij elke plas op het potje of op de wc mocht hij een kleine sticker naar wens uitzoeken, als het plasjes grafiek vol was mocht hij een klein cadeautje uitkiezen uit de speelgoedwinkel.
Als hij een hoop op de wc of het potje had gedaan dan mocht hij een grote sticker uitzoeken en als de hoop grafiek vol was mocht hij een groot cadeau uitkiezen in de winkel.
Ticho ( de oudste) vond het in het begin eng om te poepen op de wc, ik heb hem gezegd dat als hij ging poepen op de wc zijn poep dan naar zijn plasvriendjes gingen om samen te spelen, hij vond het zo grappig dat hij ook snel van zijn poepangst af was en dus gewoon poepte op de wc ipv in de luier.
Het sticker grafiek werkte heel goed bij onze boys!
Ik ben er overigens mee begonnen toen onze oudste aangaf het wel interresant te vinden, eerder zou ik er niet mee beginnen.
Als je je kind dwingt dan worden ze er bang voor en dat werkt alleen maar averrechts.