Ik studeer momenteel Hippische bedrijfskunde (financieel) en hoop deze opleiding dit jaar af te ronden, want dit bleek achteraf niet mijn ding
Nu denk ik er over om hierna nog een andere opleiding te doen, omdat ik ook niet wil werken in de bedrijfskunde gezien dit me echt niet aanspreekt. Ik werk ook als pgb-hulp met kinderen met een handicap en ga met een van die kinderen altijd mee naar ergo en fysio.
En nu lijkt mij het erg leuk om ergotherapie te gaan studeren hierna.
Ik zag alleen dat de studie alleen voltijd is, en het niet mogelijk is deze deeltijd of duaal te volgen. Dat weerhoud me mij er nog wel van, omdat ik niet zo goed weet hoe ik dan alles zou moeten bekostigen.
Maar goed ik dacht ik ga eerst eens even ervaringen vragen wat betreft te opleiding.
Dus brand maar los!
Hoe bevalt de opleiding, wat voor vakken krijg je, hoeveel stage moet je lopen, is t ook wel op kinderen gericht of meer alleen ouderen, hoe zwaar is de studie, hoeveel moet je naar school, ben je nog veel tijd kwijt met opdrachten/leren buiten de lessen... enz.. vooral ook hoe zwaar, hoeveel tijd je naar school moet en hoeveel tijd je er nog meer aan kwijt bent is handig te weten ivm of het nog mogelijk is een baantje ernaast te hebben en mn paard...
En ben uiteraard benieuwd wat ik kan verwachten van de opleiding..
Ik hoop dan ook wel wat vrijstelling te kunnen krijgen omdat ik er al een hbo opleiding op heb zitten dan, maar ja is wel een hele andere richting natuurlijk..
Nou ben benieuwd naar jullie reacties!
Ten eerste is het natuurlijk gewoon een hele leuke opleiding, ten tweede is het in Amsterdam ook goed georganiseerd qua onderwijs, begeleiding e.d.
Met name het 2e jaar (wat ik hoor van oudklasgenoten) wordt er enorm veel in groepen gewerkt.