Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Nouks schreef:Hmmmm, denk dat ik meer voorstander ben van een pedagogisch verantwoorde oplossing in plaats van vastbinden aan bed.....
Stoeltje ergens neer zetten, "wil je niet naar bed? Ga dan daar maar zitten." Verder geen discussie aangaan, geen gesprek voeren ("het is nu grotemensentijd, kindjes moeten stil zijn"). Zal niet lang duren of kind wil zelf héél graag naar bed. "Mama, mag ik naar bed?" "Alleen als ik je niet weer zie tot morgenvroeg."
Leuke placebo-oplossing voor het "ik-kan-niet-slapen-probleem": vitaminepilletje met vruchtensmaak voor kinderen... "Wil je een slaaptabletje?" Geheid dat ze heerlijk slapen

amazone77 schreef:koop een meegroei bedje (laag peuter bedje)
hij kan er dan zelf in en uit.
maak een slot op zijn deur,zodat hij niet van zijn kamertje af kan.
leg hem in zijn bedje,het gewoone ritueeltje,boekje lezen kusje geven en dan loop je van zijn kamertje af.
hij zal gelijk achter je aan komen,maar jij doet de deur dicht,na 1 minuut ga je weer naar hem,zegt,nu ga je slapen,en legt hem in zijn bedje,en je loopt weer weg,dit zal je denk ik zeker meer dan een keer of 10 moeten herhalen,maar na de 2e keer zeg je niks meer,geef hem alleen een kus op zijn bolletje,leg hem in bed,en na 1 minuut ga je weer terug,als hij dan nog niet slaapt.
over het algemeen werkt dit zo goed,en zal je na een dag of 2 verbetering gaan zien.
het is even volhouden,maar het kwartje zal echt bij hem gaan vallen.
en uiteindelijk komt hij niet meer uit zijn bedje.
heel veel succes,mijn jongste is ook net 2
,pauze zit er weer op.
??en toen kwam het ,ik bracht hem op bed en hij zei,mama koffiedrinken en dan kom je boven jaimy op bed dan de deur open
,geweldig daarna nooit meer gedaan
Ze snappen meer op deze leefdtijd dan meniging denkt