OKE is dit normaal??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Midasje

OKE is dit normaal??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 12:57

Ik liep vanmorgen naar mijn auto,en wat zag ik tot mijn grote verbazing..... een plantebak aan onze buitenmuur geschroefd :( Wij hebben geen super band met onze buren aan de rechterzijde, ze snoeien onze struiken als we niet thuis zijn en doen een beetje stiekem....maar goed dat terzijde. Onze huize verspringen mijn huis staat iets verder naar voren dan het huis van de rechterburen dus hun hebben een stukje blinde muur van ONS huis. En daar hebben ze zonder overlleg of vragen gaten in geboort en een plantebak met KLIMOP aangehangen.....dit is toch niet normaal??? Ze hadden het op zijn minst even kunnen vragen.

Dit moest er even uit want ik vreet me zelf bijna op van gif....

Alja

Re: OKE is dit normaal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 12:58

wha dat is wel heel brutaal hoor ...

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 12:59

zeker niet normaal nee.
Ik zou hem er zelf afhalen hihi

Je kan het uiteraard aangeven.. ik ben iemand die denkt: jullie doen het zomaar.. dan ik ook

rockwitch

Het mag idd niet lijkt me, het is jullie muur, dan moeten ze er maar een pot met een plant tegenaan zetten ofzo, maar zomaar gaten boren lijkt me dat dat echt niet mag. Ik denk dat ik em gewoon lekker eraf zou halen, of gewoon even langs en eerst vriendelijk vragen of ze het eraf willen halen.

Natasjaa

Gaat het hier om een koop- of een huurwoning?!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:00

Die was er heel snel weer af bij mij. Zijn ze nou helemaal gek, laat ze in hun eigen muren boren.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 13:01

Ja dat dacht ik idd ook en helemaal met klimop dan is mijn hele muur verkl00t...zal ik eisen dat ze de plantebak verwijderen?? of gaat dat te ver.

Het is een koopwoning.

Nou aan jullie reacties te zien ben ik dus geen zeikerd zeg maar :D
De plantebak gaat er dus af....ze hebben dat dus gewoon gedaan toen wij waren werken...zo van nu hangt hij toch.
Laatst bijgewerkt door Midasje op 11-02-09 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

walfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:01

weghalen!

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:02

Midasje schreef:
Het is een koopwoning.

In dat geval zou ik t er gewoon weer afhalen en netjes bij de buren op de stoep parkeren met een briefje er bij dat ze dit maar aan hun eigen muur hangen!!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:04

Ik zou even gaan vertellen dat je hier niet blij mee bent en ze verzoeken om de bak weg te halen en de schade te herstellen.
Als ze dat niet doen zou ik wel een beetje boos worden en een brief sturen (nou ja door de bus gooien) met het verzoek.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:04

wat reageerd iedereen defensief zeg!!!!

zou gewoon naar de buren toestappen en vragen waarom ze het gedaan hebben en dat je er zelf eigenlijk niet zo blij mee bent.

even dit uitpraten is toch vaak het beste he ;)

tita

Re: OKE is dit normaal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:06

is toch aan hun kant van de muur, plaats even een foto want ik kan me er niet veel bij voorstellen hun kijken tegen die muur aan toch?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:06

rockwitch schreef:
maar zomaar gaten boren lijkt me dat dat echt niet mag.

En wat dacht je van een klimop? Die laten over het algemeen door niets hun weg versperren en kruipen overal tussendoor. Dat vind ik persoonlijk zelfs nog erger dan een paar gaten.

Ik weet niet hoe de relatie met je buren precies is, maar als die niet al te best is zou ik die plantenbak wel benoemen maar niet al te moeilijk over doen. Alleen we eisen dat die klimop weg gaat omdat die lekkages in het huis kan veroorzaken.

Ik weet niet hoe het juridische precies geregeld is (zou ik dus even navraag naar doen), maar als ze weigeren de klimop weg te halen zorgen dat er op schrift staat dat je dit nu hebt gezegd zodat je in geval van lekkages door die klimop sterker staat. Waarschijnlijk moet je hun dan schriftelijk hiervan op de hoogte stellen en het beste is om die brief dan aangetekent te versturen en het bewijs daarvan te bewaren. Maar dat moet je dus even navragen bij de rechtswinkel oid.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 13:06

[quote="ellepel"]wat reageerd iedereen defensief zeg!!!!

zou gewoon naar de buren toestappen en vragen waarom ze het gedaan hebben en dat je er zelf eigenlijk niet zo blij mee bent.

even dit uitpraten is toch vaak het beste he ;)[/quote]

Iemand moet het goede voorbeeld geven....

Ik ga er vanmiddag naar toe en jullie horen het morgen van me iig allemaal super bedankt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:07

wel beleefd blijven he :P

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:07

Foto?

Ik zou er niet zo'n drama van maken maar wel even met m'n buur gaan overleggen dat ik het niet op prijs stel als er zomaar iets aan mijn huis gehangen wordt. Misschien is er in de plantenbak iets leukers te planten dan klimop?

Dat klimop je muren verpest is overigens een fabeltje hoor.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 13:08

tita schreef:
is toch aan hun kant van de muur, plaats even een foto want ik kan me er niet veel bij voorstellen hun kijken tegen die muur aan toch?

Ja idd maar mijn huis de gaten zitten in mijn buiten muur.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:08

In eerste instantie zou ik het vriendelijk vragen.
Zo van ik snap dat jullie liever tegen een groene muur aankijken in plaats van tegen een kale stenen muur maar ik zou toch graag willen dat jullie de plantenbakken verwijderen aangezien klimop niet zo goed is voor de muur en je sowiezo liever niet hebt dat ze gaten boren in jullie muur.

Burenruzies zijn erg vervelend aangezien je waarschijnlijk niet wil verhuizen en ook niet naast buren wil wonen die je niet kunnen luchten of zien.

Maar gaan ze niet op je vriendelijke verzoek in dan zou ik het toch echt gaan eisen en desnoods met hulp van een advocaat. Volgens mij is klimop echt heel slecht voor de muren van je huis en kan je daardoor binnen ook vochtproblemen krijgen.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:08

ellepel schreef:
wat reageerd iedereen defensief zeg!!!!

even dit uitpraten is toch vaak het beste he ;)

nou pecies! je moet mischien nog wel jaren naast elkaar wonen,ook al mag je die mensen niet,kun je toch beter proberen om het zonder oorlog op te lossen!

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 13:10

ellepel schreef:
wel beleefd blijven he :P

Zal mijn best doen ;)
nee geintje tuurlijk blijf ik netjes. Maar dit is niet de eerste keer ze hebben ook al een x hun grofvuil onder onze carpoort geplaatst omdat hun auto onder hun carpoort moest staan.....ze snoeien onze struiken ik vindt ze een beetje erg vrij.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:11

Katja schreef:
Ik zou even gaan vertellen dat je hier niet blij mee bent en ze verzoeken om de bak weg te halen en de schade te herstellen.
Als ze dat niet doen zou ik wel een beetje boos worden en een brief sturen (nou ja door de bus gooien) met het verzoek.

En wat ellepel zegt. Het zijn wel je BUREN waar je naast woont, continue mee geconfronteerd word....is dit een eventuele burenruzie waard? Probeer gewoon netjes op te lossen. Je mag je standpunt hebben en je daaraan vasthouden maar wat flexibiliteit is handig (mocht je hun nog eens nodig hebben om bv op je beestjes/plant/huisje te letten ;) ) Neemt niet weg dat ik het ook brutaal vind hoor :+

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:11

Ik snap eigenlijk niet zo goed waar je je druk om maakt.

Maar goed.. misschien snap ik de situatie niet zo goed. Mijn ouderlijk huis verspringt zeg maar ook, waardoor zij in hun achtertuin de muur van de buren zien en de buren in de voortuin de muur van mijn ouders huis zien. Aangezien het aan hun tuin grenst mogen daar toch zeker wel dingetjes opgehangen worden?? Dat gebeurt ook.

Ik vind wel dat je over de klimplant in discussie kan gaan, want dat kan je muur verknallen, maar een drietal gaatjes voor een plantenbak... Daar zou ik me echt niet druk over maken.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:13

Wat is er niet flexibel aan mijn verzoek? Ik zou met mensen die zo vrij zijn toch wel even duidelijk zijn dat je ergens niet van gediend bent zodat je niet constant dit soort rare dingen hebt.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:14

Ik zou ook niet blij zijn als iemand gaten in mijn huis loopt te boren... ongevraagd. Het is wel een koophuis, dus de muren zijn ook van jou. Je kunt natuurlijk wel de plantenbak toeeigenen ;-)

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:14

ik zou het eraf halen en de pot bij hun op de stoep zetten met een briefje er op:

beste buren,
wij vinden het niet fijn dat deze klimop spontaan op onze muur is bevestigd.
zouden jullie voortaan overleg willen plegen als jullie iets aan ons huis gaan verbouwen. (graag ook even het geboorde gaatje repareren)
het zelfde geldt voor de heg en andere zaken die ons ook aangaan.
mocht er in de toekomst nog iets voorvallen zullen wij de politie inschakelen.

mvg de buurtjes.

haha dit zou ik zo doen hoor. ik denk dat het behoorlijk afschrikt.
en anders vraag je gewoon of ze op de koffie komen om het er over te hebben.

(vind het wel aso hoor van de buren.) :o