EF internationale talenscholen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

passieX

EF internationale talenscholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 19:23

Hallo!

Zijn hier mensen die via EF een tijd in het buitenland zijn geweest om de Engelse taal te leren? (MBO/HBO/UNI) Welke taalcursus heb je gevolgd? hoe is dat bevallen, hoe lang ben je geweest, welke locatie en wat ben je daarna gaan doen?

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:13

Ik heb geen ervaring maar ben ook in het circuit gevallen en vind na veel prijzen uitzoeken dat zo'n EF taalschool iets duur uitvalt. Voor een cursus via EF in Australië betaal ik minimaal €2000,- meer (voor een half jaar).
Al zag ik net wel dat je een gratis retourvlucht aangeboden krijgt alleen geldt dat dan weer niet voor Australië helaas ..

Edit: Na nog wat neuzen zie ik ook dat accomodatie bij de prijs in zit. Dat maakt de prijs al een stuk aantrekkelijker. Hmm, ik ga er nog eens goed over na denken.
Waar ben jij van plan heen te gaan?

IkenVin

Re: EF internationale talenscholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:15

Hallo,
Ik ben niet via EF gegaan maar via soort gelijke organisatie zelfde plek en zelfde activiteiten. Ik heb engels gedaan in Malta, ben maar 2 weken geweest want ik vond dat al lang genoeg heb er wel veel van geleerd.

MiraMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:17

Mijn EF-ervaring is iets te lang geleden om echt nog representatief te zijn, maar ik wilde toch even reageren. Ik heb in '94-'95 een 'language year' via EF in Santa Barbara, Californië gevolgd en ik moet zeggen dat ik alleen maar goede ervaringen heb; ik vond het een fantastisch jaar dat ik nooit had willen missen! Ja het kost een hoop geld maar je krijgt er ook heel veel waardevolle ervaringen voor terug. Na dat jaar was ik verknocht aan de Engelse taal en ben ik dus ook Engels gaan studeren :D

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:26

Ik ben met EF een jaar naar Louisiana geweest ('99-00).

Met de organisatie heb ik alleen maar goede ervaringen, ben er alleen later wel achter gekomen dat ze inderdaad wel prijzig waren.
Ik ben geen engels gaan studeren maar heb er (dankzij de liefde) nog wel 4jaar achteraan geplakt.
Het is echt een hele ervaring die niemand je meer afpakt, ik heb zoveel dingen geleerd in dat jaar (ook over mezelf).

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 20:40

Ik weet nog niet of ik dat over een paar jaar wil doen (zit nou in het 2e jaar Havo/vwo) maar ik heb wat rond zitten neuzen op de site van EF en vond het wel aantrekkelijk. Mijn voorkeur gaat dan uit naar Amerika. Ik weet nog niet hoe lang en überhaupt of ik ga, maar het lijkt me leuk.
Hebben jullie later er ook nog iets aan gehad? behalve de ervaring dan, denk dan aan je werk en studie daarna. ;)

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 20:41

IkenVin schreef:
Hallo,
Ik ben niet via EF gegaan maar via soort gelijke organisatie zelfde plek en zelfde activiteiten. Ik heb engels gedaan in Malta, ben maar 2 weken geweest want ik vond dat al lang genoeg heb er wel veel van geleerd.

Welke organisatie? en hoe zitten de prijzen vergeleken met EF? :)

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:13

Ik ben er ook een beetje naar aan het kijken, lijkt me allemaal superleuk! Ik weet niet of je keuze al vaststaat om een talenprogramma te volgen, maar anders zou College of iets anders in die richting ook mogelijk zijn, als dat is waar je naar op zoek bent en/of wat je leuk vind tenminste. Ik sta voor 2010 ingeschreven bij YFU Nederland voor USA College. (http://www.yfu.nl) Zo leer je de taal ook erg goed hahah! :D Anders heb je ook nog organisaties zoals Aspect Interlanguage, AFS, Travelactive etc. :) Aspect biedt ook talencursussen aan.

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 07:18

passieX schreef:
Ik weet nog niet of ik dat over een paar jaar wil doen (zit nou in het 2e jaar Havo/vwo) maar ik heb wat rond zitten neuzen op de site van EF en vond het wel aantrekkelijk. Mijn voorkeur gaat dan uit naar Amerika. Ik weet nog niet hoe lang en überhaupt of ik ga, maar het lijkt me leuk.
Hebben jullie later er ook nog iets aan gehad? behalve de ervaring dan, denk dan aan je werk en studie daarna. ;)

Ik heb er met mijn werk en studie niks aan maar wat niet is kan nog komen. Wel komt iedereen die een vraag over het engels heeft naar mij.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:35

Ik ben niet met EF naar het buitenland geweest maar met de Rotary. Hier gebeurt alles op vrijwillige basis dus is het een stuk goedkoper. Ook worden er heel veel (gesponsorde) uitjes georganiseerd, echt super!! Mijn ervaring was dat er voor mij veel meer georganiseerd en geregeld werd dan voor de student die met EF uit Japan kwam.
Ik profiteer nog steeds van mijn Engels. Ik ben dan wel geen engels gaan studeren, maar het is super handig als je de taal goed beheerst. En zoals jesskn ook zegt, komt iedereen met vragen over engels naar je toe. best grappig!

IkenVin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:40

passieX schreef:
IkenVin schreef:
Hallo,

Welke organisatie? en hoe zitten de prijzen vergeleken met EF? :)

Ik ben met plusreizen gegaan, het scheelde wel qua prijs iets goedkoper. Maar dat verschil was minimaal en dat kan ook weer per locatie verschillen.

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 17:50

Oké, dankjulliewel!

Denken julllie dat je van ongeveer 6 weken Amerika ook een heleboel leert? Of is dat té kort vinden jullie/zijn jullie ervaringen.

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:24

Ik zou zeggen dat 6 weken te kort is, dat is meer een soort "vakantie".
Om echt een beetje de taal en de cultuur te leren moet je toch wel minimaal een half jaar gaan.

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 19:37

Jesskn, zag dat je 5 jaar in de VS bent geweest, hoe snel pakte jij de taal op?

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:48

Ik pakte het vrij snel op maar ook m'n hele leven al vrij goed in talen.
Ik ging gewoon met basiskennis (mavo4) ik had verder geen cursussen gedaan ofzo. Het was in het begin wel lastig omdat er toch wel verschil zit tussen het engels wat je op school leert en het amerikaans wat ze daar praten maar ik was er al snel aan gewend.
Je moet ook wel want ik was 2 weken in de vs toen school begon en dan gaat het echt heel snel. In het begin vertaal je nog naar nl en dan weer naar engels maar in mijn geval ging dit snel over en droomde ik zelfs in het engels.
Ik praatte 1x in de week een uurtje met m'n ouders en verder alles engels, je zit er dan toch wel vrij snel in vond ik hoor.
Uiteindelijk toen ik daar 2 jaar woonde en ik even op vakantie naar Nl kwam moest ik weer heel erg om schakelen en moest ik hard nadenken over heel wat nederlandse woorden en was de zinsopbouw helemaal in het engels en klonk het dus nog nergens naar :+
Toen ik na 5 jaar weer in nl kwam te wonen was het helemaal lastig en praatte ik onbewust nog veel engels, uiteindelijk is dat wel weer goed gekomen en inmiddels scheld ik ook weer in het nederlands :P

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 19:28

Haha, ja schelden in het Nederlands. :P
Ik ben ook vrij goed in talen op school die ik nou heb (Duits, Frans, Engels en Nederlands natuurlijk), en pak ook snel dingen op. Maar al vrij snel was het dus echt je eigen taal, als je er zelfs al in droomt... :P

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 10:42

Daar sluit ik me bij aan!
Ik kon aan de telefoon overigens prima Nederlands praten, op een paar vreemde woorden na... Zo vertaalde ik het woord magazine in magazijn ipv tijdschrift.... heel leuk!
Ik ging in juli bij mensen langs die in de VS wonen en die ik ken vanuit NL. Zijn dus gewoon NEderlanders maar onbewust bleef ik Engels tegen ze praten en dat had ik dus niet door. Zei ik later 'zei ik dat nou in het Engels?' Echt vaag...
De Rotary heeft overigens ook zomerprogramma's. Dan heb je een soort van korte exchange. Ga je geloof ik eerst 4 weken daar heen naar iemand van jouw leeftijd en daarna komt die persoon 4 weken naar Nederland. kan 'gewoon' in de zomervakantie en moet ook een erg leuke ervaring wezen!

marit_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:26

Hee,

Mijn broer is al 2x iets meer dan een maand naar Miami geweest, ook naar EF.
Hij heeft het altijd onwijs naar z'n zin gehad.
Ik moet eigenlijk ook, maar wil niet :+, maar dat komt doordat ik geen zin heb :P.

Maar volgens mij is het erg leuk (wat ik allemaal van hem heb gehoord en gezien)

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 20:50

Waarom 'moet' je als ik vragen mag? :o

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:33

Ik heb net gisteren de brochure binnen gehad van EF. Ik wil volgend jaar ook graag een paar maanden engels gaan leren. Maar dan in Toronto omdat daar vrienden van mij wonen. 25 Februari is er een voorlichtingsbijeenkomst in Zwolle waar ik samen met mijn moeder heen ga om te kijken wat er allemaal bij komt als ik dit wil gaan doen.

Ben benieuwd

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 09:57

Mag ik vragen wat EF is? :o

Ik begrijp dat dit een cursus Engels is? Wat kun je hiermee?

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:42

Ik ben in Januari voor 8 weken naar EF in Auckland (Nieuw Zeeland) geweest. Het was heel tof, maar als je Engels al goed is heb je niet zoveel aan de cursus.. Je kunt het beste een Cambridge of andere examencursus doen, daar heb je het meest aan. Het zijn wel allemaal hele prettige mensen! Ik ben na de 8 weken nog 5 weken gaan backpacken met mijn EF-vrienden die ik in Auckland heb leren kennen. Was echt geweldig :)

Meer info via de PB

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:59

Zucht... dit lijkt me zo onwijs gaaf he 8-)

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:09

Waarom doe je het niet? Het is ook onwijs gaaf :j

EDIT: vooral de long-term students hebben het echt geweldig... was ik wel jaloers op haha

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:12

Airiin schreef:
Waarom doe je het niet? Het is ook onwijs gaaf :j

EDIT: vooral de long-term students hebben het echt geweldig... was ik wel jaloers op haha

Te duur :\ Als ik het me kon veroorloven had ik het zeker weten gedaan :j Het lijkt me geweldig om op deze manier een nieuwe taal, cultuur en mensen te ontdekken. Ik denk dat het echt een ervaring is die je altijd bij zou blijven.