Nintendo gekocht via ebay, maar niet ontvangen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Nintendo gekocht via ebay, maar niet ontvangen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 13:00

Ik heb een lastig geval. Ik heb 18 januari via ebay een Nintendo gekocht voor mijn dochter (nouja, zij zelf eigenlijk, ze had er hard voor gespaard) en op 22 januari had ik de betaling gedaan. Een paar dagen later kwam ik er achter dat ik het geld weer teruggekregen had, omdat het rekeningnummer niet goed zou zijn. Dus ik om het goede nummer gevraagd en gekregen. Toen heb ik meteen het geld weer overgemaakt en de verkoper had me toegezegd de Nintendo op 31 januari op de post te doen.
Tot op heden heb ik nog niets ontvangen. Ik heb de verkoper meerdere mails gestuurd, waarop niet meer gereageerd wordt. Ik heb
het nu gemeld bij ebay en de verkoper heeft 10 dagen tijd om te reageren. Tot nog toe heeft ze dat ook niet gedaan. Weet iemand wat er gaat gebeuren als ze niet gaat reageren? Ik ben een beetje bang dat ik naar mijn geld kan fluiten.....

Het gaat hier trouwens om ebay Duitsland, maar ik neem aan dat dat op dezelfde manier werkt als in Nederland....

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:01

kan je niet terecht op kopersbelangen.nl? Misschien dat ze je kunnen helpen ondanks dat je in duitsland zit, zou het in ieder geval even proberen.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:02

Heb je via Paypal betaald? Want dan heb je kopersbescherming (moet je maar even lezen; staat in de voorwaarden). Overigens kan zoiets uit het buitenland wel even duren. Heb wel eens iets uit Amerika gekocht via Ebay en dat kwam pas na 8 weken (toen had ik de moed allang opgegeven).

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:04

Lees even de regels na van Ebay, daar staat precies in hoe een en ander in zijn werk gaat.
Het is namelijk mogelijk om via Ebay een gedeelte van je geld terug te krijgen mocht de verkoper niet meer reageren.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:06

Hoe heb je betaald inderdaad? ALs je via paypal heb betaald storten ze als het goed is je geld terug. Is wel een lange weg dus dat zal binnekort nog niet komen. Maar post in nederland duurd max 3 dagen maar in het buitenland duurt het langer hoor. kan 2 weken duren maar ook 4 of 5. Ik zou dus nog even geduld hebben

oOoKellyoOo

Re: Nintendo gekocht via ebay, maar niet ontvangen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:10

Ik heb ook vaker gehad dat het allemaal wat lang duurde, maar uiteindelijk kwam het toch. Zat er weekend tussen?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:28

TS woont zelf ook in Duitsland dus dat zou even snel moeten zijn als dat in NL het verzonden en ontvangen zou worden.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 13:39

Klopt, ik woon zelf in Duitsland, vandaar ook dat het via ebay Duitsland is gegaan. Ik heb het gemeld bij ebay en zij hebben nu om opheldering bij de verkoper gevraagd, maar tot op heden heeft die niet meer gereageerd, terwijl we eerder wel gemaild hebben.
Ik heb het geld gewoon via telebankieren overgemaakt, niet via paypal dus. Ik vroeg me eigenlijk af of er meerdere mensen ervaring hebben met dit soort dingen.

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:43

Wat vervelend. Ik koop echt veel op ebay in Duitsland en heb dit nog niet mee gemaakt. Ik kijk wel altijd voordat ik koop bij de beoordeling, die moet wel meer dan 95% zijn, anders kijk ik bij een andere verkoper.
Misschien kun je het via je bank terug laten storten, stogneren, of zoiets.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:46

ooh sorry daar heb ik niet naar gekeken ik zou gewoon even aan ebay vragen wat ze gaan doen als de verkoper niet reageert. En ik zou de volgende keer goed naar de feedback kijken. Liefst neem ik power sellers. Ik zou voor een feedback van 98+ gaan je kan ook kijken of er mensen negatief hebben beoordeeld en waarom ;)

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:56

Wij hebben ook een keer zoiets meegemaakt.
Wij hadden winterbanden + velgen gekocht van iemand op Ebay.de, de koper stond geregiseerd als een vertrouwde en goede verkoper.
Naar een aantal keer over en weer gemaild te hebben dat we nog niks ontvangen hadden en ons geld terug wilden hebben omdat we het na 4 maanden zat waren om te wachten op iets wat toch niet meer zou komen.
Uiteindelijk hebben we ebay ingeschakeld, maar die heeft dan ook werkelijk niks voor ons gedaan!
We hebben de man + zijn adres zelf opgespoord via i-net en zijn maar eigen rechter gaan spelen, uiteindelijk hebben we 300 euro van de 600 terug gekregen van hem ( en dat nog niet eens in geld, maar andere banden en velgen die niet eens op onze auto passen.
Wij hebben ons er bij neergelegd dat we die andere 300 euro niet meer terug zullen krijgen, maar na dit hele voorval zijn wij helemaal klaar met Ebay.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 15:13

Jee Steph86, dat is ook wat zeg. En dan zeggen ze dat ebay zo betrouwbaar is.....

Deze verkoper had een positieve feedback van 91%. En dat waren allemaal positieve commentaren, behalve eentje, die was negatief. Die had ook een verkeerd rekeningnummer gekregen. Dat nummer was twee cijfers te lang en de koper heeft toen bij betalen de laatste twee cijfers weggelaten, waardoor het geld naar een andere rekening is gegaan. Die heeft toen haar pakje niet gekregen natuurlijk.
Maar ik had gewoon een verkeerd rekeningnummer gekregen, waardoor het geld weer terug kwam bij mij en ik het (na mailen met de verkoper) meteen naar het goede nummer heb overgemaakt. Alleen hoor ik nu dus niets meer.....

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:07

misschien kunnen ze je helpen bij kopersbelangen.nl

die lui zijn echt heel fanatiek :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 16:22

alja schreef:
misschien kunnen ze je helpen bij kopersbelangen.nl

die lui zijn echt heel fanatiek :)

Zouden ze ook in Duitsland wat doen?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:26

pff balen zeg! is het niet mogleijk om het rekeningnummer na te checken, bankgegevens bijvoorbeeld? Of geven banken dit niet bloot?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:27

meld gewoon je verhaal en dan kun je altijd kijken :)

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:27

rechtsanwalt erbij ebay.de wordt voor volwaardig aangezien door de duitse justitie en wordt dan dus ook gewoon een rechtszaak.
Maar!Verzenden kan in Duitsland ook gewoon 2 weken duren hoor.Is het verzekerd verzonden of met Hermes,Hermes duurt lang.Zou als ik jou was gewoon nog even wachten.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 16:31

Ik heb de bankgegevens wel, tenminste, de naam en het rekeningnummer. Meer weet ik niet, ik denk ook niet dat ze dat geven.

Zou Rechtsanwalt helpen? Ik heb geen persoonlijke gegevens, dus dat lijkt me lastig. Ik weet dat verzenden langer kan duren, maar voordat ik betaalde, reageerde ze meteen de volgende dag op mijn mails (met de belofte het op te sturen) en nu de betaling gedaan is, hoor ik niets meer.....ze reageert ook niet op de mail van ebay zelf.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:36

ebay.de heeft de gegevens wel

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:35

zigranta schreef:
ebay.de heeft de gegevens wel

Ja, maar in hoeverre zijn die waarheidsgetrouw, als deze meneer echt uit is op oplichting is hij natuurlijk ook wel zo slim om die gegevens te omzeilen..

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:55

Ik zou echt even je verhaal doen op kopersbelangen. Misschien kunnen ze je niet helpen door zelf een mail vanuit die site naar verkoper te sturen, maar zij weten wel de komende stappen die je moet nemen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 18:44

Toen ik op ebay wilde verkopen, moest ik mijn adresgegevens versturen en die zouden geverifieerd worden. Daarna kreeg ik per post een code waarmee ik kon verkopen. Maar op wat voor manier ze die gegevens verifiëren, weet ik niet.

Ik wacht het nog een paar dagen af (bij ebay heeft ze 10 dagen de tijd om te reageren en zij hebben op 4 februari een mail gestuurd) en als dat niets oplevert, probeer ik er zeker achteraan te gaan.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 13:53

Vandaag is het 11 dagen geleden dat ik het geval bij ebay had gemeld en ik heb nog steeds geen Nintendo. Ik heb het nu weer bij ebay gemeld en zij zullen maatregelen nemen. Ik denk dat ze de persoon van ebay blokkeren, maar goed, met een andere computer ben je er zo weer op denk ik.
Ik heb trouwens wel (van ebay) adregegevens gekregen en als ik in het Duitse telefoonboek kijk, staat die naam er wel, maar dan zonder adres. Wat zal ik nu doen?

Ik had het trouwens ook bij kopersbelangen verteld en die hebben het telefoonnummer opgezocht, meer kunnen ze (denk ik) niet doen.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 14:16

is misschien een heel ander verhaal maar misschien heb je er wat aan.

Ik had een paspoort aangevraagd via het KNHS voor mijn paard, heb een acceptgiro gekregen en netjes betaald. Een maand later was het paspoort er nog niet dus ik gebeld, hadden ze dus geen geld ontvangen. Ik de acceptgiro kaart erbij gepakt en wat bleek ze hadden mijn gegevens verwisseld met die van iemand anders waardoor er een ander rekening nummer stond dan die van mij en ik was zo stom om het geld naar dat rekening nummer over gemaakt te hebben. Dit was een drie dubbele fout, 1 van mij, 2 bij het KNHS en 3 bij de bank omdat rekening nummer en naam niet klopte.
Ik heb de bank gebeld en die namen het serieus op en gingen het adres bij het rek. nummer zoeken en een brief sturen naar degene van wie het rek nummer was met het verzoek het terug te storten, als hier niet op gereageerd werd zou ik de adres gegevens krijgen zodat ik het zelf verder kon uitvechten.

Wat bleek, het rekening nummer was van mijn ouders :D ze hadden mijn ouders en mij door elkaar gehaald. Maar waar ik op doel is. Neem contact op met je bank en probeer via hun je geld terug te krijgen misschien dat het lukt.

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 14:39

Ik zou inderdaad ook de bank contacteren om het bedrag terug te laten halen. Jouw bank zal dan optreden als bemiddelaar en de verkoper's bank verzoeken om het bedrag terug te laten storten. Alleen is het weer aan de verkoper om het bedrag daadwerkelijk terug te storten. Doet hij het niet kan jouw bank ook niks meer doen. Dan krijg jij de adresgegevens van die persoon. Je hebt het al ontvangen van Ebay, maar misschien dat die persoon het geld terugstort als zijn eigen bank hem aanmaant. En mocht het niet lukken, tsja dan weet ik het ook niet meer. Bedrijven zouden een deurwaarder in de arm nemen, maar ik weet niet of de kosten die hiermee gepaard zijn erg hoog zijn... Succes