Nieuwe laptop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danielle_

Nieuwe laptop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 20:38

hallo,

Bij mijn baas kan ik een nieuwe laptop krijgen. (via mijn salaris; elke maand wat betalen)
Nu vraag ik mij af wat voor laptop is nou goed?

Ik wil graag een laptop die licht is en makkelijk mee te nemen naar school. In eerste instantie wilde ik een
apple. Aan de andere kant is die vet duur en alleen maar om de naam...

Zijn er verder nog kleine, makkelijk meeneembare laptops (zie die dus net als de apple in je tas meekan.)
die niet perse van apple is maar wel goed? Met ook een goede werkgeheugen? (waar dus normaal nog best wat op kan)
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groeten,
Danielle

_Marinke_

Re: Nieuwe laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:47

Wij krijgen straks van school een laptop, ter waarde van 800 euro ;) Ik zal is even na vragen wat voor een dat precies is, want die zijn dus makkelijk mee nee te nemen naar school! En zit (neem ik aan) best wel goed wat geheugen op :j (gezien de grote bestanden die opgeslagen worden,,)

Zal het maandag is even na vragen voor je ;)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:48

Ik heb de Dell Vostro 1000, Welliswaar bij mijn telefoon abbo gekocht.
Maar daar kan ik eigenlijk alles mee.
En de winkelprijs is niet zo heel hoog.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:50

Een apple is echt alleen niet om de naam hoor!
Er zitten wel degelijk - grote - verschillen tussen windows en apple :+

Voor wat voor dingen wou je het gaan gebruiken? :)

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 20:56

Bedankt voor de suggesties.

Voor mijn werk en school.

Voor mijn werk werk ik vaak via sites die verbonden zijn met windows. dus dit zou voor problemen kunnen zorgen (hoeft niet perse)
En voor school heb ik dingen nodig als word, excel enzo nodig.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 21:01

Ik heb op mijn appel gewoon word, excel, powerpoint e.d.
Werd niet meegeleverd, maar ik heb eerlijkgezegd geen idee of dat bij windows wel zo is? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 21:18

TE5 schreef:
Werd niet meegeleverd, maar ik heb eerlijkgezegd geen idee of dat bij windows wel zo is? :P

Moet je bij de computer iig wél kopen.. Dus dat maakt niks uit dan.

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 21:22

Nou bij de apple is het wel zo dat de cd-rom (zover ik weet) best duur was. en bij windows hebben wij ze al.

Verder kom ik zelf dus nog niet veel verder. haha, lastig hoor zo'n luxe probleem!

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 21:23

hey,

ik heb een acer Aspire 5715z

Dit is een fijne laptop,
en hij is niet de duurste, 500 euro, en dan 120 GB opslag.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 21:23

TE5 schreef:

Je krijgt een proef word 2007, die kan je 90 dagen gebruiken, daarna moet je hem kopen, of iets anders downloaden.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:19

Sja een goede laptop.

Was laatst een mooi blaadje van de mediamarkt met allemaal laptops erin om te vergelijken.

Zelf heb ik een MacBook Pro, Apple dus. Maar dat is echt een geweldig ding. Sowieso een aanrader.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:25

Ik heb zelf de acer aspire 2920. Echt een heerlijk laptopje. Hij weegt minder dan 2 kilo. Heeft een 12,1 inch scherm.

Het is nog niet zo'n mininotebook, die zijn echt zo klein dat je er gewoon haast niks mee kunt (die zijn vaak 9 a 10 inch). Hij is gewoon klein en heel makkelijk mee te nemen. Ik heb een gewone beschermhoes gekocht en daarmee kan hij gewoon in mijn normale rugzak. Hij loopt als een trein en je kunt er in principe alles op doen wat je op een gewone computer ook kan. Enige nadeel is dat het beeld wat kleiner is, maar je gaat er natuurlijk ook niet uitgebreid verslagen op uitwerken. Voor het simpele tussendoor on the road werk doet hij het prima. Ook zwaardere programma's draaien normaal. Ik heb momenten gehad waarop ik programma's als adobe photoshop, indesign en dergelijken allemaal tegelijk had lopen, zonder dat de snelheid echt zo veel minder werd.

Ik had eerst een gewone laptop. Ook een acer aspire, maar dan 18 inch, veel zwaarder veel groter. Nu heb ik thuis ook gewoon een desktop computer staan en dat ding was gewoon te zwaar om mee te nemen. Nu hadden ze op de universiteit ook nog geen draadloos dus veel deed ik eigenlijk niet met mijn laptop.

Toen we op de universiteit draadloos kregen heb ik dus deze laptop gekocht en ik ben er zoooo mega blij mee. Ik steek hem nu gewoon sochtends snel in mijn rugzak en ik kan op school altijd lekker snel bij mijn email of documenten, zonder eerst een half uur naar een vrije computer te moeten zoeken. En je wilt niet weten hoevaak ik al te horen heb gekregen "jeetje, wat heb jij een mooi klein laptopje! moet heerlijk zijn!"

Mijn vader heeft deze ook en is er ook mega tevreden over. Gewoon klein, licht, maar kwa prestaties zeker niet minder!

Het lijkt erop dat acer op het moment een nieuwere versie heeft van deze laptop. Bij paradigit te koop: http://www.paradigit.nl/info.php?group=15&art=10019479 , die van mij staat er niet meer op en de prestaties lijken verder behoorlijk hetzelfde. De new and improved versie dus waarschijnlijk.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 06-02-09 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:34

Ik heb een Fujitsu Siemens, in de aanbieding gekocht (tijdje terug, 450 Euro). 2GB geheugen, harde schijf van 250GB, leuke videokaart en over-all zijn geld heel veel meer dan waard, zeker toen ik hem kocht. Het ding is handzaam en niet te zwaar, neem hem zelf overal heen mee.

Verder heb ik er open-source software op staan. Open Office, is volledig compatible met Microsoft Office maar dan gratis (ziet er iets minder mooi uit, dat wel) en verder ook alles open source, dus gratis. Werkt voor mij perfect en zou het zowiezo iedereen aanraden.

Je kan ook overwegen zo'n mini-ding aan te schaffen al vind ik die erg duur voor wat je ervoor krijgt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:40

bij apple gaat het echt niet alleen om de naam :n

hier hebben we een macbookje en een toshiba in huis
de toshiba loopt op windhoos en windhoos is gewoon rete inefficient , slibt dicht, loopt vast , draait veel te veel programma's op de achtergrond die je op dat moment helemaal niet gebruikt of uberhaupt nodig hebt

het macbookje is vandaag voor het eerst in 2,5 jaar vastgelopen
en zelfs dan kon je safari en de andere programm's die je eventueel heb lopen gewoon zelf nog afsluiten en overnieuw opstarten
het windhoos kreng moet je bij een vastloper gewoon russisch heropstarten
oftewel, uitknop indrukken tot ie uitgaat en dan opnieuw opstarten

moet zeggen dat de meeste programma's van mac ook veel makkelijker, logischer en handiger zijn en je hebt ook gewoon office programma's van apple, of je gebruikt gewoon parralels

de volgende bij mij gaat in ieder geval een macbookje zijn
ik heb het helemaal gehad met microsuck

of ik ga linux nog op de huidige toshiba gooien om te kijken of dat bevalt, heb alleen nog geen versi egevonden die me echt handig overkomt

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:45

Precies die Mac draait gewoon zo soepel, zo snel.
Maar ook het design van dat spul al, al denk ik wel dat je daar ook voor betaald ;).

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:50

ik heb een toshiba die is erg goed, acer enzo worden sloom naar een tijd

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:57

patserke schreef:
ik heb een toshiba die is erg goed, acer enzo worden sloom naar een tijd

Ik heb verschillende acers gehad en in mijn omgeving ook. Nooit gemerkt dat ze slomer worden oid. Dat is maar net hoe jij zelf je laptop schoon en opgeruimd houd.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 23:03

dat is waar, maar ze zeggen er wel slechte dingen over, mijn vriend zit een beetje in de computer wereld

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 23:05

owkeej, dat zou kunnen, ik heb er eigenlijk alleen maar heel veel goede dingen over gehoord en heb ook veel kennissen in het computer wereldje.

Ik denk dat het altijd uiteindelijk neer komt op de eigen ervaringen die je hebt.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 23:11

Hmmmmm, ik hou dit topic even in de gaten, want mijn HP is ook aan het overlijden, loopt constant vast en moet dan ook de uitknop vasthouden tot ie uitgaat en dan weer aanzetten.
Het enige wat ik trouwens met een PC doe is Bokken :D e-mailen, foto's erop zetten en een beetje op marktplaats snuffelen, dus al die programma's als Word, Exel en powerpoint gebruik ik nooit.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 23:16

Ik ben tot nu toe (inmiddels alweer bijna een jaar) toch redelijk tevreden over Windhoos Vista. Valt me alleszins mee. Maar zodra er problemen komen gooi ik Linux erop. Ook weer gratis en veel beter. Als je veel internet is dat zowiezo een aanrader trouwens.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 23:37

Heb indertijd (november) bij Media Markt een Acer Aspire gekocht. 4 gig werkgeheugen, 320 harde schijf...
Heel fijn dingetje! Nog geen enkele klacht er over gehad.
Ja, de buitenkant wordt vrij snel vies... door vette vingers.
In de aanbieding toen, 550 euro. Was een 25% korting, als ik me niet vergis.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 23:44

janine, daar heeft de TS natuurlijk niet zoveel aan. Enig idee hoeveel verschillende acer aspires er zijn ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:17

vele laptops gezien en meegemaakt

slechte ervaring met acer en HP

goede ervaring met Dell gek genoeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:46

Waarom stel je er zelf niet eentje samen? Ben je vaak goedkoper uit ook nog..