Rijbewijs halen, daarna geen beschrikking over een auto?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij voor je rijbewijs gaan als je daarna waarschijnlijk niet vaak zult autorijden?

ja
97 (83%)
nee
18 (15%)
geen mening
1 (0%)

Totaal aantal stemmen: 116

s6801881

Rijbewijs halen, daarna geen beschrikking over een auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 10:01

Mijn vraag is te lang als onderwerp, maar luid als volgt: Zou jij voor je rijbewijs gaan als je daarna waarschijnlijk niet vaak zult autorijden, omdat je niet de middelen hebt om een eigen auto aan te houden?

Ik heb nu al wel zo'n 17 lessen gehad met het vooruitzicht dat ik na het behalen van mijn rijbewijs meteen regelmatig zou kunnen autorijden, maar de situatie is nu dusdanig verandert dat ik na het halen van mijn rijbewijs waarschijnlijk niet vaak meer in een auto zal zitten. Als ik weer begin met lessen is dat ook bij een andere rijschool, in een andere auto etc. Zou ik dan mijn lessen nog weer oppakken, of zal ik het er maar bij laten zitten? Het ging met lessen net zo lekker, dus ik vind het wel een beetje jammer....

De Poll is voor een overzichtje, en voor mensen die geen lange reactie willen typen ;)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:04

ik denk dat het altijd makkelijk is! En handig ook! Er kan altijd wat gebeuren zodat de bestuurder opeens niet meer kan rijden (als je met iemand weg bent)
Daarbij word het autorijden steeds duurder, en misschien beschik je later wél over een auto! (misschien wel 1 van je werk)

joyce83

Re: Rijbewijs halen, daarna geen beschrikking over een auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:09

Ik zou gewoon doorgaan. Zonde van de lessen die je tot nu toe gehad hebt om die voor niks te laten zijn. Je kunt natuurlijk wel stoppen maar je zult tegen die tijd altijd meer lessen kwijt zijn dan als je nu door zou rijden. Daarbij hetzelfde als wat Nell_ zegt. Altijd fijn als er iets zou zijn dat je in elk geval achter het stuur mag kruipen.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:11

K zou gewoon door gaan hoor! K heb in juli mn rijbewijs gehaald en kon toen in de zomer wel af en toe in de auto van mn ouders rijden, maar nu rijd k helemaal niet vaak meer. Maar t is gewoon handig als je je rijbewijs hebt. En als je t eenmaal hebt, raak je t (als t goed is) ook niet zomaar weer kwijt dus lekker doen! :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:13

Gewoon doorgaan. Lessen worden duurder, je bent al een heel eind op weg. Mocht het zover komen dat je straks echt helemaal niet rijd en het heel erg lang duurt, kan je tzt altijd een paar herhalingslesjes nemen voor je weer zelfstandig in de auto stapt. Maar het rijbewijs zelf heb je dan al binnen!!
Terwijl als je dan je rijbewijs nog moet gaan halen, ben je nog weer een tijd bezig en nog weer meer geld kwijt. Plus het geld wat je nu al betaald hebt voor die 17 lessen.

Kijk, als je nu nog zou moeten beginnen zou ik het geloof ik niet doen, maar je bent al een mooi eindje op weg, dus ik zou het gewoon afmaken!

Succes!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 10:14

ik heb trouwens al wel anderhalve maand geen lessen meer gehad, ik wil het dus, als ik het ga oppakken, wat tot noch toe unaniem wordt aangegeven als verstandig, het wel snel oppakken :) Ik denk dat ik volgende week bij van buuren maar eens een proeflesje rijd :) Ik vind het wel jammer hoor, dat ik niet bij mijn oude rijschool kan blijven, verruil nu een mooie zwarte BMW voor een zilvergrijze toyota :P Ik houd niet van schimmels ;)

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:15

Ik zou ook gewoon doorgaan, je kan het altijd wel een keer gebruiken. Ik zal wel proberen eens in de zoveel tijd wel in een auto te stappen dat je het wel ''gewent'' blijft.

Gewoon lekker doorgaan! altijd handig!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:15

Gewoon halen hoor, je rijbewijs is altijd handig en je hebt er een leven lang plezier van! Waarschijnlijk komen er ook weer betere tijden en heb je wel de beschikking over een auto, dan zou het zonde zijn als je nu stopt!
Daarbij heb je de lessen nu nog fris in je hoofd, als je over een paar jaar pas begint moet je weer overnieuw beginnen en is het zonde van de lessen die je nu hebt gehad. :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:22

Ik zou doorgaan! Het is handig en als je ooit wel een auto dagdagelijks nodig hebt heb je dat rijbewijs al! Ik heb de auto al staan maar nog geen rijbewijs :+ Dat is dus niet handig :D

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:23

Ik zou hem ook gewoon halen, het is altijd handig om te hebben.
Ik had toen ik net klaar was wel een auto maar die is naar mijn oma gegaan omdat ik een dieseltje nodig had en dat was een benzine. Toen heb ik ook een hele tijd zonder gezeten. Je krijgt ook vast nog wel de mogelijkheid om eens een keer auto te rijden. Dat had ik ook wel, dan reed ik mijn vriend en schoonouders bijv naar Zwolle of reed ik in de auto van mijn vriend. Of ik bracht mijn opa en oma naar huis met de auto van mijn ouders. Mogelijkheden genoeg dus

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:29

Gewoon doen, hoe kl*te die lessen ook zijn (want dat zijn ze na de 10de les!)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:30

Je rijbewijs is imo het meest belangrijke diploma wat je in je leven kan halen..

Ik kan niet meer zonder. Hiervoor altijd al gebrommert omdat ik anders nergens kwam.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:36

De Ex-rijinstructrice (ik dus :D ;) ) zegt: doorgaan en nu halen :j Je hebt dan nu een paar weken geen les gehad maar toch, alles is nu nog redelijk fris in je hoofd. En je bent er nu nog mee bezig, ga je dit op een laag pitje zetten moet je later toch vaak weer een paar stappen terug zetten. En dat is zo zonde.
Ook zoals al gezegt, al haal je hem nu en rij je een poos toch niet, je kan altijd een paar opfris lesjes nemen mocht dat eigen autootje er zijn. En ik geloof ook niet, net als de rest, dat lessen in de toekomst goedkoper zal worden.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:37

Mijn moeder zei toen ik 18 werd, jij gaat je rijbewijs nu halen want anders doe je het nooit meer. Ik had een gruwelijke hekel aan de lessen maar uiteindelijk nu wel superblij dat ik het heb. Ik heb zelf ook geen auto, maar rij toch regelmatig. Ik zou gewoon doorgaan met lessen. Je kunt het maar hebben, altijd makkelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:47

Ik zou ook doorgaan. Hoewel je nu geen eigen auto zult hebben, is het sowieso altijd makkelijk als je in ieder geval mag rijden. Ik zou wel het rijden een beetje onderhouden na het behalen van je rijbewijs...

En misschien is de situatie over 5 jaar heel anders, misschien kun je dan wel een auto hebben of heb je 'm zelfs nodig.

Als iemand nog niet begonnen is, zou ik diegene waarschijnlijk aanraden op een duur wel het rijbewijs te halen, maar dan op een moment dat 't goed uit komt financieel en qua planning.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:48

Ik heb gewoon mijn rijbewijs gehaald toen ik 18 werd. Heb nu ook geen geld voor een eigen auto, maar leen die van mijn ouders wel eens.

Waarom zou je je rijbewijs niet halen? Altijd makkelijk.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:58

Als je nu niet doorgaat, wordt de stap om weer te beginnen steeds moeilijker, zo heeft mijn moeder dus nooit meer haar rijbewijs gehaald omdat ze zwanger was.

Ik ben laat begonnen met lessen maar nu zeg ik tegen iedereen die 'wat ouder' is of nu niet echt een auto nodig heeft (in de stad wonen bijv) ook: begin er gewoon mee! Het is zo makkelijk je rijbewijs te hebben En goedkoper wordt het er niet op. Dus: gewoon doorgaan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 11:00

Dennis schreef:
Je rijbewijs is imo het meest belangrijke diploma wat je in je leven kan halen..

Ik kan niet meer zonder.

En zo denk ik er ook over. Dus gewoon doorgaan, die betere tijden komen heus wel weer!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 11:09

oke :) bedankt voor de adviezen! Ik ga inderdaad snel contact opnemen met v. Buuren voor een proefles :j ben benieuwd hoe het gaat! :D

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 11:32

Oef, dat zou ik heeel lastig vinden. Aan de ene kant denk ik dan: waarom doorgaan, als je toch niet kan rijden? Aan de andere kant: het wordt er niet goedkoper op en het kan altijd van pas komen.
In jouw geval zou ik toch doorgaan. Dat baseer ik vooral op het feit dat je al wat lessen hebt gehad. Later opnieuw beginnen kost veel meer tijd en geld, dan het nu af maken.

Ikzelf heb nog geen lessen gehad. Heb de komende 4 jaar ook geen mogelijkheid voor een auto. Dusja, dan kan ik beter even wachten ;)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:26

Als het erom gaat of je door moet gaan met lessen, zou ik ja zeggen, anders heb je in principe een hoop lessen weggegooid en dat is zonde.
Maar als je van tevoren weet dat je niet vaak kunt rijden, dan zou ik niet beginnen met lessen, dan kun je beter later eens gaan beginnen.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:28

Jeps, wat nu verandert is, kan ook weer veranderen. Altijd handig een rijbewijs.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:28

Tja, van de ene kant is het dan wel handig voor later.. en mocht er een noodgeval zijn.. dat je toch een rijbewijs hebt. :)
Zou gewoon door blijven gaan met lessen en je rijbewijs halen!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 13:34

Even voor de duidelijkheid: Ik ben dus al gestopt met lessen, omdat ik geen contact meer heb met mijn ouders, daar dus ook uit huis ben. Woon nu op mezelf, en heb dus nou niet echte een dikke vetpot over waarvan ik straks benzine en verzekering belasting van kan betalen. De veranderde situatie is dus dat ik niet eens meer woon waar ik les had. Ik ben dus niet gewoon maar gestopt omdat ik de lessen zo saai vond iod :+

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:36

Hmm wel zonde. :)