Jeugdzorg bedankt!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Jeugdzorg bedankt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:52

Nou niet echt dus :Z

Het moet echt niet gekker worden maar laat ik bij het begin beginnen, na toen ik 13 was uit huis gezet te worden [ door redenen met het geloof van mijn ouders. ] ben ik in een crisisopvang gezet, bij me tante gezet, weer bij een waardeloos crisisopvang gezet en uiteindelijk bij me oma gaan wonen die aan de andere kant van NL woonde. Daar heb ik twee jaar gewoont, goede tijden en slechte tijden en uiteindelijk werd het me oma iets te veel om zich telkens zorgen over mij te maken [ want ja dat doen oma's ] als ik weg was.
Dus toen werden er door jeugdzorg dingen gezegt als ; We zetten je in een gesloten inrichting met alleen meiden, of we sturen je naar Frankrijk voor een project. Toen ik echt heb doorgezet dat dat echt niet kon, ben ik op een kamertrainingscentrum gezet.
Ze dachten dat dat veelste hoog gegrepen was maar dat is helemaal niet zo, het ging gewoon goed op een paar dingen soms na. Ik leefde zowiezo anders dan iedereen daar omdat ik elke dag bij de paarden werkte van 8 uur sochtends was ik daar elke dag en kwam 9 uur savonds terug.
Toen er iets gebeurde met mijn medebewoner, we kregen een ruzie en dat ging niet over want ja ik woon namelijk in 1 huis en we kunnen elkaar niet ontlopen.. wat steeds erger werd en uiteindelijk had ik iets tegen haar gezegt wat bedreigent over kwam en ze was erg bang voor me ben ik weg gezet vorige week voor een week in een crisisopvang [ Tijdelijk geschorst dus. ].

Vervolgens hoor ik eergister want ik zit nog steeds in de crisisopvang, dat ik een slechte invloed zou moeten hebben op de rest van het huis en dat ze met mijn ' bedreiging ' echt niet verder kunnen ik daar helemaal niet meer terug mag komen.
Ook hoor ik dat ik maandag bij de crisisopvang weg moet want dat kon maar tijdelijk.

MAAR ook gooit mijn VOOGD er uit dat ik dus haar dinsdag moet bellen of ik wat heb gevonden, een plek waar ik kan wonen of iets. Ik moet dus voor maandag een woning of iets vinden waar ik kan blijven. Dit is toch belachelijk? Ik ben zeventien jaar dat zouden ze toch eigelijk helemaal niet kunnen doen?

Alle vragen zijn welkom ik zou vast iets vergeten te zeggen zijn in dit verhaal hoor heb dit even uit frustratie getypt aangezien ik ook niets vind op internet waar ik zou kunnen wonen.

Siers83

Re: Jeugdzorg bedankt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:07

Ik begrijp niet dat hun niet iets voor je zoeken, je bent nog minderjarig! Lijkt mij dat je dat toch niet zelf hoeft te doen? Maar heb je geen vriendin waar je een paar dagen kunt blijven?

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:12

ik denk niet dat ze je zomaar op straat kunnen zetten.
geen ervaring mee. misschien een tip om je een tijdje een beetje gedeisd te houden, zodat ze je weer kunnen vertrouwen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:13

ik lees hier jouw versie ,maar zou graag de andere kant ook horen.

ik denk dat jij niet de makkelijkste bent, en dat ze nu niet meer weten wat ze met jou aanmoeten.
word er zo weinig gepraat in het huis waar jij woont?,erg raar dat een mede bewoner direct gelooft word en dat er met jou niet over gepraat word,die ander zal ook niet de makkelijkste zijn.

ik hoop dat er een oplossing komt voor je, sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:14

Siersma schreef:
Ik begrijp niet dat hun niet iets voor je zoeken, je bent nog minderjarig! Lijkt mij dat je dat toch niet zelf hoeft te doen? Maar heb je geen vriendin waar je een paar dagen kunt blijven?

Ja een paar dagen ja maar wat heb ik daar aan ? Ik kan niet blijven verhuizen telkens en ik heb een hoop spullen mee te nemen aangezien ik op kamertraining al eigen spullen heb moeten kopen zoals bed, kasten, elektronica etc. Over 4 maanden word ik 18 en ze hebben me echt nu los gelaten dat ik alles zelf moet gaan doen.

En ja dat tijdje gedeisd houden, waar zou ik dat moeten doen? Het staat zowiezo al dat ik weg moet, desnoods zetten ze me gewoon op straat.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:16

Hey hallo :)

He wat vervelend, :(:) ik weet hoe vervelend jeugdzorg soms kan zijn ik zit zelf ook op kamertraining.
Maar dit mogen ze niet doen bij een minderjarige.
Je bent 17 toch?
Ik zit zelf in schuijtgraaf Arnhem zuid, hier is nog wel plek.
Maarjah ik weet natuurlijk niks hier over de wachtlijsten.
En dan nog, een jongere kan/mag zich neit zelf bij een instelling inschrijven.
Ik zou maar even contact opnemen met je plaatser en alles vertellen wat je voogd heeft gezecht en wat er gebeurd is op kamertraining.
Hoop dat je hier wat aan hebt :)
succes meid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:16

mirgino schreef:
ik lees hier jouw versie ,maar zou graag de andere kant ook horen.

ik denk dat jij niet de makkelijkste bent, en dat ze nu niet meer weten wat ze met jou aanmoeten.
word er zo weinig gepraat in het huis waar jij woont?,erg raar dat een mede bewoner direct gelooft word en dat er met jou niet over gepraat word,die ander zal ook niet de makkelijkste zijn.

ik hoop dat er een oplossing komt voor je, sterkte :(:)

Ik ben ook niet de makkelijkste, ik ben te zelfstandig om in zo een instantie te wonen en ik ben te veel op mezelf. Ben het liefst alleen maar bij de paarden. Er is ook over gepraat, maar ze hebben uiteindelijk toch besloten dat ze niet meer met me verder kunnen bij de kamertraining. En bijna alles is op dit moment verder vol, en ik heb nog 4 maanden tot ik 18 ben dus ik denk dat ze het gewoon opgeven ook al vraag ik me af of dat wel kan want het zijn toch nog 4 maanden.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:18

Ze mogen je niet voor je 21e op straat zetten..
En al helemaal neit als je niet er klaar voor bent om op jezelf te wonen.
Meestal helpen de groepsleidingen met een kamer zoeken, maar jah das hier dan...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:19

je zou moeten kijken of er niet ergens werk in de paarden te vinden is en dan intern
er staan weleens adv van handelsstallen die intern iemand zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:20

kiwi1990 schreef:
Hey hallo :)

He wat vervelend, :(:) ik weet hoe vervelend jeugdzorg soms kan zijn ik zit zelf ook op kamertraining.
Maar dit mogen ze niet doen bij een minderjarige.
Je bent 17 toch?
Ik zit zelf in schuijtgraaf Arnhem zuid, hier is nog wel plek.
Maarjah ik weet natuurlijk niks hier over de wachtlijsten.
En dan nog, een jongere kan/mag zich neit zelf bij een instelling inschrijven.
Ik zou maar even contact opnemen met je plaatser en alles vertellen wat je voogd heeft gezecht en wat er gebeurd is op kamertraining.
Hoop dat je hier wat aan hebt :)
succes meid

Hee, ja klopt allemaal. Wachtlijsten zijn er zowiezo en hier in de buurt is er helemaal geen plek. Ik kan ook niet zomaar weer zover geplaats worden want ik heb me school en me paarden hier die ik moet doen.
Dus een instelling van jeugdzorg gaat het denk zowiezo niet meer worden, maar hoe kan ik in hemelsnaam zo snel mogelijk een plek voor mezelf vinden?
Een huis huren hier in de buurt heb ik over geinformeert dat mag echt pas vanaf 18 dus dat is wel al geregeld, maar dat is pas in mei dus tot die tijd moet ik echt een plek.
Me plaatser heeft al vanaf dat ik er woon niets meer laten horen en niet gereageerd op brieven. Ik neem ook aan dat me plaatser nu ook wel van alles zou weten denk dat kamertraining dat wel door geeft.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:21

Haarlem en Hilversum hebben ook crisisopvang, toch? JCK en JOG.
Misschien kan je het daar proberen, of kan je bij het huis waar je nu bent vragen of zij je kunnen doorsturen daarheen als je jezelf niet mag inschrijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:22

mirgino schreef:
je zou moeten kijken of er niet ergens werk in de paarden te vinden is en dan intern

Ja waar ik nu dan werk heeft die man me ook zelfs al een woning bij de paarden aangeboden, maar daar kan ik nu ook zo 123 niet in. Het is groot en er zit alles in, ik mag gratis er in wonen etc en alles verbouwen maar het is nu nog niet echt iets waar ik in kan gaan wonen aangezien de muizen er nog in lopen omdat er een tijd niemand heeft gewoont.
En aangezien ik maandag al op straat sta is dat dus niet een optie. Maar het is inderdaad een idee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:22

Loizy schreef:
Haarlem en Hilversum hebben ook crisisopvang, toch? JCK en JOG.
Misschien kan je het daar proberen, of kan je bij het huis waar je nu bent vragen of zij je kunnen doorsturen daarheen als je jezelf niet mag inschrijven.

Die hebben allemaal wachtlijsten, en ik woon zelf in Rotterdam en heb alles hier ook zitten. Ik wil nu niet door dit hele gebeuren mijn school ook weer gaan verpesten enzo.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:23

hmm, maar een kamertje of een huisje vind ook neit zo binnen een maand :)
Heb je geen verdere famillie waar je terecht kan buiten je oma om?
Want om zo bij een wildvreemde aan te kloppen is ook zoiets, ik zal even zoeken voor je op google of ik iets kan vinden ;)
welke omgeving moet het wezen?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:25

Tsja, een vriendin moest ook uit Hilversum naar Haarlem komen om naar school te gaan, maar die is verplaatst naar Haarlem toen daar plek vrij kwam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:27

kiwi1990 schreef:
hmm, maar een kamertje of een huisje vind ook neit zo binnen een maand :)
Heb je geen verdere famillie waar je terecht kan buiten je oma om?
Want om zo bij een wildvreemde aan te kloppen is ook zoiets, ik zal even zoeken voor je op google of ik iets kan vinden ;)
welke omgeving moet het wezen?

Nee familie woont allemaal ver, en me oma daar ben ik nu en die wil best wat geld uitgeven voor de plek waar ik ga wonen maar wil zelf niet meer dat ik hier weer kom wonen aangezien het gewoon niet goed is voor der en ze dan meteen weer met hoge bloeddruk etc komt te zitten.
In de omgeving Rotterdam en heb overal lopen zoeken, zijn wel allemaal kamers van best hoge prijzen. En dan moet ik alsnog met wildvreemde zitten. Ik ga ook someteen even kijken of ik mijn ex kan bereiken en of ik daar een aantal weken kan verblijven aangezien hij bijna nooit thuis is en hij me dat ooit al heeft aangeboden.
Bedankt allemaal trouwens voor het meedenken alvast!

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:42

Sjah, als je van al het gezeik af wil moet je gaan werken (geen idee of je dat al doet?) en als je de middelbare school af hebt gemaakt kan je iets gaan studeren? (zal je mee moeten wachten tot het nieuwe jaar alleen denk ik zo :P en weet niet of je dat ook al doet)

En dan om te beginnen op kamers, lijkt me, je kan er toch niet voor altijd van uit blijven gaan dat andere mensen oliebol voor je blijven regelen en op je 17e 'uit huis' zijn is een beetje vroeg, maar ik ken er zat die eerder weggingen en dat ging prima.
Vooral omdat je zegt dat je zelfstandig bent lijkt het me geen extreem groot probleem.

Maar goed dan moet je dus wel de tijd krijgen iets te vinden enzo, en er verder idd klaar voor zijn. Het is een beetje asociaal om je van de ene op de andere dag op straat te zetten, maar van de andere kant had je misschien iets dankbaarder (zo komt het nu op mij over maar ik ken de details dus niet) mogen zijn voor je verblijf daar want je eigen plekje huren is takkeduur tegenwoordig.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:45

Sorry, geen kortetermijnoplossingen dus. :o
Vanaf welke leeftijd mag je sociale huurwoningen trouwens? Misschien kan je daar wel urgentie voor krijgen?

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 00:32

Ik zou denken, nou, dan woon je toch een tijdje tussen de muizen? Heb je in ieder geval een dak en 4 muren om je heen, woon je niet op straat, en ben je waar je naar eigen zeggen het liefste bent; bij de paarden. Haal er een doek door, zet je bed en je spulletjes er neer en 't is al echt een huisje. Die muizen verdwijnen vanzelf wel :D

Ik heb het idee dat je jezelf erg in de slachtofferrol zet, en we horen hier natuurlijk alleen maar jouw kant van het verhaal. Ik vind het ook raar dat ze niet met jullie beiden gepraat hebben (jou en je huisgenote), maar goed, de situatie is nou eenmaal zo. Ik zou zeggen, ga bij die paardeneigenaar wonen als dat een betrouwbaar typ is en kijk daar desnoods verder naar iets anders.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 00:43

ben het eens met hermelijn :)
maar werk je nog steeds van 8 tot 6 bij de paarden? want ik lees ook dat je naar school gaat?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 10:12

En anders kun je proberen een kamer al dan niet tijdelijk te krijgen((kamernet,bokt de krant). Vind het erg vreemd dat jeugdzorg zomaar zegt zoek het maar uit. Je kunt hier ook vast wel tegen in gaan. Ga een langs bij het juridisch loket, vraag of zij je kunnen helpen desnoods klaag je ze aan voor wanbeleid als je dat kunt bewijzen. Ga naar een overkoepelende organisatie. Maar let voortaan ook op met wat je zegt. Mensen bedreigen is natuurlijk nooit goed. En daar is nooit een goed excuus voor! Dus doe jezelf een lol en leer je mond te houden, ook al duwen ze op de verkeerde knopjes je bent nu oud genoeg om alles uit te praten.
succes ermee!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 10:16

Ik zou mezelf ook een schop onder de kont geven, en vandaag nog beginnen aan het schoonmaken van dat muizen-huis ;)

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 10:22

ztugwell schreef:
mirgino schreef:

Ja waar ik nu dan werk heeft die man me ook zelfs al een woning bij de paarden aangeboden, maar daar kan ik nu ook zo 123 niet in. Het is groot en er zit alles in, ik mag gratis er in wonen etc en alles verbouwen maar het is nu nog niet echt iets waar ik in kan gaan wonen aangezien de muizen er nog in lopen omdat er een tijd niemand heeft gewoont.
En aangezien ik maandag al op straat sta is dat dus niet een optie. Maar het is inderdaad een idee!

Doen! Trommel een paar vriendinnen op, maak er schoon, koop muizenvallen zet je spulletjes neer en wordt vriendjes met de muizen die waarschijnlijk tohc nooit helemaal weg gaan ;). Je hebt verder weinig keuze, en dan lijkt dit mij toch de beste oplossing.

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 10:28

ik vind die kamer die je bij de paarden kan krijgen goed klinken :) Tja, muizen, en vies... Daar kan je zelf wat aan doen. De ruime is groot en helemaal ingericht. Desnoods verkoop je weer wat spullen en heb je er nog extra geld bij ook! Dit lijkt me toch niet verkeerd in jouw situatie hoor. Succes!

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 10:37

Tja ik als voormalig groepsleider weet ook dat er dan ook een andere kant aan het verhaal zit. Jeugdzorg heeft zich ook aan regels te houden en als jij je niet aan die regels kan houden dan hoor je daar ook niet thuis. En misschien zijn die regels niet altijd even leuk maar je woont met meer mensen in een huis en iedereen heeft zijn eigen mening en problemen. Die regels zijn dan ook broodnodig.

Je voogd kan jou niet zomaar aan de kant zetten dan moet er wel ontzettend veel gebeurd zijn. Ik zou dat gesprek met je voogd nogmaals aangaan want die heeft de verantwoordelijkheid over jou...