Cocaine verslaving?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Specials

Cocaine verslaving?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 23:43

(ik weet niet of het hier hoort of bij menswelzijn)

Ik zal bij het begin beginnen, Hou je vast lang verhaal :o .

Vorig jaar December/Januari kreeg ik weer contact met een jongen van vroeger. Jeugtliefde
Na het 1 kwam het ander en kregen we een relatie,Ging super goed in het begin!
Ongeveer 2 weken later begon de elende, Hij leende elke keer geld van me voor bezine voor zn auto,Geld voor de pont, En ga zo maar door.
Elke keer gaf ik hem geld en het verschilde van €10.00 tot €30.00 .
K was verlieft en geloofde elk woord wat die zei.
Hij kwam zn afspraken steeds slechter na en liet me soms 3 uur wachten of kwam helemaal niet opdagen.

Na ongeveer een maand gingen we naar zijn stad, We stopte ergens en ik moest ik de auto blijven zitten.
Toen die terug kwam was die anders, En na een uurtje ineens super vrolijk.
Zo langzaam aan begonnen we elkaar te vertrouwen en kwam het hoge woord er uit, Hij was verslaafd aan cocaine!!
K heb zelf ook geen schone kerfstok,Heb ook wel eens wat geexpimenteerd!
Maar een verslaafde?? En dan nog wel mn vriend?!
K wist niet of zn ouders op de hoogte waren dus deed net of me neus bloede elke keer als ik daar was.
Toen zn ouders mijn beter kende vertelde hun mij dat M wel eens had verteld dat die aan de coke zat maar hij was naar de Bouwman geweest, Zn moeder zei nog: "hij gebruikt nog steeds hij heeft nog geen 1 keer gezegt , MAM ik ben clean en daar wachten wij op".
Gelukkig kon en kan ik met zn ouders dr over praten.

Op een avond waren we aan het bellen en vroeg die "hoevaak denk je dat ik gebruik in een week? ", K dacht laat ik hoog schatten,Kan het altijd mee vallen en ik zei 7 dagen in de week.
Hij zei nog ja ook, Soms 5 keer of 6 maar meestal 7 keer in de week.

Hij wilt zelf heel graag clean worden!
We zijn nu bijna een jaar verder en hij loopt weer bij de Bouwman en gaat nu wel netjes naar zn afspraken,2 keer per week.

Hij is ineens gestopt en 3 maanden helemaal clean geweest!
Met oud en nieuw verloor ik hem even uit het oog en de dag later zei die dat die gebruikt had, 2 weken na oud&nieuw heeft die het weer een keer gedaan.
Hij is nu alleen echt super sagerijnig,Heeft dr erg veel trek in en kan boos worden om kleine dingen en die moeten zijn ouders en ik dan ontgelden.

Mijn vraag, Heeft iemand van jullie misschien ervaring hier mee?
Of hebben jullie tips?

Voordat dr misverstanden komen: Het is niet zo dat die me slaat ofzo,Of veranderd als die gebruikt,Als die iets op heeft word die altijd vrolijk enzo. En hij ziet dr echt niet uit als de junk op de hoek van de straat je ziet het ook totaal niet aan hem,Heeft niet een ingevallen gezicht.Verder is die echt super voor me maar kan gewoon best moeilijk omgaan met die cocaine en dat hele afkick proses wat dr omheen zit,En dan vooral die mod-swings.

Groetjes SamSter

Edit: Me vriend is over een paar dagen 21 en ik ben 19.

Indomitable

Re: Cocaine verslaving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 23:51

Meisje ben slim, trek er (hoe moeilijk dan ook) je handen vanaf. Je weet niet waaraan je begint en vaak is het een grote leugen, geloof me ik kan het je uitleggen, helaas.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 23:52

Eruit schoppen, zo snel mogelijk! Zulke mensen zijn jouw moeite en tijd niet waard, echt niet.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 23:56

Das makkelijk gezegt dan gedaan, Ben nu al een jaar samen met hem :o .
En als hij die coke niet had dan was dr ook helemaal niets mis met onze relatie.

Hij wilt zelf ook graag clean zijn , Maar die eerste maanden dat je moet Detoxxen ofzo, Daar komt die maar niet doorheen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 23:59

SamSter, ik ben 4 jaar met mijn ex samen geweest. Het is inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan, maar achteraf zie ik dat het toch al gedoemd was te mislukken, zonde van mijn tijd geweest (wel een wijze les geleerd, dat dan weer wel ;) ).

Alleen was het zo dat mijn ex op een gegeven moment z'n handen niet meer thuis kon houden en mij wilde laten dealen om aan geld te komen.

Pas alsjeblieft op!

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 00:04

:(:) Jeetje, Jou laten dealen :\ Hoe haalt die het in zn hooft?

Nee dat zou zowiezo al Te ver gaan, K vind dit ook best ver gaan hoor daar niet van,Maar als die 1 keer zn hand op zou proberen te halen naar me ben ik meteen weg, Dat hoeft die echt niet in zn hooft te halen!

K ben wel heel erg blij dat ik dr met zn ouders over kan praten en hij krijgt van zn ouders ook geen geld meer mee en zn pinpas is 24/7 bij zn moeder, Als die een boodschap moet halen krijg die precies genoeg geld mee of zoveel dat die dr niets voor kan halen.
Daar heb ik denk ik wel geluk mee,Naja in hoevere je geluk met zoiets kan hebben.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:08

kan hij geen kliniek in om hem even tijdelijk vast te houden?

overigens snap ik dat je van hem houd enzovoorts maar ik vind je wel erg jong om nu al in zo een verschrikkelijk moeilijke relatie te zitten waarin je misschien ergens in meegesleurd word

let goed op jezelf en blijf zeker aan jezelf denken in deze...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:08

Die mazzel heb je dan nog, maar op een gegeven moment wil je toch een leven met hem en niet dat je hem elke dag 2,50 mee kan geven naar de supermarkt voor een halfje wit en een pak melk, daar ga je kapot aan.

Maar pas wel op dat hij geen grenzen over gaat bij jou.

In elk geval succes!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:15

ikdoemaarwat schreef:

overigens snap ik dat je van hem houd enzovoorts maar ik vind je wel erg jong om nu al in zo een verschrikkelijk moeilijke relatie te zitten waarin je misschien ergens in meegesleurd word

Mijn broertje is ook verslaafd aan cocaine en god mag weten wat nog niet allemaal meer. En wil er ook heel graag vanaf, maar hij kan pas eind maart begin april geholpen worden. Hij moet dan 1x in de week naar een praatgroep, meer kunnen ze niet voor hem doen, zeggen ze!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:16

Ik wil jou iig heel veel sterkte en succes wensen!

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 00:16

ikdoemaarwat schreef:

Die kliniek zouden we graag willen, Me vriend ik en zn ouders.
Hij heeft alleen nog geen vast contract bij zn werkgever en wilt daar ok liever niet vertellen dat die een coke verslaving heeft omdat die bang is dat die dan geen werk meer heeft.
K denk dat ik alleen geestelijk word mee gesleurd en soms teveel met hem mee leef, Zelf aan die zooi gaan, Moet dr niet aan denken!

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 00:18

Rienn schreef:

K stuur jou zo even een PBtje.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:19

SamSter schreef:
Rienn schreef:

K stuur jou zo even een PBtje.

Is goed :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:20

samster: ik bedoel eigenlijk ook meer geestelijk/emotioneel en tevens financieel....

een familielid van mij heeft ook in de kliniek gezeten...die hele bekende waarvan ik niet weet hoe je het schrijft :o
(jellinek?)
misschien zou je daarover wat meer info ergens los kunnen krijgen

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:22

Meid echt maak dat je wegkomt. Laat hem eerst maar bewijzen dat ie clean kan zijn en dat moet ie zelf doen!! Zoiets is geen basis om een realtie op te bouwen. Hij liegt draait en is chagerijnig. Dat ie dat lekker ergens anders gaat zitten doen. Hij heeft zelf de keus gemaakt te gebruiken hij moet zelf de keus maken om te stoppen.

Klinieken helpen alleen als de verslaafden er zelf om vragen.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 00:23

Ja ik kreeg toevallig net van een bokker via een PB een link van die site van hun! Had dr nog nooit van gehoord.
Zag dr wel goed uit en ok stonden dr dingen op van mensen die zo iemand in je naaste heb, hoe je met ze kan praten enzo!

financieel lijd ik dr niet meer onder , Dat ik helemaal stop gezet.
En emotioneel , tjha de ene keer denk ik stik in je eigen gr*f en zoek het uit en aan de andere kant ken ik dr echt wel een nacht om liggen janken en heel internet af zoeken voor oplossingen enzo en me heel erg betrokken voelen tot hem, Heel dubbel eigenlijk.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:26

chocobroodje schreef:
Meid echt maak dat je wegkomt. Laat hem eerst maar bewijzen dat ie clean kan zijn en dat moet ie zelf doen!! Zoiets is geen basis om een realtie op te bouwen. Hij liegt draait en is chagerijnig. Dat ie dat lekker ergens anders gaat zitten doen. Hij heeft zelf de keus gemaakt te gebruiken hij moet zelf de keus maken om te stoppen.

Ben het met je eens dat dit geen goede basis is van een relatie, maar om hem nu te laten stikken is ook geen optie! Dat is mijn menig en ik maak het nu met mijn broertje mee.. Weet zo ongeveer wel wat de TS door maakt...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:30

Meid, ik heb zelf geen ervaring met iemand die coke-verslaafd is. Al zijn er in mijn omgeving wel mensen die verslaafd zijn geweest.

Wilde je niet meteen met hem kappen toen hij je vertelde dat hij verslaafd is? Hoe moet dat als jullie willen gaan samen wonen? Hij zal geen geld overhouden...

Iemand die ik ken was heel erg succesvol in zijn baan...totdat hij aan coke verslaafd raakte en zo verslaafd was dat hij elke dag moest snuiven. Zelfs op de wc op kantoor.... Werd ontslagen, snoof 2 gram per dag weg. Reken maar uit wat dat per maand kost. Rekeningen kon hij daardoor niet meer betalen, en zijn huur betaald hij uiteindelijk ook niet meer.
Als hij maar geld voor coke had. Uiteindelijk op straat beland, want huis uitgezet. Hij is dus gewoon van een super succesvolle marketingmanager afgegleden naar zwerver.

Nu heeft hij weer alles een beetje op de rit. Is afgekickt. Woont tijdelijk bij zijn moeder. Heeft schuldsanering (om al die rekeningen van 2 jaar die hij opgestapeld heeft te betalen) en heeft kans op een huisje met subsidie.

Geef je vriend een goed boek cadeau, met een waargebeurd verhaal over wat drugs met je kan doen.

Ik heb vroeger als jong meisje Christiane F gelezen. Dat ging over heroine, natuurlijk veel heftiger dan coke. Maar na het lezen van dat boek heb ik besloten om NOOIT drugs te gaan gebruiken.

Steun hem bij het afkicken, en wees er voor hem. Het is nl. totaal niet goed als hij in een isolement komt. Wordt alleen maar erger de situatie...
Laatst bijgewerkt door eekhoornerik op 07-02-09 00:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 00:31

Rienn schreef:
chocobroodje schreef:

Ben het met je eens dat dit geen goede basis is van een relatie, maar om hem nu te laten stikken is ook geen optie! Dat is mijn menig en ik maak het nu met mijn broertje mee.. Weet zo ongeveer wel wat de TS door maakt...

Dank je wel,
K vind het ook weer zo om hem maar te laten stikken,
K wil zelf ook gewoon dat die clean word en ik weet eigenlijk wel zeker dat als ik hem ook laat vallen dat die helemaal naar de Kl*te gaat, Het is ook niet zo dat ik bij hem blijf uit medelijden ofzo want ik hou wel echt van hem.

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:35

Veel er over ga ik niet in een openbaar topic zetten.
Mijn eerste serieuze vriendje was verslaafd aan onder andere cocaine...

Iemand met een verslaving kan je heel moeilijk helpen... het verkloot die persoon totaal, en dat doet pijn.

Hij is uiteindelijk letterlijk er letterlijk onderdoor aan gegaan, en is overleden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:35

SamSter schreef:
financieel lijd ik dr niet meer onder , Dat ik helemaal stop gezet.
En emotioneel , tjha de ene keer denk ik stik in je eigen gr*f en zoek het uit en aan de andere kant ken ik dr echt wel een nacht om liggen janken en heel internet af zoeken voor oplossingen enzo en me heel erg betrokken voelen tot hem, Heel dubbel eigenlijk.

Oh maar dat is niet gek hoor, je hebt je verstand en je hebt je gevoel, die gaan vaak niet hand in hand. Je bent er emotioneel in betrokken, wij (buitenstaanders in het algemeen) niet, dus dan kun je makkelijk roepen 'wegwezen!'.

Bij mij zijn er ook veeeeeeeeel mensen in mijn omgeving geweest die hebben geprobeerd mijn ogen te openen. Ik had nog niet eens zo zeer last van zijn verslaving, maar meer van zijn gedrag (waarschijnlijk ook mede bepaald door...). Aan de ene kant hou je van iemand, ben je bang dat iemand nog verder afglijdt, maar aan de andere kant ben je bang dat je het niet gaat redden samen en weet je voor jezelf dat je dit niet levenslang wilt. Ik heb heel lang geweten in wat voor situatie ik zat, mijn omgeving hamerde erop en ik ontkende in alle talen. Maar geloof me, soms gaan ze ineens te ver en dan doet je gevoel er niet meer toe.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:36

Ushi, schrik toch wel een beetje van je berichtje.. Weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen...

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 00:37

laetitia schreef:
Meid, ik heb zelf geen ervaring met iemand die coke-verslaafd is. Al zijn er in mijn omgeving wel mensen die verslaafd zijn geweest.

Wilde je niet meteen met hem kappen toen hij je vertelde dat hij verslaafd is? Hoe moet dat als jullie willen gaan samen wonen? Hij zal geen geld overhouden...

Iemand die ik ken was heel erg succesvol in zijn baan...totdat hij aan coke verslaafd raakte en zo verslaafd was dat hij elke dag moest snuiven. Zelfs op de wc op kantoor.... Werd ontslagen, snoof 2 gram per dag weg. Reken maar uit wat dat per maand kost. Rekeningen kon hij daardoor niet meer betalen, en zijn huur betaald hij uiteindelijk ook niet meer.
Als hij maar geld voor coke had. Uiteindelijk op straat beland, want huis uitgezet. Hij is dus gewoon van een super succesvolle marketingmanager afgegleden naar zwerver.

Nu heeft hij weer alles een beetje op de rit. Is afgekickt. Woont tijdelijk bij zijn moeder. Heeft schuldsanering (om al die rekeningen van 2 jaar die hij opgestapeld heeft te betalen) en heeft kans op een huisje met subsidie.

Geef je vriend een goed boek cadeau, met een waargebeurd verhaal over wat drugs met je kan doen.

Ik heb vroeger als jong meisje Christiane F gelezen. Dat ging over heroine, natuurlijk veel heftiger dan coke. Maar na het lezen van dat boek heb ik besloten om NOOIT drugs te gaan gebruiken.

Steun hem bij het afkicken, en weer er voor hem. Het is nl. totaal niet goed als hij in een isolement komt. Wordt alleen maar erger de situatie...

Een boek is wel een goed idee ja!
Toen ik het hoorde moest ik wel even een paar keer slikken maar ik was verlieft en dacht zal wel een opvlieging zijn ofzo.
We gaan ook echt pas samen wonen als die echt echt echt clean is, Desnoods pas over 5 jaar, K ga niet met iemand samen wonen die misschien heel de huur naar binnen snuift!.
Het is bij mijn vriend ook pas mis gegaan toen die goed in zn werk zat, Hij had hiervoor een eigen bedrijf met 12 man personeel onder zich en alles liep super en geld genoeg en toch kon die zn rekeningen niet betalen, Daardoor is het bedrijf nu ook weg. Hij heeft net op nul kunnen spelen zodat die geen schulden heeft, Ja alleen bij zn ouders nog een kleine maar gelukkig niet bij schuldiners.
K blijf hem ook steunen en ga niet bij hem weg hierdoor, Tenzei die me zou slaan of me zou dwingen dingen tegen me zin te doen, k blijf hem ook zeker steunen maar het is zo moeilijk en soms word ik dr zelf gek van en weet ik niet meer hoe ik hem moet helpen en dan denk ik soms ook wel ga maar een packie halen dan ben je weer wat vrolijker, K zeg het niet tegen hem maar denk het soms wel.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 00:38

ushi schreef:
Veel er over ga ik niet in een openbaar topic zetten.
Mijn eerste serieuze vriendje was verslaafd aan onder andere cocaine...

Iemand met een verslaving kan je heel moeilijk helpen... het verkloot die persoon totaal, en dat doet pijn.

Hij is uiteindelijk letterlijk er letterlijk onderdoor aan gegaan, en is overleden.

Even 3 keer slikken en de tranen springen in mn ogen.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 00:39

Quellian schreef:
Oh maar dat is niet gek hoor, je hebt je verstand en je hebt je gevoel, die gaan vaak niet hand in hand. Je bent er emotioneel in betrokken, wij (buitenstaanders in het algemeen) niet, dus dan kun je makkelijk roepen 'wegwezen!'.

Bij mij zijn er ook veeeeeeeeel mensen in mijn omgeving geweest die hebben geprobeerd mijn ogen te openen. Ik had nog niet eens zo zeer last van zijn verslaving, maar meer van zijn gedrag (waarschijnlijk ook mede bepaald door...). Aan de ene kant hou je van iemand, ben je bang dat iemand nog verder afglijdt, maar aan de andere kant ben je bang dat je het niet gaat redden samen en weet je voor jezelf dat je dit niet levenslang wilt. Ik heb heel lang geweten in wat voor situatie ik zat, mijn omgeving hamerde erop en ik ontkende in alle talen. Maar geloof me, soms gaan ze ineens te ver en dan doet je gevoel er niet meer toe.

Ja kijk nu verwoord je precies hoe ik me op sommige momenten voel.