'vroeger' gepest, hoe ga jij er nú mee om?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

'vroeger' gepest, hoe ga jij er nú mee om?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 07:52

Ik vroeg me af hoe degene die 'vroeger' gepest werden er nu mee omgaan. Ikzelf ben ook jaren gepest op de basisschool en ook op de middelbare lag ik regelmatig met mensen overhoop. Of het nu goed of slecht is weet ik niet maar ik heb altijd ontzettend van me afgebeten (wat me soms nog wel eens extra in de problemen heeft geholpen). En nu lijkt het soms alsof ik zo vol zelfvertrouwen ben, maar in werkelijkheid denk ik vaak dingen als 'vinden ze me nu écht aardig, of doen ze alleen alsof? willen ze alleen maar gebruik van me maken voor huiswerk oid of vinden ze me gewoon toch aardig?' op die manier denk ik af en toe dit ook doordat ik 't dus wel vaker meegemaakt heb dat mensen maar aardig deden. Ik doe gewoon vaak alsof 't me niks kan schelen en als mensen me echt niet moeten ofzo kan ik er ook niet eens mee zitten, daar heb ik me vroeger druk genoeg om gemaakt. Maar laat dan maar gewoon merken dat je me niet moet en niet zo achterbaks aardig doen.
Een vriendin van me die is ook jaren gepest en zij heeft jaar in jaar uit gehoord dat ze lelijk is. En ze denkt nu echt dat ze lelijk is en iemand die anders beweert die gelooft ze niet. Nou en ik vind haar dus echt niet lelijk, maar dat gelooft ze niet. En zij is daardoor echt slecht van vertrouwen geworden (niet dat je haar dat kwalijk kunt nemen).

Maar goed de vraag is dus ook hoe jullie ermee omgaan nu. Heb je bijvoorbeeld toch veel zelfvertrouwen? of staat 't toch op een laag pitje?

alvast bedankt :)

LisaD

Re: 'vroeger' gepest, hoe ga jij er nú mee om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 08:00

Ik ben zelf vroeger gepest op de basisschool, en nu zelfs op het mbo gaan ze nog door, je zou toch denken dat mboérs wat volwassener zijn maarja.

Ik heb niet echt veel zelfvertrouwen, maar ik kom wel redelijk voor mezelf op.
En ik negeer ze gewoon.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 08:30

Ik denk dat iedereen die vroeger (veel) gepest is nooit echt 100% zijn zelfvertrouwen zal terug krijgen.

Ik ben op de basisschool veel gepest, 2 verschillende scholen zelfs en dan ga je het geloven wat ze zeggen. Ik had wel het geluk op de middelbare in een leuke klas terecht te komen en het pesten hield daar op. In de 4de ben ik op stijldansen gegaan. Mijn wantrouwen had vooral met jongens te maken en het stijldansen heeft daar enorm bij geholpen. Ineens kreeg ik leuke aandacht van jongens en wilde ze met me dansen. Ik kwam daar in een geweldige vriendengroep terecht en dat heeft me zoveel goed gedaan.

Ik ben weer in mezelf gaan geloven. Ik ben wel een mooie meid en de mensen mogen me. En als dat niet zo is dan maakt dat niet uit, ik mag ook niet iedereen.

Zoiets moet groeien en dat duurt jaren. Ik ben nog steeds op momenten mega onzeker. Vooral in nieuwe situaties. Je moet leren in jezelf te vertrouwen en dat kan heeeeeel lang duren.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 08:48

Shiloh schreef:
Ik denk dat iedereen die vroeger (veel) gepest is nooit echt 100% zijn zelfvertrouwen zal terug krijgen.

Helemaal mee eens. Ik ben zelf ook goed te grazen genomen vroeger. Nu heb ik een keihard masker op. Ondanks dat je me met negatieve dingen heeel hard raakt, zal ik dat nooit laten zien.

Ik ben door de tijd heen veel harder en minder emotioneel geworden. Ik merk om me heen dat het "masker" helpt. Ik straal blijkbaar veel meer zelfvertrouwen uit daarmee en mensen zijn nu veel minder geneigd mij ergens op te pakken.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 08:59

Ik ben in de lagere school en in het middelbaar onwijs gepest geweest door mijn gewicht. Ik ben altijd al dikker geweest dan de rest en ja, dat vonden ze blijkbaar wel leuk :+ Tot ik in het derde middelbaar van me afbeet en ze terugnam op hun eigen minpuntjes. Dan was het snel gedaan want ze werden even hard gekwetst!

Als ik aan het werk ben hoor ik het soms nog van klanten van 'amai, daar kun je ook niet naast kijken!'.

En ja dan stap ik af op de klant en mijn baas begrijpt het, ik laat me niet op mijn kop zitten en zeker niet door een klant. Klant is koning maar lang geen keizer. Dan zeg ik simpelweg 'meneer, heeft u een probleem met mijn uiterlijk? Hou het dan voor uzelf. Thuis heb ik iemand die mij al jarenlang graag ziet ook met mijn extra kilo's en ik heb een baan die ik goed doe. En dan zit ik echt niet te wachten op commentaar van de eerste de beste die hier binnenloopt.'

Zegt mijn andere collega die met die klant bezig was voor een verkoop: 'meneer, ofwel heeft u respect voor mijn collega ofwel koopt u gewoon op een ander' en hups, collega liep trots weg en de klant naar buiten met een knalrood hoofd :D

Sinds ongeveer een jaar voel ik me nog altijd te dik maar wel goed in mijn vel en ik straal het ook uit, dus ik krijg zo goed als geen reactie meer. 99% van de keren kom ik ook met mijn vriend buiten en niet alleen en o wee degene die iets over mijn uiterlijk durft zeggen, daar loopt hij achter.

Mijn zus daarentegen... Heeft al 15 jaar een handicap en ze wordt er nog steeds voor gepest. Ze roepen dan mankepoot, huppeltrut, scheve griet, echt alles heeft ze al gehoord, ze hebben haar zelfs een met haar hoofd tegen een bakstenen muur geknald omdat ze meer plaats innam op het voetpad dan dat die schooljongens konden verdragen... Ik heb haar jarenlang kunnen helpen en beschermen op school en toen ik nog een jaar thuiszat wegens werkeloosheid, maar sinds ik vast werk steekt het weer overal de kop op en dat kwetst enorm...

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 09:00

Ik ben vroeger ook gepest, heb alsmede hierdoor weinig zelfvertrouwen maar ook naar andere mensen toe. Ik zit (niet alleen hier door, maar ook door mijn vroegere thuis situatie) in een intensieve dagtherapie aan het IPD in Assen. Hier ga ik drie dagen in de week naar toe en dat al weer bijna een jaar lang. Hiervoor heb ik een dagtherapie (1x i.d week) gevolgd hier in Emmen. Wel ben ik tot de ontdekking gekomen waarom ze het deden (en nee, dat maakt het er niet beter op, maar weten waarom kan helpen.

Ik was niet iemand die van mij afbeet maar helemaal dicht klapte doe ik overgens nog steeds. Daarom probeer ik over mensen heen te walsen voordat ze mij te pakken kunnen krijgen. Je merkt gewoon dat je een radar hebt wie je moet hebben en weet al heel snel waar ik iemand feiloos mee te pakken kan nemen. Ben daardoor niet altijd de meest vriendelijke persoon en doorgaans erg lomp in mijn opmerkingen. Dat probeer ik nu te veranderen net net als mijn zelfvertrouwen en vertrouwen naar andere mensen toe.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 09:04

Ik ben vroeger ook gepest, niet alleen op school maar door het hele dorp..

De enige reden: Ik had een paard...en ik reed erop!
Ik was toen, net als nu, een heel normale western recreatie ruiter.

De jeugd van 11 tot 22 jaar vond het daar heel normaal om mijn uit te schelden als ik door het dorp reed.
Stenen en vuurwerk naar mijn paard gooien mocht natuurlijk ook...

Kortom, het was een gestoord dorp, ben blij dat ik er weg ben.

Maar dit soort dingen vergeet je nooit!
Ben nu 22 jaar maar op de eén of andere manier denk ik vaak het negatieve van mensen...

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 09:11

Ik ben vroeger ook lang gepest geweest. 4 jaar in het lager onderwijs en doorheen het middelbaar is er ook altijd zo'n groepje geweest die zich ermee bezig hielden. Dit allemaal omdat ik wat meer weeg dan anderen.

Wat ik er van over gehouden heb, is dat ik als ik ergens nieuw kom nogal wantrouwig ben. Zowel naar mezelf als naar de nieuwe groep toe. Als ik door heb dat de groep niet echt stabiel is, word ik impulsief. Dit maakt dat ze mij niet meer pesten, maar wel dat ik me niet altijd even populair maak bij anderen. Ik zet als het ware een bolster op en er zijn er weinige die de noot nog gekraakt krijgen.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 09:28

xxx De pestkoppen van vroeger kan ik nu alleen nog maar uitlachen.
Zij zijn namelijk nog steeds dezelfde nietsbereikende kneuzen....en IK heb het goed voor elkaar! :D

Zal wel karma zijn :D

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 09:34

Shiloh schreef:

Wat ik denk, is dat niemand 100% zelfvertrouwen heeft.. Ik vind sowieso een percentage lastig om dit mee uit te drukken, maar het geeft misschien een beetje een beeld..

Hier mijn verhaal.. Als ik het zo lees, ben ik een hele hoop vergeten, maar hoop dat het een beetje duidelijk is opgebouwd.
Ik ben vanaf groep 3 goed gepest.. Ik was van de trap gevallen, had een hoek van een trede in mijn wenkbrauw dus daar kwam een mooie brievenbus in die gehecht moest worden.. Aanleiding voor een meid + vriendinnen om me daarmee uit te lachen, en dat is de uiteindelijke oorzaak geweest van het jarenlange pesten tot en met groep acht. Ook was ik gezegend met flinke flappers aan de zijkanten van mijn gezicht, en met schoolzwemmen was ik altijd het varkentje in badbak.. Leuk... #)
Ik ben vaak met veel weerzin naar school gegaan. Eenmaal in groep 5 of 6 eindelijk naar voren gebracht bij mijn ouders.. Met de directeur gepraat en er is verder nooit verder meer naar omgekeken... Nou, groep 8, over naar een nieuwe klas zonder oude klasgenoten.. Fijn zou je zeggen, maar ik was dus ook wéér niet assertief, iedereen kende iemand in de klas, behalve ik, dus ik werd weer snel een pispaaltje..
Uiteindelijk 'troost' bij een vriendin gezocht die niet de magerste is/was, maar dat hinderde niet. Daar heb ik tot de vierde mee rondgelopen en ik begon beter in mijn vel te zitten, het kon me niet zoveel meer schelen en ik moest me richten op school... Want ik kon volgens mijn basisschool het VMBO-T niet aan, en het begon redelijk zwaar te worden.. Daar alle aandacht op gevestigd en ik heb in die tijd ook mijn flappers naar achter laten zetten bij de plastisch chirurg.. Daar heb ik wel veel bewondering voor gekregen vanuit de klas.. wat ik niet verwacht had.. Ik zou eigenlijk nog een week na de krokusvakantie wegblijven, maar omdat het verband eraf mocht die maandag, ging ik direct naar school, en kreeg ik applaus van mijn klas.. Dat deed me écht goed, gewoon een gevoel van waardering.. :)

Toen ik de opleiding voor onderwijsassistent ging volgen, ging ik (pas) aandacht besteden aan mijn uiterlijk, lompe vormloze fleece-truien werden vervangen door steeds leukere kleding, ik kon mijn haar kort doen en kon steeds met meer mensen opschieten.. Nog steeds zat het onzeker er goed in, maar dat ging met de jaren beter..
Nu zit ik in de tweede van de pabo, ik heb een paar leuke vriendinnen, klasgenoten waar ik mee kan lachen en ik heb sinds een klein jaartje pas het gevoel dat ik écht gewaardeerd wordt.. Op de werkvloer, op school... Dus dan ga je lekkerder in je vel zitten :j

Zelfvertrouwen is dus zeker gegroeid.. En ik had nooit durven denken dat ik er zo uitkwam, omdat het toch vrij lang (voor mij) door is gegaan dat ik er niet helemaal bij hoorde..

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 09:37

Ik ben ook jaren gepest.
Ik wist trouwens niet dat het bij jou op de Belt zo erg was Angela!
Ik ervaar ook dat ik geen ruzie kan maken, dicht sla op zulke momenten en me verontwaardigd voel en onrechtvaardigheid.
Ook kan ik t meestal niet geloven als mensen me mooi, lief, leuk of aardig vinden.

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 09:44

Ik ben zowel op de basisschool gepest en op de middelbare school.

Op de basisschool kwam het doordat wij verhuisde van een stad naar een super christelijk dorpje. Wij moesten hun geloof respecteren (en deden dat ook zeker wel), maar dat hun ons respecteerde, ECHT NIET. Ik mocht als 6,7 jarige niet op de feestjes van vriendinnetjes komen omdat wij niet naar de kerk gingen. En ook op zondag met een paardje wandelen was not done.
Ook heeft mijn broer een hazelip en daar zijn we alle 3 vreselijk mee gepest. Hij was grote smurf enz enz. Ook erg vervelend en er werd niks tegen gedaan. Hebben daar 3 jaar gewoond en zijn toen naar drenthe verhuist.

Daar begon het weer. Ik heb aardig wat overbeharing en daar werd ik vreselijk mee gepest. Vooral door jongens en dan lekker in de pauze zodat iedereen het hoorde.

Daar ben ik erg onzeker over geworden en had veel moeite om in de zomer in een shirtje met korte mouwen te lopen. Het liefste droeg ik ook bij 25 graden een fleece trui. Nu heb ik al bijna 5 jaar een vriend en er is een wereld voor me open gegaan. Nog steeds ben ik er erg mee bezig en erg onzeker over, maar vooral als hij bij mij is draag ik lekker wat ik wil dragen. Maar op bv het werk heb ik er wel nog steeds veel moeite mee en op bruiloften of iets haal ik het nog wel weg. Maar omdat mijn vriend mij mooi vind begin ik dat ook te geloven. Maar ik denk dat mijn onzekerheid over de overbeharing nooit helemaal weg zou gaan.

Aan de buitenkant laat ik het niet zien als iemand een opmerking erover maakt, maar van binnen voel ik het wel en raakt het mij zeker wel.
Laatst bijgewerkt door Sweetselina op 03-02-09 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 09:46

Maflinger schreef:
Ik ben ook jaren gepest.
Ik wist trouwens niet dat het bij jou op de Belt zo erg was Angela!
Ik ervaar ook dat ik geen ruzie kan maken, dicht sla op zulke momenten en me verontwaardigd voel en onrechtvaardigheid.
Ook kan ik t meestal niet geloven als mensen me mooi, lief, leuk of aardig vinden.

Ja man, vies kl*te dorp is het!
Het begon allemaal al toen ik die zwarte shet (Sunny) verzorgde.
Ik heb Sunny trouwens nog steeds hè.. als hoogbejaarde :)

@Myour....Ja joh, Tis gewoon Karma! :D

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 09:49

Ja we werden wel uitgescholden als we met z'n 3en door t dorp reden. Dat herinner ik me nog wel. Maar dat is bijna overal zo.
Ja ik had inderdaad meegekregen dat je sunny hebt :)
Manoe staat nu bij de Hiemstra's. Ik heb nog geprobeerd om Wouter te vinden en eventueel te kopen. Maar helaas....

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 09:54

Ik ben vroeger ook altijd gepest
Zelfvertrouwen heb ik nog steeds niet helemaal
Zelf pesten doe ik niet aan omdat ik weet hoe vreselijk het is en hoe vreselijk het voelt
In de 1e ben ik ook gepest door een meisje
Ze schold me uit en pikte pennen van me
Nu (ik zit in de 3e en zij in de 2e <-- ze is in de 1e blijven zitten)
zijn we de beste vriendinnen
We moeten nog wel vaak lachen om wat er eerder allemaal gebeurt is.
Aan het einde van het school jaar viel me agenda helemaal uit elkaar. Zij en een paar anderen hebben toen de binnenkant van mijn agenda verstopt. Ik heb dagen lopen zoeken. Op een gegeven moment vond een meisje die het ook had gedaan het niet meer leuk en toen heeft zij de agenda aan me terug gegeven.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 09:56

Oh jammer zeg...dat was ook een leuke pony!

Later met Kimberley werd het nog erger...stenen gooien, vuurwerk...altijd maar schelden!
Heb ze een paar keer terug gepakt..dàt was dan wel weer cool!

The revenge

Ik reed een keer met Kim langs het voetbalveld... en werd natuurlijk weer uitgescholden door al die kleine k*tjochies...
Ben toen over het voetbalveld er heen gecrossed...
Alle jochies vlogen de bosjes in....Ik heb daar toen wel een uur gestaan maar ze kwamen niet terug.
Opeens kreeg ik een plan :D
Ik zag hun fietsen en heb alle sleutels eruit gehaald en ben naar huis gereden :+

Toen moesten ze dus aan hun ouders uitleggen waarom ze hun sleutels kwijt waren...
Duurde niet lang voor ik de ouders aan de telefoon had...zo kon ik mooi het verhaal uitleggen...en...
"Ze krijgen hun sleutel terug zodra ze sorry hebben gezegd"
Toen stonden ze 's avonds allemaal met de staart tussen hun benen, met papa of mama bij mij aan de deur!

Prachtig vond ik dat!!!!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:00

haha goed bedacht!
dus je croste met een auto over het voetbalveldje?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:00

Nee, met mijn paard! :D

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:03

Heel herkenbaar.

Ik heb echt een poedersuiker jeugd gehad. Rode haren en puisten. Elke keer werd ik daardoor gepakt. Het was een keer zo erg dat de hele school me achtervolgde op het schoolplein. Ik ging helemaal kapot maar de leraren die deden er niets op uit.

Zelfs op de middelbareschool kreeg ik te horen dat ik lelijk ben. Nu, 2 jaar later willen jongens wat van me. Ze vinden me aantrekkelijk. Maar heb moeite om dat toe te geven. Ga me dan elke keer afvragen: "Echt?"

Durf ook moeilijk me toe te geven aan mensen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:04

Karin_88 schreef:
Wat ik denk, is dat niemand 100% zelfvertrouwen heeft..

Hier ben ik het mee eens. Vaak word het op het pesten geschoven, maar waar aan voorbij gegaan word is dat er meer dan genoeg mensen zijn die niet zoiets in hun verleden hebben en die ook niet zoveel zelfvertrouwen hebben.

In mijn ogen ligt dat niet aan het pesten, maar aan de wereld van uiterlijke schijn waarin wij leven. Er word heel wat gelogen en bedrogen in de wereld om ons heen, en vaak nog het meeste door de mensen die ons het dichtste aan het hart liggen!! En juist dat zijn de dingen waardoor wij bhet vertrouwen in onszelf en de wereld kwijtrijken!!

Ik ben zelf jarenlang gepest en ja, dat maakt me weleens onzeker als ik iets nieuws moet doen, en dan met name mbt groepen en in het verleden als ik naar verjaardagen enzo moest. Want dat zijn de plekken en momenten dat je gepest of buitengesloten word. Groepen vind ik nog steeds niet echt leuk, maar omdat ík nu beter in mijn vel zit, reageren groepen ook beter op mij en word het steeds leuker. Verjaardagen zijn gewoon leuk geworden, vooral omdat ik opener geworden ben en met mensen durf te praten. Maar daar is wel een lange weg aan vooraf gegaan.
Wat TS schrijft herken ik wel, dat het lijkt alsof je vol zelfvertrouwen bent maar dat het niet zo is. Het welbekende masker. Wat ik van die periode heb geleerd, is dat dat de dingen alleen maar erger maakt uiteindelijk. Ik heb hulp gezocht én gevonden om het verleden achter me te laten en in het hier en nu te leven en in het hier en nu gelukkig te zijn, en dat werkt. Daardoor sta ik een stuk steviger in mijn schoenen en is mijn zelfvertrouwen ineens écht. Waardoor ik ook een stuk minder hard lijk. Wat mensen dan ook weer een stuk fijner vinden ;).
Zelfvertrouwen kan je alleen halen uit het feit dat jij jezelf goed voelt. Als je het uit je omgeving moet halen zal je het nooit krijgen, helaas..... Maar eroverheen komen kan wel degelijk in mijn ogen. Want het verleden is het verleden, en je leeft nu. En je bent wie je nu bent, en niet wie je vorig jaar was!!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:09

Hier nog 1 die 8 jaar lang op de basisschool gepest is..
Ik was echt een bang vogeltje, huilde al als ze naar me keken want ik wist dat ze iets gemeens gingen zeggen..
Op de middelbare school ging het wel, de brugklas was super! maar daarna kwam ik in klassen terecht waar weer een aantal pestkoppen zaten en waar ik ook lichtelijk belachelijk gemaakt werd :+

Om je eerlijk te zeggen heb ik sinds vorig jaar januari eindelijk wat zelfvertrouwen terug.. ik heb een totale make-over ondergaan en toen zagen de gozers me opeens staan.. Niet lang daarna kreeg ik mijn huidige vriend en ik ben al bijan een jaar samen met hem. Hij geeft mij zóveel zelfvertrouwen! Net zoals mijn vrienden, ze laten me weten dat ik er mag zijn en daar ben ik ze heel dankbaar voor. Zonder hen, had ik nog steeds dat bange vogeltje geweest..

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:27

Ik ben gehele basisschooltijd & middelbareschooltijd gepest.

Ik merk dat ik erg weinig zelfvertrouwen heb, mezelf niet bijv knap kan vinden en heel kritisch ben over mezelf. Ik kan heel moeilijk positieve eigenschappen benoemen, maar negatieve haha genoeg. Ook denk ik er continu aan wat anderen van me vinden of wat ze wel niet van me zullen denken, en probeer ik me hier soms aan te passen.
Soms voel ik me ook snel buitengesloten en denk ik te snel dat mensen over me praten. Ik heb ook momenten dat ik grapjes over mezelf door anderen echt niet kan waarderen en ze me kwetsen..
Daarnaast heb ik moeite met mensen vertrouwen en echt "binnenlaten" in mijn wereld, ik heb altijd een muurtje ter zelfbescherming om me heen..

Daarnaast werk ik met kinderen, heb een BSO in een basisschool en in die school niet in mn groep hoor zitten een paar zeer mondige groep 8ers.
En ik moet tot mijn grote schaamte bekennen dat ik ze ontloop en me erg onprettig voel bij ze. Dan voel ik me echt weer dat kleine meisje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:33

Ik ben ook wel redelijk gepest en ik vind dat ik daardoor sterker ben geworden. Heb echt van me af leren bijten en pik niet zo veel meer. Als ik dan kijk naar een vriendin van me die echt nooit gepest is, maar die vreselijk onzeker is nu en veeelste veel over zich heen laat lopen dan heb ik het liever zoals ik nu ben.
Alhoewel ik soms misschien wel wat te fel ben.. ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:33

Jep, hier meld zich ook een die gepest werd....!

Mijn moeder is Duitse, dus ik was de dochter van Hitler of een vieze stinkmof. Mijn vader jaagt, dus ik was een dierenmoordenaar (deed me altijd zo'n pijn, want ik ben net als mijn vader juist een enorme dierenvriend!) en ja, ik had mijn postuur ook niet helemaal meezitten....Genoeg stof om iemand het leven zuur te maken dus.

Op de basisschool ben ik van het gepest afgekomen toen op een middag een paar jongens mij vastdrukten tegen de muur. Ik had een knutselwerkje in mijn rugzak en heb (eigenlijk in blinde paniek) de aanstichter van alles met de rugzak voor zijn hoofd geslagen. En hoop narigheid mee gehad, maar daarna werd ik genegeerd, en dat beviel me beter...

Op de middelbare ging het alleen verder...niet zozeer met de bovengenoemde zaken, maar nu werd ik gepest omdat ik zowel lichamelijk als geestelijk een stuk verder was dan de rest :o Ik heb toen mijn heil gezocht bij oudere mensen. Ik heb nu ook een vriendengroep waar ik de jongste ben met net 22, de rest hangt allemaal rond de 30 of nog ouder. Maar aan mijn medestudenten heb ik nog een paar leuke vrienden uit mijn leeftijdscategorie :D

Het ergste van alles was, dat ik niet alleen op school gepest ben, maar ook binnen de familie, ik was echt het zwarte schaap. Dit dan aan de Nederlandse kant, aan de Duitse kant ben ik favoriet :D Met mijn Nederlandse oma heb ik al 4 jaar geen contact meer. Op mijn 16e gebeurde iets waardoor ik niks meer met mijn grootouders te maken wilde hebben (dit was de druppel zeg maar): Mijn broer en zus kregen beide (zonder enige reden) 100 euro om in de jacht te investeren...Ach ja, ik kreeg ook nog 5 hele euro's, want ik zat er maar zo zielig bij. Wat nog eens extra hard aankwam omdat ik nooit echt in het rijgebeuren ben ondersteund, ik heb alles alleen voor elkaar geboxt, terwijl mijn zus en broertje altijd door mijn vader ondersteund werden omdat hij ook jaagt. Toen gaven mijn ouders aan dat ik op mijn 18e mocht beslissen hoe ik met mijn familie om zou gaan. Ik heb alleen nog maar af en toe contact met een oom en tante en hun kinderen van de Nederlandse kant. De rest heb ik in jaren niet meer gezien of gesproken en dat wil ik ook niet meer.

Wantrouwig...Ja, heel erg...Gelukkig ziet dat er nu anders uit nu ik in Duitsland woon, een hele leuke vriend heb en een leuke vriendengroep, maar ik hecht nog steeds veel te veel waarde aan wat anderen van me denken of hoe ze me zien.... ;( Soms kan je dat echt opbreken.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:36

Relaxed schreef:
Alhoewel ik soms misschien wel wat te fel ben.. ;)

Dat heb ik dus ook, dat komt ook deels doordat ik me heel snel persoonlijk aangegrepen voel...