Auto, wat nu te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Auto, wat nu te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 17:18

Ik zal even de situatie uitleggen:

In oktober hebben we een Hyundai Terracan gekocht (van een handelaar), komt uit 2002 en heeft 125000 km op de teller, met een jaar garantie erbij.

Tijdens het rijden kom je een aantal kleine mankementjes tegen, niks ernstigs en als we dik gas gaven (bij bijv snelheid maken op de snelweg of tijdens inhalen) knipperde er een lampje (waarschuwingslampje voor de motor). De auto moest toch nog even langs de garage (via de verkoper, geen merk-garage) om winterbandjes erop te laten zetten. Dus gelijk even gevraagd of ze naar dat knipperende lampje wilden kijken. Ze konden hem niet uitlezen, maar zou wel een foutje geweest zijn. We moesten maar even kijken of hij nog steeds ging knipperen.

Nou onderweg naar huis knipperde hij weer. Maar we hadden toch nog een afspraak staan voor over enkele weken (er moest dus nog een "mankementje" vervangen worden en die was nog niet binnen). Dus na enkele weken auto weer bij de garage en ze zouden weer naar dat lampje kijken. Bij het ophalen vertelden ze me dat ze de melding niet konden aflezen, we moesten maar even bij de Hyundai garage langsgaan, als hij nog steeds knipperde, en dat deed hij dus nog steeds.

Nou, zo gezegd zo gedaan, vandaag eindelijk een afspraak bij de hyundai-garage. Auto langsgebracht en het probleem uitgelegd. Ik zou gebeld worden als ze klaar waren om de auto weer op te halen, wordt ik een uur later gebeld met wat voor diesel ik tank. Dat is hele gewone diesel, maar tijdens onze proefrit (voor de koop) rook het nog wel eens naar friet, dus ik denk dat de vorige eigenaar bio-diesel heeft getankt.

Nouja, hij zou verder kijken en ik zou het te horen krijgen. Nu heb ik dus net de auto opgehaald. Wat ze me vertelden was het volgende:
De foutmelding was in het frans, dat was even lastig, maar ze hebben het kunnen vertalen. Er is iets fout net de brandstofinspuiting. De "düsen" (vermoedelijk injectoren?) en de kraftstoffilter (een filter :o? ) zien er nieuw uit en zullen dus recentelijk vervangen zijn. Ze hebben een lekolietest gedaan (zonder resultaat) en hebben ze dus nog eens extra de opmerking gemaakt dat de tank geen typische dieselgeur heeft. Maar... het lampje knipperde tijdens een proefrit nog steeds...

Ik moet er maar mee terug naar de verkoper. Maar wat nu? De garage van de verkoper heeft me naar de hyundai garage gestuurd... dus zal de verkoper ook geen idee hebben wat er met de auto is. Moet ik de verkoper de auto terug laten kopen? We zijn er wel tevreden mee, ondanks het knipperende lampje, maar we hebben ook geen zin om straks een kapotte auto te hebben omdat "iets" niet goed is.

Of te wel: Help! Weet iemand wat het zou kunnen zijn, wat ik nu moet doen, wat zou jij in deze situatie doen?
Terug verkopen, uit elkaar laten halen of nog een andere garage laten kijken?

PS: als hij niet goed staat, mijn excuses hiervoor.

pmarena

Berichten: 52438
Geregistreerd: 09-02-02

Re: Auto, wat nu te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:43

Een Düse is een inspuiter inderdaad , kraftstoffilter zal wel een brandstoffilter zijn neem ik aan...? :)

Ik heb echt geen verstand van auto's hoor , maar als er iets mis is met de brandstofinpuiting en het zijn niet de inspuiters zelf , is het dan niet dat het slangetje of pijpje of wat het ook is , ervoor een beetje verstopt zit ?

En als de Düse onlangs vervangen is , is het misschien niet gewoon de verkeerde maat ? Dat er eerst bvb. 1 inzat met een groter gaatje dan deze die er nu inzit ?

Hebben ze dat nagekeken welke maat inspuitgaatje het is , en welke het origineel hoort te zijn ?

Sowieso , als het onlangs vervangen is , dan zal dat niet voor niets zijn geweest , dus waarom is het vervangen , wat mankeerde eraan :?

Dat zal de garage van de eigenaar toch wel weten neem ik aan :)

Lijkt mij dus dat OF de verkeerde inspuiter erin gegaan is bij de vervanging , OF de reden dat hij in de eerste plaats vervangen is , wijst de onderliggende reden van het probleem aan en dan weet je ook meer waar het hem aan schort , dan heb je weer wat meer aanwijzingen :)

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Auto, wat nu te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 17:55

De handelaar heeft hem ook maar weer van een andere handelaar of de vorige eigenaar (geen idee eerlijk gezegd) Ik zou kunnen vragen of hij het na wil vragen.

Ik neem aan de de hyundai garage wel heeft nagekeken of de juiste inspuiters erin zitten (juiste maat).

Waar ik bang voor ben is dat de vorige eigenaar een knipperend lampje kreeg, er toen het één en ander vervangen is, hij nog steeds knipperde en dat hij hem toen maar verkocht is en dus via via bij mij is beland... met een knipperend lampje. Oftewel: het probleem is er nog steeds...

Ik zou morgen nog even kunnen bellen naar de monteur en enkele van jou vragen kunnen stellen... maar het lijkt mij logisch dat je even checkt of de onderdelen juist zijn.

pmarena

Berichten: 52438
Geregistreerd: 09-02-02

Re: Auto, wat nu te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 18:29

Foutjes worden overal gemaakt , dus je weet nooit...

Op zich als ze al gelocaliseerd hebben dat het probleem in de inspuiting zit , dan moet het toch vrij simpel te bepalen zijn in welk onderdeeltje het precies zit , lijkt mij :?

Maargoed ik heb dus ECHT geen verstand van auto's verder , wel een heel klein beetje van space-heaters en die werken ook met inspuiters :P

mick75

Berichten: 4567
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Re: Auto, wat nu te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:09

Wat ook gebeurt bij nieuwere auto's is dat als er iets vervangen is het lampje apart gereset moet worden. Het blijft dus branden/ knipperen ook als je het onderdeel al vervangen hebt, en alleen de merkdealer kan dat resetten. Bijvoorbeeld je olielampje is gaan branden, je hebt olie bijgevuld, maar het lampje blijft branden.

En de dealer doet dat vaak alleen maar als ie zelf de olie uit het voorbeeld nog een keer vervangen heeft (tegen de hoofdprijs natuurlijk). Zo zorgen ze dat ze omzet blijven draaien ook als de verkoop van nieuwe auto's tegenvalt, want doe het zelven zit er niet meer in.

In jou geval zou ik naar een andere garage gaan, eentje waar ze in elk geval behoorlijk genoeg Duits spreken om de computer normaal uit te kunnen lezen en te resetten, en de kosten proberen te verhalen op de verkoper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:17

Düse en kraftstoffilter is geen Frans maar Duitstalig, de eerste is een verstuiver (Dit zijn het aantal cilinders) dus bij een 4 cilinder zitten er 4 in.
Een kraftstoffilter is het brandstoffilter id..

pmarena schreef:
En als de Düse onlangs vervangen is , is het misschien niet gewoon de verkeerde maat ?


Nee dat is uit te sluiten hoor, ze passen of ze passen niet. Maar ik denk dat ik een vermoeden heb wat er aan de hand is met deze auto.
In het ergste geval heeft de vorrige eigenaar idd op 'frituurvert' gereden, is zijn hele brandstofsysteem heirdoor kapot gegaan.
Moderne motoren kunnen hier niet tegen en gaan kapot dat merk je het eerst aan de ventielen (Verstuivers) en zal je brandstoffilter verstoppen.
Daardoor heeft hij wss ook deze onderdelen moeten vervangen en is door gaan rijden met ongeschikte gasolie.

In het tweede geval is de foutcode niet gewist, maar dat betwijfel ik.
Ik werk toevallig bij de dealer, we hebben Mercedes en ook Hyundai.

Ik denk dat jij met een fiks probleem opgezadelt zit, en je een gesprek aan moet gaan met de garage waar ej hem gekocht heb want als dit verhaal klopt wat ik zeg zit je met een kat in de zak.

pmarena

Berichten: 52438
Geregistreerd: 09-02-02

Re: Auto, wat nu te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:20

Ja de schroefdraad past natuurlijk wel , maar ik neem aan dat er ook gewoon een gaatje ingeboord zit dat een bepaalde diameter heeft...? Daar doel ik dus op met de juiste maat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:22

pmarena schreef:
Ja de schroefdraad past natuurlijk wel , maar ik neem aan dat er ook gewoon een gaatje ingeboord zit dat een bepaalde diameter heeft...? Daar doel ik dus op met de juiste maat :)


Zulke onderdelen worden uitgezocht op Microcat, komt gewoon een onderdeelnummer uitrollen,
als orgineel te duur is kan je ook immitatie kopen hier is het orginele nummer dan ook vereist.
Een dealer kan zich niet veroorloen om er zomaar een verstuiver in te draaien en dat is ook nergens voor nodig, dat kan geheel uitgesloten worden in dit verhaal.
Bovendien vegrelijkt de monteur altijd het oude met het nieuwe onderdeel voor hij het monteerd.

pmarena

Berichten: 52438
Geregistreerd: 09-02-02

Re: Auto, wat nu te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:32

Okee , de kans is dus zeer onwaarschijnlijk dat een monteur net in het verkeerde bakje heeft gegraaid ofzo ?

Het leek mij nog wel een mogelijke verklaring , fouten komen immers overal voor en ik kan me voorstellen dat er wel eens een verkeerd onderdeeltje per ongeluk in een verkeerd bakje terechtkomt , monteur die dan toevallig ook net even uit het hoofd in het bakje graait omdat ze dat onderdeeltje al 100.000 keer vervangen hebben en het dus niet meer officieel op gaan zoeken allemaal... Nouja pech op pech zeg maar :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:45

pmarena schreef:
Okee , de kans is dus zeer onwaarschijnlijk dat een monteur net in het verkeerde bakje heeft gegraaid ofzo ?


Idd zeer onwaarschijnlijk, we hebben het niet over een boutje of schroefje hoor ;)
Je moet je zo voorstellen een verstuiverprijs ligt zo rond de 500 euro, en worden speciaal besteld
vanuit Korea.
Liggen dus niet zomaar even op de plank voor de grabbel, die dingen wil je niet eens op voorraad hebben zijn ze te kostbaar voor.

Dit is overigens een verstuiver van een CDI motor;
Afbeelding

Hij zit gemonteerd in de schacht van de cilinderkop, en tevens verbonden aan de brandstofleidingen, mss dat je nu duidelijker is dat hier niet zomaar even iets in gestopt kan worden :D

Karin

Berichten: 65350
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:52

Chiqa schreef:
Düse en kraftstoffilter is geen Frans maar Duitstalig, de eerste is een verstuiver (Dit zijn het aantal cilinders) dus bij een 4 cilinder zitten er 4 in.
Een kraftstoffilter is het brandstoffilter id..

De foutmelding was in het Frans, de TS woont in Duitsland en is (neem ik aan) naar een Duitstalige garage geweest, vandaar de vertaling naar Duitse begrippen. ;)

Ik heb het ook hoor, zo'n hardnekkig lampje. Het zegt dat er ergens een lampje stuk is, maar dat is dus nergens het geval. Voor hetzelfde geld IS er dus ook niets (meer) aan de hand met je auto, maar ik kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten dat je ineens langs de weg staat met iets wat wél stuk is. Succes!

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Auto, wat nu te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 20:54

Klopt, de garage verteld me dus alles in het duits en ik ben nou niet zo'n autokenner dat ik bekent met alle nederlandse termen.

De foutmelding van het lampje is meerdere malen gewist, door 2 verschillende garage. Dus dat zal het niet zijn...

Laten we hopen dat 't geen kat in de zak is. Maar weet iemand in hoeverre ik hier dan in mijn recht zou staan?

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Auto, wat nu te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 21:02

Even een andere vraag: Iemand die een dergelijke auto koopt... gooit er toch geen frituurvet in?

pmarena

Berichten: 52438
Geregistreerd: 09-02-02

Re: Auto, wat nu te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:13

Chiqa : aha okee dat is een aanzienlijk ingewikkelder ding dan de inspuitertjes in de verwarmingsbusiness inderdaad , haha !

TS : tsja je hebt er mafkezen bij....

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:23

mick75 schreef:
Wat ook gebeurt bij nieuwere auto's is dat als er iets vervangen is het lampje apart gereset moet worden. Het blijft dus branden/ knipperen ook als je het onderdeel al vervangen hebt, en alleen de merkdealer kan dat resetten. Bijvoorbeeld je olielampje is gaan branden, je hebt olie bijgevuld, maar het lampje blijft branden.


dat zou natuurlijk het meest fijne zijn...niet dat het lampje blijft knipperen,
maar dat het komt omdat het niet gereset is :Y)

Perrokai

Berichten: 2206
Geregistreerd: 20-10-06
Woonplaats: Lorup Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:34

Manishdra, welk lampje is het ? Het motormanagementlampje ??

Bel anders eens een nederlandse hyundaigarage of desnoods de importeur in NL en anders in Duitsland. Als het dat lampje is kan het een legio aan dingen zijn zoals:

uitlaatspruitstuk
EGR klep blijft hangen
en verder alles wat electronisch geregeld is

Wij hebben het ook gehad, bij ons was het het bovenstaande. Het hoeft geen enorm probleem te zijn trouwens als bijvoorbeeld je EGR klep vastzit en hij staat open. Dan verbruik je wel meer brandstof en rij je levenslang met knipperend lampje.

Je kunt feitelijk eisen dat hij het oplost zonder er een plakbandje op te plakken. Dan brengt hij hem maar naar een dealer dat is zijn probleem. Garantie is garantie. Misschien heeft hij wel lijnzaadolie getankt of iets. Even uit het hoofd want ik ben geen expert, dan moet er een ander filter tussen gestopt worden anders krijg je dus problemen die ook weer heel goed hiertoe kunnen leiden natuurlijk. Of hij dit wel of niet geweten heeft, je hebt garantie dat is zijn probleem. Wat je wil gaan doen moet je zelf beslissen. Het kan jaren goed gaan en de hele auto kan uitvallen....is moeilijk maar ik zou er wel even over gaan praten. Bereid je voor op alles want hier in DLD stappen ze voor niets naar de rechter, ik hoop dat je rechtschutz hebt en sluit die anders even af. Je hebt twee maanden wachttijd meen ik maar als je in NL al DAS had dan geloof ik niet. Maar voor ons is het al vier jaar geleden dus pin me er niet op vast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:39

manishdra schreef:
Maar weet iemand in hoeverre ik hier dan in mijn recht zou staan?


Als er geconstateerd is dat er frituurolie in is gegooit door een dealer, op papier laten zetten en presenteer dat maar aan de garage waar je hem gekocht heb, want dit is een ernstig verborgen gebrek in zo'n geval mag de auto namelijk niet verkocht worden.
Hun achterhalen het wel weer bij de eigenaar.

mick75 schreef:
En de dealer doet dat vaak alleen maar als ie zelf de olie uit het voorbeeld nog een keer vervangen heeft (tegen de hoofdprijs natuurlijk). Zo zorgen ze dat ze omzet blijven draaien ook als de verkoop van nieuwe auto's tegenvalt, want doe het zelven zit er niet meer in.


Dit slaat kant noch wal en vidn ik behoorlijk paranoia overkomen, de storing die TS meldt is welliswaar in het Frans, maar dat neemt niet weg dat ie niet vertaald kan worden naar de klant toe.
En wat jij nu impliceerd is mss jou ervaring maar zo kan en mag een dealer niet eens werken die onder streng controle staat van een importeur.

Ik hoop daarom ook dat het probleem van TS opgelost kan worden en dit kan alleen door een erkende dealer gebeuren als de auto uitgelezen kan worden, succes!

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 21:40

Ik heb rechtsschutz, omdat ik al was gewaarschuwd door bokkers hier en op hetroerom dat men in duitsland sneller naar de rechter gaat...

Het is de motorwarnleuchte die gaat knipperen, en wel dan als wij vaart willen maken/inhalen. Volgens de garage, heeft de motor op dat moment niet voldoen brandstoftoevoer. (misschien uit het franse verhaal gehaald?)

Nou hij verbruikt trouwens wel meer brandstof dan verwacht... maar juist dan als hij knippert (in de 4 of 5en dus buiten de bebouwde kom en snelweg) is hij het zuinigst (wel 1:10,4) Maar hij weegt ook meer dan verwacht...

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Auto, wat nu te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 21:52

We waren bij een erkende (hyundai)dealer/garage en deze heeft hem ook in kunnen lezen, alleen heeft er gelijk even een woordenboek bij moeten pakken :Y)

Perrokai

Berichten: 2206
Geregistreerd: 20-10-06
Woonplaats: Lorup Duitsland

Re: Auto, wat nu te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:18

Is het een auto die uit frankrijk geimporteerd is dan ofzo ? Kun je dat nagaan ? Volgens mij word er hier heel veel biodiesel getankt maar frituurvet is wel wat anders, dat verstopt de hele boel natuurlijk. Je het probleem is, het kan van alles zijn als dat lampje brand zelfs een onschuldige storing in je computer. Ze laten auto's ook vaak tunen hier, dan vervalt per direct de garantie op je nieuwe auto overigens en dan ook raakt je computer totaal van slag. Hebben ze hem wel gereset ? Ik snap niet dat ze er niet achter kunnen komen hoor. Als het echt komt door frituurvet dan is je hele systeem dichtgeslibt en moet je echt terug ermee hoor.

Super dat je een rechtschutz hebt ! Ja je ziet het al met al dit soort dingen en aankopen etc....in NL eeuwen lang nooit problemen gehad en hier loop je het zo snel op.

staroo

Berichten: 886
Geregistreerd: 14-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:48

Bio diesel voor een auto van 2000 lijkt mij stug, die wordt vaak in nieuwere auto's getankt. Zal morgen voor je navragen bij mijn zoons, wie weet kunnen die meer vertellen.

Perrokai

Berichten: 2206
Geregistreerd: 20-10-06
Woonplaats: Lorup Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 00:04

Lees dit maar eens:

Citaat:
Fahrzeugtechnik [Bearbeiten]
Bei der Anwendung von Biodiesel ist zu beachten, dass der Fahrzeughersteller den Biodieselbetrieb für das Fahrzeug zugelassen hat. Die mit dem Kraftstoff in Berührung kommenden Kunststoffteile, wie etwa Schläuche und Dichtungen, müssen beständig gegenüber Biodiesel sein.[24]

Auskunft hierüber erteilen die Vertragswerkstätten, Werksvertretungen und die Fahrzeughersteller.[25]
Biodiesel stellt als Kompromiss eine Anpassung eines Kraftstoffs an vorhandene Motortechnik dar,wohingegen der technisch wesentlich veränderte Elsbett-Motor eine Anpassung an den einfach herstellbaren Pflanzenöl-Kraftstoff darstellt.

Biodiesel hat gute Lösungsmitteleigenschaften und kann Ablagerungen aus Tank und Leitungen lösen, die den Kraftstofffilter verstopfen können.[26]

Ein Problem stellt der Kraftstoffeintrag ins Motoröl dar. Wie beim Normaldieselbetrieb gelangt unverbrannter Kraftstoff an die Zylinderwand und damit in den Schmierkreislauf. Reiner Dieselkraftstoff beginnt bei ca. 55 °C zu verdampfen. Erreicht das Motoröl im Fahrbetrieb diese Temperatur, verdampft der Dieselkraftstoff aus dem Motoröl. Da RME im Gegensatz zu Diesel erst ab etwa 130 °C zu verdampfen beginnt und das Motoröl diese Temperatur nicht erreicht, reichert sich zwangsläufig Pflanzenöl im Motoröl an. Durch hohe örtliche Temperaturen im Schmierkreislauf zersetzt sich RME allmählich (siehe auch Cracken, Verkokung, Polymerisation), was zu festen oder schleimartigen Rückständen führt. Dies und die allgemeinen Verschlechterungen der Schmiereigenschaften des Motoröls bei hoher Kraftstoffkonzentration kann zu erhöhtem Motorverschleiß führen, weswegen bei RME-Betrieb kürzere Ölwechselintervalle notwendig sind.[27]

Fahrzeuge mit bestimmten Rußpartikelfiltern können technische Probleme bekommen, wenn diese Systeme darauf ausgelegt sind, alle 500–1.000 km die Einspritzmenge zwecks Verbrennung der Partikel im Filter zu erhöhen. Beim Einsatz von Biodiesel ist nach bisherigen Kenntnissen kein Nachbrennen des Filters notwendig.[28]


Biodiesel für Mercedes 300D
Einspritztechnik [Bearbeiten]
Gefördert durch die Fachagentur für Nachwachsende Rohstoffe e. V., die Volkswagen AG, die Arbeitsgemeinschaft Qualitätsmanagement Biodiesel e. V. sowie durch die Union zur Förderung von Oel- und Proteinpflanzen e.V. (UFOP) hat die Bundesforschungsanstalt für Landwirtschaft (FAL) im Rahmen eines Projektvorhabens erfolgreich einen Sensor entwickelt, der dem Motormanagement die Information vermittelt, welcher Kraftstoff oder welches Kraftstoffgemisch aktuell eingesetzt wird.[29]

Einspritzmenge und -zeitpunkt können so jeweils optimiert werden. Der Sensor basiert auf einem kapazitiven Messverfahren, welches die Dielektrizitätszahl in den verschiedenen Kraftstoffen misst und in ein proportionales Spannungssignal umwandelt. So wird es möglich, unabhängig vom verwendeten Kraftstoff und dessen Mischungsverhältnis, die gesetzlichen Abgasnormen einzuhalten.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Auto, wat nu te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 13:36

Garage was vandaag dicht, maandag zijn ze weer bereikbaar...

Teelee

Berichten: 2268
Geregistreerd: 23-12-02
Woonplaats: meppel

Re: Auto, wat nu te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 15:04

Wij hebben een audi gehad, en die had ook altijd het waarschuwingslampje branden. Regelmatig is het hele systeem gereset, maar hij deed het nog steeds. Verder was er idd niks mee, behalve dat lampje.
Maar zoals Chica zegt kan er ook wat anders aan de hand zijn, en dan ben je verder van huis.

frituurvet is voor zover ik weet goedkoper dan de reguliere diesel, dus is het in dat geval een oplossing. Alleen voor de auto wat minder geloof ik. Ze moeten je ook niet betrappen want dan heb je volgens mij een flinke bekeuring :=

Sammetje_

Berichten: 2065
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: ♥ Op een heel mooi plekje ♥

Re: Auto, wat nu te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 16:10

Wij hebben ook een Hyundai gehad maar dan de trajet en regelmatig gingen er lampjes branden. Meestal zonder reden... Volgens mij is het een 'kenmerk' van Hyundai omdat hij grotendeels door een computer wordt aangestuurd. Succes!