Gevochten met bevroren rijbak..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arethe

Gevochten met bevroren rijbak..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 12:31

Dag bokkers,

Jeetje wat een blonde actie ik weer heb gehad, dat wilde ik jullie niet onthouden :+

Gisterenochtend naar stal om eventjes te voeren, en de verzorgsters vroegen of ik even wilde helpen met de shets opjagen.
Vond ik geen probleem dus hebben ze lekker in de bak gedaan en even laten rennen.
Ik ren in volle vaart naar ze toe omdat ze onder het stroomdraad door wilden kruipen, en ineens lag ik languit in de bak met zand in m'n mond.. Ehmm :? What happend..

Ik schijn dus gevallen te zijn maar door mn snelheid echt op mn gezicht doorgeschoven te zijn..
Naar de kantine gestrompeld en voelde me steeds duizeliger worden. Even rustig gezeten en toen de schade opgenomen.
Tand door m'n onderlip, bovenlip kapot geschuurd, neus kapot geschuurd net zoals voorhoofd en flinke bult op hoofd.
Muis van mn rechterhand blauw, linkerhand ook stuk.. Linkerknie helemaal ontveld en auw en rechterknie was niks aan te zien maar deed flink zeer... ;(

M'n ouders maar gebelt want was met de auto maar trilde zo en alles deed zo'n zeer dat ik niet niet verantwoord vond om te gaan autorijden.. Toen ze er waren wilde ik opstaan maar zakte door mn benen heen, meteen maar afspraak voor spoedeisende hulp gemaakt en uurtje later konden we terecht. Daar werd ik aangekeken alsof ik in elkaar was geslagen en iedereen vroeg het aan me.. :+
En wat blijkt, heb ik een flinke scheur in mn spier zitten bij mn rechterknie! |( Moet nu met krukken lopen en min. 1 week echt rust houden.

Het "leukste" is nog dat ik a.s. donderdag naar egypte ga voor 18 dagen en allemaal excursies ga doen. Moet nu met mn krukken naar egypte & in het vliegtuig en op de excursies.. Pfftt heb ik weer hoor :D

Iemand nog een stoer verhaal die ik ophangen ipv die lompe actie van me? 8-)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 12:33

Euh, wie gaat er in een harde bak nou paarden opjagen? :=
Als ze willen rennen doen ze dat wel uit zich zelf.

Sneu dat je op je plaat bent gegaan, maar wel beetje eigen schuld.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 12:34

roxiie schreef:
Euh, wie gaat er in een harde bak nou paarden opjagen? :=
Als ze willen rennen doen ze dat wel uit zich zelf.

Sneu dat je op je plaat bent gegaan, maar wel beetje eigen schuld.

dat is ook het eerste dat in mij opkwam. bevroren rijbak? opjagen? niet écht verstandig...

maar wel rot voor je, het komt over als een pijnlijk iets!!! sterkte ;)

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 12:35

Arethe schreef:
Ik ren in volle vaart naar ze toe omdat ze onder het stroomdraad door wilden kruipen,

Ze wilde ze dus niet per se laten rennen.. :D

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 12:35

Ehhhh je bent aangevallen in een donker steegje, ze wilden je geld of je leven maar je hebt ze af weten te schudden, gevochten tot ze er bij neer vielen.

En anders zeg je gewoon als ze je raar aankijken: "Pff.. je moet hem eens zien... }:) "

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 12:36

We hadden de helft van de bak afgezet, een kant is altijd zacht omdat daar de zon vanaf 's morgens vroeg opstaat. En daar jaagden we op.

Had misschien ietsje duidelijker moeten zijn daarin

milo

Re: Gevochten met bevroren rijbak..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 12:37

ooh, haha! nou ja, toch rot voor je :D

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 12:37

Arethe schreef:
We hadden de helft van de bak afgezet, een kant is altijd zacht omdat daar de zon vanaf 's morgens vroeg opstaat. En daar jaagden we op.

Niet zacht genoeg _O- :')

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 12:37

DL_ schreef:
Ehhhh je bent aangevallen in een donker steegje, ze wilden je geld of je leven maar je hebt ze af weten te schudden, gevochten tot ze er bij neer vielen.

En anders zeg je gewoon als ze je raar aankijken: "Pff.. je moet hem eens zien... }:) "

8-) Haha dat klinkt al stuk stoerder als mijn actie.
Misschien krijgt een of ander lekker ding dan nog medelijden met me :o

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 12:38

Schimpje schreef:
Arethe schreef:
Ik ren in volle vaart naar ze toe omdat ze onder het stroomdraad door wilden kruipen,

Ze wilde ze dus niet per se laten rennen.. :D

Citaat:
Gisterenochtend naar stal om eventjes te voeren, en de verzorgsters vroegen of ik even wilde helpen met de shets opjagen.
Vond ik geen probleem dus hebben ze lekker in de bak gedaan en even laten rennen.

Nee? Hieruit maar ik toch echt iets anders op.. :=

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 12:39

Arethe schreef:
DL_ schreef:

8-) Haha dat klinkt al stuk stoerder als mijn actie.
Misschien krijgt een of ander lekker ding dan nog medelijden met me :o

Ja zo'n leuke egyptenaar die je dan gewoon alle excursies door draagt ;)

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 12:40

tsjah, ik denk maar zo, liever jij dan een van die ponies. Ik bedoel als jij even na een val zo eruit kan komen ben je toch verschrikkelijk stom in je kop dat je daar ponies in op gaat jagen.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 12:41

DL_ schreef:
Arethe schreef:

Niet zacht genoeg _O- :')

Haha nee dat blijkt wel weer.. Je zag ook echt zo'n hele schuifplek waarover ik heen ben geschoven #)
En vervelen dat ik me nu al doe.
En het ergste vind ik nog wel die afhankelijkheid van me.. Hou er niet van om dingen te moeten vragen...

Gisterenavond ook zo'n actie :o
Wilde roken en dacht "dat kan ik wel zonder hulp".
We mogen alleen buiten roken of ik de garage, en daar staan van die klapstoeltjes.
Dus ik naar de garage, wilde gaan zitten en dat ging mis.. Lig ik daar tussen de omgevallen stoelen en omgevallen asbak met oude peuken op de grond... "Mam, kan je me even helpen" :o

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 12:43

Dekloktikt schreef:
tsjah, ik denk maar zo, liever jij dan een van die ponies. Ik bedoel als jij even na een val zo eruit kan komen ben je toch verschrikkelijk stom in je kop dat je daar ponies in op gaat jagen.

Dat klopt en hadden we ook beter over moeten nadenken.
Maar zoals je kan lezen hebben we ze op het zachte gedeelte opgejaagd en ben ik zo hard gevallen dat ik gewoon ben doorgeschuurd tot de harde laag eronder..
En daarnaast hebben de pony's ook wel een flinke dikke berenvacht en vallen die niet op hun blote huid.

haflingertjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 12:44

auw dat klinkt heel pijnlijk! Ik hoop dat je op je vakantie gewoon alles kunt doen wat je van plan bent! Beterschap..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 12:45

Arethe schreef:
, en de verzorgsters vroegen of ik even wilde helpen met de shets opjagen.

Dit soort dingen vind ik zo erg om te lezen :n , écht TS: er zijn zoveel betere, diervriendelijkere en wél-relatiebevorderende methoden, om met paarden om te gaan...
En de Shets zelf vonden het echt niet "lekker" hoor; gezien hun poging om onder de stroomdraad door te klauteren :n .

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 12:52

Jammer dat je denkt te kunnen oordelen over dingen zonder dat je erbij bent geweest.
Als wij ze in de bak laten, hoeven we amper wat doen, ze rennen en spelen uit zichzelf, ik gebruik geen zweep of iets anders om ze vooruit te krijgen alleen commando's met mijn stem of een verandering aan mijn lichaamshouding om ze bij te sturen als het nodig is.. Wat is hier dieronvriendelijk aan?

En waarom ze onder het draad doorgingen was omdat net de weide opengezet werd voor de rest, en dat zagen ze en hierdoor wilden ze eronderdoor..
Laatst bijgewerkt door Arethe op 01-02-09 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 12:52

Arethe schreef:
Dekloktikt schreef:

Dat klopt en hadden we ook beter over moeten nadenken.
Maar zoals je kan lezen hebben we ze op het zachte gedeelte opgejaagd en ben ik zo hard gevallen dat ik gewoon ben doorgeschuurd tot de harde laag eronder..
En daarnaast hebben de pony's ook wel een flinke dikke berenvacht en vallen die niet op hun blote huid.

Nee okee, maar als jij een dikke winterjas aan hebt voorkomt dat toch ook geen botbreuken oid.? ;) Mja alsnog wel heel vervelend voor je. Ik zou die ponies alleen niet meer opjagen en al helemaal niet in een nog half bevroren bak. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 13:00

Arethe schreef:
Jammer dat je denkt te kunnen oordelen over dingen zonder dat je erbij bent geweest.

Dat komt door jouw eigen allereerste post waarin je schrijft:

Arethe schreef:
en de verzorgsters vroegen of ik even wilde helpen met de shets opjagen.

Daarmee geef je mensen het beeld van "met-zweep-erachter" of op een andere manier ongewenst stressen.
In ieder geval een héél ander beeld dan "ze rennen en spelen uit zichzelf", zoals je in je laatste post ineens zegt...

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 13:09

Wij gebruiken bij ons op stal eigenlijk altijd het woord "opjagen" als we ze loslaten in bak.. Vandaar dat ik het zo omgeschreven heb.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 13:19

Waar maakt iedereen zo'n probleem van? Laat TS toch lekker. Ze vraag toch niet om commentaar over haar pony's?

@ TS, veel plezier dan op je vakantie :=

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 13:31

L_Ilse_L schreef:
Waar maakt iedereen zo'n probleem van? Laat TS toch lekker. Ze vraag toch niet om commentaar over haar pony's?

Dus jij vindt dat niemand zich er mee hoeft te bemoeien als ergens ponies afgebeuld worden zolang diegeen die het doet maar niet om commentaar vraagt? 8)7

*( dit heeft trouwens niets met de TS te maken )

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 13:32

ezanden schreef:
Arethe schreef:
, en de verzorgsters vroegen of ik even wilde helpen met de shets opjagen.

Dit soort dingen vind ik zo erg om te lezen :n , écht TS: er zijn zoveel betere, diervriendelijkere en wél-relatiebevorderende methoden, om met paarden om te gaan...
En de Shets zelf vonden het echt niet "lekker" hoor; gezien hun poging om onder de stroomdraad door te klauteren :n .

Shets(en andere paarden) vinden het veel 'lekkerder' 24 uur per dag in een hok te staan! :+ :D

Sterkte! :Y) (en voorzichtig met jezelf ;)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 13:43

Dekloktikt schreef:
L_Ilse_L schreef:

Dus jij vindt dat niemand zich er mee hoeft te bemoeien als ergens ponies afgebeuld worden zolang diegeen die het doet maar niet om commentaar vraagt? 8)7

[b]

Overdrijven is ook een vak.

EDIT: En ik vind inderdaad dat je je daar niet mee hoeft te bemoeien. Als je het echt dwars zit kun je TS even een tip geven dat jij het anders zou doen.

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 13:49

Jeetje, wat een harde antwoorden lees ik hier. De TS is heel hard op dr gezicht gevallen en het enige wat sommige mensen kunnen zeggen is dat het haar eigen schuld is.. Heel apart, vraag me bij dat soort reacties altijd af of mensen dat ook recht in iemands gezicht zouden zeggen (zeker als diegene een gescheurde lip en bult heeft) of dat ze alleen op internet zo 'stoer' zijn.

TS, ik heb erg met je te doen, hoop dat je er niet al te veel last van hebt en dat je nog wel een leuke vakantie hebt, maar dat komt vast wel goed.

Wat de shets betreft, die zullen zich vast vermaakt hebben, mijn paard vind het iig altijd erg leuk om even in de bak rond te rennen met een vriendje erbij :)