vroeger willen > Doe je nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

vroeger willen > Doe je nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 22:51

Hey

Ik vroeg me af: Wat wilde je vroeger altijd worden?
En wat doe je nu?

Ik zelf wilde vroeger in de horeca. Na deze opleiding gedaan te hebben wilde ik het niet meer ;)
Daarna heb ik het lang niet geweten, maar eindelijk weet ik het en ben ik heel gemotiveerd om bij de politie of in de beveiliging te gaan :D

Groetjes Nicky

xDramaQueen

Re: vroeger willen > Doe je nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 09:58

ja :D wilde vanaf me 12de grafisch vormgeven oid, ben nu 19 en studeer nog in de grafische industrie, ik ben er nog niet 100% uit wat ik ga doen maar voor zover het ernaar uitziet ga ik interactieve vormgeving doen en dus helemaal richten op webdesign, maar ik ga in iedergeval echt niet meer de grafische industrie uit, het is echt waar me hartje ligt.

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 10:00

Ik wilde vroeger altijd dierenarts worden. Helaas zijn de exacte vakken niet echt voor mij weggelegd dus die droom viel in duigen. Toen ben ik maar HO-Recht gaan doen, inmiddels afgestuurd en nu studeer ik Nederlands Recht aan de universiteit. Met daarnaast een superleuke bijbaan, dus zit wel op mn plek :j Is een goede keuze geweest ook al is rechten iets heel anders dan diergeneeskunde ;)

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 10:01

Ik wilde vroeger naar de hotelschool. Lekker de horeca in... Niet gedaan.. de PABO gedaan... Sta nu voor de klas... en wil dolgraag helemaal terug de horeca in... Werk dus nu bij drie bazen parttime... (2 x horeca en school) Hoop tezijnertijd mijn CV dusdanig te hebben verbeterd dat er meer mogelijkheden zijn om leidinggevend de horeca in de gaan...

Tip: Doe waar je voor wilt gaan!!!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 10:03

Ik wilde vroeger altijd pedagoog worden.. of iig met kinderen werken.
Doe nu iets compleet anders, ik werk nu bij het UWV :)

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 10:09

Ik wilde vroeger iets in de paarden doen, en ik ben uiteindelijk procesoperator geworden!
Ik mocht van mijn ouders niet naar Deurne, de reden was: zoek maar een 'echte' baan die 'goed' verdiend, en doe paarden als hobby of als bijbaan, want in de paardenwereld verdien je geen droog brood!! Ik heb een poosje gegroomd als bijbaantje 2x per week, maar ik had al snel door dat het niets voor mij was, alleen maar opdrachten van anderen opvolgen...
Als operator met wisselende diensten had ik overdag ook vrije tijd, verdiende best goed en had mijn eigen paardjes, die ik niet hoefde delen en kon verzorgen zoals het mij goeddunkte..

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 10:11

Ik wou vroeger chirurg worden :+
Ben nu salarisadministrateur en hoop nog een keer genoeg centjes te hebben om aan de studie accountancy te beginnen :)

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 10:12

Ik wilde iets met paarden, of met kinderen.
Heb dat tot 2 jaar terug dan ook kunnen doen, ik heb op maneges lesgegeven aan kinderen (en volwassenen).

Nu heb ik een "normale" baan, niets met paardne of kinderen, maar ik heb daarnaast samen met mijn man een africhtingsstal, én we hebben een kindje.

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 10:15

Jij hebt alles mooi gecombineerd Sans6, jij doet eigenlijk alles wat je wilde :D

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 10:19

Goed he? :D
Moet ook zeggen dat ik erg tevreden ben, en happy met wat we hebben :j

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 10:19

Dat kan ik me zéker voorstellen :D

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 10:22

Ik wil(de) altijd dierenarts worden, helaas waren de vakken echt niks voor mij.
Ik studeer nu Accountancy aan de universiteit en werk bij Deloitte.

Natas_jaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 10:25

Ik wou altijd veearts worden...toen werd het dierenarts, dat alles was wat te hoog gegrepen voor mij ;) toen werd het dierenarts ass. en uiteindelijk ben ik verpleegkundige :P

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 10:30

dierenarts, en studeer dat nu ook ;)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 11:08

Ik wilde vroeger wel in de paarden of juf worden, aangezien je in de paarden weinig kan verdienen, tenzij je echt mazzel hebt,ben ik maar de PABO gaan doen.. Na een jaar ben ik afgehaakt, omdat ik toch iets anders wilde doen. Nu studeer ik maatschappelijk werk en dienstverlening.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 11:29

ik wilde vroeger altijd in het ziekenhuis werken, dokter of verpleegkundige worden. Uiteindelijk ben ik fysiotherapeut, nog een beetje in de zelfde richting, maar het ziekenhuis vind ik niks :P (te vaak als patiënt van binnen gezien denk ik :o)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 11:33

Ik wilde topdressuurruiter worden, a la Anky. Ben ik niet geworden en ik denk ook niet dat het er nog van komt :+

Docent geschiedenis/maatschappijleer en in mijn vrije tijd paarden zadelmak maken, trainen en op wedstrijd.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 12:13

Ik wilde dierenarts worden en diergeneeskunde studeren. Ben afgeknapt op het N&G profiel dat daar voor nodig was, dus dat is het niet geworden...
Ik doe nu MWD en dat bevalt me gelukkig prima :j

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 12:19

Heel vroeger (groep 3/4) wilde ik bakker worden. Toen ik een jaar of 16 was wilde ik graag het hotel van mijn ouders overnemen en dus horeca ondernemer worden. Daar heb ik ook de opleiding voor gevolgd en dat ben ik nu. Momenteel ben ik werkzaam als receptioniste op een bungalowpark. Het is erg leuk, maar toch wil ik verder. Een studie op HBO niveau oppakken. Maar welke dat dan moet worden en wanneer?

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 12:20

Ik wilde juf worden vroeger én.............. ik ben het nog geworden ook :D
Al heel veel jaren werk ik op een basisschool in Vlaardingen.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 12:23

Ik wilde juf worden van groep 3 :+ of iets met dieren. Daarna werd het iets met kinderen of iets met dieren.
Ik ben nu pedagogisch medewerker op een bso voor moeilijk opvoedbare kids en ga waarschijnlijk de overstap maken naar een leefgroep voor jongeren met een licht verstandelijke beperking.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 12:31

ik wilde 'iets met dieren' gaan doen. Maar omdat daar de banen ook niet echt voor het oprapen liggen en je er over het algemeen vrij slecht verdiend, ben ik de medische kant op gegaan. Ben nu radiotherapeutischlaborant. En dat is erg leuk, ben nog steeds erg blij dat ik dit beroep heb ontdekt. (had er van te voren nog nooit van gehoord)

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 13:05

Ik wilde altijd al iets in de gezondheidszorg doen.. Het liefst iets met kinderen of baby's.. Nu doe ik verpleegkunde, maar voor volgend schooljaar loot ik mee voor de studie verloskunde.. Ik kom dus aardig in de buurt :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 13:47

Ik wou 'iets' met oudere mensen of met kinderen. Geen verpleegkundige.
Nu studeer ik Logopedie en daarbij kan ik met allebei werken! :)
Het enige wat ik wel mis zijn cijfertjes, ik was op de havo gek op wis- en scheikunde.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 19:41

xDramaQueen schreef:
ja :D wilde vanaf me 12de grafisch vormgeven oid, ben nu 19 en studeer nog in de grafische industrie, ik ben er nog niet 100% uit wat ik ga doen maar voor zover het ernaar uitziet ga ik interactieve vormgeving doen en dus helemaal richten op webdesign, maar ik ga in iedergeval echt niet meer de grafische industrie uit, het is echt waar me hartje ligt.

Als je webdesigner wilt worden ben je bij de meeste bedrijven toch echt uit de grafische wereld. Grafisch ontwerp is heel wat anders dan webdesign. :)

Ik wilde grafisch vormgever worden, dat ben ik geworden en dat ben ik nog steeds. En ik heb er heel erg veel plezier in. :)