Ik zit een beetje in zak en as nu...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Ik zit een beetje in zak en as nu...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 16:46

Pff op je pastoor moet je dus ook al niet vertrouwen!

In december vorig jaar heb ik met de pastoor een afspraak gemaakt voor mijn huwelijk dit jaar 18 juli in de kerk van Melsele omdat ik van Beveren ben en de paarden ook in Melsele staan. Dit was voor hem geen probleem en hij ging de kerk regelen voor mij.

Nu bel ik naar de pastoor (een andere dus) van de kerk van melsele om het uur te weten, zeggen ze mij net dat de kerk al volgepland is voor twee trouwers maar dat ze niets wist van een trouwer met een andere pastoor! Dus ik sta niet opgeschreven op de lijst!!!

Ik heb dus nog 3 keuzes:

Trouwen voor de kerk op een andere dag
Trouwen voor de kerk in een nabijgelegen dorp waar ik nog nooit geweest ben maar dat 10km verderop ligt
Trouwen in de kerk van Beveren zelf waar ze op die moment aan het verbouwen zijn!!!

Voel me echt door en door rot nu en weet echt even niet wat te doen, toen die vrouw zei dat het echt niet meer ging voor die dag zat ik gewoon te huilen als gek aan de telefoon ;(

Sorry, het moest er even uit...

Oliebollie

Re: Ik zit een beetje in zak en as nu...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 16:48

Jeetje, dat is banketstaaf zeg!!
Hoop dat jullie een geschikte oplossing vinden !!

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 16:51

aaahhh,
wat sneu!
hoop dat t toch een mooie dag wordt...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 16:54

Dát is vervelend!!!
Kan me voorstellen dat je even goed baalt nu...
Heb je al contact gezocht met die pastoor? Misschien heeft hij met iemand anders weten te regelen waar die vrouw niets vanaf weet?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 16:55

Wat vervelend en slecht van de pastoor.

Afhankelijk voor wat je allemaal al hebt geregeld zou ik voor keuze 1 gaan. Je wilt toch graag naar die kerk.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 16:55

jeetje wat een knuppel zeg! ik zou ook stevig balen.... sterkte

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 16:56

De pastoor van mijn keuze neemt helaas nooit op... Pastoors genoeg om de dienst te regelen, helaas is het de kerk die overboekt is... Een jaar op voorhand laat je weten wanneer je trouwt, kom je na zes maanden terug omdat de pastoor het zo vraagt, alles gaat hij in orde maken en als je zelf informatie vraagt bij de pastoor van de kerk waar jij wilt trouwen zit alles vol.

Wat een rotdag zeg |(

Alles is al geregeld omdat de kerk ook geregeld was! Fotograaf is vastgelegd, stadhuis, het vervoer, de feestzaal, alles is vastgelegd sinds vorige zomer samen met de kerk!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 16:58

Dan zit er niets anders op dan tóch op die dag trouwen...

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:04

Ik zou jouw pastoor gewoon blijven bellen. Misschien als je zijn voice-mail inspreekt dat hij je terug belt? Misschien kan hij nog wat voor je betekenen die dag, door met die vrouw te praten of iets dergelijks?

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:08

jeetje wat een rotstreek! snap dat je in zak en as zit!!!
hoop dat het toch nog een beetje een positieve draai krijgt en ik twijfel er niet aan dit zal een mooie dag worden

cYn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:13

beetje jammer dat je niks zwart op wit hebt staan. En zeker voor zoiets zou ik het toch wel op papier willen hebben staan. Hoop voor je dat het goedkomt en alsnog een mooie dag wordt:)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 17:15

we hebben het uiteindelijk bijgehouden hoe vaak wij onze pastoor gebeld hebben sinds vorig jaar mei toen ik ten huwelijk gevraagd ben:

63 telefoontjes waarvan:

3x effectief telefonisch contact (laatste keer was begin dit jaar waarin hij zei dat de kerk zéker ok was)
17 voicemailberichten.

En nee hij belt niet terug...

Het staat in zijn agenda zwart op wit dat op 18 juli 2009 mijn huwelijk plaatsvind in de Onze-Lieve-Vrouwekerk te Melsele dus het is zeker bewijs dat het gepland en in orde was...

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:19

Jeetje wat ingewikkeld zo zeg.
Wat raar dat er dan afspraken door elkaar zijn gemaakt, misschien is hij vergeten het door te geven :\
Misschien dat er 2 trouwerijen op 1 dag gepland kunnen worden?
Want het omzetten van alles er om heen lijkt me ook veel werk.
En anders, al even buurten in het nabij gelegen dorp, misschien is dat wel een hele mooie locatie!

Succes ermee, ik begrijp dat het behoorlijk vervelend voelt nu :(:)

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:39

jeetje Chipieke wat ontzettend vervelend!

Hopelijk kan je de pastoor alsnog te pakken krijgen!
Succes in ieder geval!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:41

jemig wat een rare situatie. Mijn vader was tot voor kort pastor en deed regelmatig huwelijken. Hem zou zoiets nooit overkomen zijn. Ook heeeeeel erg raar dat die pastoor zo slecht te bereiken is. Als ik jou was zou ik aanstaande zondag na de kerkdienst voor zijn neus staan..

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:42

Hmm ok. Echt Vervelend!
Dan weet ik het ook niet. Misschien een andere pastoor en zoals iemand hierboven al zei even bij het naastgelegen dorp kijken?

Ik hoop dat er een gepaste oplossing voor jullie gevonden kan worden!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:44

jeetje! ik zou als eerst die eerste pastoor even bellen. vragen hoe het zit... misschien is er wel een simpele uitleg of een klein foutje dat kan worden hersteld?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:48

Ik zou voor optie 2 gaan. De kerk in Mesele is zo te horen ook al niet 'jouw kerk' maar die van jou is in de verbouwing. Je hebt wel meer binding met Mesele omdat je paarden daar staan.
Nu kan het dus niet in Mesele, en is dit is de beste oplossing. Je trouwt toch voor God! Dan maakt in dat geval de kerk waar je dat doet niet uit.

Dat betekent niet dat ik het niet erg voor je vind hoor. Want dat vind ik absoluut wel. Ik zou ook heel erg boos en verdrietig zijn. Maar laat je niet uit het veld slaan! :(:)

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:19

Jeetje wat rot!
Ik hoop dat je nog iets kan regelen.
Kan je niet langsgaan bij de pastoor?

ps. Gelukkig kom je er nu achter. En niet een maand voor de trouwerij

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:24

Die pastoor, die doet toch ook missen in de kerk? Ga naar de mis, en vang hem daarna: met gelijk de vraag waarom hij nooit terugbelt...

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:26

Wat naar voor je meid. Kan heel goed begrijpen dat je heb zitten huilen aan de telefoon. Ik hoop echt dat er een goeie oplossing komt. Is het wel te doen met de paarden naar het volgende dorp? Want de dag verzetten is waarschijnlijk helemaal niet gemakkelijk aangezien je alles al geregeld hebt. Heel veel succes.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 20:52

Met de paarden naar het volgende dorp lopen is praktisch gezien niet mogelijk...

We hebben de pastoor die de dienst gaat doen uiteindelijk te pakken gekregen, hij heeft toegegeven dat hij het gewoon is vergeten doorgeven. Dus hij heeft met de pastoor van melsele hemel en aarde proberen verzetten om ons toch daar getrouwd te krijgen en nu gaan ze overzien of ze ons niet om 11u 's ochtends kunnen ontvangen.

Ben toch al blij dat ze in elk geval moeite doen. De secretaresse van de pastoor deed er wel héél gemakkelijk over, die zei direct 'ja verzet het dan gewoon?'. Ja alsof dat zomaar gaat 5 maanden voor de grote dag :s

Wat ik wel erg vond is dat toen ik hem aan de telefoon kreeg, kon hij niets doen voor mij. Mijn vriend belt ernaar en ineens komt alles in orde...

Het is nog niet gefikst, maar ik heb nog een beetje hoop!

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:48

Nou gelukkig dat je hem iniedergeval te pakken gekregen hebt.
Ik hoop dat er snel iets geregeld word. :)

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 22:10

Jeetje das lekker. :\ 5 maanden voor je gaat trouwen, en wanneer ook alles al geregeld is. Logisch dat je niet naar een andere kerk wilt. Ik ben niet gelovig, maar kan me voorstellen dat je als je iets in je hoofd hebt qua kerk en pastoor, je daar ook bij wilt blijven. Zeker 5 maand van te voren.

Hopen dat ze jullie naar 11 uur kunnen verplaatsen. Loopt jullie planning dan niet helemaal in de soep?

Sterkte in ieder geval; en hou voet bij stuk. Desnoods laat je je vriend elke keer bellen als dat wel werkt. ;)

vallyke_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 22:40

een kleine miscominicatie waarbij jij in zak en as zit! vind dat het eigenlijk niet moet kunnen! echt heel erg balen! maar de rest van het feest is al geregeld waarschijnlijk! ik zou wel op dezelfde dag voor de kerk trouwen denk ik..
ik hoop echt voor je dat je het kunt regelen
ik wens je verder een hele mooie dag toe!