Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

malih schreef:Als de persoon echt is wat ik zou zoeken/willen dan zou die rolstoel iets zijn waar ik overheen kan kijken, zonder je benen kun je ook nog erg veel, en in mijn ogen is het belangrijker wat hij wel met mij kan doen, dan wat hij niet met/voor mij kan doen.
. mackkwek schreef:Houden van is iemand nemen zoals ie is,.. en niet wanneer het je beter uikomt.
liefde overwint alles
Het eerste contact klikte zo goed dat er nog vele volgde en we na 5 jaar nog steeds met elkaar omgaan. En zij (en hij ook!) inmiddels heel dierbare vrienden van me zijn geworden!mackkwek schreef:en tja,.... wat de sex betreft of iets dergelijks zijn er ook genoeg andere manieren.En als diegene alleen daarvoor afgekapt word,..dan was de relatie sowieso gedoemd te mislukken.
Houden van is iemand nemen zoals ie is,.. en niet wanneer het je beter uikomt.
liefde overwint alles
Het zal wat anders moeten, en je hebt minder mogelijkheden dan andere stellen, maar in principe werkt 'ie' gewoon
Evelyne79 schreef:Dus die jongen concludeert dat als hij niet in de rolstoel had gezeten dat ze hem dan wel leuk had gevonden??? waar baseert hij dat op? dat maakt hij er zelf van, als hij niet in de rolstoel had gezeten had die meid hem wellicht ook wel niet leuk gevonden, het is wel heel erg makkelijk om je beperking overal de schuld van te geven maar niet altijd terecht.
vanitymay schreef:De vraag is dan ook of je zelf ook een beperkter leven wilt leiden voor je partner?
Rianneke schreef:vanitymay schreef:De vraag is dan ook of je zelf ook een beperkter leven wilt leiden voor je partner?
Waarom beperkter?
Ik weet niet of je enige ervaring hebt, maar een handicap hééft invloed op je leven, hoe dan ook. Dat je er goed mee om kunt gaan - dat heeft meer te maken met persoonlijkheid, keuzes, jezelf. WhiteRose schreef:Ik weet niet of je enige ervaring hebt, maar een handicap hééft invloed op je leven, hoe dan ook. Dat je er goed mee om kunt gaan - dat heeft meer te maken met persoonlijkheid, keuzes, jezelf.
Tuurlijk is het iets om rekening mee te houden, maar als je dat al niet voor iemand over hebt... vanitymay schreef:Ik kan mij best voorstellen dat je niet noor iemand kiest omdat hij/zij gehandicapt is, eerlijk gezegd. Dat heeft weinig te maken met of je iemand wel of niet leuk of aardig vindt, lijkt me. Iemand die zijn leven lang gehadicapt is of blijft kan bijvoorbeeld nooit zomaar even mee op vakantie, zal waarschijnlijk nooit een volledig inkomen kunnen genereren, heeft een aangepast huis nodig, samen kinderen krijgen zal lastig zijn..alle dingen die voor een niet gehandicapte partner wat gemakkelijker zullen zijn.
De vraag is dan ook of je zelf ook een beperkter leven wilt leiden voor je partner? Ik kan me voorstellen dat je daar niet voor kiest, hoe lief en leuk iemand ook is.
nickyu schreef:ik stel het andersom ,
zou niemand willen hebben die mij vanwege mijn rolstoel zou willen , of daarom zou bij me blijven
nu zit ik er alleen bij afstanden in
(kan niet ver lopen , ook soms bij boodschappen doen)
maar dat zal er niet minder om worden
denk dat als je iemand echt leuk vind dat dat geen
belemmmering zal zijn
als "kenissen" geen vrienden willen worden door mijn belemmeringen
dan vinden ze mij zelf dus niet leuk genoeg , simpel ..
Rianneke schreef:Waar ze eerst samen liepen of fietsten, loopt of fietst mijn oom nu en mijn tante roltTuurlijk is het iets om rekening mee te houden, maar als je dat al niet voor iemand over hebt...
kleinelinda schreef:Ik heb ook een beperking maar kan gewoon kinderen krijgen. en als de huizen aangepast zijn kan je je prima redden. terwijl ik dat ook niet heb. En red me prima. En je kan echt wel mee op vakantie geen probleem rolstoel in de kofferbak of mee naar het vliegtuig. Dat is echt allemaal te regelen. Mensen zonder beperking maken het probleem terwijl iemand met ene beperking dat helemaal niet ziet als een probleem en ik werk ook gewoon 36 uur in de week dus ik heb ook een normaal inkomen net als iedereen. Vind eigenlijk een beetjeeen botte opmerking. Het lijkt net of de mensen met een handicap niks kunnen. Maar er zijn zoveel verschillende soorten handicaps en er is bijna niks wat opelkaar lijkt. De een heeft het erger dan de ander en met aanpassing of sommige mensen kunnen zonder anapassingen echt prima redden. Kinderen krijgen kan ik ook gewoon of kunnen mensen met een handicap geen sex hebben haha. Tjah . Ik las het boek van lucille werner en toen moest ik er ook enorm om lachen. Er waren mensen die dachten dat mensen met een beperking geen sex kunnen hebben. Tjah hahahvanitymay schreef:Ik kan mij best voorstellen dat je niet noor iemand kiest omdat hij/zij gehandicapt is, eerlijk gezegd. Dat heeft weinig te maken met of je iemand wel of niet leuk of aardig vindt, lijkt me. Iemand die zijn leven lang gehadicapt is of blijft kan bijvoorbeeld nooit zomaar even mee op vakantie, zal waarschijnlijk nooit een volledig inkomen kunnen genereren, heeft een aangepast huis nodig, samen kinderen krijgen zal lastig zijn..alle dingen die voor een niet gehandicapte partner wat gemakkelijker zullen zijn.
De vraag is dan ook of je zelf ook een beperkter leven wilt leiden voor je partner? Ik kan me voorstellen dat je daar niet voor kiest, hoe lief en leuk iemand ook is.