Leuke manier om een muur af te dekken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BellyBel

Leuke manier om een muur af te dekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 15:38

Hooi,,

K ben opzoek naar een leuk idee om een muur af te bedekken..
Heb deze slaapkamer al v.a. m'n 3e.. nooit iets verbouwd (neutrale kleuren gebruikt etc.)
Alleen het enigste ding is dat m'n bed lager is gemaakt, ipv een hoogslaper heb ik nu dus een gewoon 'normaal' bed :)

Echter willen mijn ouders dit jaar met m'n zolderkamer bezig, en dat terwijl je dit jaar 18 wordt :D haha,,
Achja beter laat dan nooit hè? :)

Maar goed, k heb 1 muur in m'n huidige kamer waar dus op ge'tekend' is door mij en m'n broertje toen we nog klein waren :+ Heb het altijd afgedekt met posters, maar ben dat zo spuugzet.. Bovendien zijn het posters uit m'n pennytijd :x Verschrikkelijk dus!! :=

Ben het echt helemaal spuugzat,, en schaam me er ook rot voor als er iemand op m'n kamer komt enzo..

Wil dus iets leuks om die muur af te dekken, heb er nu ook een grote spiegel hangen die bedekt ook al een heel deel :D Maar dacht zelf aan zo'n soort gordijn ervoor ofzo? Waar je evt. ter decoratie leuke dingetjes in kan hangen of juist niet :D Zodat het "gekras" toch enigszins bedekt is, en ik die posters (eindelijk O:) ) kan verwijderen, die zijn zelfs nog beter als dat gekras kan je je het voorstellen? :P

Maar misschien hebben jullie meer ideeën? (verven is sowieso geen optie ;) ) En het gaat echt om de hele muur :x

Groetjes,,

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Leuke manier om een muur af te dekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:43

Je kan een rolgordijn ophangen met een bepaalde motief.
Heeft mijn zus ook aan de muur, ziet er mooi uit.
Te koop bij Doe-het-zelfzaken ed.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:44

Mag je er niet een pot verf overheen smeren? ben je al van het gekras af, een lekker fel kleurtje ofzo wat bij de rest van je kamer past.
En anders kun je wel grote doeken kopen maar dat hangt meestal niet zo mooi (ervaring) en het wordt enorm stoffig.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:45

In mijn appartementje heb ik een lelijke stenen muur die ik niet mocht schilderen.
Mijn vader en ik hebben toen bij de praxis een grote witte plaat op maat laten zagen en deze met een latje boven en benden aan de muur vastgemaakt. Je hebt het dan meteen helemaal stak en het is makkelijk weg te halen als ik straks weer uit het appartementje ga. Bij Ikea heb ik toen leuke muurstickers gehaald en erop geplakt.

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:46

ik dacht ook aan een likje verf of wat behangpapier. Verven is niet veel werk en toont heel mooi...

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:46

marlooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:47

Ik heb op mijn deur allemaal foto's geplakt, kan je ook op je muur doen?
En verf er over kan idd ook.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:48

Ik zou het verven.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:48

Foto's? Een grote collage met allerlei foto's van vrienden, paarden, uit bladen etc?

Wat ook leuk is: een soort gordijn van allerlei touwtjes met grote paperclips waar je dan foto's, kaarten aan vast kan maken. Is misschien nog makkelijker dan en collage.

Wat ook nog kan: mooi cadeaupapier kopen en in zeg maar 'banen' je muur afdekken. Daar kun je nog eventueel nog iets mee kunnen doen. Dan heb je een soort 'behang' met open stukken ertussen.

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 16:13

Bedankt voor de ideetjes!
Dat van cadeaupapier is denk ik ook wel leuk :j Lekker vel kleurtje, en denk ik nog redelijk makkelijk vast te maken :) *het hoeft ook niet echt super lang vast te zitten,, op z'n langst een jaartje :+ *

Ik heb 3 muren die beige zijn, met van die gouden zonnetjes erboven als rand (heeft m'n vader heel veel werk aan gehad), heel neutraal eigenlijk. En die zonnetjes zijn helemaal niet kinderachtig, heb ze nooit eerder gezien maar zien er heel mooi uit :j

Verder hou ik van rood - oranje - geel in m'n kamer (veel accesoires zijn ook in die kleuren..) K heb verder nog een rode bakstenen muur, die niet geverfd mag worden van m'n ouders (we mogen eigenlijk vrijwel alles, gezien het een koophuis is :) ) die vinden dat heel erg rot werk, is in m'n broertjes kamer wel gedaan namelijk, maar dat willen ze echt niet nog een keer :+

En omdat ze straks al vrij druk zijn, en ik ze echt niet op moet gaan laden met extra werk etc. Wil ik iets wat heel makkelijk zelf te doen is :) Zelf vind ik 1 velle kleur ook wel mooi, ff uitvogelen welke want anders wordt het wel heel bont, 2 muren beige, 1 rode baksten muur, 1 velgekleurde muur in geel of oranje ofzo :P

Het makkelijkste leek mij dan ook iets van een gordijn ofzo... Een collage of allemaal foto's lijkt me beetje te bont worden.. Het gaat om een vrij grote muur :o En heb niet eens zoveel foto's etc. om hem helemaal te bedekken :')

*wil wel even foto maken van de muur, moeten jullie alleen echt niet op de rotzooi letten :') *

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 16:20

Van die sierstroken gordijnen ophangen?

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 16:23

@ Sakkia,, hoe bedoel je die precies? Want daar heb ik nog nooit van gehoord :+

Of zijn dat dezelfde die ik ook bedoel? Van die half "doorzichtige" die je gewoon zo op kan hangen?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 16:26

Ja je hebt bij de Xenos bijvoorbeeld van die siergordijnen. Dat zijn dus enkel alleen maar stroken en die kun je dus niet dichtdoen.
Beetje moeilijk uit te leggen. :+

cYn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 16:32

mijn hele muur hing vol foto's. Dus behang was niet nodig. Maar zag dat die tip al gegeven was ;)

succes ermee ;)

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 16:35

Ik weet niet hoe groot de muur is, maar misschien is een muur vol met foto's die wat voor jou betekenen leuk. Ik heb bijv. mijn hele deur volgeplakt met modefoto's. Misschien is het leuk om je muur vol te plakken met foto's uit bladen die jij graag leest.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 16:41

Als je er van houdt: bamboe platen er tegen aan zetten?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 16:43

ik bedenk me net dat je ook hele grote muurstickers kan kopen.
miscchien ook leuk

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 16:54

Afbeelding

Met dit soor 'tekeningen' :') * ja stamt echt uit de kleutertijd, van m'n broertje en mij :P * is de hele muur zo'n beetje beschilderd (zoals je ziet vroeger keer geprobeerd het eraf te boenen _O- )

En de hele muur, (ongeveer 4,25 x 2,50m (b x h)) , die muurstickers vind ik ook wel erg mooi :j
Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 16:56

het zou wel een beetje zode zijn om die zonnetjes over te schilderen, maar ik blijf bij verven en als je de zonnetjes wil bewaren zou ik tot 20 cm onder de zonnetjes verven.

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 17:08

Ja inderdaad die zonnetjes vind ik ook zonde!

Misschien dat het dan leuk is om een velle kleur te nemen? (kom op met die ideeën voor leuke kleurtjes dan!) en dan misschien een soort van 'schilderij' er van maken? Dat je dus een soort lijst maakt en je dus ook van de onderkant en zijkanten een stuk afblijft? Of is dat not done? :+

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:11

Gewoon verven. Kan je doodsimpel zelf doen, nodig een vriendin uit en je hebt het in een middagje gedaan. Is makkelijker en goedkoper dan sommige andere opties die ik hier zie ;)

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 17:39

Had het er met m'n moeder net over, en direct dikke ruzie, (ik kan ze dus ook echt niks vragen, teostemming om het zelf te doen is al te veel :\ )..

M'n kamer op zolder was al een aantal jaar in de planning, alleen dus nog steeds niet gebeurd... Hele zolder is een puinhoop op het moment en het is uitstel uitstel, bovendien is het ook nog is zo dat als het financieel mogelijk is, ik het huis uit ga ;)

Zoals ik dus al aangaf, het hoeft echt niet iets te zijn wat eeuwen moet blijven zitten ofzo. Daarom dacht ik likje verf kan toch best (dat schilderij idee vind ik wel heel grappig :j ) Of zo'n nepgordijn ding, of iets anders :D Maar dat werd ook allemaal direct een groot probleem, want dan het moet dan direct alles helemaal goed,, dat het behang eraf moet en alles opnieuw enzo :\ Dat kan toch altijd nog? (het behang zit er echter nog hardstikke goed op dus iets erover heen moet geen probleem zijn, zeker tijdelijk niet!! Nergens is het echt aan het loslaten etc. ) Dus zie zelf het probleem niet echt, het is voor hooguit 1 jaar... (als deze zomer de zolderkamer af komt)...

Maar ik raak zo gefrustreerd van m'n kamer, vind hem zo lelijk en alles... En wil nu gewoon eindelijk x echt iets doorzetten...!

Ze zei dus ook al in die ruzie van prima koop jij maar een pot verf en ga maar aan de slag.. Oké prima doe ik het ook!! (haha zal vriendin deze zondag wel is ff vragen :Y) ,, kunnen we in de voorjaarsvakantie zo met haar kamer bezig! Zij heeft het nog erger,, zij heeft echt haar kinderkamer nog (echt dat behang en alles ))...

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:47

dan zou ik een pot verf kopen in een beetje gelige kleur zoals het nu al is en dan een beetje sponzen waar nodig, verander je niets drastisch zodat je je moeder niet voor het hoofd stoot, voor de tijd dat je er nog in zit ziet het er netjes uit, én je laat het netraal achter zodat je ouders er niet nog een heidens karwei aan hebben om de kamer weer in hun smaak te krijgen voor eventueel ander gebruik.

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 20:28

Dat is ook een idee :j
Maar goed, heb al op zolder gekeken of er niet toevallig een pot stond :P Aleen wit, en gaat nog lastig worden te vinden..

Maarja beter heel iets afwijkend dan die tekeningen in alle kleuren en die heel duidelijk zijn :j

Ga dan dat wel doen :) Vrijdag even langs de formido of de praxis ofzo :P

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:28

pot verf en een verfroller hoeft niet al te veel geld te kosten en je bent eigenlijk zo klaar. Als je muurverf neemt hoef je ook niet zo'n hele grote pot te kopen (zoveel hoeft er niet geverft te worden) en deze kan je in bijna alle kleuren laten mengen. Wat wel een goed idee is om vooraf van die strookjes met voorbeeldkleuren mee te nemen en zo de juiste kleur uit te zoeken. In de winkel lijkt de kleur toch altijd anders dan in de kamer zelf.

Wel de vloer etc goed beschermen, hoe netjes je ook werkt, voor je het weet zitten overal verfspetters :D