Nog nooit verliefd geweest?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eowyn3003

Nog nooit verliefd geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 18:49

Hey iedereen,

een tijdje geleden zat ik in de klas bij zedenleer, en we waren bezig over seks en relaties. De leerkracht zei opeens: 'iedereen onder jullie is wel al eens verliefd geweest of op dit moment verliefd en waarschijnlijk ook seksueel actief...' en dat blijft een beetje door mijn hoofd spoken.

Ik ben nog nooit verliefd geweest, maar echt nog nooit. Nog nooit iets gevoeld voor iemand. Mijn vriendinnen zijn dan onderling bezig: vriendje dit, verliefd dat. Op zo'n momenten denk ik, ben ik dan abnormaal? Heb ik geen gevoel? Ik ben nog maar zestien jaar, maar als ik naar mijn leeftijdsgenoten kijk ben ik toch best 'achterop'.

Zijn hier nog mensen die dat hebben?

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 18:53

Ach, je hoeft je er helemaal niet druk om te maken. Ik ben ook zestien en ik ben wel al verliefd geweest, maar voor de rest zit ik ook zwaar achterop. (Volgens anderen dan tenminste) :D

En tja ik ga me helemaal niet laten doen door wat de maatschappij soms lijkt te verwachten (Goh, al 16 en nog geen seks..). Iedereen op zijn tempo en als het gebeurt dan gebeurt het en als het niet gebeurt dan is het ook zo. Ik snap je best wel hoor, ik heb dat gevoel eveneens af en toe. Maar dan denk ik opnieuw 'niets op je over te schamen of zorgen over te maken' en dan hup ga ik weer gewoon verder zoals ik bezig was. Trek je niets aan van wat de norm lijkt te zijn, iedereen is anders en je moet doen hoe je zelf bent en waar je je zelf goed bijvoelt. Met anderen vergelijken is voor niets nodig. :)

Joline_

Re: Nog nooit verliefd geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 18:56

Ik zou me er ook niet druk over maken hoor. Ben al wel verliefd geweest, maar niet dat je zegt een echte relatie achter de rug. Terwijl sommige van mijn vriendinnen zowat 'getrouwd' zijn met hun vriend.
Het is toch zeker niet abnormaal. Ik ben ook alweer 4 jaar single en word in augustus 20. Vind het zelf ook geen probleem, want geloof er wel in dat je ooit de ware tegen komt. Of dat dan nu is of over 5 jaar.

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 18:57

fiekhe schreef:
(Goh, al 16 en nog geen seks..).

Tja, ik ben 19 en ook nog geen seks gehad := Who care's? Ik zit er in ieder geval niet mee :n

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 18:58

Dat komt heus van zelf wel een keertje!
Beter rustig aan doen, je komt vanzelf wel iemand tegen waar je verliefd op word,
Tegenwoordig gebeurt het vaak zat dat een 12 jarig meisje met een jongen het bed in duiken voor een breezer, dat gedrag is pas abnormaal (ookal doet MTV alsof het normaal is) :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:01

Rustig aan meid, je bent pas 16 en dat is zo ontzettend jong...
Gewoon af wachten en het komt wel wanneer het komt hoor :j

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:03

xLienepienx schreef:
fiekhe schreef:
(Goh, al 16 en nog geen seks..).

Tja, ik ben 19 en ook nog geen seks gehad := Who care's? Ik zit er in ieder geval niet mee :n
Neen precies, ik ook niet. Ik snap ook niet waarom mensen daar altijd commentaar op moeten leveren. Dan maken zij er een probleem van terwijl dat voor de persoon in kwestie waarschijnlijk niet eens het geval was.. Ik heb het nog nooit meegemaakt, maar ik weet iig wel dat hier veel jongeren onzeker door kunnen worden.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:06

ik ben 19 en slechts twee keer echt verliefd geweest, maar dat bezorgt je alleen maar leed, misselijk van de vlinders, licht in je benen etc :') de meeste waar ik iets mee heb gehad waren gewoon "leuk".

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:08

Zelf ben ik ook 16, en ik heb wel eens het gevoel gehad van die jongen is leuk ofzo, of een beetje verliefd. Maar echt een relatie, nee, en inderdaad dus ook geen seks. En weetje, naar mijn idee moet je er niet druk om maken, lekker genieten van alle andere dingen!

Maarja, heb wel echt een vriendje gehad hoor, in groep 7! :p

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:11

Je bent gewoon nog geen echte leuke jongen (of meisje) tegengekomen. Zou me daar geen zorgen om maken.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:13

Je word dit jaar 17, acht komt vanzelf wel.

Ik heb nooit naar jongens gekeken, nooit uit gaan of weet ik wat. Tja, tot mijn vriend langs kwam toen ik 18 was. Hij is ook niet meer weg gegaan ;), en laat hem ook niet meer gaan :).

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:22

Ach, ik was zestien, ik vond dat achterop liep, 'dwong' mezelf verliefd te worden op een jongen die ik wel min of meer leuk vond, en ging er ook verder mee omdat ik vond dat dat hoorde.

Nou, daar word je echt niet gelukkiger van :P Dus wees maar lekker zestien en niet verliefd, die ellende komt nog wel. :D

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 19:45

Goed om te weten dat er nog mensen zijn :P.
Wat ik me afvraag: als jullie een relatie beginnen zijn jullie dan al verliefd? Want ik hoor zovaak van mensen, ja nu begin ik van hem/haar te houden of gevoelens voor te hebben. Maar ik kan me dus niet indenken iets met iemand te beginnen zonder daar gevoelens voor te hebben.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:09

Ik was 17 toen ik voor het eerst verliefd was (was snel over, hij kon echt niet zoenen, net of ik mijn mond in een bak vla drukte :n ) en 21 toen ik voor het eerst sex had. Ik wilde geen relatie (en dus ook geen sex) zonder dat ik echt big time verliefd was en echt zeker wist dat ik dat met diegene wilde. Is te bijzonder om te verspillen aan 'gewoon' iemand. Ondertussen ben ik 28 en 4 keer verliefd geweest en met de 4e al 4 jaar samen met een kindje..
Bekijk het maar zo, je bent gewoon een exclusief persoontje! Niks om je voor te schamen en vooral geen haast hebben hoor!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:11

ik ook niet hoor ;) komt vanzelf wel een keer, en anders is het over een paar jaar vroeg genoeg om me zorgen te gaan maken :D

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:39

Ik zou je zeker niet druk maken, ik ben 19 en heb het voor elkaar gekregen om nog maar een enkel 'vriendje' te hebben gehad. Dat wa sop de basisschool en de 3e van de middelbare!
Ik ben ook zeker niet snel verliefd, kan het wel flink te pakken hebben of bijv. me aangetrokken voelen tot iemand. Maar dat is dan geen verliefdheid.
Dat gevoel heb ik bij mensen die ik graag in mijn buurt heb en die ik vertrouw :)

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:36

Joh, dat overkomt je :D En dat is dan een tijdje heel leuk, en dan doet het heeel pijn :P
Sit back, relax! Het komt allemaal goed 8-)
Ik was op jouw leeftijd (ben nu 19) ook nog nooit echt verliefd geweest.. en toen kreeg ik wat met een jongen... nouu toen was ik verliefd in het kwadraat :D Bij sommige mensen duurt het ff wat langer.

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:52

Ik zou me er helemaal niet druk om maken, wie weet kom je volgende week iemand tegen waar je helemaal verliefd op ben en miss duurt dat nog wel 4 jaar.. Zoiets kan je gewoon niet dwingen.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:55

Ik ben jonger dan jou maar ik herken het gedeelte van dat vriendinnen : vriendje dit, vriendje dat.

Bij mij heeft mijn beste vriendin dat echt, ze springt van de een naar de ander.
Verder houd niemand van mijn vriendinnen er echt mee bezig..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:03

Ik heb vlak voordat ik 20 werd pas voor het eerst sex gehad en een commentaar dat iedereen erop had, nou ik vond het wel prima! Ik heb gedaan wat ik prettig vond! Ik was wel al vaak verliefd geweest, maar zoals anderen al zeiden, dat overkomt je.

Wat betreft het stukje over: Het houden van kwam later. Daar bedoelen ze waarschijnlijk mee dat je eerst heel erg verliefd op elkaar bent, misselijk, vlinders in je buik, alleen maar aan elkaar denken, maar na verloop van tijd, als je elkaar al een tijdje kent, neemt dat gevoel wat af en dan begint het houden van. Ik en mn vriend zitten ook in die fase, maarja, we zijn inmiddels ook bijna 2,5 jaar samen en we wonen al een tijdje samen, dan hou je die vlinders echt niet meer constant hoor ;)

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:17

Ik ben 27 en nog nooit echt stapelverliefd geweest met vlinders in mijn buik. Wel mensen echt erg leuk gevonden en ook wel een relatie gehad met iemand waar ik echt veel van hield, maar ook daar niet die hele hormonenbende. Bij mij ging het gewoon van die persoon erg leuk en interessant vinden naar er heel erg veel om geven.

Iedereen is anders. Niet iedereen heeft dezelfde soort gevoelens bij verliefdheid, en dan zijn er ook nog mensen die het op zich wel hebben, maar zich er niet echt aan overgeven.

Ik herken je gevoel op zich wel hoor Eowyn. Op de leeftijd die jij nu hebt, is romantiek en liefde en relaties voor veel mensen zo onwijs heftig aanwezig, dat je je soms knap buitengesloten kunt voelen als jij de enige lijkt te zijn die dat niet deelt.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 11:11

Het geeft toch ook niet, het gevoel komt vanzelf wel een keer bij de juiste persoon :)

Tja en geen sexuele ervaring, lekker boeiend! Ik was 17 toen ik voor het eerst sex had met met mijn huidige vriendje. Ik ben nu 23 en heb dus nog maar één bedpartner gehad, terwijl je er tegenwoordig al wel 10 moet hebben gehad dan := !

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:55

@ Olle: moet? Ik ben 19 en heb nog geen sex gehad, puur omdat ik nog nooit een echte vriend heb gehad.
Laat, misschien wel, maar het is gewoon zo gelopen!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:02

Fijn toch? Ik had op mn 19e al meerdere vriendjes gehad, maar die bleken stuk voor stuk alleen uit op sex (edit, heb het niet met hun gedaan hoor). Toen dacht ik eindelijk de juiste te hebben gevonden en achteraf bleek dat hij het ook alleen voor de sex deed (ondanks alle gesprekken die we vooraf daar over hadden gehad, hij wist PRECIES hoe ik erover dacht en hij was het helemaal met me eens. Bullshit dus...). Dus mijn advies, ook al denk je een jongen te kennen, wees voorzichtig, want het kunnen echt hufters zijn! Beter een paar weken "te lang" wachten, dan het doen om het gedaan te hebben. Mijn huidige vriend heeft ellendig lang moeten wachten, maar toen wist ik in iedergeval 100% zeker dat hij voor mij ging en niet voor de sex.

Korleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:18

Ik ben 21 en nog nooit echt verliefd geweest denk ik, wel vaak scharrels enzo maar niet dat ik zeg van woow vlinders in mijn buik.... nu beginnen ze wel een beetje te kriebelen maar ben bang dat hij het alleen voor de sex heeft gedaan zoals zovelen!