Nog meer met profielkeuze dit jaar?!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xJolien

Nog meer met profielkeuze dit jaar?!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 19:18

Ja ja....
De profielkeuze is weer aan de gang...
Zit nu in de 3e, dus tijd voor mij om te gaan kiezen tussen EM, CM, NG, NT
Weten jullie al wat je gaat doen? En wat je wilt worden?
Ik wil 'iets met dieren' gaan doen ;) Maar wat???
Ik twijfel dus nog tussen NG en EM...
(zit trouwens op gymnasium)

Groetjess!

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:21

Ik zit nu ook in de 3e, ik doe ook gymnasium.

Ik heb gekozen voor N&G met natuurkunde, Aardrijkskunde en Informatie, dus eigelijk dubbelprofiel van N&G enn N&T.

Als je iets met dieren gaat doen is N&G aangeraden (meeste opleidingen met dieren is Biologie verplicht, en vaak ook natuurkunde)

Succes met je keuze,

Nog een Tip:
Let op welke vakken je leuk vind, met vakken die je leuk vind kom je verder dan met vakken die je meot doen omdat je persee die opleiding wilt gaan volgen ;)

P.s: Misschien op school een keer met de decaan praten?
P.P.S Er zijn redelijk veel opleidingen met dieren, wil je operen, verzorgen, assisteren bij oparties?

ladyisabelle

Re: Nog meer met profielkeuze dit jaar?!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:24

Ik zit ook in de 3e van het vwo.

Ik ga kiezen voor NG met Aardrijkskunde, wiskunde A, Duits, Economie en BSM. En de gebruikelijke vakken zoals nederlands, engels etc.
Volgend jaar heb ik ook nog maatschappijleer en natuurwetenschappen ofzo? En CKV in de 5e ofzo? Ik weet het niet precies.

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:26

Ik heb echt géén idee :| Ik zit nu in 3VWO en ik wil later iets met dieren doen dus NG lijkt dan het beste. Maar aangezien ik héél slecht ben in wiskunde (en ik het eerste jaar wiskunde B moet doen) red ik het volgens mijn wiskunde lerares niet. Nou, lekker dan.. Ik dacht dat ik het wist en nu weet ik het echt niet meer. Alle -kunde vakken vind ik echt niet leuk maar ik wil echt heel graag iets met dieren doen later :+

Misschien moet ik dan maar EM kiezen, wat zouden jullie doen?

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:28

ILoveMyHorse: Als ik jou was zou ik vakken kiezen die je wel leuk vind. Anders worden de laatste 3 jaren voor jou echt onmogelijk k*t zeg maar.

In feite kan je E&M met extra biologie ook iets met dieren doen volgens mij?

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:33

ILoveMyHorse schreef:
Ik heb echt géén idee :| Ik zit nu in 3VWO en ik wil later iets met dieren doen dus NG lijkt dan het beste. Maar aangezien ik héél slecht ben in wiskunde (en ik het eerste jaar wiskunde B moet doen) red ik het volgens mijn wiskunde lerares niet. Nou, lekker dan.. Ik dacht dat ik het wist en nu weet ik het echt niet meer. Alle -kunde vakken vind ik echt niet leuk maar ik wil echt heel graag iets met dieren doen later :+

eerst wis B?
Wij kunnen nu kiezen tussen B en A...

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 19:34

Ik wil denk ik NG gaan kiezen, maar daar zit bij ons geen natuurkunde bij (godzijdank!), maar wel bio en scheikunde... Maar bij EM (die wordt het anders) zit geschiedenis en economie... En dat is nog erger!
Dus tja...

'Iets met dieren' is voor mij niet iets met opereren, want daar kan ik niet helemaal tegen ;) Viel op school bijna flauw toen we varkenspoot gingen ontleden. Die vrouw schrok nogal, ze had nog nooit zo'n wit/groenige kop bij een leerling gezien! Dus mocht toen even op de gang bijkomen :P Ben mooi de hele les niet meer in gegaan! ;)
Maar wil miss iets van dieren uhm, hoe heet dat nou.... :P Soort psychiator ofzo voor dieren, naja, dat nou ook weer niet... Uhh..... Ik kom er even niet meer op :P

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 19:35

Citaat:
eerst wis B?
Wij kunnen nu kiezen tussen B en A...

Wij kunnen idd ook kiezen tussen WiA of WiB (Maar niet bij elk profiel volgens mij..)

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:37

Alleen bij NG moeten wij het eerste jaar (in de 4e dus) wiskunde B kiezen.

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:37

Bij N&G zit inderdaad geen Natuurkunde, maar dat is wel een profielkeuze vak(je moet kiezen tussen Ak en Natuurkunde).
Met N&G, Wiskunde B en Natuurkunde kun je bijna alle studies doen ;)

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 19:38

Oo oke!
Wij kunnen dan al kiezen tussen wiA en wiB ;)

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 19:38

Natuurkunde wil er zowieso absoluut niet bij! ;) Daar heb ik toch zo'n scheithekel aan :P

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:39

Als je N&G kiest, dan moet je dus Aardrijkskunde erbij kiezen.(Bij ons)
En bij ons moet je er nog 2 andere vakken bij kiezen, en danook kiezen tussen Wiskunde A of B en Grieks of Latijn

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:40

ladyisabelle schreef:

Ik ga kiezen voor NG met Aardrijkskunde, wiskunde A, Duits, Economie en BSM. En de gebruikelijke vakken zoals nederlands, engels etc.
Volgend jaar heb ik ook nog maatschappijleer en natuurwetenschappen ofzo? En CKV in de 5e ofzo? Ik weet het niet precies.

Ik zit nu in de 4e van het vwo.. en ik heb nu idd ANW (algemene natuurwetenschappen) en idd CKV (culturele, kunstzinnige vorming). CKV sluit je in de 5e af.

Tenminste dat is bij ons zo ;)

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:42

Ik zit ondertussen in de 5e en allang een profiel gekozen.
Maar ik heb in mijn klas heel veel EM-mensen zitten die allemaal Biologie gekozen hebben. Kun je de economie en Biologie goed met elkaar combineren en dus later met je EM-profiel makkelijk een biologische studie gaan doen.
Ik doe zelf NG met Scheikunde, Wiskunde, Natuurkunde, Biologie en Informatica op de Havo. Moet wel zeggen dat Natuurkunde en Wiskunde echt heel pittig is! De rest gaat trouwens bij mij prima!!

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:42

ILoveMyHorse schreef:

Dan zou ik idd EM of CM gaan doen. Ikzelf doe nu NG, maar als je -kunde vakken (dat zijn de exacte vakken) niet leuk vindt, zou ik het niet gaan doen.
NG bestaat namelijk bijna alleen maar uit exacte vakken, althans die krijg je heel veel.

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:44

Ik zit nu ook in de 3e van t vwo (tweetalig), ik ga NG met wiB, natuurkunde, economie en duits.

@polly_hvj: moet je ak kiezen? wij kunnen kiezen uit ak en na.. en naar mijn weten is dat overal zo, want de profielen mogen niet verschillen per school :S

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:45

Dena_Mii: We kunnen kiezen uit Ak en Natuurkunde, maar de Ts zei dat ze absoluut geen natuurkunde wilde ;)

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:45

nienke_92 schreef:
Ik doe zelf NG met Scheikunde, Wiskunde, Natuurkunde, Biologie en Informatica op de Havo. Moet wel zeggen dat Natuurkunde en Wiskunde echt heel pittig is! De rest gaat trouwens bij mij prima!!

Jah idd, Natuurkunde en Wiskunde en ook Scheikunde zijn zeer pittig!. Helemaal op het VWO :P

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:47

_-Doriet-_ schreef:
ladyisabelle schreef:

Ik zit nu in de 4e van het vwo.. en ik heb nu idd ANW (algemene natuurwetenschappen) en idd CKV (culturele, kunstzinnige vorming). CKV sluit je in de 5e af.

Tenminste dat is bij ons zo ;)

Dat zal bij ons dan ook wel zo zijn :)

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 19:49

Jaa, dat denk ik ook wel... ;)
Alhoewel wiskunde tot nu toe wel goed gaat bij mij, als ik beetje me best doe haal ik makkelijk voldoende :)
Ik ga kiezen voor Latijn, en dan met ak, Frans en beeldend, en miss nog iets? Maar weet even niet meer wat er nog meer bij kan ;)

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:51

Missblondie: Missschien van Bio erbij>

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:51

ILoveMyHorse. Zekerweten, géén -kunde vakken nemen!
Ik hoor van vriendinnen die dat doen, dat het echt stukken
moeilijker geworden is, en dat je dus wel echt geinteresseerd
moet zijn om er ook maar iets van op te steken.

Ik zelf doe C&M. (ik doe nu havo4). En mijn vakkenpakket is:
- Nederlands (verplicht bij elk profiel)
- Engels (verplicht bij elk profiel)
- Duits
- KBV. Kunst Beeldende Vorming
- Aardrijkskunde
- Geschiedenis
- CKV. Culturele Kunstzinnige Vorming. (verplicht bij elk profiel)
- Wiskunde A
- Maatschappijleer (verplicht bij elk profiel)
Ik vind het een fijn profiel.
Alleen Aardrijksunde vind ik wel een stuk moeilijker geworden! :oo

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 19:54

polly_hvj schreef:
Missblondie: Missschien van Bio erbij>

Jaa, bio en scheikunde zitten zowieso bij NG bij ons ;) (was vergeten dat erbij te zetten :P)
Ik had even met me biolerares gemaild, en die dacht dat ik het wel ging halen met bio erbij in de '2e fase'...
Dus ja, dan zou het denk ik alleen scheikunde nog maar zijn :)

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:55

Grapje, dat had ik niet begrepen :P