HELP!...kinderen zindelijk krijgen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn76

HELP!...kinderen zindelijk krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 14:46

..ik zie er als een berg tegenop om te beginnen met het zinderlijk maken van mijn twee dochters van 2 jaar(in oktober 2 geworden)..nu wil ik wel wachten totdat het wat warmer weer wordt en ze korte rokjes aankunnen..maar ik kan echt wel tips gebruiken, wie kan me helpen ons er zo snel mogelijk doorheen te helpen..

ow...vind het vooral moeilijk omdat ik alleenstaand moeder ben en ik er nog twee tegelijkertijd heb..

DebGizmo

Re: HELP!...kinderen zindelijk krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:50

Niet zo druk maken meis, dat komt vanzelf helemaal goed!
Je meisjes laten vanzelf weten wanneer ze er klaar voor zullen zijn.

Ik heb hier het potje gewoon in de woonkamer gezet (die de eerste tijd heeft gediend om speelgoed in te gooien haha) en zo is het balletje vanzelf gaan rollen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:51

Mijn moeder heeft het potje in de woonkamer gezet, en ik liep in mijn blote r**t en dat ging toen eigenlijk vanzelf. Maar ik was met 1 jaar al overdag zindelijk.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:51

zitten je kinderen op een kdv? vaak raken ze dan vanzelf wel geinteresseerd in op de wc plassen omdat ze het zien bij oudere kinderen.
je moet niks forceren en vooral veel complimentjes geven als ze op het potje/wc gaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:52

Ik heb geen ervaring hiermee, maar zou er proberen iets leuks van te maken:
"Jullie zijn nou zoooo groot en knap dat jullie geen luier meer hoeven maar op de WC/Potje mogen!" Maak er desnoods een "Ik mag naar de WC-feestje" van met zijn drieen.
En niet negatief reageren als het een keer misgaat, gewoon positief blijven en niet te snel willen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:53

Ja of zo'n plakkertjes kalender maken. Vinden ze ook leuk. Op het potje geweest, dan een sterretje op de kalender of een plakplaatje.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:53

Tja, mijn moeder bond ons vast op het potje toen we 1 jaar waren.Kreeg dan ook regelmatig de vraag waarom mijn kids ( ook tweeling) nog niet zindelijk waren.
Gelukkig weet ik beter en heb gewacht totdat ze zelf zeiden dat ze bv een vieze broek hadden. Toen een leuke wc bril pot gekocht ( zo'n een die je onder de wc bril schuift, in de vorm van een eend) en ze er iedere keer na het drinken of na het slapen opgezet. Mijn kids zijn van augustus en heb ze zindelijk gekregen in de zomer dat ze 2 werden. Gewoon geen punt van maken,het gaat eigenlijk vanzelf.Lekker in de onderbroek laten lopen,maar in de auto of op andere zeer onhandig plekken, gewoon nog lekker een pamper aan. Op een gegeven moment willen ze dan ook geen pamper meer aan,en gaat het ( meestal) goed.
Succes....

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:55

de meiden gaan zelf aangeven of ze er aan toe zijn,die van mij is 2 weken geleden 2 jaar geworden,en doet het al een paar maanden af en toe op het potje,zet er een boven en een beneden,voor dat je ze in bad of in de douche doet laat je ze er even op zitten,of leuker nog neem het mee onder de douche,laat ze er mee spelen,en dan word het vertrouwd.

mijn kleine meid poept soms ook al op het potje,maar ze geeft het zelf aan wanneer ze wil,ik loop er niet achteraan,en worden ze dit jaar niet zindelijk dan maar volgend jaar,er komt een dag dat de pampers in de verpakking blijven zitten. :+

Sirius1804

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:56

Mijn dochtertje van 2,5 jaar is ook nog niet helemaal zinderlijk. Zo nu en dan gaat ze op de pot zitten en plast en poept ze ook, maar ook alleen maar als ze het zelf wil. Als ze niet wil, gaat ze ook echt niet zitten. Het gaat wel steeds beter, we zetten ook gewoon de pot neer. Komt vanzelf wel.
De een is ook sneller dan de ander.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:57

pff daar zie ik inderdaad ook als een berg tegen op. Ik heb 2 jongens. De oudste wordt in mei 2. En de andere is nog maar 4,5 maand. Ik zal de tips die hier voorbij komen ook maar onthouden.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:59

Ik was een koppig kind. Wij hadden een toilet zonder deur :+ En ik zag mama en papa dus dagelijks naar het toilet gaat dus ik wou als 1 jarige op het potje net als mama en papa :D Mijn tweelingszus wou het langs geen kanten, maar na 1 dag op de kleuterschool ging zij ook op het potje omdat de andere kindjes het deden.

Veel kindjes vinden het de eerste keer eng om hun pipi effectief te horen lopen en denken dus ook ineens aan iets engs dat er aan het gebeuren is. Mijn zus heeft haar dochtertje gewoon in haar blote kontje laten lopen, van het gevoel van de pipi die langs haar beentjes liep is ze verschoten en ze is snel op het potje gaan zitten. En trots dat ze was :D

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:59

@catalyst, nou dat is inderdaad ook niet de juiste methode, vastbinden op het potje. Jemig wat een behandeling. Ik was gewoon snel, maar ik had ook geen pampers maar van die katoenen luiers. Dan gaat het iets sneller omdat je zo voelt dat je nat bent. Praat dan ook wel over 36 jaar geleden he.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 15:03

Zaina schreef:
zitten je kinderen op een kdv? vaak raken ze dan vanzelf wel geinteresseerd in op de wc plassen omdat ze het zien bij oudere kinderen.
je moet niks forceren en vooral veel complimentjes geven als ze op het potje/wc gaan :)

nee, ze zitten heel de dag met mij opgescheept :D ..maar ze gaan we dadelijk naar het peuterspeelzaaltje

wil het ook totaal niet op stel en sprong hoor..maar nu maak het ze nog echt niets uit als de luier vol hebben zitten kakken...potjes staan overal al verspreid en ook als mama's naar de wc gaat wordt ik gevolgt en zwaaien we met zn alle mijn plasje uit _O- :D ..maar de interesse is er nog niet :?

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:04

Meid maak je er niet druk om!
Als de zomer er weer aankomt de meiden lekker in de blote bips laten lopen en een potje klaarzetten.
Je verteld ze van te voren dat als ze moeten plassen ze op het potje moeten gaan zitten en ze dan een verrassing of beloning krijgen

Ik heb hier 2 boys van bijna 3 en bijna 4.
De oudste was van de ene op de andere dag zindelijk, gaf het zelf netjes aan etc en de jongste van ons vind zijn grote broer zo interessant op de wc/het potje dat hij het nu ook wil.

Als ''beloning'' heb ik een groot vel gekocht, genummerd van 1tm 10 voor de plasjes.
Bij elke plas op het potje of op de wc mocht hij een kleine sticker naar wens uitzoeken, als het plasjes grafiek vol was mocht hij een klein cadeautje uitkiezen uit de speelgoedwinkel.
Als hij een hoop op de wc of het potje had gedaan dan mocht hij een grote sticker uitzoeken en als de hoop grafiek vol was mocht hij een groot cadeau uitkiezen in de winkel.

[***] ( de oudste) vond het in het begin eng om te poepen op de wc, ik heb hem gezegd dat als hij ging poepen op de wc zijn poep dan naar zijn plasvriendjes gingen om samen te spelen, hij vond het zo grappig dat hij ook snel van zijn poepangst af was en dus gewoon poepte op de wc ipv in de luier.

Het sticker grafiek werkte heel goed bij onze boys!

Ik ben er overigens mee begonnen toen onze oudste aangaf het wel interresant te vinden, eerder zou ik er niet mee beginnen.
Als je je kind dwingt dan worden ze er bang voor en dat werkt alleen maar averrechts.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:05

die van mij heet ook lisa :+

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 15:06

chipieke schreef:
Mijn zus heeft haar dochtertje gewoon in haar blote kontje laten lopen, van het gevoel van de pipi die langs haar beentjes liep is ze verschoten en ze is snel op het potje gaan zitten. En trots dat ze was :D

ow...dat maakt voor die meiden van mij niet uit hoor!..die pissen waar ze staan en verspreiden het dan lekker met hun handje O:)

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 15:07

Steph86 schreef:
Meid maak je er niet druk om!
Als de zomer er weer aankomt de meiden lekker in de blote bips laten lopen en een potje klaarzetten.
Je verteld ze van te voren dat als ze moeten plassen ze op het potje moeten gaan zitten en ze dan een verrassing of beloning krijgen

Ik heb hier 2 boys van bijna 3 en bijna 4.
De oudste was van de ene op de andere dag zindelijk, gaf het zelf netjes aan etc en de jongste van ons vind zijn grote broer zo interessant op de wc/het potje dat hij het nu ook wil.

Als ''beloning'' heb ik een groot vel gekocht, genummerd van 1tm 10 voor de plasjes.
Bij elke plas op het potje of op de wc mocht hij een kleine sticker naar wens uitzoeken, als het plasjes grafiek vol was mocht hij een klein cadeautje uitkiezen uit de speelgoedwinkel.
Als hij een hoop op de wc of het potje had gedaan dan mocht hij een grote sticker uitzoeken en als de hoop grafiek vol was mocht hij een groot cadeau uitkiezen in de winkel.

Ticho ( de oudste) vond het in het begin eng om te poepen op de wc, ik heb hem gezegd dat als hij ging poepen op de wc zijn poep dan naar zijn plasvriendjes gingen om samen te spelen, hij vond het zo grappig dat hij ook snel van zijn poepangst af was en dus gewoon poepte op de wc ipv in de luier.

Het sticker grafiek werkte heel goed bij onze boys!

Ik ben er overigens mee begonnen toen onze oudste aangaf het wel interresant te vinden, eerder zou ik er niet mee beginnen.
Als je je kind dwingt dan worden ze er bang voor en dat werkt alleen maar averrechts.

ik print even je antwoord uit :D

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 15:07

amazone77 schreef:

LEUK!!!..(hoe oud?)

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:09

Jasmijn76 schreef:
ik print even je antwoord uit :D

:D Geen probleem.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:11

Jasmijn76 schreef:
amazone77 schreef:

LEUK!!!..(hoe oud?)

31 januari 2 geworden :+

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:22

Lynn (de jongste) wordt 8augustus 2jr en vanaf dan ga ik beginnen.
De oudste(nu 6,5jr) was met de 2jr en 3mnd volledig zindelijk.
Met haar ben ik begonnen om de pamper uit te laten als ik thuis was (en dat ben ik toen héél veel geweest) en een potje in de kamer te zetten of buiten als ik naar buiten ging.
Ik deed haar wel een legging aan en als ze dan in d'r broek plaste hoopte ik dat ze daar vies van werdt, ik liet haar dan wel huilend naar me toe komen...(ja bha ) nou dan gauw verschonen en maar hopen dat ze hiervan leerde...
Niks belangrijker dan dat ze vies worden van hun eigen ;)

Nu heb ik een hele leuke peuter wc van fisher price die als ze plassen muziek begint te spelen.
Ik hoop dat t werkt........
Je kunt t niet forceren in ieder geval en t ene kind kan beter en langer op-houden als een ander.
De tijd zal 't leren...

Sucses

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:26

Mijn ouders hebben ook zo'n zingende wc van Fischer price, [***] is er doodsbenauwd van maar [***] de jongste vind het een superwc.

Moet eerlijk zeggen dat ik wel blij ben dan ik ze beide ''zindelijk'' heb, [***] is nog niet helemaal zindelijk en [***] die heeft alleen 's nachts nog een luier om.

Ik heb het advies gekregen om hem gewoon zonder luier naar bed te doen en dan 2 of 3 x wakker maken om een plas te laten doen, het probleem met [***] alleen is, dat als hij wakker wordt gemaakt ook gelijk klaarwakker is en niet meer in zijn eigen bed wil slapen maar bij ons in.
Vind het heerlijk als de jongens 's morgens even bij ons in bed kruipen, maar 's nachts niet, [***] die slaapt net zo onrustig als mij met als gevolg dat ik amper slaap als hij bij ons ligt..

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:27

Meiden zijn meestal wat vlotter dan jongens. Mijn dochter was met 2½ zindelijk, mijn zoontjes met 3½.
Gewoon wachten tot het lekker weer is en ze een onderbroekje aantrekken en duidelijk zeggen dat ze voortaan op het potje of de wc moeten plassen. Dat vinden ze zelf ook erg spannend :j
Je legt alvast wat extra onderbroekjes klaar en zet ze er elk uur op. Bij mij hebben ze maar 1 of 2 keer in hun onderbroek geplast. Dat vonden ze zo vies, dat ze het daarna netjes op de wc deden :j
En als ze het nog niet snappen, wacht je nog een maandje (of 2). De 1 snapt het met 2½ de ander met 3½ (ongeveer). Ik heb het bij alledrie gewoon in de zomer na hun 2de verjaardag geprobeerd. Dochter snapte het wel, zoontjes niet, dus gewoon nog een jaartje gewacht ;)
Ze waren wel alledrie ook meteen 's nachts zindelijk :j

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:29

Als ze er aan toe zijn, merk je dat wel. Je moet niets gaan forceren!
En als ze er aan toe zijn, kun je met stickers gaan werken. Mijn dochter vond dat vooral in het begin wel leuk. Wij hebben het in 2 keer gedaan, de eerste keer was het te vroeg, ging het niet en zijn we weer met luiers verder gegaan. En op een gegeven moment had ik zoiets van 'nu!' en ging het in een keer goed. Dit was toen ze 3,5 jaar was geloof ik. (of was het nu 2,5? Ik vergeet dit soort dingen zo snel!) 's Nachts was wat meer werk, daar zijn we van de winter mee begonnen. En als ze erg moe is (ze is een erg vaste slaper), doen we gewoon nog wel eens een luier om. Verder gaat dat steeds beter (heb 2 van de waterdichte moltons) en vrijwel altijd goed!
Ik zou er in ieder geval geen punt van maken (opa's en oma's en andere mensen doen dat vaak wel trouwens 'is ze nog niet zindelijk?').

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 15:39

..het is idd ook dat andere gaan zeggen, zijn ze nog niet zindelijk?...was pas in de winkel en werd me gewoon verteld dat het wel laat is..terwijl ze een paar maanden 2 zijn!