Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Zie altijd heel veel reigers, buizerds maar ook hertjes enzo! Buizerds en andere roofvogels zitten veel op paaltjes langs de snelweg. Is meestal een kwartier snelweg met de bus, en ik zie er meestal wel een stuk of 7, 8!

Nu zit ik niet uren te gluren, maar zeker wel de bijzondere soorten blijf ik zeker wel in de gaten houden en koekeloeren. Zo laatst een zilverreiger dichtbij, daar kan ik het wel warm van krijgen
Voor een 'simpel' meerkoetje ga ik niet stoppen, maar de grotere en bijzondere zeker wel. Dus ja, ik ben wel een beetje zo'n 'irritant' persoon
Als Bioloog zijnde is het echt een hobby, al loopt die bij mij nog niet zo 'uit de hand'.
Goof schreef:Oh, vogelspotters, vreselijk.
Mijn vriend en ik kwamen ze een keer tegen toen we met de hond in een natuurgebied liepen. Mijn vriend liep er naartoe en informaarde nou eens vriendelijk, maar op geheel eigen wijze of ze al iets gespot hadden, waarop een stel arrogante figuren zich omdraait, ons aankijkt en star zijn mond dicht houdt.
Waarop vriendlief dus hardop tegen me zegt, terwijl hij nog tussen ze in staat:"He, leuke mensen joh, die vogelspotters, gezellig!"

Plien91 schreef:Ik ben altijd aan het vogel(en andere dieren)spotten in de bus - maar dan zonder verrekijker.Zie altijd heel veel reigers, buizerds maar ook hertjes enzo! Buizerds en andere roofvogels zitten veel op paaltjes langs de snelweg. Is meestal een kwartier snelweg met de bus, en ik zie er meestal wel een stuk of 7, 8!
Maar zoals de echte vogelspotters, compleet met verrekijkers en volgauto, niet mijn ding. Maar ieder zijn hobby toch?

Karin schreef:De zwaluwen die er ieder jaar zitten vind ik ook altijd leuk om te volgen (minder leuk is het als ze tijdens hun vliegles verdrinken in een van de drinkbakken van de paarden...).