Ervaringen LOI en NTI

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Ervaringen LOI en NTI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 12:21

Ik ben aan het overwegen om een thuis studie te gaan doen. Mezelf omscholen dus eigenlijk :) fulltime naar school gaan is geen optie ivm eigen huis. En in de richting die ik wil (iets met economie) is waarschijnlijk geen BBL studie mogelijk.
Wat zijn jullie ervaringen met thuis studies? En welke is beter/fijner om te kiezen, NTI of LOI?

Wildgirl

Re: Ervaringen LOI en NTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:21

ik volg dit even

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:56

Ik studeer via de LOI :j
Bevalt me super, lekker in mijn eigen tempo, tot nu toe ben ik nergens tegenaan gelopen.
Alleen een stage zoeken is erg moeilijk, maar dat ligt misschien ook wel aan de plek waar je woont, misschien zijn er in het zuiden meer Stage-plekken beschikbaar voor LOI-ers als in het Noorden

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 07:26

Ik ga beginnen aan een cursus Engels voor gevorderden via de LOI. Ben heel benieuwd. Maar daar loop ik natuurlijk geen stage bij.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 13:08

Hoe kun je eventuele stage combineren met je fulltime baan? Als dit in een totaal andere sector valt?

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:48

Dat vraag ik me ook af.
Waar zijn de examens trouwens?

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:00

Ik volg een opleiding bij LOI, en heb er in 't verleden ook één gevolgd bij het NTI. Naar mijn mening is het LOI fijner, meer service, betere schoolspullen, goede service!

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:02

Examens zijn in Leiden...
Volgens mij kan je je stage wel combineren met je werk, maar hoe weet ik niet want dat was voor mij niet van toepassing

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:04

mariekie schreef:
Dat vraag ik me ook af.
Waar zijn de examens trouwens?

Bij de LOI in Leiderdorp.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:13

Hangt er vanaf welke opleiding ze verstrekken, ik mag met mijn opleiding kiezen uit verschillende locaties.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 09:21

Als je een opleiding doet bij Loi o.i.d. is dat wel interessant voor een bedrijf aangezien het natuurlijk geen echt diploma is...?

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 09:45

Een LOI diploma is wel een erkend diploma.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 11:10

mariekie schreef:
Als je een opleiding doet bij Loi o.i.d. is dat wel interessant voor een bedrijf aangezien het natuurlijk geen echt diploma is...?

dat wil ik ook graag weten

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 11:17

ik volg een studie bij het NTI
de examens zijn in leiden en zijn erg goed georganiseerd.
alleen het contact met de mentoren loopt wat moeizaam en het is heel erg moeilijk om een stageplek te vinden.
Als ik op stage ga neem ik trouwens onbetaald verlof.
en volgens mij zijn de dipolma's gewoon erkend,dus volgens mij moet het voor een bedrijf niet zoveel uitmaken.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 11:36

@ Mariekie en Paula:

De LOI-opleidingen zijn door de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap erkend dan wel aangewezen op grond van de WEO (Wet op de Erkende Onderwijsinstellingen), de WEB (Wet Educatie en Beroepsonderwijs) en de WHW (Wet op het Hoger onderwijs en Wetenschappelijk onderzoek), voor zover ze onder de reikwijdte van deze wetten vallen. Bovendien is het ontwikkelingstraject van de LOI-opleidingen en -examens ISO 9001-gecertificeerd.

Onze MBO- en HBO-opleidingen zijn geregistreerd bij respectievelijk het CREBO en het CROHO. Wij werken onder meer samen met: EXIN - NEVI - NEMAS - CITOSAC - VOI - SVM - NGO - SEA - De Associatie - OTR - NVVO

Even zoeken op de site en je weet al snel meer ;).

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 11:48

Ik volg een opleiding Personeelsmanagement bij het LOI en het bevalt me wel. Ik kan een LOI certificaat krijgen, of me aanmelden bij het NEMAS examen en een 'officiele' diploma halen.

Je moet zelf natuurlijk wel de dicipline hebben om actief te leren maar goed, dat weet je met een thuisstudie. Zelf kwam ik er na een paar maanden achter dat het me best zwaar viel met een full time baan, en er 'niet echt in kwam'. Toen heb ik mijn werkgever gevraagd om m'n contract om te zetten naar 36 uur zodat ik 1 middag per week kan leren, en dat werkt echt super voor mij :)
Ik doe nu met 1 hoofdstuk dus: 1 avond doorlezen, 1 middag leren en in het weekend m'n huiswerk maken. Zo hou ik ook nog tijd over voor mijn vriend/paarden/huis etc

LOI heeft goede service, en m'n huiswerk heb ik met een paar dagen weer terug, voorzien van commentaar op de punten waar je misschien wat minder op scoort maar wel opbouwend zodat je er ook wat mee kan.
Je kan het via de post sturen, maar ook via de computer inloggen en je huiswerk 'online' insturen.

Ik had gister weer wat teruggekregen en was erg blij om te zien dat ik een 9 had. :D De eerste keer dat ik wat instuurde (open vragen) had ik een 6 en kreeg ik het commentaar dat ik wat uitgebreider moest antwoorden zodat ze kunnen zien of je het daadwerkelijk begrijpt. Als je daar dan wat mee doet dan geeft dat wel resultaat en dat geeft weer voldoening...

Het enige waar ik nu tegenop zie is de scriptie maken, ik ga even kijken of je daar ook een soort van begeleiding bij kan krijgen.

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 13:44

Al vast een tip voor als je een toets maakt via de LOI, let op je inzendcode, O:) heb net een brief gekregen van de LOI met de mededeling dat ik een uitzonderlijk laag cijfer heb... de inzend code was fout :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 13:47

Geld dat voor alle opleidingen én cursussen via de LOI? :+
Dan zal ik erop letten. :')

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:23

Ook even wat vragen:
- is het echt helemaal zelfstudie of kun je ook contact opnemen met studiegenoten?
- hoe up-to-date is het studiemateriaal?

Ik twijfel tussen een gewone deeltijdopleiding of LOI, mede omdat de examens en dus de diploma's via hetzelfde instituut gaan voor de door mij gekozen studie.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:36

Je kan contact opnemen met studiegenoten via de mail, evenals met docenten. Als je een vraag stuurt wordt deze netjes op tijd beantwoord.

De opleiding die ik volg, is erg up to date. Wat natuurlijk ook nodig is met het toerisme.

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:39

Ik zit eraan te denken om PDB te gaan doen. Heb net verschillende gidsen aangevraagd. Zo te horen kan ik het beter via het LOI volgen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:21

Ik heb ook al eens gedacht om om te scholen via zo'n studie, maar vaak is het niet goed genoeg om echt aan het werk te komen, omdat het toch heel anders is dan als je naar school gaat enzo.
Kan je beter avondopleiding volgen denk ik.

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:03

Ik denk dat als je een diploma haal het niet zoveel uitmaakt of je het via een thuis studie doe of via een avondopleiding. Bij beide doe je geen praktijkervaring op (ligt er natuurlijk aan wat voor opleiding, maar in mijn geval)
Wel heb je een stok achter de deur bij een avondopleiding.

Ik ben er nog niet helemaal uit. Ga me ook verdiepen om de opleiding via een avondopleiding te doen. Het wordt voor mij alleen lastig om iedere week te gaan..

ladyroxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:56

Momenteel ben ik ook bezig met BKB via het LOI, heb eerst deze korte cursus uitgekozen om te zien hoe het beviel. Moet zeggen dat ik tot nu toe dik tevreden ben. Het lesmateriaal is duidelijk en overzichtelijk, tevens wordt het huiswerk vlot nagekeken en geretourneerd. Als ik dit achter de rug heb ga ik verder met het praktijkdiploma boekhouden.

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:58

Heeft er ook iemand ervaring met nha. Dat scheelt een hoop geld. Ook heeft scheidegger last minute aanbiedingen, waarbij je 200,- korting krijgt. Klinkt ook erg interessant. Hierbij moet je dan wel naar school.